Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Toyota
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.08.07, 23:26   #1 (linkki)
Gyllästynyt meteliin
(Vierailija)

Corolla metelöi

Miksi Corolla farmari -05 pitää meteliä (etupäästä ) nopeuden noustessa yli 115-130 näillä nopeuksilla tulee ääntä ja häviää nopeuden pudotessa noin sataan.
  Vastaa viestiin

16.08.07, 03:58   #2 (linkki)
Bertil Gustafsson
(Vierailija)

Vaihda johonkin autoon..

niin pääset eroon metelistä.
  Vastaa viestiin
24.08.07, 16:54   #3 (linkki)
Laatu on parasta a-luokkaa
(Vierailija)

Vaihda johonkin autoon..????????????

Sen laadukkaampaa ei ole, ainut harmi tuo ääni. Ensimmäinen auto jossa ei ole tarvinnut tehdä remontteja kahteen ja puoleen vuoteen. Aikaisempi Ford XX kaikki mahdolliset tyyppiviat natinoineen ja kolinoineen sekä ovi ja vetoakseleineen sai vaihtoon nopeutta. Opel lähes samanlainen susi.
  Vastaa viestiin
25.08.07, 13:11   #4 (linkki)
Bertil Gustafsson
(Vierailija)

Laatu?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laatu on parasta a-luokkaa
Sen laadukkaampaa ei ole, ainut harmi tuo ääni. Ensimmäinen auto jossa ei ole tarvinnut tehdä remontteja kahteen ja puoleen vuoteen. Aikaisempi Ford XX kaikki mahdolliset tyyppiviat natinoineen ja kolinoineen sekä ovi ja vetoakseleineen sai vaihtoon nopeutta. Opel lähes samanlainen susi.

No jos ylimääräinen ääni kuuluu, kyllä siellä silloin joku häikkä on. On se kumma, mulla on 20 vuotta vanha nissan, eikä siihen oo tarvinnu tehdä normaalien huoltojen lisäksi mitään pitkiin aikoihin. Kuinka huonoja nuo uudet kierrätyspelti härvelit oikein on, ja miksi sellaisia pitää sitten ostaa ja edesauttaa luonnon saastumista? Ja mitä ihmettä se laatu toyotan kohdalla tarkoittaa, vanhempia malleja tarkasteltaessa se on kuitenkin huonompilaatuinen verrattaessa esim. vastaaviin Nissaneihin. Toyotasta tulee itselleni mieleen lähinnä joka paikasta lahonnut korolla, karina tai hiace, joita näkee vähän väliä. No, kai täytyy jollain yrittää kehua, kun ei ominaisuuksilla tai edistyksellisyydellä voi.

Outo juttu, kaikki toyotistit jauhaa yleensä sitä samaa "varmaa laatua", samalla tavoin kuin päästään pehmentyneet uskovaiset jauhavat samoja raamatun tekstejä. Mitään muuta perustetta heiltä ei yleensä toyotan valinnalle saa, kuin että se on varmaa laatua. Mitä ihmeen varmaa laatua? Siskonmiehellä oli 80-luvun lopun Carina, joka maksoi käytettynäkin suhteettoman paljon, koska se kuitenkin lahosi lopulta melkein käsiin, ja kone oli öljysyöppö ja tuppasi ylikuumenemaan. Jotain 300 000 sillä oli ajettu, ja paljon joutui vaihtamaan osaa. Onneksi toyotan saa aina kohtuuhintaan myytyä jollekin höynälle, koska sillä on tietyn kansanosan keskuudessa joku ihme maine. Silti se tuli kaikenkaikkiaan kalliiksi.

Lähellä asuvilla juopoilla oli muutama vuosi takaperin ensimmäinen tylppäperä etuveto-corolla malli, sillä jouduin niitä joskus talvella kuskaamaan kaupassa, kun eivät olleet itse ajokunnossa. Mieleen siitä louskusta jäi vain, että onpa surkea lämmityslaite, palella melkein piti. Vaihteita ei ollut kuin 4, mutkissa meinasi mennä suoraan kun olin tottunut parempiin ajo-ominaisuuksiin, iso kenkäni otti kytkintä painettaessa jarrupolkimen varren mutkaan.. ei helvetti vieköön 80-luvun auto saa olla enää sellainen. Eikä ollut kyse yksilöviasta, toiset ajamani tylppäperä korollat ovat olleet tasan yhtä ankeita.

Jospa verrataan vaikka samanikäiseen Nissan Cherryyn; pirunmoinen lämmityslaite, sai pakkasellakin vaikka suihkumärän tukan kuivattua ajaessa. 5 vaihdetta ja todella vääntävä kone, hyvin pitävä alusta, pärjäsi vaikka nastattomilla renkailla. Cherry ei ollut paras 80-luvun auto, mutta peittosi silti Corollan mennen tullen.

Toyotassa on vain myyntiarvo. Jos ajaa meinaa, kandee ostaa mieluummin joku muu. Broidilla on vanha iso Renault, siinä on ollut jonkun verran pikkuvikoja ja hitsatakin piti aika paljon, mutta se ei maksanut paskaakaan, on helvetin hyvä ajaa ja mukava. Kun sellaisella päästelee menemään, ei ole mitään väliä, onko joku laatu tai maine jonkun mielestä huono vai hyvä. Ajamisen ilo ylittää ne. Ei väliä onko mittarissa 100 vai 150, ei kuulu suurempaa melua mistään, eikä heilauta kovin pienet kuopat.

Tämä arvostelu siis vähän vanhempien autojen käyttökokemusten perusteella, sillä vasta niissä (yli 20v) se laatu tai sen puute näkyy. Uutena nyt pitäisi toimia mikä hyvänsä täydellisesti. Jos ei toimi, se nyt on kumma, kun maksaa kumminkin perkeleesti.

Toyota, japanilaista laatua, tai siis englantilaista.. tai ranskalaista.. tai turkkilaista.. tai tsekkiläistä. Nissan, nykyään periaatteessa Renault.. Lähes kaikki täällä myytävät entiset japuskit tehdään nykyään mikä missäkin eu:n alueella, eikä niissä näin ollen ole laatu yhtään sen kummempi kuin muissakaan eurovehkeissä. Se on vain illuusiota. Jos nyt yleensäkään japuskeissa se laatu eurooppalaisia parempaa koskaan on ollut.

Itselläni ei ainakaan ole pienintäkään mielenkiintoa siirtyä uusiin kierrätyspurkkeihin, joihin on pirunmoinen homma vaikkapa vain ajovalojen polttimon vaihto, saati sitten isommat rempat. Ja tulee ikuinen kierre, kun viimeistään 3:n vuoden päästä pitää vaihtaa uuteen, muuten arvo putoaa liikaa. Täytyyhän autolla muutama vuosi ajaakin. Ja minä kun en autoa huoltamolle vie, kun on toimivat kädet ja kaikki työkalut itsellä. Tässä suhteessa vanhassa todella on se vara paljon parempi.

Vastaa viestiin
26.08.07, 18:28   #5 (linkki)
Toyota aivan omaa aatelia
(Vierailija)

Roskapönttöluokan vuodatuksia

Ainuttakaan kehumaasi automerkkiä en noteeraa laadukkaaksi menopeliksi sen verran olen noitakin ruoste pesiä katsellut ja paikkaillut.
  Vastaa viestiin
26.08.07, 20:03   #6 (linkki)
Bertil Gustafsson
(Vierailija)

Tekstiti oli todellakin roskapönttöön joutava.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyota aivan omaa aatelia
Ainuttakaan kehumaasi automerkkiä en noteeraa laadukkaaksi menopeliksi sen verran olen noitakin ruoste pesiä katsellut ja paikkaillut.
Miksi sitten kehut toyotaa, kun se ei ole yhtään muita merkkejä kummempi?
  Vastaa viestiin
26.08.07, 20:12   #7 (linkki)
Bertil Gustafsson
(Vierailija)

Korjaus edelliseen: Tekstisi oli roskaa.

Ja lisää: Mitä vitun aatelia tojotan rompposet ovat? Yksikään tojotisti ei näköjään keksi siitä mitään kehuttavaa. Itse kehuin muissa merkeissä niitä puolia, jotka niissä ovat olleet hyviä. En kehunut mitään niistä täydelliseksi. Toyota on mahdollisimman kaukana täydellisestä. Mitä HYVÄÄ tojotassa on? Tähän taas sitten joku taulapää vastaa että "toyota on varmaa luotettavaa laatua.."

Vastaa viestiin
27.08.07, 18:03   #8 (linkki)
ludwigvon
(Vierailija)

corolla

edellisellä d4d corolla rullattiin240000 km ilman mitään ongelmia. Erittäin hyvä auto ajaa, istuimet hyvät, samoin hallintalaitteet. Kulutus alle 5l/100km. Talvella jopa näki ulos toisin kuin edellisellä v40 volvolla. Kai9kenkaikkiaan erittäin hyvä ostos ainakin meille.
  Vastaa viestiin
27.08.07, 21:56   #9 (linkki)
12345678890+
(Vierailija)

jenkki on jees

en pidä japseista siks mulla onki hyvä jenkki ihan kasikoneella
  Vastaa viestiin
03.01.08, 06:07   #10 (linkki)
mitään käsittämätön heebo
(Vierailija)

Renault 10

Mullakin on Renault R 10 Major -68, senkin on ruvennut vähän lämmityslaitteen moottori "vollaamaan"...mutta nehän onkin niitä Ranskalaisia paskoja.
  Vastaa viestiin
23.10.08, 15:18   #11 (linkki)
japsiuskovainen
(Vierailija)

njooh..

No mulla on tällähetkellä käytössä vm02 corolla d4d ja tälle palstalle päädyin koska olen aloittelemassa kytkiremonttia.

Ainakin tämä yksilö on ollut todella luotettava, ei kertaakaan jäänyt tielle. iskarit ja tuulilasi on vaihdettu kertaalleen mutta startti laturi nivelet yms ei ole mitään tarvinnut vaihtaa. Mittarissakin on vasta tukeva sisäänajolukema 560thkm

eli jos auto on luotettavampi kuin tuo niin sitten se on ikiliikkuja.

jotain negatiivista kun sanon niin penkki voisi olla parempi, varmaan toimii jollain hieman vähemmän ajavalla mutta kun siinä penkissä istuu välillä kymmenkin tuntia päivässä alkaa takapuoli himoitsemaan hieman tukevampaa asentoa.

tätä edellinen auto oli vm95 carina sillä ajettiin mittariin 720thkm ja ilman mitään isompia vikoja, auto on muuten tänäkin päivänä liikenteessä joten moittia ei voi.

Seuraava pelikin on taatusti toyota
  Vastaa viestiin
16.11.08, 23:08   #12 (linkki)
reinoroinaaja
(Vierailija)

no niimpä nin

Toyota Carina II 624000 rullattu eikä mitään suurempia vikoja. Kuluviaosia vaihdettu.

Ja nykyään on se auto mikä auto niin samoja paskoja ne on. toiset kestää kauemmin toiset taas ei.
  Vastaa viestiin
10.04.09, 13:58   #13 (linkki)
toyotisti
(Vierailija)

toyota on ok

minulla ja vaimolla on ollut corolla pian 3vuotta.Syy miksi päädyimme siihen oli autojen kestotestit joita tuli luettua.lyhyesti sanottuna ranskalaiset olivat testeissä pikkuvikaisia ja pakkasen oltua paripykälää pakkasen puolella ei välttämättä lähtenyt käyntiin.itsekin kokeilin eri merkkejä ja ajettavuudeltaan ranskalaiset olivat parhaita.saksalaiset olivat myös hyviä.kuitenkin luotettavuudelle annan suuren arvosanan ja corollavagon on ainakin meille se sopiva.en väitä sitä parhaaksi mutta kyllä se autonpaikan täyttää siinä missä muutkin hintaluokassaan.
  Vastaa viestiin
29.08.09, 23:22   #14 (linkki)
BEE ÄM WEE
(Vierailija)

ei hyvä sylvi

ostakaa ny hyvä jumala Auto elekääkä jauhako paskaa noista "autoista"!!
  Vastaa viestiin
30.08.09, 10:21   #15 (linkki)
eräs autoilija
(Vierailija)

älä sotke Jumalaa tähän

te bemarin mannekiinipellet kans niitä romujanne kauppatte joka palstalla.itse olen corollaan tyytyväinen enkä vaihtais yhteenkään bemariin en uuteen enkä käytettyyn.
  Vastaa viestiin
30.08.09, 10:59   #16 (linkki)
Toyota mies ja pysyn
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BEE ÄM WEE
ostakaa ny hyvä jumala Auto elekääkä jauhako paskaa noista "autoista"!!
Siin varmaan tarvii Jumalan apuu ,kun ajaa BEE ÄM VEEl.
  Vastaa viestiin
26.09.09, 22:11   #17 (linkki)
niimbä...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs autoilija
te bemarin mannekiinipellet kans niitä romujanne kauppatte joka palstalla.itse olen corollaan tyytyväinen enkä vaihtais yhteenkään bemariin en uuteen enkä käytettyyn.
enemmän vaan noita toyotoja on myynnissä vaan vielä kun penareja... ja vanhemmatkin bemarit on sentään yli 100km/h vauhdissa vakaita ajettavia toisin kuin nämä teidän toyotat joita vakaampia on on kottikärrytkin yli 100km/h vauhdissa... Ostakaa saksalainen auto niin ei tartte aina hävetä!!!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Osta tai myy. Hae Nettiautossa olevat Toyota -merkkiset autot.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku