Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nette85 Kokemuksia kyseisestä autosta? Sopiiko käyttöautoksi pitkille matkoille ja päivittäiseen käyttöön? Kuinka suuri taustamelu moottorista ja renkaista? Lähteekö herkästi käsistä? Olen innostunut ulkonäöstä, xenoneista ja nelivedosta, mutta 185kw ja 6.3s kiihtyvyys kuulostaa siltä, että melua riittää. Mutta jos kyseistä autoa voisi käyttää näin päivittäiseen käyttöön ilman liian urheilullista olotilaa, otan sen omakseni. :) |
Moikka,
Minulla on ko auto, se on "saksantuonti" vm 2007, km 79 tuhatta. Jos ei tarvitse tavaratilaa kuin 1-2 henkilölle, on kyseinen auto ihan OK pitkälläkin matkalla. Matkalaukkuja paksiin sopii 2, lisäksi jotain pienempää tillbehöriä. Ajettavuus on niin hyvä, ettei pitkäkään matka tunnu, kuskin penkki on myös runsaasti säädeltävissä. Auto on hyvä ajettava, ja pysyy nelivedon ansiosta käsissä - MUTTA pitää liukkailla muistaa, että fysiikan lait ovat nelivetoisellekin olemassa ja voimassa! Eli ei pidä kokeilla rajoja liikenteessä. Rengasmelu Suomen teillä on kyllä selvästi havaittavissa (kesär. Dunlop 235VR45 x 18, talvikumit samaa kokoa Hakkapeliitta). Auto ei "karkaile käsistä", moottorin ja DSG -vaihteiston ohjaus säätelee normaalilla kaasunkäytöllä vedon täysin "tavallisen auton" mukaiseksi. Vain äkkilliseen "kick-down" liikkeeseen kaasupolkimella auto reagoi kuin rataohjus. Leveät talvirenkaat ovat sohjossa nelivedosta huolimatta aika liukkaat, kannattaa olla varovainen paksulla sohjokelillä. Toisaalta pari kokoa kapeammat kumit voisivat olla talvella paremmat . Itse olen ollut autoon tyytyväinen, tankannut 98-oktaanista. Maantieajossa kaiketi pääsee alle 10l/100km, mutta niitä kiihtyvyysvaroja tulee helposti aina tilanteen tullen hyödynnetyksi...
terv. Archie