Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Volvo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.01.09, 21:32   #1 (linkki)
Volvo4Life
(Vierailija)

Volvo 940 2.3l -98

Niin oisin tiedustellut että onko kellään tietoa kun olen ajatellut kyseistä -98vuosimallista 940:stä ostaa, automaatti vaihteinen, kaikilla mahdollisilla varuisteilla, ja ajettu vajaa 200 000km sillä, niin onko näissä 940:ssä kuinka kestävä laatikko, ja sähkövikoja ? Ja jos tuon laatikon täys huoltaisi ennen 200 000km, niin kuinkahan paljon se velottaisi ?
  Vastaa viestiin

03.01.09, 21:20   #2 (linkki)
volvo 940
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Volvo4Life
Niin oisin tiedustellut että onko kellään tietoa kun olen ajatellut kyseistä -98vuosimallista 940:stä ostaa, automaatti vaihteinen, kaikilla mahdollisilla varuisteilla, ja ajettu vajaa 200 000km sillä, niin onko näissä 940:ssä kuinka kestävä laatikko, ja sähkövikoja ? Ja jos tuon laatikon täys huoltaisi ennen 200 000km, niin kuinkahan paljon se velottaisi ?
Katso google autojen viat sieltä löydät sivun josta löytyy eri automerkkien viat.
Nopeasti tulee mieleen ilmamassamittari (kallis), polttoainepumpun rele ja polttoainepumppu.
  Vastaa viestiin
05.01.09, 16:16   #3 (linkki)
2.3 turbo
(Vierailija)

Kehutaan luotettavaksi

Volvo 940 on ehkä tukevin koskaan rakennettu auto. B230-moottori on valurautainen ja äärimmäisen kulutuskestävä. Näillä autoilla ajetaan helposti 600-800tkm.

Totta kai tuon ikäisessä autossa on vikojakin, mutta varaosat ovat kohtuuhintaisia. Itse toin kesällä Ruotsista 112tkm ajetun -97 mallisen Volvo 940 2.3 SE:n automaattilaatikolla ja automaatti-ilmastoinnilla. Hieno auto ja maksoi veroineen 6000 euroa. Vaihteistoöljyn vaihtoa olen harkinnut. Laatikon korjaaminen on kallista, joten siitä kannattaa pitää huolta.

Huonona puolena on sitten kulutus: automaattivaihteistolla 940 turbo kuluttaa sekalaisessa kaupunkiajossa tuollaista 12-14 litraa satasella ja maantiellä olen vain kerran päässyt alle 10l/100km. Vaihteisto sinänsä on mukava ja turbosta riittää voimaa, vaikka automaatti hukkaakin siitä osan. Mutta jos ajaa hyvin vähän kuten minä, niin suuri kulutus ei juuri haittaa. Kertakaikkiaan hieno auto ja loisteliasta rentoa kyytiä.

Niin, omassa 12 vuotta vanhassa yksilössä ei ole puolen vuoden aikana ilmennyt yhtään vikaa.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 17:23   #4 (linkki)
VOLVO MIES
(Vierailija)

KOVA PELI

Tässä kunnon auto todellakin kestävä meillä on monta 940 sarjan volleja pihas.jos ostat 98 vuosimallin siinä on automaattisesti kaikki varusteet kun se on classikki.ei oo pelkoo et amis bemarit sun muut paskakasat pääse pätemään lyöt vaan vollella laatan lattiaan niin johan alko 325 sun muut jäämään.
  Vastaa viestiin
08.02.09, 20:44   #5 (linkki)
aaro n
(Vierailija)

30 volvon kokemus

940 ,on oikea volvo ei tyyppi vikoja 740 meni .pensapumppu ei kallis alkup. osa .vetoauto nro uno ,helppo huoltaa,jakohihnan vaihto onnistuu itse ,vaihdelaatikko on suuniteltu vetoautoksi ,ei mene koiranluita,kuin etuvetoautoista,lämmin ,turvallinen, luotettava auto voin suositella ostettavaksi. ruotsista varmaan,on isompi tarjonta,vähemmän ajetuista. ps itsellä on 124thk ajettu ,ei myynnissä
  Vastaa viestiin
12.02.09, 11:33   #6 (linkki)
945stw
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2.3 turbo
Volvo 940 on ehkä tukevin koskaan rakennettu auto. B230-moottori on valurautainen ja äärimmäisen kulutuskestävä. Näillä autoilla ajetaan helposti 600-800tkm.

Totta kai tuon ikäisessä autossa on vikojakin, mutta varaosat ovat kohtuuhintaisia. Itse toin kesällä Ruotsista 112tkm ajetun -97 mallisen Volvo 940 2.3 SE:n automaattilaatikolla ja automaatti-ilmastoinnilla. Hieno auto ja maksoi veroineen 6000 euroa. Vaihteistoöljyn vaihtoa olen harkinnut. Laatikon korjaaminen on kallista, joten siitä kannattaa pitää huolta.

Huonona puolena on sitten kulutus: automaattivaihteistolla 940 turbo kuluttaa sekalaisessa kaupunkiajossa tuollaista 12-14 litraa satasella ja maantiellä olen vain kerran päässyt alle 10l/100km. Vaihteisto sinänsä on mukava ja turbosta riittää voimaa, vaikka automaatti hukkaakin siitä osan. Mutta jos ajaa hyvin vähän kuten minä, niin suuri kulutus ei juuri haittaa. Kertakaikkiaan hieno auto ja loisteliasta rentoa kyytiä.

Niin, omassa 12 vuotta vanhassa yksilössä ei ole puolen vuoden aikana ilmennyt yhtään vikaa.
Lähes kuin itse olisin kirjoittanut, paitsi että on suomesta ostettu -98 classic kartano. Kerrankin joku joka ei kaunistele (lue valehtele) kulutusta. Ollut nyt n. 4,5 vuotta minulla eikä vieläkään ole mitään valittamista eli olen hyvin tyytyväinen autoon.
  Vastaa viestiin
13.12.09, 15:23   #7 (linkki)
240
(Vierailija)

940

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Volvo4Life Näytä viesti

Kyseinen vuosi oli viimeinen kun ihan oikeita volvoja tehtiin.
"Vanha" pomminvarma tekniikka ja osat halpoja.
Jos ei pelkästään mukavuudenhalusta halua ajaa tomatilla niin heittää manuaalin,
romikset on tarvittavaa teknikkaa pullollaan.
Aina kun ostaa ns. "uuden auton" jos siitä ei ole tehtyjä huoltoja tiedossa niin
silloin kannattaa aloittaa huoltohommat konehuoneesta päätyen vetopyörästöön.
Se on varmin tapa karsia niitä ns. epämieluisia yllätyksiä vähemmäksi.
  Vastaa viestiin
06.05.10, 22:55   #8 (linkki)
kikka
(Vierailija)

tarrat

moi, onko kellään tietoa mistä saisin auton kylkiin intercooler tarrat... olen joskus nähnyt volvon kyljissä sellaiset. auto on 96 vuosimallia.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma Volvo.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku