Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Volkswagen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.09.10, 13:21   #26 (linkki)
Asiaa
(Vierailija)

Ajelkaa ihmiset vaan niillä "klonk life" vaihoilla ja itkekää. Ostetaan uus auto ja ensimmäisillä hile rasvoilla täräytetään 30tkm nii se on siinä! Luuletteko ihan oikeasti säästävänne siinä jotaki? Japseissa on vielä normaalin vaihtovälin lisäksi 3000km ensi huolto että nuo hileet ja kulumis jäysteet saadaan pois. Siinä se syy on miksi ne imee sitä öljyä. Itellä on ollu puolenkymmentä volkkaria joihin ei oo tarvinnu öljyä lisätä, mistäköhän johtuu...
  Vastaa viestiin
23.04.11, 02:05   #27 (linkki)
wapari
(Vierailija)

öljyn kulutus

Tarve, kun oli isoon ja edulliseen pakuun hankin LT 28D:n 91-vm:a.
Mittarissa 439tkm, k.o.kirjaan merkitty täyskoneremppa 189tkm:ssä.
Nyt tuhannen km ajettuani ja jakopäärempan + öljynvaihdon jälkeen on tullut huomattua tämä
kuin muutkin tässä viestiketjussa,öljyä palaa.ONKO se sitten koneen väljyyttä eli männänrengas
vai venttiiliv.tiivisteet vai..?
Eihän nämä mitään ripeitä kai koskaan ole olleet varsinkaan vapaastihengittävinä, mutta tämän
laiskuus ei varmaan johdu kuormasta vaan tyhjänä yllätti aluksi myös puhdittomuus,suorallakin.
Heti puhti häviää vähänkin tien noustessa ylemmäs joskus oli samaa ongelmaa erään japsimerkin maasturissa 80-luvulta, silloin epäiltiin ilmavuotoa tankin puolella. Ei silloin auttanut jonkin reiän tukkiminen.
Syöttöpumpun säätö ei VW:n kohdalla auttanut, falskaako sitten siitä?
Kolmas vaihtoehto on sitten vain tuo väljyys..Kylmänä ykkösellä ryömiminen jyrkkää ylämäkeä onnistuu jotenkuten eikä eroa onko kone lämmin vai kylmä.
Koneremppaa en näin vanhaan aio teettää joten olisiko parasta kurkata p.a.putkeen ja letkuun tankin päästä ja jos ehjä, lykätä jotain (RVS technology)tiivistävää ihmelientä moottoriin?
  Vastaa viestiin
04.07.11, 13:09   #28 (linkki)
bora automaatti
(Vierailija)

öljyn kulutus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taisto 55 Näytä viesti
ostin juuri golf variant vm.2000 160 t.ajettu ja koneeseen pitää lisätä öljyä kun öljyn merkkivalo sen ilmoittaa. onko mielestänne normaalia ko. auton öljyn kulutus, vastausia vain tälläisen auton omistajilta tai merkki-huoltomiehiltä.

ei muuta kun yhden litran öljy purkki autoon mukaan,niin voit lisätä tarpeen mukaan. olen ajanut saman määrään kilometriä ja jokaisen öljyn vaihdon välissä ole joutunut lisäämään noin 0,8l-1,0l lisää öljyä. olen yrittänyt käyttää eri merkkisiä öljyä ,mutta ei suurta vaikutusta. paikalisesta volkarri huollusta on ilmoitettu ettei ole mitään vikana.
  Vastaa viestiin
16.07.11, 21:45   #29 (linkki)
jaakkima
(Vierailija)

öljyn kulutus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taisto 55 Näytä viesti
ostin juuri golf variant vm.2000 160 t.ajettu ja koneeseen pitää lisätä öljyä kun öljyn merkkivalo sen ilmoittaa. onko mielestänne normaalia ko. auton öljyn kulutus, vastausia vain tälläisen auton omistajilta tai merkki-huoltomiehiltä.

kaikki völkkarit on kuluttaneet paljon öljyä,mitä oon omistanu ja muilta kuullu!
  Vastaa viestiin
15.09.11, 20:14   #30 (linkki)
tk
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaakkima Näytä viesti
kaikki völkkarit on kuluttaneet paljon öljyä,mitä oon omistanu ja muilta kuullu!
Moottorin pitää kuluttaa tietty määrä öljyä tai moottori kuluu.. Öljy voitelee venttiilinvarret ja sylinterin seinämät..
  Vastaa viestiin
19.10.11, 11:26   #31 (linkki)
pk
(Vierailija)

ei kulu mullakaan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyotacarinae Näytä viesti
Ostakaa japanilainen auto esimerkiksi Toyota niin ei tartte miettiä öljynkulutusta. Itellä yli 200 000 km ajettu carina e eikä tiputa eikä syö tippaakaan öljyä. Siinä se nähdään taas se japanilaisten ja saksalaisten autojen laatu ero. En voi ymmärtää miten joidenkin on aina pakko ostaa saksalainen auto, kun samalla rahalla ellei jopa halvemmalla saa paljon luotettavamman ja kestävämmän japsiauton.

PS. Parhaat autot tulee Japanista!
mulla 92 opel ei vie öljyä ja toisena autona vw golf04 kyllä syö öljyä ne on niitä laatu autoja kyllä ihmettelen aina ennen ajanut opelilla ei ole tarvinnut kannun kanssa konehuoneessa vispata vasta kun vaihdon yhteydessä opelilla ajettu 250000 km vw 140000 kullä olen luullut että kone on valmis kun syö öljyä
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku