Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Volvo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.03.07, 07:10   #1 (linkki)
Volmari Volvo
(Vierailija)

Volvo V 70 D5 Vm2002-

Morjesta kaikki Volvo V70 D5 omistajat !
Kertokaahan kokemuksia ko autosta .
-Kulutusta
-Viat
-ja muuta kannattaa tietää asiaa
Tarkoitukseni on hankkia auto ulkomailta
-kannattaako Volvo hakea Euroopasta vai Ruotsista ? Mahtaako verotuksella olla eroa tuoko auton Belgiasta vai Ruotsista ?

Eli nyt olis hyvät neuvot tarpeen, Kiitoksia etukäteen kaikille vastanneille.
  Vastaa viestiin

18.03.07, 22:57   #2 (linkki)
volvomies
(Vierailija)

d5

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Volmari Volvo
Morjesta kaikki Volvo V70 D5 omistajat !
Kertokaahan kokemuksia ko autosta .
-Kulutusta
-Viat
-ja muuta kannattaa tietää asiaa
Tarkoitukseni on hankkia auto ulkomailta
-kannattaako Volvo hakea Euroopasta vai Ruotsista ? Mahtaako verotuksella olla eroa tuoko auton Belgiasta vai Ruotsista ?

Eli nyt olis hyvät neuvot tarpeen, Kiitoksia etukäteen kaikille vastanneille.

Kulutus pyörii siinä 4.5-7 litran välillä, kone on miellyttävän tehokas, mutta ei väännä alhaalta niin hyvin kuin esim s70sessä käytetty audin dieseli.

Vastaa viestiin
19.03.07, 11:34   #3 (linkki)
APUKUSTI
(Vierailija)

VOLVO V70 D5 2002

AUTO ON PERIAATTEESSA KUTEN S 80 D5. KUN HANKIT AUTON, ÄLÄ HANKI SITÄ "JOBBARIN" KAUTTA, ELLET HALUA JÄNNITYSTÄ ELÄMÄÄSI.NÄMÄ KAUPPIAAT "PUHDISTAVAT VÄLILLÄ PÖYTÄNSÄ" JA HOMMA TAAS JATKUU. NÄIN TEKI AINAKIN "TUMMA HYRYLÄN AUTON TUOJA".
TARKASTA, ETTÄ AUTOSSA ON LOHKOLÄMMITIN, LASINPYYHKIMET, LÄMMITETTÄVÄT ISTUIMETJA JOS ON NAVIGAATTORI, TARKISTA, ETTÄ SE TOIMII. NÄMÄ TUOJAT LUPAAVAT AUTOON MYÖS FINNTAKUUN JA MAINOSTAVAT VUODEN TAKUUTA, MUTTA SE EI OLE VUOSI, JOS AJAT YLI 18500 KM. NÄITÄ TAKUITA ON ERILAISIA. JOS ET OSAA TARKISTAA, SAAT TIETYSTI HALVIMMAN. VAADI MYÖS, ETTÄ TUOJA KUSTANTAA SUOMENKIELISEN OHJELMAN TIETOKONEESEESI. TEKNIIKKA MINUN VOLVOSSANI TOIMII MUUTEN, MUTTA MUISTA, PAITSI "JOBBARI ON JOBBARI" VAIKKA VOISSA PAISTAISI.
  Vastaa viestiin
01.04.07, 22:52   #4 (linkki)
piitti
(Vierailija)

V70 D5 -02 (-03)

Pienin kulutus 4,3 suurin 7 -pintaan. Ei niin vikavapaa kuin vanha mersuni jolla ajelin suuremmitta suruitta 80 tmk, mutta ei nyt mitän isompaa ole räjähtänyt. Nyt ajettuna vajaa vuosi ja 25 tkm, laitettuna alapallot, koiranluu, takaiskarit ja kuskin istuinlämpäristä tuli savut. Ohjauskulmat oli pielessä väljien alapallojen vuoksi joten rengasta meni vaihtoon aika nopeasti. Alapalloja saa vissiin vaihdella 30 tkm välein. Mun pirssi on hyvillä varusteilla ja ajettu alle 200 tkm. VM 2003. Vekotin tuotu Saksasta noin 100 tkm ajettuna. Kallis pitää, mutta kyyti on ihan jees. vanhan Mersun 190d jälkeen toki turhan kova alusta...
  Vastaa viestiin
07.04.07, 09:31   #5 (linkki)
kokemusta on
(Vierailija)

Ruotsista tuodut autot on suomiautojakin ruostuneempia. Keski-Euroopasta saa ruosteettomia.
  Vastaa viestiin
17.04.07, 21:35   #6 (linkki)
ap ira
(Vierailija)

volvo

Italiasta. Pohjois-Italian tuonnit veroineen menee noin ½ suomihinnoista. Alppiseudulla on samat varusteet kuin meillä, virallinen autokauppias. Kun nettikaupassa on viralliset pankkiyhteydet eli iban ja swift koodit sikäläisestä pankita löytyvät tilanne on suht turvallinen. Voittaa hyrylän jobbarit 1-0.
s60 D5 on kaikkein halvin, farkku on hiukka kalliimpi. Katolisessa maassa juhlapyhien joulu/pääsiäinen jne on helpoimpia, sikäläiset ei paljoa liiku juhlapyhonä
  Vastaa viestiin
01.05.07, 19:57   #7 (linkki)
-JiiPee-
(Vierailija)

D5 V70 tehodiesel 197hv 470nm

Minulla ollut V70 D5 2v.Vaihdoin mersun Volvoon ja en ole katunut päivääkään.Olen ajellu 2v n80tkm tyytyväisesti.Ostin auton 115tkm ajettuna.Tuontiauto ja kilometrit tarkastettu.Tyyppivikoina on alatukivarren helat,raidetangon päät sisä/ulko.alapalloja kuulemma menee mut mul ei ole vaihdettu.Älä osta automaattia ellei ylimääräistä rahaa korjauksiin..katteles ensin mitä saat suomesta ennen kuin haet kaukaa.Älä ainakaan Ruotsista hae käytettyä Volvoa.
  Vastaa viestiin
12.09.07, 22:16   #8 (linkki)
10. volvo
(Vierailija)

v70D5

V70 D5 2002, kulutus 6,4-6,8. jarrupalat ja jarrulevyt usein vaihdettava yhtäaikaa, automaattina aivan ehdoton! etupään "linnunkintut" ja muut nivelet arkoja varsinkin, jos päästää renkaat täristämään ( huolehdit renkaiden tasapainosta/vanteiden puhtaudesta). 60 tkm/v.
  Vastaa viestiin
03.11.07, 21:32   #9 (linkki)
tyytyväinen d5 volvoilija
(Vierailija)

volvo d5 hyvin on pelannut ajettu n.10000 kolmessa kuukaudessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 10. volvo
V70 D5 2002, kulutus 6,4-6,8. jarrupalat ja jarrulevyt usein vaihdettava yhtäaikaa, automaattina aivan ehdoton! etupään "linnunkintut" ja muut nivelet arkoja varsinkin, jos päästää renkaat täristämään ( huolehdit renkaiden tasapainosta/vanteiden puhtaudesta). 60 tkm/v.
  Vastaa viestiin
25.12.07, 20:41   #10 (linkki)
Voleman 600
(Vierailija)

V70 2.4DA -03

Itselläni on ollut otsikon mukainen peli reilu 3 vuotta. Auto tulee 5 v vanhaksi nyt. Mittarissa 326000 km. Ostin auton kun oli 1 vuoden ja 9 kk vanha ja mittarissa 230 tkm. Vuotuinen keskikuluts pyörinyt 6.4-6.8 välillä. Maantiellä menee 5.5 l/100km. Kuluvia osia olen viimeisen 3 vuoden aikana vaihtanut eteen puslat, ilmamassamittarin ja taakse nivomat iskarit (jotka melko arvokkaat). Ilmastoinnin huollattanut kerran. Viimeksi oli tavaraa vielä tallella 890 G (1000 g). Käytän melko säästeliäästi ja talvella vähintään kerran kuussa käytän lämpimässä tallissa, että ei pääse kuivahtamaan tiivisteet. Kerran huollattanut webaston. Webastossa lisäkytkin, jolla saapi otettu pois pätkäajossa ja pikkupakkasilla. Parantaa webaston kestävyyttä. Olen ollut tyytyväinen autooni. Edellinen auto oli bensa S70 ja sillä ajoin 4 vuotta ja mittarissa oli myydessä 200 tkm. Ajoin autolla 90 tkm ja siihen vaihdoistaan ainoastaan jarrupalat ja taakse jarrulevyt. Tuo peli oli tosi huoleton ja keskikulutus tuolla pyöri 8.2-8.6 välillä. Ei tähän päivään mennessä valittamista Volvoista. Ranskalaisiakin ollut yksi ja se ol virhe. Kakkosautoina on pyörineet Toyota Corollia ja ovat olleet myös luotettavia.
  Vastaa viestiin
26.08.08, 21:14   #11 (linkki)
volvomies!!
(Vierailija)

v70 d5

ei mitään valittamista ajan 10tkm kuuussa ja olen vaihtanut autooni variaattori remmin kerran nyt autolla ajettu 568000!
  Vastaa viestiin
04.06.09, 12:57   #12 (linkki)
ALLUKKI
(Vierailija)

VAI EI VIKOJA

s80d5 2006 turbo ongelmia koko ajan vääntö loppuu 3000 kierroksessa sammuta virta ja taas mennään yli mainostettu täys paska olen joko hullu tai idiootti tämä on jo 13 volvo en näköjään ikinä opi.
  Vastaa viestiin
15.06.09, 20:07   #13 (linkki)
Volovo vettää jos maa pittää..
(Vierailija)

Autona myivät!

V70 D5 vm.03 ja ajettu 420000km vasta mutta eipä ole vielä isompia remontteja tarvinukkaan tehä.Automaatti pellaa,ilmastoinnin kompura vaihettu ja laturi kalleimpina.Niitä niveliä on pari kolome vaihettu että onkait niitä huonompiaki..tai sitte ei.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 12:29   #14 (linkki)
Volvorac
(Vierailija)

Variaattori?

Volvomies! Minkälainen variaattori Volvossasi on jos siihen pitää remmikin vaihtaa. Neuvo tietämätöntä.

Vastaa viestiin
05.08.09, 22:46   #15 (linkki)
2 volvoa
(Vierailija)

Volvon tuonti

Jos tuot D5:n Euroopasta niin kannattaa katsoa että on "webasto" varustelistalla. 10 miinusastetta ja kylmempi niin autossa ei muuten riitä lämpö. Volkkarin koneella varustetussa vanhemmassa mallissa riittää lämpö aika hyvin -25 saakka. Muuten uusi kone ihan omaa luokkaansa vanhaan verrattuna.Luulen että alakierrosten ohuempi veto on vain harhaa kun yli 2000 kierroksen jälkeen potkua on niin paljon enemmän. Ruotsista saa vähän ajettua ja hyväkuntoista edullisesti. Katso www.blocket.se tai bytbil.se.
  Vastaa viestiin
06.08.09, 20:37   #16 (linkki)
6 automaatti-Volvoa ja 2 milj. km
(Vierailija)

Volvo V70 D5 tuontiauto

Hyviä vastauksia lähes kaikki. Joillakin on ollut ikävää epäonnea. Autona V70 on vahva ja hyvä kulkine, jonka ainoa oikea heikkous on suuri kääntöympyrä. Jos olet tuomassa automaattia, selvitä kuinka laatikon öljyt on vaihdettu. Olisi hyvä, jos olisi vaihdettu n. 40-60 tkm välein. Automaattia ei tarvitse pelätä, jos on huollettu. Jos mittarissa liki 200 tkm eikä ole vaihdettu, unohda. 2002 mallia ei kannata Ruotsista tuoda, koska ne on käytännössä paljon ajettuja vanhoja takseja. Dieselit on vasta parina viime vuonna siellä yleistyneet. Saksaa suosittelisin ja kuten joku jo mainitsikin, osta liikkeestä. Itselläni on nyt 2007 mallinen V70 D5 awd automaattina ja mittarissa 280 tkm. Nivot meni uusiksi, muuten pelannut kuin junan vessa! Mulla on tässä autossa bsr-softa ja edellisessä 2004 D5 automaatissa oli kcr-boksi. Molemmat pelaa kuin enkeli eikä tarvitse valittaa huonoa alavääntöä. Parasta miellyttävämpi moottorin käytös ja yli puoli litraa pienempi kulutus. En ole kuullut että mokomilla olisi paikat hajonneet kun auto on säännöllisesti huollettu.
  Vastaa viestiin
10.08.09, 22:54   #17 (linkki)
DIesili tykkää kierroksista
(Vierailija)

Sama vika oli Rahikaisella...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ALLUKKI
s80d5 2006 turbo ongelmia koko ajan vääntö loppuu 3000 kierroksessa sammuta virta ja taas mennään yli mainostettu täys paska olen joko hullu tai idiootti tämä on jo 13 volvo en näköjään ikinä opi.

Minultakin V70 2.4 Dieselistä katosi aina toisinaan vedot esim. silloin kun löysäsi moottoritienopeudesta ja kiihdytti uudestaan niin meni joku "rajoitin" päälle ja kierrokset ei menneet yli 3000. Rupesin antamaan useammin jalkaa niin, että noet lähti pakoputkesta - täyskaasukiihdytyksiä kolmosella ja ilmiö loppui. Vika kuulemani mukaan turbon muuttuvakulmaisissa siivissä joihin on taipumus kertyä nokea kun ajetaan hiljaa tai tasaisilla kierroksilla pidempiä aikoja. Auto tykkää kun sillä ajetaan - anna hanaa välillä - niin rupee taas vääntämään!
Itse olen ajanut jo parisataa tuhatta tuon vian ilmenemisen jälkeen ja eipä ole uusinut kun on poltettu säännöllisin väliajoin noet pois...
  Vastaa viestiin
20.10.09, 18:24   #18 (linkki)
v70
(Vierailija)

aulikille tietoa d5

Lainaus:
vaihda sulkerasia kone huoneeseen niin sammuminen loppuu maksaa 120 euroa putsaa turbon alipaine kello niin rupeaa toimimaan. kokemusta omaava
  Vastaa viestiin
20.10.09, 18:27   #19 (linkki)
v70
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DIesili tykkää kierroksista
Lainaus:

Minultakin V70 2.4 Dieselistä katosi aina toisinaan vedot esim. silloin kun löysäsi moottoritienopeudesta ja kiihdytti uudestaan niin meni joku "rajoitin" päälle ja kierrokset ei menneet yli 3000. Rupesin antamaan useammin jalkaa niin, että noet lähti pakoputkesta - täyskaasukiihdytyksiä kolmosella ja ilmiö loppui. Vika kuulemani mukaan turbon muuttuvakulmaisissa siivissä joihin on taipumus kertyä nokea kun ajetaan hiljaa tai tasaisilla kierroksilla pidempiä aikoja. Auto tykkää kun sillä ajetaan - anna hanaa välillä - niin rupee taas vääntämään!
Itse olen ajanut jo parisataa tuhatta tuon vian ilmenemisen jälkeen ja eipä ole uusinut kun on poltettu säännöllisin väliajoin noet pois...
putsatkaa egr ventiili niin häiriöt loppuu
  Vastaa viestiin
01.01.10, 11:18   #20 (linkki)
v8moppe360
(Vierailija)

vääntö loppuu 3000 kierroksessa dieselissä

s80 d5 02 vaihda naftasuodatin siellä todennäköisesti vika, automaattilaatikko vaatii uuden päivityksen ja öljyn vaihdon säännöllisesti noin 50000 välein
Itellä S80 02 d5 ajettu 500000 pelittää kuin ihmisen mieli kulutus 4,5-7 litraa satasella
  Vastaa viestiin
06.01.10, 16:08   #21 (linkki)
pete200
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6 automaatti-Volvoa ja 2 milj. km Näytä viesti
Hyviä vastauksia lähes kaikki. Joillakin on ollut ikävää epäonnea. Autona V70 on vahva ja hyvä kulkine, jonka ainoa oikea heikkous on suuri kääntöympyrä. Jos olet tuomassa automaattia, selvitä kuinka laatikon öljyt on vaihdettu. Olisi hyvä, jos olisi vaihdettu n. 40-60 tkm välein. Automaattia ei tarvitse pelätä, jos on huollettu. Jos mittarissa liki 200 tkm eikä ole vaihdettu, unohda. 2002 mallia ei kannata Ruotsista tuoda, koska ne on käytännössä paljon ajettuja vanhoja takseja. Dieselit on vasta parina viime vuonna siellä yleistyneet. Saksaa suosittelisin ja kuten joku jo mainitsikin, osta liikkeestä. Itselläni on nyt 2007 mallinen V70 D5 awd automaattina ja mittarissa 280 tkm. Nivot meni uusiksi, muuten pelannut kuin junan vessa! Mulla on tässä autossa bsr-softa ja edellisessä 2004 D5 automaatissa oli kcr-boksi. Molemmat pelaa kuin enkeli eikä tarvitse valittaa huonoa alavääntöä. Parasta miellyttävämpi moottorin käytös ja yli puoli litraa pienempi kulutus. En ole kuullut että mokomilla olisi paikat hajonneet kun auto on säännöllisesti huollettu.

Volvon automaatit ovat ihan paskoja. Mulla on uutena hankittu T5 ja ajettu noin 86 tonnia. Neljäs laatikko on nyt menossa. Ainoa valopilkku asiassa on ollut se, että menneet tehtaan piikkiin.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 21:01   #22 (linkki)
puikula
(Vierailija)

volvo s 80

kannataa vaihtaa polttoaine suodatin se voi auttaa
  Vastaa viestiin
12.03.10, 07:54   #23 (linkki)
MansikkaMatti
(Vierailija)

JÄÄHDYTYSNESTEEN HÄVIKKI

Mulla on V70 D5 vm. 2004 ajettu n.270000 km. Jouduin käyttämään autoa artic-polttoainelämmittimen toimintahäiriön voksi vuodenvaihteen kovien pakkasten aikaan Volvon merkkihuollossa, jossa siihen tehtiin ns.puhdistushuolto ja vaihdettiin kourallinen osia. (350 euroa) Lämmitin tuli kuntoon ja on sen jälkeen toiminut moitteettomasti, mutta huollon jälkeen ilmeni jäähdytysnesteen hävikkiä. Info kojetaulussa on jo herjannut kolmesti jäähdytysnesteen tasosta ja aina olen lisännyt max merkkiin. Eilen tutkittiin paikallisella hultokorjaamolla josko syy hävikkiin löytyisi, mutta ei havaittu ulkoisia vuotoja,ei vesipumpusta ja oljytkin ihan kirkkaat.Nytpä kysyisinkin onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja mikä oli ratkaisu ko. ongelmaan?
  Vastaa viestiin
08.04.10, 05:56   #24 (linkki)
MansikkaMatti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MansikkaMatti Näytä viesti
Mulla on V70 D5 vm. 2004 ajettu n.270000 km. Jouduin käyttämään autoa artic-polttoainelämmittimen toimintahäiriön voksi vuodenvaihteen kovien pakkasten aikaan Volvon merkkihuollossa, jossa siihen tehtiin ns.puhdistushuolto ja vaihdettiin kourallinen osia. (350 euroa) Lämmitin tuli kuntoon ja on sen jälkeen toiminut moitteettomasti, mutta huollon jälkeen ilmeni jäähdytysnesteen hävikkiä. Info kojetaulussa on jo herjannut kolmesti jäähdytysnesteen tasosta ja aina olen lisännyt max merkkiin. Eilen tutkittiin paikallisella hultokorjaamolla josko syy hävikkiin löytyisi, mutta ei havaittu ulkoisia vuotoja,ei vesipumpusta ja oljytkin ihan kirkkaat.Nytpä kysyisinkin onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja mikä oli ratkaisu ko. ongelmaan?

Joopati joo, kiitokset vastauksista(0 kpl) Eipä näyttänyt ketään toista mokoma ongelma vaivanneen.
  Vastaa viestiin
22.04.10, 09:38   #25 (linkki)
janne.h
(Vierailija)

lue

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ALLUKKI Näytä viesti
mulla oli just toi sama väänti 3000 ja sen yli kun meni ei vääntäny ollenkaa sitku sammutti ni sama homma möin todella halvalla pois tutulle ja alakerrasta letku vain...ja taas mentii
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Volvo -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku