| |  | |
29.04.09, 10:05
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Passat TDI ei kiihdy eikä kierrä
Auto, VW Passat Variant TDI 66kW vm -98 n. 185 t km ajettu, ei ole kiihtynyt normaalisti pitkään aikaan. Moottoritiellä pääsee hädin tuskin 120 km/h nopeuteen tasamaalla. Kone ei myöskään ota kierroksia yli 4300 rpm.
Dieselliikkeessä on kokeiltu ilmamassa-anturia ja jotain toista helposti vaihdettavaa osaa, mutta nämä eivät tuoneet apua. Netistä olen katsellut N75-nimisestä osasta (ahtopaineen säätö) - jos vika on tässä, onko se kallis juttu? Joutuisin teettämään joka tapauksessa, kun en autonkorjausmiehiä ole.
| |
| | |
29.04.09, 10:15
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
paskaaaa!!!!!!! paskaaaa!!!!!!
| |
| | |
29.04.09, 20:27
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olisko tästä apua...
Oire: AGR-koneinen TDI. Kun vitosella kiihyttää vähän yli satasen niin sitten loppuu väännöt, aivan kuin ahdot hukkuisi jonnekkin. Kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan niin vedot on taas kotona. Autoon vaihdettu ilmamassamittari ja tuo N75 venttiili.
Vastaus: Solenoidi (joka ilmeisesti ainakaan aiemmpien keskusteluiden perusteella ei ole se N75) jumitti. Varaosanumerolla 028 906 283 N löytyi uusi osa ,jonka jälkeen alkoi toimia.
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsintä
| |
| | |
03.05.09, 20:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Olisko tästä apua
Tarkista ilmamassamittari. Mulla oli Borassa sama vika, vaihdoin ilmamassamittarin ja taas alko pelittään.
| |
| | |
03.05.09, 20:49
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Olisko tästä apua
Tarkista ilmamassamittari. Mulla oli Borassa sama vika, vaihdoin ilmamassamittarin ja taas alko pelittään.
| |
| | |
04.05.09, 11:19
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Pirinen Tarkista ilmamassamittari. Mulla oli Borassa sama vika, vaihdoin ilmamassamittarin ja taas alko pelittään. | Ilmamassa-anturi - tai mittari (oletan, että kyse on samasta osasta) vaihdettiin kokeeksi. Ei ollut vaikutusta. | |
| | |
19.05.09, 13:27
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | olisikohan apua täältä..
ilmamassa anturille tulevassa johto liittimessä (se pistoke/liitin joka tulee mittariin kiinni) siinä liittimessä johtoja poikki, aika juuresta yleensä pari johtoa poikki, moottori käy vara-arvolla.
| |
| | |
20.08.09, 13:55
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Passatin teho-ongelma Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja volkkarijussi Auto, VW Passat Variant TDI 66kW vm -98 n. 185 t km ajettu, ei ole kiihtynyt normaalisti pitkään aikaan. Moottoritiellä pääsee hädin tuskin 120 km/h nopeuteen tasamaalla. Kone ei myöskään ota kierroksia yli 4300 rpm.
Dieselliikkeessä on kokeiltu ilmamassa-anturia ja jotain toista helposti vaihdettavaa osaa, mutta nämä eivät tuoneet apua. Netistä olen katsellut N75-nimisestä osasta (ahtopaineen säätö) - jos vika on tässä, onko se kallis juttu? Joutuisin teettämään joka tapauksessa, kun en autonkorjausmiehiä ole. | Luin vasta nyt tämän ongelman, joka ehkä on jo ratkennutkin. Mulla on samanlainen Passat ja vuosimalli -98. Monta kertaa huollossa vikaa etsittiin ja turhia osia vaihdettiin, mutta lopulta Veholla vika löytyi. Passatin muuttuvasiipinen turbo takerteli ja kun siivet jumiutuivat, lähtivät tehot. Turbon vaihto töineen maksoi vähän yli 1200e ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.
