| |  | |
01.06.07, 00:39
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Miksi Golffi nakuttaa?
Vm. -88 Golf 1.6 cl ja öljynvaihdon jälkeen alkoi voimakas nakutus. Öljynä käytin mobilin täyssynteettistä super S:ää. Edellisistä öljyistä en tiedä mitään, auto on ollut mulla vasta reilun kuukauden. Edellinen omistaja sano käyttäneensä siinä juuri mobilin synteettistä, mutta en tiedä sitten.
Voiko tommonen Golf vaatia mahollisesti esim. mineraaliöljyä?
| |
| | |
04.07.07, 20:06
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Paljonkohan autolla on ajettu? Melkein voisi veikata että edellinen omistaja(t) käyttänyt eri merkkistä/tyyppistä öljyä ja nyt käytetyssä eri pesuominaisuudet. Eli öljykanavista irronnut sonta on nyt kulkeutunut hydraulisiinventtiilivälyksentasaimiin. Eipä oikein voi muuta kuin kokeilla jotain esim forte käsittelyä, joko paranee tai menee vielä huonommaksi riippuen tapauksesta. Varmaan omalla kohdalla vaihtaisin nuo tasaimet...ei ole kovin hintavia.
| |
| | |
14.07.07, 08:24
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Tässä syy Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Zermo Vm. -88 Golf 1.6 cl ja öljynvaihdon jälkeen alkoi voimakas nakutus. Öljynä käytin mobilin täyssynteettistä super S:ää. Edellisistä öljyistä en tiedä mitään, auto on ollut mulla vasta reilun kuukauden. Edellinen omistaja sano käyttäneensä siinä juuri mobilin synteettistä, mutta en tiedä sitten.
Voiko tommonen Golf vaatia mahollisesti esim. mineraaliöljyä? | Itsellä sama peli ku sulla käytännössä ja sama juttu. Se johtuu automaattiventtiilien säädöstä. Nakutusta tapahtuu etenkin kylmällä koneella ajettaessa. YLeensä lakkaa vähän ajan kuluttua. Ei hätää! Toimii hyvin kuitenkin. Itsellä nakuttanut jo 6 vuotta samalla tavalla eikä mitää ongelmia. | |
| | |
14.07.07, 20:47
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | nakuttaako
Tosiaan hydraulinostimista se johtuu, voisit koittaa täyssynteettistä öljyä ja vähän enempi runtua sen jälkeen jos ei auta niin ohjurit on tukossa tai niissä on hiushalkeamia eli siinä tapauksessa nostimien vaihto on ainoa lääke.
| |
| | |
19.07.07, 08:51
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | nakuttaako
Nakutus on ihan normaalia, ite olen vaitanut MOBILIN 10 40 paras öljy GOLF.
LOPUI SIIHEN NAKUTUAS
| |
| | |
26.07.07, 13:54
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
itellä toimi ainaski tb öljyt hyvin... en muista laatua mutta diamond se ainaski oli... moni suosittelee
| |
| | |
28.07.07, 23:57
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
laita teboil diamond 5w-40 :)
| |
| | |
02.08.07, 21:00
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Zermo Vm. -88 Golf 1.6 cl ja öljynvaihdon jälkeen alkoi voimakas nakutus. Öljynä käytin mobilin täyssynteettistä super S:ää. Edellisistä öljyistä en tiedä mitään, auto on ollut mulla vasta reilun kuukauden. Edellinen omistaja sano käyttäneensä siinä juuri mobilin synteettistä, mutta en tiedä sitten.
Voiko tommonen Golf vaatia mahollisesti esim. mineraaliöljyä? | Joo samaa tavaraa kun sierrat aikoinaan... toivottavasti ei oo viellä nokka-akseli kulunut kun ei oo saanu tarpeeks öljyä... kun avaat sen koneen niin kannattaa katsoa samallla nokka-akselin kunto ja venttiilin välykset.Tuosta öljy laadusta olen sitä mieltä että ei se auta vaikka lataisit koneeseen castrolin öljyä jos kuluma on päässyt syömään nokka-akselin. | |
| | |
04.12.07, 11:12
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | vw 1.6 pn konen nakutus
Hydrauliset nostimet maksaa 6€ kappale, vaihtotyö lähes olematon. Kyllähän nakutus jäykemmillä öljyillä häviää, mutta tehottoman pumpun seurauksena pienillä kierroksilla kierto häviää ja seuraukset huonommat... Jos ei nostimien vaihto kiinnosta niin itse kehottaisin vaihtamaan 5w40 täyssynteettiset ja kunnon suodattimen (ei motonet) jottei oljy pääse valumaan pois sammutettuessasi koneen. Vaikka kylmänä vähän naputtaakin, älä anna sen häiritä, ihan tyypillistä tuolle koneelle, muttä vältä suuria kierroksia kylmänä, kierron ollessa heikko.
| |
| | |
08.12.07, 23:58
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kenellä on vw joka ei nakuta? Ne joilla on menkää saksaan ja onnitelkaa insinöörejä
\o/ :-D :-D
| |
| | |
09.12.07, 00:06
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vitsi vitsi. Vaan nyt uudestaan tosissaan.
Hydraulisten nostimien nakuttavan äänen voi saada loppumaan käyttämällä erilaisia moottorin huuhtelukonsteja. Itse laitan dieseliä öljyn sekaan ja käyttelen auton lämpimäksi öljynvaihdon yhteydessä ennen uusien vaihtoa. Tämä on toiminut hyvin (toimii jos nostimet on vielä ehjät).
Pitempiaikainen oireilu nostimissa voi johtaa siihen että joku venttiili ei nakuta vaan jumii ja jääkin kantamaan jolloin venttiili palaa ja käynnistä tulee tupsuttava. Auto (tässä tapauksessa VW) saattaa toimia mutta pakokaasuarvot ainakin huononee. Dieselissä venttiilin palaminen esiintyy käynnistysongelmina ja vajaa käynnillä kylmänä.
Huumoria se on huonokin huumori
| |
| | |
11.12.07, 16:15
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | KUNNON VOITELU Lainaus: |
Voiko tommonen Golf vaatia mahollisesti esim. mineraaliöljyä? |
Kokeilepa kendall oil kerran ajoin vaihtoväli 24000km välil nakuttaa kylmä kone!
tällä öljyllä moottorin ääni hiljenee puolella ja varma voitelu KATSO www.kendall.fi
ajettu 307000km ja kone käy kuin kello vw 1,6 -90 | |
| | |
13.12.07, 10:52
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | siis kunnon öljyt Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tosipeli Lainaus: |
Voiko tommonen Golf vaatia mahollisesti esim. mineraaliöljyä? |
Kokeilepa kendall oil kerran ajoin vaihtoväli 24000km välil nakuttaa kylmä kone!
tällä öljyllä moottorin ääni hiljenee puolella ja varma voitelu KATSO www.kendall.fi
ajettu 307000km ja kone käy kuin kello vw 1,6 -90 | älä ny ihmeessä mitään jenkki KURAA kunnon eurokoneeseen laita
| |
| | |
19.12.07, 19:49
|
#14 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2000
|
Hydrauliset venttiilinnostimet maksaa Motonetissä kahdeksan euroa kappale, 8V koneessa siis luonnollisesti 8kpl. Asennus vaatii käytännössä venttiilikopan avaamisen ja nokka-akselin irroittamisen. Jos tietää mitä tekee, homma hoituu muutamassa tunnissa. Oikeastaan ainut "vaikea" homma koko huollossa on saada jakohihnan ajoitus kuntoon homman päätteeksi. Samalla kannattaa tietysti vaihtaa nokka-akselin stefa.
| |
| | |
01.01.08, 18:43
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Miksi Golffi nakuttaa?
hmm.. minulla on vastaa 450 000 km ajettu -98 golf ja sen nakutus jatkuu vieläkin ei se ole vaarallista kuhan vesipumpun vaihtaa samalla kuin remminkin en siihen ole kummoisesti paneutunut mutta ei se ole enää häirinnyt vaikka se kuuluukin *nakuttava*
| |
| | |
08.01.08, 18:37
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | NAKU Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja mixo Hydrauliset venttiilinnostimet maksaa Motonetissä kahdeksan euroa kappale, 8V koneessa siis luonnollisesti 8kpl. Asennus vaatii käytännössä venttiilikopan avaamisen ja nokka-akselin irroittamisen. Jos tietää mitä tekee, homma hoituu muutamassa tunnissa. Oikeastaan ainut "vaikea" homma koko huollossa on saada jakohihnan ajoitus kuntoon homman päätteeksi. Samalla kannattaa tietysti vaihtaa nokka-akselin stefa. | Ja eikun Castroolia koneeseen niin kyllä lähtee !
| |
| | |
07.11.11, 09:47
|
#17 (linkki)
| | Älä usko kaikkea mitä näe
Rekisteröitynyt: 08/2006 Sijainti: Pielisjoen rannoilla
| Golf ja moottorin nakutus. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen volvo asentaja Joo samaa tavaraa kun sierrat aikoinaan... toivottavasti ei oo viellä nokka-akseli kulunut kun ei oo saanu tarpeeks öljyä... kun avaat sen koneen niin kannattaa katsoa samallla nokka-akselin kunto ja venttiilin välykset.Tuosta öljy laadusta olen sitä mieltä että ei se auta vaikka lataisit koneeseen castrolin öljyä jos kuluma on päässyt syömään nokka-akselin. | Minulla om golf variant -03 moottori "nakuttaa" varsin terävästi juuri kylmänä ja lämmetessä hiljenee aika paljon. Laakkosen huoltomiehen mukaan se on tyyppivika, eli Golfin mäntä on lyhyt jamännän "helma" ottaa kiinni sylinterin seinämään. huoltomiehen mukaan ei hälyyttävää, moottori kestää sen nakutuksen, Mene ja tiedä sitten onko näin.
| |
| | | | |