| |  | |
25.06.10, 11:14
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | VW Passat 2.8 V6 30V 4MOTION
Voiko joku hyvä sydämmine kertoa tästä kyseisestä autosta paljonko se kuluttaa, mitä tyyppivikoja, ja sen semmosta. Kaikkea mahdollista, mitä tiedätte tästä autosta.
| |
| | |
28.06.10, 20:09
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Omasta kokemuksesta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GAAGAA Voiko joku hyvä sydämmine kertoa tästä kyseisestä autosta paljonko se kuluttaa, mitä tyyppivikoja, ja sen semmosta. Kaikkea mahdollista, mitä tiedätte tästä autosta. |
En sen kummempaa tyyppivikaa ole löytänyt, kuin ehkä naapurin kateellinen ilme kovan lumisateen jälkeen, kun aamulla töihin lähdetään...
Joka autossahan on kuluvia osia ja niitä joutuu uusimaan joka merkkiin.
Kulutus on tuolla koneella ihan tossusta kiinni.
Jos maltat ja seurailet liikennettä, pääset alle 8 lukemiin. Polkemalla menee kevyesti
toistakymmentä.
Hieno moottori ja voimaa on.
| |
| | |
30.06.10, 11:47
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Passaati En sen kummempaa tyyppivikaa ole löytänyt, kuin ehkä naapurin kateellinen ilme kovan lumisateen jälkeen, kun aamulla töihin lähdetään...
Joka autossahan on kuluvia osia ja niitä joutuu uusimaan joka merkkiin.
Kulutus on tuolla koneella ihan tossusta kiinni.
Jos maltat ja seurailet liikennettä, pääset alle 8 lukemiin. Polkemalla menee kevyesti
toistakymmentä.
Hieno moottori ja voimaa on. | Itselläni oli tuollainen noin vuosi sitten, eikä kyllä ollut pahaa sanottavaa. Nykyään näissä näyttää olevan hinnat suhteessa autoon aika lailla ala-arvossa, eli halvalla hinnalla saa paljon hyvää autoa. Harvalla muulla merkillä taitaa vastaavaa pakettia olla tarjollakaan. Nelivedon tekniikka ja voimansiirto muutenkin on huoltovapaa ja kestävä. Automaateissa tosin on ollut kai jonkin verran ongelmia, joten niihin suhtautuisin hieman varauksella... Myös moottori edustaa sen verran vanhan liiton tekniikkaa, että en ole kuullut noissa murheita olevan. Nykyään 1-2 litran eroa kulutuksessa tunnutaan pitävän maailmanloppua, vaikka lisähinta lisätehon ja ajomukavuuden tuomasta ilosta on aika halpa, ellei nyt jotakin 100tkm/vuosi ajele.
Kannattaa verrata näiden varusteltujen V6-Passattien hintoja, varustetasoa ja kulkupuolta samanikäisten 1.9 TDI karvalakki-Passattien hintoihin. Perustekniikaltaanhan molemmat ovat kuitenkin samaa sarjaa, eli kestävät kilometrejä joidenkin muiden maiden ihmeitä paremmin, kunhan vaan huollot on tehty asianmukaisesti mutta noista loppuunajetuista dieseleistä huudetaan samoja hintoja kuin näistä bensoista. Tokihan kaikissa autoissa tulee kilometrien myötä aina jotakin vikoja mutta itse selvisin ainakin lähinnä kuluvia osia vaihtelemalla.
Jos tuollaista olisin nyt itse hankkimassa, katsoisin että varustetaso on kunnossa (=Highline + ekstraa), koska käytetyissä tämä ei paljoakaan näy hinnassa mutta sisustaltaan(kin) auto muuttuu reilusti edukseen (itse ajelin ikävä kyllä vain Trendlinellä). Suurena etuna on, että joku huolto olisi tehty lähimenneisyydessä, niin ei tule sitten tuosta heti lisälaskua. Etupään vetoakselien suojakumit ovat vaihtotavaraa 100-200tkm välillä ja lambda-antureitakin noista on mennyt näissä kilsoissa (näiden vaihtaminen ei ole ihan ilmaista). Kannattaa siis hieman kysellä tuosta huoltohistoriastakin ennen hankintaa, koska ns. isojen 60tkm välein tehtävien huoltojen hinta ilman mitään ekstroja (esim. jarrupalojen vaihto tms.) on valtuutetuissa liikkeissä +500€ per käynti.
| |
| | |
21.07.10, 22:20
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla ollut reilun vuoden vm2003 2.8 4motion tiptronic highline + 8000 eur lisäsälää uutena. Alussa pari pikku hämminkiä, ensin meni 1 kpl tulpanjohto epävireeseen ja kone rupesi käymään 5 pytyllä. Johdon vaihdolla selvittiin. Sitten meni jarrupolkimen katkasija 18 eur. kolmas häiriö moottorin lämpömittarin anturi. Sen jälkeen vuosi menty ilman remppoja ja kilsoja kertynyt n.30000.
Öljyä minun passatti kuluttaa ihan riittävästä, mutta kyseisessä yksilössä ollut uudesta saakka se "ominaisuus" mukana. Auton hankin tuttavaltani joka on auton ostanut uutena, nyt kulkenut 120 000 km. Öljyn kulutus vaihtelee ajotyylin mukaan 1-3 dl/1000. Kulutuksen saa merkkiliikkeen mukaan vähenemään kun siirtyy longlife huollosta pois ja laittaa koneeseen normiöljyt.
Bensahan passatille maistuu kun antaa kenkää ja hakee äärimmäisiä ohituksia, maantie ajossakin saa menemään 11 l/100km. Olen toki kyllä saanut maantie ajossa kulutuksen sinne 8.5 pintaankin, mutta silloin pitää mennä rajoitusten mukaan ilman isompia ohituksia. Auto muuten on ajettavuudeltaan sitä luokkaa että monia uudempia ja kalliimpia kokeilleena ei aivan heti yhtä hienoa autoa tule vastaan.
| |
| | |
29.07.10, 21:45
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | moottori
moottori tuossa on heikoin kohta on , audissa samaa v6 moottorii ja jakopää ei kestä , kuluu nostimet ja josai vaiheessa sellanen 3 tuhanne e korjaus tiedossa ...
| |
| | |
22.08.10, 22:46
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Passatin voimansiirto
Sellasta kyselen että mikä keskilukko Vm 97-05 on
| |
| | |
27.08.10, 17:16
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka1 moottori tuossa on heikoin kohta on , audissa samaa v6 moottorii ja jakopää ei kestä , kuluu nostimet ja josai vaiheessa sellanen 3 tuhanne e korjaus tiedossa ... | Joopa joo. Essonbaarijuttuja. Mikä jakopäässä ei kestä ? 90tkm vaihtoväliä tuossa kannattaa anyway pitää, koska ensimmäisenä menee vesipumppu (lähinnä vuotoja) Yhtään loikannutta jakopäätä ei ole tullut vastaan. Nostinjututkin viittais enemmän legendaariseen V6 dieseliin.Huollettuna 30V kutosella ruttaa menemään varmasti +300tkm. Kerro ihmeessä mikä tämä "joku vaihe" on, ja mitä nämä nostajaongelmat faktisesti ovat ? Yläkerran öljynpaineet nousee pitkään seisotetetuissa autoissa hitaasti, mutta ei tämän takia ole vielä nostajaremppaa tarvinnut tehdä. Idioottimaiset 30tkm öljynvaihtovälit puoleen, ja koneeseen muuta kuin longlife-paskaa, niin ongelmia estetään.
Moottorin todellisia tyyppivikoja ovat haperot (ja kalliit) huohotinjärjestelmän muoviputket, venttiilikopan ja nokkaketjujen hydr.kiristimen tiivistevuodot, sekä ns. välipohjan ja öljypohjan tiivisteen vuodot. V-mäisiä hommia sikäli kaikki, mutta näillä ei ole mitään tekemistä perusmoottorin keston kanssa, kunhan ei öljyittä ajele.
Emmä tässä muuten huutelis, mutta mulla on +5v työkokemus VAG-autojen huollon osalta.
| |
| | |
27.08.10, 17:17
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kalju Sellasta kyselen että mikä keskilukko Vm 97-05 on | Voimansiirto kokonaisuudessaan on lähinnä C5-korisen Audi A6:sen voimalinjaa, toisinsanoen keskitasauspyörästö on klassinen torsen.
| |
| | |
24.09.10, 19:51
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | koneen kesto
nyt löytyi mielenkiintoinen aihe johon voin kommentoida surutta itselläni on wv passat 2.8 v6 4motion vm:00.
Ostin auton noin viisi vuotta sitten kun siihen ihastuin,tyytyväinen olen kyllä ostokseeni ollut ainoa ongelma mikä minulla on kyseisessä autossa ollut niin oli tulpat niiden takia jouduttiin kahdesti hinaus apua tarvimaan.
Laturi on korjattu ja abs:n ohjausyksikkö.siinä on suurimmat murheet ollut.jakopään vaihtoa tässä olen ajatellut kun on 50thkm yli ajettu,toki välillä tarkkaillen hihnan kuntoa.
Nyt passatissa on 396thkm mittarissa että minun mielestä aika pienellä remontilla mennyt nämä kilometrit....
Nuo jakopää ongelmat johtuvat ainoastaan siitä ettei niitä osata huoltaa merkkiliikkeessä.
| |
| | |
19.10.10, 18:39
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Jakohihnan vaihtoväli
Nyt olis tarjolla 138tkm ajettu 2008 -mallin Volkswagen Passat Variant 3.2 V6 FSI 4Motion DSG Highline... tekis mieli ostaa pois. Ajattelin mennä koeajamaan. Mikäs jakohihnan vaihtoväli näissä on?
Mitä kannattais erikoisesti tsekata, kun noita kilsoja on tullut tuonkin verran?
| |
| | |
20.11.10, 23:58
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja passatmismi Nyt olis tarjolla 138tkm ajettu 2008 -mallin Volkswagen Passat Variant 3.2 V6 FSI 4Motion DSG Highline... tekis mieli ostaa pois. Ajattelin mennä koeajamaan. Mikäs jakohihnan vaihtoväli näissä on?
Mitä kannattais erikoisesti tsekata, kun noita kilsoja on tullut tuonkin verran? |
Autolla nyt ei ole lähtökohtaisestikkaan mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa, kun käsittelemäsi passatti on aivan eri mallisarjaa. Tuon 3C-koppaisen uudemman passatin kone on poikittain, eikä harhaanjohtavasta markkinoinnista huolimatta ole "aito" V6, vaan VR-moottori, jossa sylinterikulma on 15 astetta, ja molemmat sylinteririvit jakavat yhteisen lohkon ja kannen. Jakopää on toteutettu ketjulla, joten sinne ei tarvitse normaalisti kajota. Kuluvaa osaa toki sielläkin. Suurin akilleen kantapää tuollaisessa on tuo DSG. Katso että laatikko toimii moitteettomasti. Kallis ja valitettavan vikaherkkä aski.
| |
| | |
27.11.10, 14:42
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mekatsu Joopa joo. Essonbaarijuttuja. Mikä jakopäässä ei kestä ? 90tkm vaihtoväliä tuossa kannattaa anyway pitää, koska ensimmäisenä menee vesipumppu (lähinnä vuotoja) Yhtään loikannutta jakopäätä ei ole tullut vastaan. Nostinjututkin viittais enemmän legendaariseen V6 dieseliin.Huollettuna 30V kutosella ruttaa menemään varmasti +300tkm. Kerro ihmeessä mikä tämä "joku vaihe" on, ja mitä nämä nostajaongelmat faktisesti ovat ? Yläkerran öljynpaineet nousee pitkään seisotetetuissa autoissa hitaasti, mutta ei tämän takia ole vielä nostajaremppaa tarvinnut tehdä. Idioottimaiset 30tkm öljynvaihtovälit puoleen, ja koneeseen muuta kuin longlife-paskaa, niin ongelmia estetään.
Moottorin todellisia tyyppivikoja ovat haperot (ja kalliit) huohotinjärjestelmän muoviputket, venttiilikopan ja nokkaketjujen hydr.kiristimen tiivistevuodot, sekä ns. välipohjan ja öljypohjan tiivisteen vuodot. V-mäisiä hommia sikäli kaikki, mutta näillä ei ole mitään tekemistä perusmoottorin keston kanssa, kunhan ei öljyittä ajele.
Emmä tässä muuten huutelis, mutta mulla on +5v työkokemus VAG-autojen huollon osalta. | Osaatkin sitten sanoa että miten nuo nokkaketjujen hydr.kiristimen tiivisteet vaihdetaan? Itse yritin katsoa miten saisi irti mutta en siinä kuitenkaan onnistunut
| |
| | |
09.12.10, 17:22
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja AP Osaatkin sitten sanoa että miten nuo nokkaketjujen hydr.kiristimen tiivisteet vaihdetaan? Itse yritin katsoa miten saisi irti mutta en siinä kuitenkaan onnistunut | Ehdottomasti kannattaa samalla rysäyksellä tehdä jakopääremppa. Hihna pois, nokat ylös, kiristimet pois välistä, puhdistus, tuplavarmistus moottorisilikonilla, uudet tiivisteet (myös vent. koppaan) ja sama takaperin. Oikeilla työvälineillä ja olosuhteilla about työpäivän mittainen homma.
| |
| | |
22.04.11, 01:45
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kansan auton kannattaja nyt löytyi mielenkiintoinen aihe johon voin kommentoida surutta itselläni on wv passat 2.8 v6 4motion vm:00.
Ostin auton noin viisi vuotta sitten kun siihen ihastuin,tyytyväinen olen kyllä ostokseeni ollut ainoa ongelma mikä minulla on kyseisessä autossa ollut niin oli tulpat niiden takia jouduttiin kahdesti hinaus apua tarvimaan.
Laturi on korjattu ja abs:n ohjausyksikkö.siinä on suurimmat murheet ollut.jakopään vaihtoa tässä olen ajatellut kun on 50thkm yli ajettu,toki välillä tarkkaillen hihnan kuntoa.
Nyt passatissa on 396thkm mittarissa että minun mielestä aika pienellä remontilla mennyt nämä kilometrit....
Nuo jakopää ongelmat johtuvat ainoastaan siitä ettei niitä osata huoltaa merkkiliikkeessä. | Eipä se hihnan tarkkailu paljon auta, napsahtaa kun napsahtaa ja sitten maksaa. Ei niitä jakohihnoja huolleta vaan vaihdetaan. Ja sitten kun vaihdetaan niin uutta kaikki jakopään hilut rullineen kiristäjineen kaikkineen + vesipumppu.Vaikka olisi ilmoitettu vaihtoväli kilometreinä niin kuitenkin yleensä 4 vuodenvälein jos kilsoja ei tule tarpeeksi.
| |
| | |
11.03.12, 00:42
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2012
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mekatsu Joopa joo. Essonbaarijuttuja. Mikä jakopäässä ei kestä ? 90tkm vaihtoväliä tuossa kannattaa anyway pitää, koska ensimmäisenä menee vesipumppu (lähinnä vuotoja) Yhtään loikannutta jakopäätä ei ole tullut vastaan. Nostinjututkin viittais enemmän legendaariseen V6 dieseliin.Huollettuna 30V kutosella ruttaa menemään varmasti +300tkm. Kerro ihmeessä mikä tämä "joku vaihe" on, ja mitä nämä nostajaongelmat faktisesti ovat ? Yläkerran öljynpaineet nousee pitkään seisotetetuissa autoissa hitaasti, mutta ei tämän takia ole vielä nostajaremppaa tarvinnut tehdä. Idioottimaiset 30tkm öljynvaihtovälit puoleen, ja koneeseen muuta kuin longlife-paskaa, niin ongelmia estetään.
Emmä tässä muuten huutelis, mutta mulla on +5v työkokemus VAG-autojen huollon osalta. | Mikä voisi olla -99 2.8 v6 4motion passatissa ajettu 230tkm. Siinä kuuluu joku ihme ääni keulalta vähä niinkun turbon vinkuna mut kun ei oo näissä turboo niin mitä luulet onko pahemman luokan ongelma
| |
| |  | Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton
Volkswagen
-merkkisiä autoja. | | | |