| |
| | |
12.11.09, 22:15
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Forte-puhdistusaine
Itselläni oli ongelmia kiihtyvyyden kanssa, eikä millään tahtonut vauhti nousta yli 110km/h. Merkkihuollon tietokone antoi vikakoodin ahtopaineen alittumisesta. Turbo vaikutti liikkuvan ja paineet olivat ok. Huollossa vian oletettiin olevan ahtopaineen säätimen muuttuvissa siivissä, jotka olisivat jumiutuneet liasta/karstasta. Vika päädyttiin hoitaa pois polttoainejärjestelmän puhdistusaineella Fortella, joka toimikin välittömästi. Fortea kaadettiin tankkiin 1lfortea 30litraa polttoainetta kohden. Kiihtyvyys ja vauhtiongelmat hävisivät sen siliän tien.
| |
| | |
18.11.09, 17:14
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei sitäole ennenkään autoja aerosoleilla korjattu Forte, mitä lie litkua, mahdollisesti valopetroolia, kuinka se auto siitä korjautuisi???, Kysyn vaan.
| |
| | |
01.03.11, 01:07
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | tilanne edelleen päällä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Passat Variant Luin vasta nyt tämän ongelman, joka ehkä on jo ratkennutkin. Mulla on samanlainen Passat ja vuosimalli -98. Monta kertaa huollossa vikaa etsittiin ja turhia osia vaihdettiin, mutta lopulta Veholla vika löytyi. Passatin muuttuvasiipinen turbo takerteli ja kun siivet jumiutuivat, lähtivät tehot. Turbon vaihto töineen maksoi vähän yli 1200e ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. | En ole vielä(kään) käyttänyt autoa missään, kun ei ole ollut varmuutta viasta.
Hieman mietityttää, kannattaako tuota turboa vaihtaa, kun auton arvo ei taida enää mikään kovin suuri olla.
Muistan, että ystäväni, joka tuntee autoja paremmin kuin minä, tutki tuota turboa sormilla ja totesi, ettei se juuri liiku. Ilmeisesti turbo on poissa pelistä.
| |
| | |
06.05.11, 00:12
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | en vaihtaisi..
en ainakaan heti menisi vaihtamaan turboa vaan tutkisin ensin n75:en luultavasti kyseinen solenoidi mennyt, itse vaihdoin 1.9tdi vw golf vm-00 malliin turbon koska oireet olivat samat kuin sinulla ja vika ei korjaantunut.. nyt olisi edessä n75:sen vaihto jospa sen jälkeen olisi auto kunnossa.
| |
| | |
25.05.11, 12:43
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timonie en ainakaan heti menisi vaihtamaan turboa vaan tutkisin ensin n75:en luultavasti kyseinen solenoidi mennyt, itse vaihdoin 1.9tdi vw golf vm-00 malliin turbon koska oireet olivat samat kuin sinulla ja vika ei korjaantunut.. nyt olisi edessä n75:sen vaihto jospa sen jälkeen olisi auto kunnossa. |
n75 voi yleimittarilla näppärästi testata. kannattaa se egr ja imusarja välil puhdistella kun menee melkein umpee karstasta
| |
| | |
25.06.11, 17:19
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | passat -99
itsellänikin oli 99 tdi 66kw ... siinä oli kans tuota kiihtymis ongelmaa mutta itse tutkin asiaa esin moottorista eikä oikeen auttanut mikään .. sitten keksin että katalysaattari on tukossa koska ei tule oikeen kaasut läpi .. en ostanut uutta vaikka kaikki väittää että katsastusmies sen ostattaa viimeistään vaan otin katalysaattori pois ja rälläköin ylä puolelta auki ja hilut ulos ja hitsasin kiinni jonka jälkeen putki paikalleen ... nyt toimii kuin unelma ja on ehkä vähän enämmänkin vetoja mitä ennen
| |
| | |
16.08.11, 11:49
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| tehon puute
Tehon puute voi olla seurausta välijäähyn huollon puute ripojen väliin kertuu santaa ja öljyäsisä puolelle parkiintumalla jokajohtaa erinlaisiin vikoihin jotka
on edellisissä jutuissa käynyt toteen
turbon jäähytin irti ja pesu sisältä ja ulkopuolelta ulko puolen kuntoa voi tarkastaa tehokaalla valolla tai vedellä jos valo ei näy tai vesi tule läpi niin ahto ilma on liiankuumaa
| |
| | |
04.09.11, 17:45
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | aaa
ei se kiihy muutenkaan
| |
| |  | Katso myytävänä olevat
Volkswagen
-merkkiset autot Nettiautossa. | | | |