Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Volvo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.08.08, 16:30   #1 (linkki)
moelanen
(Vierailija)

mielipiteitä volvo v40 dieselistä

Olen harkitsemassa volvo v40 1.9 TD dieselin ostoa, vm. 1998. Onko kokemusta, paljonhan auto kuluttaa? Entä onkohan odottettavissa mitenkin pian ruostetta? Tällä hetkellä ei vielä ole mitään... Auto on Saksasta tuotu v. 2004, mitähän puutteita/eroja noissa tuontiautoissa on verrattuna Suomi-autoihin? Olen kuullut myös keskustelua takakontin koosta, että pieni on... Isoa farkkua ei kyllä edes olla hakemassa, mutta oishan se kiva että sinne tulevaisuudessa sopis edes lasten vaunut.

Muitakin mielipiteitä ko. autosta otan mielelläni vastaan!!
  Vastaa viestiin

14.08.08, 14:17   #2 (linkki)
manupekka
(Vierailija)

hienoa autoa olet ostamassa.

Tietenkin moni noita haukkuu mutta minulla oli tuollainen kolmisen vuotta sitten. saman vuotinenkin oli. kulutti noin 5,5l satasella. Ruosteongelmia ei ollut. sen sijaan kannen tiiviste lähti vuotamaan joten siitä tuli isohko remontti. mutta yksilöitähän nämä, joten varmaan mulla oli vaan huono tuuri. ajoltaan auto oli dieseliksi hieman traktorimainen mutta hyvä maku siitä silti jäi. meillä on isot lastenvaunut (brio kombi) ja ne kyllä mahtuivat kyytiin, tosin kokeiltiin vain kerran, kaupasta kotiin tuodessa, vaihdettiin autoa ennen lapsen syntymää..

mutta jos auto tuntuu mukavalta niin siitä vaan kaupoille, ainakin hinta-laatusuhde noissa on kohdallaan.

Vastaa viestiin
17.08.08, 10:14   #3 (linkki)
Vulvasti
(Vierailija)

Jos mahdollista niin osta muutaman vuoden tuoreempi

sillä noin 2000 vuoden puolivälissä tehtiin autoon ne viimeiset oikeasti ajomukavuutta parantavat tekijät. Lisäksi 116 hv Commonrail diesel on todella pirteä ja pieniruokainen. Ajelen itse 2003 vm.kyseisellä autolla. 4 kk:ssa tullut 16 tkm. Ei mitään vikoja.:) Kulutus on ollut pienimmillään 4,6 l/100km. http://www.ajovalo.net/Mallit/VolvoS40.htm

Vastaa viestiin
18.08.08, 15:37   #4 (linkki)
rellun pimputin
(Vierailija)

autohan on muuten ok mutta nuissa rellun dieseleissä on tosiaankin nuita kannnen halkeamisia tai kansipahvin palamisia,osta vähän ajettu tai sitten semmonen missä on kansiremppa tehty,nuo kannet antautuvat 300-400tkm välissä
  Vastaa viestiin
18.09.08, 07:55   #5 (linkki)
jokaruokanen
(Vierailija)

osta uudempi

osta vm.2000:sta eteenpäin valmistettuja,niissä on hyvät renun koneet joissa ei ole mitään kansivikoja kuten vanhemmissa (70kw).Tuo renun commonraildiesel oli siihen aikaan luokkansa nykyaikaisin ja vähäkulutuksisin,japsit ja ruottin omat disut jää kauas taakse. lisäksi alusta ja ajo-ominaisuudet paremmat uudemmissa malleissa. Ajoin itse 140tkm,ainoat uusittavat olivat taka-iskarit farkkumallissa,termostaatti ja muutama polttimo,myydessä mittarissa oli 325tkm ilman ongelmia
  Vastaa viestiin
03.10.08, 20:57   #6 (linkki)
raimok
(Vierailija)

volvo v-40td vm 2000(rellu)

oon ajanut n20tkm käytettynä ostamallani v40 volvolla(nyt ml 280000km)vikoja ei ole tähän asti ollut,käy ja kukkuu aina kun pyydetään.ei oo öljyn syöjä,nesteet pysyy jne..
ainoa"vika"tuli toissapäivänä kun airbagin merkkivalo syttyi.joku häikkä kun auto oli ajamatta pari viikkoa,en tiedä.tutkin asiaa tai sitten vien sen volvolle.
  Vastaa viestiin
10.10.08, 14:12   #7 (linkki)
pullakahvit
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raimok
oon ajanut n20tkm käytettynä ostamallani v40 volvolla(nyt ml 280000km)vikoja ei ole tähän asti ollut,käy ja kukkuu aina kun pyydetään.ei oo öljyn syöjä,nesteet pysyy jne..
ainoa"vika"tuli toissapäivänä kun airbagin merkkivalo syttyi.joku häikkä kun auto oli ajamatta pari viikkoa,en tiedä.tutkin asiaa tai sitten vien sen volvolle.
Luultavasti tuo airbagisi merkkivalo johtuu abs yksikön virransyötön kaapelista, kulkee sulakerasialta akun ohittaen syylarin alta keulan ympäri sinne abs yksikölle, jos ruuvimeisseli pysyy kädessä niin avaa abs yksiköltä tuo sähköliitin ja mittaa tuleeko niihin paksuihin plus ja miinus johtoihin jännitettä. Muistaakseni nastat on 16 ja 18 liittimessä, Itse uusin suosiolla uuden syöttöjohdon tuohon ja ongelma poistui. Vikakoodin jos olet ehtinyt luettamaan se luultavasti sanoo että abs yksikön rele on viallinen. Kyseessä on melkein "tyyppivika"

www.x40fin.com löydät tietoutta aiheeseen ja muutakin keskustelua kyseisistä volvoista.
  Vastaa viestiin
10.08.10, 21:43   #8 (linkki)
kyllästynyt
(Vierailija)

Rellun kone on ihan paska. Hyvin rempattu kone voi olla hyvä vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma Volvo.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku