| |  | | |
30.01.07, 19:35
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kerro kokemuksesi Volvo S60 ja S80 hyvät ja huonot puolet
Eli kaikki Volvo-miehet, kertoisitteko omia kokemuksianne kyseisistä Volvo-malleista. Hyvät ja huonot puolet selvällä suomen kielellä. Kannattaako kyseinen ajopeli hankkia, miksi kannattaa tai miksi ei kannata missään nimessä. Toivon saavani hyviä ja rehellisiä perusteluja.
| |
| | |
31.01.07, 14:47
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | s80
perheessämme oli 10vuotta sitten volvo ja on volvo vieläkin. volvo on osoittautunut luotettavaksi ja turvalliseksi, entinen volvomme, 240Gli 8vuotisella taipaleellaan ei koskaan jättänyt tielle. ja nyt s80 mallinen volvomme vaikuttaa enemmän kuin hyvältä.
| |
| | |
31.01.07, 16:32
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itsellä tuollainen S60, paras auto mitä ikinä ollut, ja itsellähän ollut bmw:tä. audia ja rellua, volvo näistä paras.
| |
| | |
31.01.07, 18:37
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Kuulostaa hienolta
Kiva saada kommentteja, koska olen omistanut Volvon aiemminkin, mutta palannut muihin merkkeihin. Itselläni oli joskus V40 mallin Volvo, joka osoittautui ikävälla tavalla riesaksi, vaikka ensivaikutelma autosta oli hyvä. Pakko myöntää, että oli auto hyvä ajaa ja sillä oli jo kilometrejä takana, joten alkaahan siinä vaiheessa joka automerkissä vikoja löytymään, kun taival kasvaa. Nyt olen kuitenkin päättänyt hankkia joko S60 tai S80 Volvon ja tuo kasikymppinen olisi käyttötarpeisiin nähden parempi vaihtoehto, mutta toki hyvin varteenotettava on tuo pienempikin Volvo-malli.
Kiitokset näistä kommenteista, enkä laita pahakseni, vaikka niitä vielä tulisi toisltakin. Olisi ihan kiva kuulla, että onko kenelläkään niitä päinvastaisia mielipiteitä, vaikka enhän niitä toki toivo, jos Volvo-kantaan palaan ;-) | |
| | |
31.01.07, 23:12
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen hinaus palvelussa töissä ja S40- S80 ovat aika heikkoja.
Virtalukko jumittaa, välillä tulee rellu ilmiö "valot vilkkuu, keskuslukitus ei vastaa käskyyn vaan hakkaa auki kiinni, torvi huutaa, varashälytin hälyttää ja sen sellasta"
Eipä kannata ostaa jos volvon haluaa.
Uudet volvot ei enää ole niinkuin ennen vaan uudet volvot ovat VRF tekniikkaa joka tarkoittaa "Volvo, Renault, Ford"
Eli autossa on renaultin tekniikka ja foordin pellit, auton suunnittelee volvo itse.
Itse olen BMW ihmisiä mutta työpaikallani ei ole muita kuin volvo ihmisiä ja niillä on suurimmaksi osaksi 200 srj volvoja ja yksi 700 srj volvo joka on jo renaultin tekniikalla ja niiltä olen saanut kuulla jos jonkin moista tarinaa kun joutuu hakemaan s - v sarjan volvon jostain. Pahin niistä on S80 sarjalainen.
Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto.
| |
| | |
01.02.07, 08:53
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | VOLVOISTA
Kaikissa autoissa on vikoja, oli sitten kyse Volvoista, Bemareista, Mersuista tms. Volvon ostamista aikovalle voisin todeta, että kannattaa käydä netissä Volvolandian sivuilla. Siellä on vastaavia ja laajempia keskusteluja samasta aiheesta, lähinnä niin, että siellä käsitellään Volvojen ongelmia. Myös kehuja löytyy.
Itselläni on ollut kaikki em. merkit 1990 - 2000 luvuilla, ja voin todeta, että kaikissa on hyviä ominaisuuksia ja myös tyyppivikoja.
Hinauspalvelumiehelle voisin todeta, että S60 ja S80 autoista kysynyt henkilö ei varmaankaan ole kiinnostunut 200 ja 700 -sarjan Volvoista, jotka ovat jo muutenkin museoikäisiä, eikä niitä voi verrata tämän päivän autoihin (itselläni on ollut kolme 200 sarjan Volvoa 70 - 90 -luvuilla).
Ennen nykyistä autoani minulla oli 2000 -luvun BMW, eikä se ollut sen kummempi (kylläkin hyvää ajaa, niin kuin Volvokin), vaan etupään väljyydet (alatukivarret vaihtoon) tulivat esille, niin kuin lähes kaikissa muissakin nykyautoissa. Lisäksi oven tiivisteeet narisivat ikävästi pesun jälkeen jne.
Volvo (ei kuitenkaan ehkä S40) on mielestäni hyvä hankinta, mutta käytetystä kannattaa tarkistaa ainakin etupään väljyydet, koska raskas etupää rasittaa niveliä keskimääräistä enemmän.
Lopuksi voisin todeta, että S60 on mukavampi ja pienempi ja S80 tavallisempi ja tilavampi.
Onnea hankintaan. | |
| | |
01.02.07, 11:20
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | S80
Minulla S80 vm. 2000. Ostin uutena ja nyt mittarissa 295 tkm. Seuraavat viat, jotka meni takuuseen oli sähköisen flektin vaihto sekä koiranluut heti alussa. Omaehtoisesti tyhjennytin ja täytätin kylmäaineet ilmastointiin. Auton rek.nro Hym-108, joten tiedot helposti tarkistettavissa biliasta. Suosittelen lämpimästi mikäli ei ole farkun tarvetta.
| |
| | |
01.02.07, 15:43
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Tulipa Volvotietoa
Vaikka pelkäsinkin ensin, ettei molemminpuoleista tietoa saa. monella osastolla, kun kehutaan omaa merkkiä, että kauppa kävisi paremmin. Eli rivien välistä, kun koetin tunnustella, olisi tuo S60 se kaikkein kannattavin valinta? No sen verran voin kertoa, että kaverilla oli muinoin Volvo V40 T4 mallin henkilöauto. Vuosimallia en muista, mutta jostain 2000-luvun taitteesta ja tästä kehittyi melkoinen murheen-kryyni. Kyseistä autoa olen jokseenkin ihastellut, mutta ei ole pokkaa hankkia, jos nuo viat on kovinkin yleisiä. Farmarin tarvetta ei välttämättä myöskään ole, vaikka ehkä sillekin olisi käyttöä, joten en ole vielä V70 malliin tutustunut, mutta kyllä toki siitäkin mallista mielelläni tänän otsakkeen alla tietoa otan vastaan. | |
| | |
01.02.07, 15:56
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Vielä lisäystä
Oli tultava vielä lisäämään, että mikäpä automerkki ei tänä päivänä teettäisi autoa jossain toisessa maassa ja toisen automerkin alla, mutta kukapa voisi suositella sitten hyvää ja varmaa ajoneuvoa jostain muusta merkistä, jos se ei olisi Volvo. Volvo on käsittääkseni ainakin lämmin auto, juuri suomen olosuhteissa, mitä nykyinen Japanilaiseni. Mielestäni Volvon osat ja huolto ei taida olla kaikkein halvin, mutta enpä usko sen olevan Mersun ja BMW:n kohdallakaan. Mersusta en pidä ja varsinkaan sen hintalaatusuhteesta muihin merkkeihin, enkä myöskään istuimista. Bemareissa on taas niin älyttömän paljon eri malleja, joista ei osaa päättää, autojen, sekä osien hinnat on kalliit ja äkkiä joukkoon livahtaa se tuontiauto, joita henkilökohtaisesti koitan välttää. Onhan Volvo-markkinoillakin suuri osa tuontiautoa, mutta tuossa malliviidakossa on helpompi yrittää ne joukosta karsia. Toivon kuitenkin löytäväni Volvokannasta itselle mieluisan ajopelin, jonka kanssa ei tarvitsis olla jatkuvasta korjauspajalla. Tuota S60 mallin Volvoa saisi ainakin sopuhintaan melko uutena ja pienillä kilometreillä, joten ei olisi vaaraa heti joutua remonttiin. | |
| | |
01.02.07, 16:09
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiitokset Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon muille Itse olen hinaus palvelussa töissä ja S40- S80 ovat aika heikkoja.
Virtalukko jumittaa, välillä tulee rellu ilmiö "valot vilkkuu, keskuslukitus ei vastaa käskyyn vaan hakkaa auki kiinni, torvi huutaa, varashälytin hälyttää ja sen sellasta"
Uudet volvot ei enää ole niinkuin ennen vaan uudet volvot ovat VRF tekniikkaa joka tarkoittaa "Volvo, Renault, Ford"
Eli autossa on renaultin tekniikka ja foordin pellit, auton suunnittelee volvo itse.
Itse olen BMW ihmisiä mutta työpaikallani ei ole muita kuin volvo ihmisiä ja niillä on suurimmaksi osaksi 200 srj volvoja ja yksi 700 srj volvo joka on jo renaultin tekniikalla ja niiltä olen saanut kuulla jos jonkin moista tarinaa kun joutuu hakemaan s - v sarjan volvon jostain. Pahin niistä on S80 sarjalainen.
Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto. | Ihan varteenotettavaa tietoa silti, mutta kun tuli puheeksi, niin voisitko kertoa myös kokemuksia muista merkeistä, jotka useimmiten joutuvat lavetillesi ja mistä syystä. En tarkoita että koko autokanta tarvii kertoa, mutta näistä uudemmista 2002 lähtien olevista autoista.
Sitten on toki yksi asia mistä olen paljon kuullut moitteita, on tuo Volvon automaattivaihteisto. Onko se kuinkasuuri syy jäädä tielle tai joutua remonttiverstaalle. Olisi kyllä kiva kun joku Volvoja työkseen huoltava ja korjaavakin tänne tulisi heittämään kommenttia, mutta siitä tuskin on vaaraa, ainakaan niiltä jotka merkkikorjaamon tiloissa työskentelee, eikä ihan äkkiä ole lupaakaan tulla meitä informoimaan ;-)
Mieliteko olisi tällä hetkellä juuri automaattiin, kun on tuota keppiä ehtinyt vatkaamaan jo 25 - vuotta. | |
| | |
01.02.07, 19:24
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Automaatti
Automaatit pelaa bensa malleissa. Diesel malleissa enemmän ongelmia. (Johtuu varmaan moottorin suuremmasta väätömomentista). | |
| | |
01.02.07, 20:57
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | 700-sarjassako Renun tekniikkaa? Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon muille Itse olen hinaus palvelussa töissä ja S40- S80 ovat aika heikkoja.
Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto. | Mitä Renaultin tekniikkaa 700-sarjassa on? Olen luullut, että ei mitään, mutta ehkäpä joku voisi valaista asiaa?
Vai onkohan tekstissä 400-sarja lipsahtanut muotoon 700-sarja? 400-sarjassa ja myös sen edeltäjässä eli 300-sarjassa on käytetty Renaultin tekniikkaa, mutta myös Volvon omaa tekniikkaa. | |
| | |
01.02.07, 22:07
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Tomaatti
minulla 2001 s80 aj,431tkm automaatti ei ole lootaa tarvinnu korjailla mutta laatikkoöljyt vaihdettu 80-100tkm välein volvolta kertoivat että öljyjä ei tarvitse vaihtaa kestävät koko auton iän höpö puhetta vaihdattaa öljyt niin ei tarvitse koko laatikkoa vaihtaa ja jos jollain laatikko juonii ehdottavat varmaan sinisellä vaihtolaatikkoa älkää heti suostuko KÄSKEKÄÄ vaihtaa öljyt useimiten korjaantuu sillä
| |
| | |
01.02.07, 22:18
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | 700:ssa Renun V6-moottori Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja seitensatanen Lainaus: |
Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto. | Mitä Renaultin tekniikkaa 700-sarjassa on? Olen luullut, että ei mitään, mutta ehkäpä joku voisi valaista asiaa?
Vai onkohan tekstissä 400-sarja lipsahtanut muotoon 700-sarja? 400-sarjassa ja myös sen edeltäjässä eli 300-sarjassa on käytetty Renaultin tekniikkaa, mutta myös Volvon omaa tekniikkaa. | Vastaankin itse itselleni! En edellistä viestiä kirjoittaessa hoksanut, mutta 200:ssa ja 700:ssa on käytetty PRV V6-myllyä. Tuo sama moottori on ollut myös mm. Pösössä ja Renussa.
Eli siinä mielessä 200- ja 700-sarjassa on ollut Renun tekniikkaa :) | |
| | |
01.02.07, 22:26
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Kannatusääni tomaatin öljynvihdolle Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja 80:nen minulla 2001 s80 aj,431tkm automaatti ei ole lootaa tarvinnu korjailla mutta laatikkoöljyt vaihdettu 80-100tkm välein volvolta kertoivat että öljyjä ei tarvitse vaihtaa kestävät koko auton iän höpö puhetta vaihdattaa öljyt niin ei tarvitse koko laatikkoa vaihtaa ja jos jollain laatikko juonii ehdottavat varmaan sinisellä vaihtolaatikkoa älkää heti suostuko KÄSKEKÄÄ vaihtaa öljyt useimiten korjaantuu sillä | Täältä yksi kannatusääni öljynvaihdolle!
Se on totta, että vaikka kuinka Volvo väittäisi öljyjen kestävän koko auton iän, niin parempi ne on vaihtaa esim. tuon ehdottamasi 80 - 100 tkm välein. Niin, no kestäähän öljyt hyvinkin koko auton eliniän, jos se on vain tarpeeksi lyhyt... | |
| | |
02.02.07, 00:04
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Vaihteistoöljyt Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja 80:nen minulla 2001 s80 aj,431tkm automaatti ei ole lootaa tarvinnu korjailla mutta laatikkoöljyt vaihdettu 80-100tkm välein volvolta kertoivat että öljyjä ei tarvitse vaihtaa kestävät koko auton iän höpö puhetta vaihdattaa öljyt niin ei tarvitse koko laatikkoa vaihtaa ja jos jollain laatikko juonii ehdottavat varmaan sinisellä vaihtolaatikkoa älkää heti suostuko KÄSKEKÄÄ vaihtaa öljyt useimiten korjaantuu sillä | Olen aivan samaa mieltä ja itse vaihdan jokaiseen autoon, harrasteautot mukaan lukien kaikki öljyt säännöllisesti. On muuten hölmöä kuulla jostain merkkiliikkeestä tuollaista puppua. Suomen sääolosuhteissa kertyy kondensiovettä kaikkii öljyihin vielä enemmän, kuin muualla euroopassa, joten paljon pienemmillä kululla pääsee öljyt vaihtamalla, kuin ajamalla auton elinikä samoilla öljyillä. Jos auto seisoo, kuten monet harrasteajoneuvot talviajan, niin sitäkin suuremmalla syyllä öljynvaihto on useammin tarpeen. Samoin näen tuon vaivan, että uusin myös jarru- ja pakkasnesteet säännöllisesti. Kyllä pienemmillä riesoilla pääsee remonttien suhteen, kun käyttää muutaman kymmenen euroa silloin tällöin kyseisiin nesteisiin. | |
| | |
04.02.07, 13:47
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | automaatti Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Ei oo varaa ostaa Volvoa Automaatit pelaa bensa malleissa. Diesel malleissa enemmän ongelmia. (Johtuu varmaan moottorin suuremmasta väätömomentista). | Se automaatti hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Omassa S80 TDi:ssä hajosi 280 tkm kohdalla.
(Aisin-Warner AW 50-42, eli 4-v). Ja syy ei ole Aisin-Warnerin, jos Göteborgissa käytetään "liian heikkoa" vaihteistoa.
Hinta: Biliassa uusi laatikko töineen lähemmäs 5000e.
Vaihteistokorjaamossa murtuneen pakkarungon vaihto tasan 1000e kuitin kanssa.
Siellä osasi alan mies kertoa, että se osa menee ennemmin tai myöhemmin, riippuen käytöstä.
Eli, bilia vaihtaa koko askin, korjaamo myös korjaa...
Niin, muuten. ko korjamossa on kuulemma jatkuvalla syötöllä ns. laatuautoja automaattiremontissa (Audi, MB, Volvo jne...).
Jokainen voi itse päättää onko n. 1000e remontti noin 300tkm välein vähän vai paljon...
Tietysti jos koko ajan antaa kenkää aski voi hajota 100tkm, matka-ajossa 500tkm? | |
| | |
06.02.07, 14:45
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Diesel volvo perhe
perheessämme ollut monenlaista volvoa 740 TD-88 vudestä 95... ja suhteellisen vähällä remontilla meni kunnes auto koki pienen viritysilmiön... remontoin rivikutosen tekniikan täysin välijäähdytin ja viritin uudelleen kesti ja kulki ja kiihtyi!!! jauhois kaasusta kuivalla asfaltilla kunnes kuskin kädentaidot loppui... auto lunastukseen... ikävöiden vanhaa ruotsinlaivaa =´(
S70 TDI-98 tuli taloon 2000 ajettu 180tkm pelkkiä huoltoja ja 2 kertaa uusittiin parin kymmenen euron koiranluut lähti syksyllä 2006 mittarissa 445tkm volsu audin moottorille arvosana 10+
S70 TDI-2000 tuli taloon 2005 maaliskuussa mittarissa 260tkm ajettu tähänpäivään mennessä 303tkm huollot ja yhdet koiranluut.
Volvo S80 D5 Automaatti -2003 tuli taloon syksyllä 2006 mittarissa 160tkm autolle oli tehty pelkkiä huoltoja ei mitään muuta mittarissa kohta 170tkm
S/v40!!! dieselit ovat renaultin moottorilla!!! pysykää kaukana ne ovat aivan paskoja!
volvo on käyttänyt diesel malleissan volkkarin ja audin tekemiä diesel moottoreita joka ovet elellä mainituissa Kahdessa S70 toimineet moitteettomasti merkitään=TDI
2002 vuonna vovo toi markkinoille oman dieselmoottirin merkitään=D5 163Hv josta myös matala tehoisempi versio! kyseistä moottoria käytetään s60, v70 ja s80 noin 2002 jälkeisissä malleissa!
aiemmin kyseisissä malleissa oli edellä kehutut volsu audin moottorit
sukulaisen ollessa volvoautolla ikänsä dieselasentajana töissä voin henen kertomksen mukaisesti keron että yhtään mottori vikaa ei ole volvon omassa D5 dieselmoottorissa ollut hänen volvo-huoltamo paikkakunnalla! automaatti laatikoita on joistain kyseisellä moottorilla valmistetuista autoista mennyt mutta säännöllinen öljynvaihto pidentää ikää huomattavasti!
itse olen hankkimassa edesmenneen 740 tilalle S60 D5. kun sopiva auto löytyy en yhtään epäile ostaa! olemme volvo perhe ja kun säännällisesti olemme autot huollattaneet ei isoja vikoja ole ollut! suosittelen lämpimästi volvoa mutta kartain itse tuontiautuja! niiden varustetason ollessa sioittunut lämpimiin maihin!
HUOM!!!
KOROSTAN ETTÄ OLEN PUHUNUT VAIN DIESEL MOOTTOREILLA VARUSTETUISTA VOLVOISTA!!!!!
käytän itse ja suosittelen muille!!! MUTTA huoltamalla välttää varmasti isot remontit!!! | |
| | |
07.02.07, 11:23
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | S/V40
Ei kuulkaa 2000/2001 vaiteen faceliftin jälkeen s/v40 on ihan hyvä auto. Etenkin HP 115 hv rellun koneessa ei oo mitään vikoja, paitsi venttiili jää kantamaan, ilmenee huonona kylmäkäynnistymisellä. Muuten täysin vapaa lastentaudeista, mitä on ollu isommissa Volvon omissa koneissa.
| |
| | |
08.02.07, 15:00
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | kokemuksia
ostin s60 D5 autom. 2003, ei pienintäkään vikaa kolmen vuoden aikana paitsi uutena aurauskulmat pielessä. Säädöt ja uudet renkaat tuli takuuseen.
Nyt hankin xc90 D5 autom. 2v käytetty. Ohjaustehostin piti vaihtaa 5 kuukauden ajon jälkeen pahan öljyvuodon vuoksi, hinta 1600e meni liikkeen takuuseen.
| |
| | |
08.02.07, 18:42
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Automaattiöljystä.
Kyllä tuo automaattiöljy pitää vaihtaa 50 000 km:n välein. On täysin käsittämätöntä, että merkkihuolto ei vaihtoa viitsi tehdä. Olen joskus kysynyt, ja vastaus oli että "takseihin vaan".
Minulla on ollut vuosikausia ainoastaan automaattivaihteisia Volvoja (Aisin-Warner -laatikko) ja jenkkejä (Borg-Warner -laatikko). Kuhunkin autoon olen vaihtanut öljyt 50 000 välein, ja koostumukseltaan öljy muistuttaa tuolla kilometrimäärällä jo vettä ja punainen väri on muuttunut lähes mustaksi. Öljyn paineenkesto alenee ja laatikko on tosi kovilla jos öljy on huonoa, kesäkuumalla ja kuormitettuna vaihtaminen on laiskaa ja vaihteiston levypakat saattavat palaa. Automaattilaatikkohan toimii öljynpaineella, siksi öljyn on oltava kunnossa.
Vaihto on helppo suorittaa nosturilla, ja ainakin takavetoisten laatikoihin saa suodattimia mm. Motonetistä. Huollettu laatikko toimii tarkasti, mukavasti ja pitkään. Ja öljyksi Mobil täyssynteettinen ATF eikä mitään kuravettä. | |
| | |
11.02.07, 21:53
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | volvo S 60
S60 -01 ostettu pari vuotta sitten, silloin ajettu 120 tkm, nyt mittarissa 167tkm. Katsastukseen täytyy nyt uusia "koiranluita" ja eteen jarrulevyt ja palat.Ei muuta remonttia. ps. Menempä vaihdattamaan autom. lootan öljyt!! Kiitos vinkistä. | |
| | |
20.02.07, 10:17
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | tuonti aut0 Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja JM-Team perheessämme ollut monenlaista volvoa 740 TD-88 vudestä 95... ja suhteellisen vähällä remontilla meni kunnes auto koki pienen viritysilmiön... remontoin rivikutosen tekniikan täysin välijäähdytin ja viritin uudelleen kesti ja kulki ja kiihtyi!!! jauhois kaasusta kuivalla asfaltilla kunnes kuskin kädentaidot loppui... auto lunastukseen... ikävöiden vanhaa ruotsinlaivaa =´(
S70 TDI-98 tuli taloon 2000 ajettu 180tkm pelkkiä huoltoja ja 2 kertaa uusittiin parin kymmenen euron koiranluut lähti syksyllä 2006 mittarissa 445tkm volsu audin moottorille arvosana 10+
S70 TDI-2000 tuli taloon 2005 maaliskuussa mittarissa 260tkm ajettu tähänpäivään mennessä 303tkm huollot ja yhdet koiranluut.
Volvo S80 D5 Automaatti -2003 tuli taloon syksyllä 2006 mittarissa 160tkm autolle oli tehty pelkkiä huoltoja ei mitään muuta mittarissa kohta 170tkm
S/v40!!! dieselit ovat renaultin moottorilla!!! pysykää kaukana ne ovat aivan paskoja!
volvo on käyttänyt diesel malleissan volkkarin ja audin tekemiä diesel moottoreita joka ovet elellä mainituissa Kahdessa S70 toimineet moitteettomasti merkitään=TDI
2002 vuonna vovo toi markkinoille oman dieselmoottirin merkitään=D5 163Hv josta myös matala tehoisempi versio! kyseistä moottoria käytetään s60, v70 ja s80 noin 2002 jälkeisissä malleissa!
sukulaisen ollessa volvoautolla ikänsä dieselasentajana töissä voin henen kertomksen mukaisesti keron että yhtään mottori vikaa ei ole volvon omassa D5 dieselmoottorissa ollut hänen volvo-huoltamo paikkakunnalla! automaatti laatikoita on joistain kyseisellä moottorilla valmistetuista autoista mennyt mutta säännöllinen öljynvaihto pidentää ikää huomattavasti!
itse olen hankkimassa edesmenneen 740 tilalle S60 D5. kun sopiva auto löytyy en yhtään epäile ostaa! olemme volvo perhe ja kun säännällisesti olemme autot huollattaneet ei isoja vikoja ole ollut! suosittelen lämpimästi volvoa mutta kartain itse tuontiautuja! niiden varustetason ollessa sioittunut lämpimiin maihin!
HUOM!!!
KOROSTAN ETTÄ OLEN PUHUNUT VAIN DIESEL MOOTTOREILLA VARUSTETUISTA VOLVOISTA!!!!!
käytän itse ja suosittelen muille!!! MUTTA huoltamalla välttää varmasti isot remontit!!!
| itse ostin tuoni auton ja siinä on kyllä kaikki samat varusteet kun vastaavissa suomi autoissa kuten eeperi lämmitin / penkin lämppärit ja paljon muuta mitä ei oo suomi autossa ja on ainaski tähän asti vaikuttanut hyvältä ostokselta ??????????? auto saksasta
| |
| | |
20.02.07, 10:28
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | tuontiaut0
[quote="haned"] Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja JM-Team perheessämme ollut monenlaista volvoa 740 TD-88 vudestä 95... ja suhteellisen vähällä remontilla meni kunnes auto koki pienen viritysilmiön... remontoin rivikutosen tekniikan täysin välijäähdytin ja viritin uudelleen kesti ja kulki ja kiihtyi!!! jauhois kaasusta kuivalla asfaltilla kunnes kuskin kädentaidot loppui... auto lunastukseen... ikävöiden vanhaa ruotsinlaivaa =´(
HUOM!!!
käytän itse ja suosittelen muille!!! MUTTA huoltamalla välttää varmasti isot remontit!!!
| itse ostin tuoni auton ja siinä on kyllä kaikki samat varusteet kun vastaavissa suomi autoissa kuten eeperi lämmitin / penkin lämppärit ja paljon muuta mitä ei oo suomi autossa ja on ainaski tähän asti vaikuttanut hyvältä ostokselta ??????????? auto saksasta
autoni on v70 2000 tdi uus korinen km 200000 saatan tietty olla tehny ainut laatusen löydön no tuskimpa?? "vitsi tietääkseni ei volvoja suomessa valmisteta ni eiks ne kaikki oo tuonti autoja"?????????? | |
| | |
24.02.07, 11:17
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | saksan tuonti
joo itte oon ajellu tuonti mersulla 3v ilman vikoja..ei ne kaikki paskoja oo vaikka niin varmaan luullaan,taitaa vaan olla suomalaisten kauppiaitten juttuja että ei syntyis kilpailua ja sais omat ylihintaiset myytyä=)ei liity juurikaan volvoihin,mutta tuontiautoista kiinnostuneille..
| |
| |  | Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma
Volvo.
| | | |