| |  | |
07.05.08, 14:35
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Roomster TDI
Minulla 1½ vuotta ollut 1.9 tdi Roomsteri. Olisi kiinnostavaa kuulla muiden ko. välineen omistavien mielipiteitä. En kerro omiani, että kukaan ei provosoidu puolesta tai vastaan. Ääliöt älkööt vaivautuko
| |
| | |
19.05.08, 19:36
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2008
| Roomsteri
En pysty kommentteja antamaan ku ei kokemusta tuosta mallista.
Ollaan hommaamassa meille kakkosautoksi tuollainen, niin voisitko kertoa rehellisesti , että kannattaako hommata?? Tulee työmatkaa ajettua 80 km päivässä.
| |
| | |
27.05.08, 14:35
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Joo voin antaa
Joo kyll mä voin antaa, kun ei näy muiltakaan tulevan.
Ajetuu n. 1½ vuotta ja jotain 25 000 mittarissa. Periaatteessa kaikki toimii, mutta ärsyttäviä piirteitäkin on. Jarrut on alkaneet "kohista" ja oon käyny kahdesti takuuhuollossa. Ei tule kuntoon - vähän vaan putsailevat. Dieselin ääni on aika raaka, ei haittaa matka-ajossa, mutta kiihdytellessä on ääntä vähän liikaa. Alussa auto söi öljyä, mutta nyt ekan vaihdon jälkeen ei enää ole syönyt. Ensiasennus renkaat oli täysin sutta. Bridgeston onnettomat muovikumit. Kovat ja äänekkäät. Talvella lumet putoo penkeille, jos yöllä on satanut. Maalipinta ei ole kovin hyvää, naarmuja tulee aika herkästi. Motti on muuten ihan hyvä - teho hyvä ja kulutus pieni. Matka-aossa jää alle 6 litran. Ei paha kaupungissakaan. Sisustus on vähän halvanoloinen. Penkit ihan ok istua ja muuneltavuus on mukavaa. Takakontti on perusasennossa pieni, mutta kannattaa heitellä extra-penkkejä pois. Esim. se keskipenkki takaa pois ja johan tulee tilaa. Vetää peräkärryä ryhdikkäästi. Jousitus aika kova, mutta töyssyt se ottaa ryhdikkäästi. Makeinta autolla on ajaa mutkaista kestopäällystetietä. Urainen moottoritie ei viehätä - kiemurtelee. En tykkkää matalaprofiilirenkaista. Paljon ääntä lähtee. Jos kakkosautoa havittelet tutustu uuteen Fabiaan. Ehkä halvempikin ja kehuvat uuden tiloja. Annan Roomsterille 8- arvosanaksi. Autojen ruisleipää.
| |
| | |
11.02.09, 10:18
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Roomsterist arvioita
Mukavasti on pelittänyt
Radion kanssa on ollut häikkää uusi vaihdettiin takuuvaihtona mutta edelleen häiriöherkkä.Muunneltavuus on tosi käytännöllinen varsinkin sellaiselle jolla niitä on kuten minulla pitkän tavaran kanssa on edelleen ongelmia mutta sitähän kuljetetaan harvemmin.Matkustamoon tulevat äänet ovat joskus aika häiritseviä.
Renkaita valitessa vaikuttaa olla huolellinen ajelen täällä pohjoissuomessa jossa teiden kunto talvella ei aina ole niitä parhaita,varsinkin uraisilla teillä auto huonoilla talvirenkailla tekee yllättäviä liikkeitä.
Renkaiden laadussa ei vaikuta säästää.
2007 otettu auto käyttöön yli 100000 km takana eikä mekaanisia vikoja ole ilmennyt luotettavalta vaikuttaa ja kulutus pyörii 5,3 litran lukemissa ajelen pitkiä matkoja ajoasento tällaiselle pitkäselkäiselle tudella mukava.
Kaikki lapset jotka kyydissä ovat olleet pitävät takapenkeillä istumisesta on hyvät näköalat.
Kyllä voi suositella lapsiperheille.
Kyllä 8:n arvoinen auto. | |
| | |
03.08.09, 14:41
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Roomster
Ostin Belgiasta noin 4 kk sitten uuden Roomster 1.9 TDI (elegance varustelu + kattoikkuna ja metalliväri). Minusta Roomsterilla on tosi mukava ajella. Kilometrejä on vähän yli 5000 eikä vielä ole mitään valittamista esiintynyt. Kattoikkuna on aivan mahtava ja antaa aivan eri valoisuuden sisälle. Auto kiihtyy ihan mukavasti, enkä ole Brysselissä jäänyt "alkuasukkaiden" jalkoihin. Ajettuani lomalla Suomeen sain kulutuksen jäämään vähän yli 4 l/100 km (matkanopeus keskimäärin 90 km/h). Kannattaa käydä koeajolla. Belgiasta ko. auton sai alle 16.000 eurolla.
| |
| | |
04.10.09, 12:04
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Kolme roomsteroitua vuotta
Heti kolme vuotta roomsteroitu. Ei ole vikoja ilmennyt, 1,4 litran bensakone. Muunneltavuus erinomainen ja talvellakin on tiellä pysytty. Kokemuksen perusteella Yeti tähtäimessä.
| |
| | |
13.01.10, 22:59
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | ok peli
Oma ruumsteri oli 2 vuotta ja 70000 km sillä on päästelty. Seuraavaksi tulossa ocu farkku 1.6 tdi cr. Kivaa ruumsterissa tilat, kahden pikkulapsen perheelle ihan nappi auto. Ei liikaa tilaa, mutta oikeissa paikoissa ja hyvin on tilat riittäny (tehdään paljon n. 800 km viikonloppumatkoja lasten kanssa) ja usein myös boksia ja kärryä ulkoilutettu mukana. Nyt vähän arveluttaa, kun oon pitkään ajannu noilla "oikeilla" dieseleillä ja tottunu raktorimaiseen menoon. Uusi 1.6 tdi cr on ehkä miun makkuun liian bensamainen. Tosin koeajoin kerran ja sen perusteella menin tilaamaan. Pitää palata jollain ocupalstalla asiaan parin vuoden päästä...
On se omaan tarpeeseen ollut ainakin ysin auto. Tosin ennen ruumsteria mulla oli 2006 mallin ocu 1.9 tdi ja se kyllä oli ajajalle mukavampi, mutta kun harvemmin yksin kovin pitkälle pääsee... Iso + tulee takaovien korkeudesta, jos vain lastenkoppaa pitää nostella. Itse kun on tämmöinen p-jalkainen 1,7 m niin pystyy operoimaan aikas lailla suoralla selällä! Vikoja on ollut kytkin, meni eka huollossa takuuvaihtoon, itse en huomannu ajossa mitään, mutta olivat sitä mieltä että siinä oli vika. Ärsyttävä ominaisuus on lämmityspuhaltimen viheltelyt. Se on jokin venttiiliominaisuus jolle ei mitään voitu tehdä, tosin se tulee esiin vain tietyissä tilanteissa tietyillä puhallinasennoilla, joten kikkailemalla ei vikinää kuulu. Ja meillä se on ollu pientä verrattuna takapenkin "vikinöihin"
| |
| | |
13.01.10, 23:07
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | olin siis eri tyyppi...ja eri kokemukset, sorry sekoitus
...olin siis eri tyyppi...ja eri kokemukset kuin alkupään "ruumsteri" nimimerkillä, sorry sekoitus...
| |
| | |
26.03.10, 18:53
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | roomster
vuosimalli 2008 syksy. tuulilasi kesti muistaakseni noin 60tkm, etuvalot 90tkm, etuparkit 100tkm, 90tkm huollossa vaihdettu takuuna toinen etupyörän laakeri. puhallin tosiaan välillä ruennut kitisemään, liekö jo laakeri kulunut. toinen sivulasinostin jumittaa takana, vaikea saada kiinni kun automatiikka heittää aina uudelleen alas. alkuperäiset kesärenkaat aika sudet, ei kestä kilometrejä. ensimmäisenä talvena loskakelin jälkeisenä aamuna oli aika usein jarrut kadoksissa ensimmäisessä jarrutuksessa, huollon mukaan ei vikaa löytynyt, ominaisuuden kanssa pärjää kun liikkeelle lähtiessä muisti herättää jarrut ensin eloon. tänä talvena ilmiö esiintynyt vain kerran. öljyä kuluu noin litra/huoltoväli. soitin tiltannut parikertaa cd:tä kuunnellessa, kuuluu räts ja äänet häviää eikä palaudu ilman auton uudelleen käynnistystä. viime aikoina myös peruutustutka ruennu tekemään samaa, liekö tekemistä veden kanssa.
mielenkiinnolla odotan 120tkm huoltoa parin kk:n sisällä.
| |
| | |
12.02.11, 18:56
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama auto uudestaan
Minulla meni kolarissa Skoda Roomster 1.9 TDI lunastukseen. Ehdin ajella sillä vajaat pari vuotta ja kilometrejä tuli noin 27 000. Muuten käyttö sujui ongelmitta, mutta kertaalleen jouduin vaihtamaan rikkoontuneet ajovalopolttimot. Pidin autosta niin paljon, että uusi Roomster 1.6 TDI on jo tilattu. Auton hinta/laatu suhde on mielestäni erinomainen.
| |
| | |
19.06.11, 21:08
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama auto uudestaan Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hexi Minulla meni kolarissa Skoda Roomster 1.9 TDI lunastukseen. Ehdin ajella sillä vajaat pari vuotta ja kilometrejä tuli noin 27 000. Muuten käyttö sujui ongelmitta, mutta kertaalleen jouduin vaihtamaan rikkoontuneet ajovalopolttimot. Pidin autosta niin paljon, että uusi Roomster 1.6 TDI on jo tilattu. Auton hinta/laatu suhde on mielestäni erinomainen. |
Autolla on nyt ajettu nyt vähän yli 1200 km ja eilen pysäköityä luulin, että se palaa. Hirveä katku autotallissa, mutta savua ei tullut mistään. Otin nopeasti lapset pois autosta ja vein kauemmas. Jonkin aikaa tutkittuani muistin, että autossani on DPF-suodatin. Ilmeisesti poltto oli juuri käynnissä, kun pysäköin autoni. Olen jostain lukenut, että tuolloin tulee voimakas palaneen kumin haju ja sellainen se todella olikin. Olin aikaisemmin soittanut Skoda-korjaamolle ja kysellyt DPF:n toiminnasta, mutta aika ylimalkaista selvitystä toiminnasta sain. Ilmeisesti sielläkään ei niin tarkkaan siitä tiedetä. Kertoivat vain, että saavat suodattimen poltettua puhtaaksi, mikäli menee tukkoon. Muutoin auto on toiminut moitteetta ja olen edelleen tyytyväinen siihen.
| |
| |  | Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma
Skoda.
| | | |