Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Ajassa etusivu
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Plaza > Kotimaa
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin
 
Työkalut Hae ketjusta
12.05.07, 16:45   #1 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Taas soi Viron kansallislaulu

Suomi voitti Venäjän jääkiekossa, mutta venäläiset soittivat Viron hymnin. Ryssät jatkavat pottuilua. Kyllä niitä nyt harmittaa...
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:05   #2 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2007
Viestejä: 647
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja B. Vento
Suomi voitti Venäjän jääkiekossa, mutta venäläiset soittivat Viron hymnin. Ryssät jatkavat pottuilua. Kyllä niitä nyt harmittaa...
Noita Viron pottuja purkautuu sinun suustasi lähes jokaiseen kommenttiisi.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:30   #3 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Eteläisessä Hämeessä
Viestejä: 9878
R.Nooa

Mikä Sinua oikein närästää??
Tosiasiahan on, että venäläiset soittivat jälleen Viron kansallislaulun. PERKELE.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:35   #4 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2007
Viestejä: 3607
Putinin sirmakansoittajat pottuilevat. Noottia odotellaan.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:38   #5 (linkki)
 
Käyttäjän hevosmies avatari
 
Rekisteröitynyt: 11/2006
Viestejä: 2194

No niin,perskules sentään, soittivat taas Viron maammelaulun,
ei kuulemma ole koskaan ollutkaan muita kuin nämä nuotit,olisko vielä lähdettävä viemään nuottejakin ennen loppuottelua.

Suurlähettiläämme nyt asialle heti, ajatelkaapa jos Suomi voittaa maailmanmestaruuden ja jätkät puhaltaa vieraan maan lauluja.

Tietysti piruuttaan vielä vetävät Viron lipunkin salkoon.

Mitäs me sitten puretaan kostoksi, ei kerkiä Lavrovikaan hätiin kun vaan kohteet löytyy, ainakin muutama lada on kipattava kumoon.

Suomihan voisi nyt kostaa euroviisuissa ja laittaa Venäjän kappaleeksi soimaan vahingossa sen suuri ja mahtava....... jne. repikää siitä sitten pisteenne.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:50   #6 (linkki)
Pinnaaja
 
Käyttäjän Vaseliini avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Hämeenperä
Viestejä: 9157
Kiukuttele minkä kiukuttelet!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hevosmies
No niin,perskules sentään, soittivat taas Viron maammelaulun,
ei kuulemma ole koskaan ollutkaan muita kuin nämä nuotit,olisko vielä lähdettävä viemään nuottejakin ennen loppuottelua.

Suurlähettiläämme nyt asialle heti, ajatelkaapa jos Suomi voittaa maailmanmestaruuden ja jätkät puhaltaa vieraan maan lauluja.

Tietysti piruuttaan vielä vetävät Viron lipunkin salkoon.

Mitäs me sitten puretaan kostoksi, ei kerkiä Lavrovikaan hätiin kun vaan kohteet löytyy, ainakin muutama lada on kipattava kumoon.

Suomihan voisi nyt kostaa euroviisuissa ja laittaa Venäjän kappaleeksi soimaan vahingossa sen suuri ja mahtava....... jne. repikää siitä sitten pisteenne.
Ne soitto Vreterik Pakiuksen säveltämän kappaleen, jonka nimi Suomessa on Maamme ja Virossa Mu Isa maa. Mikä siinä meni pieleen? Pakius ei ole kirjoittanut siihen nuottiin kertausmerkkejä. Piste. Tai olkoon vaikka pista.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:54   #7 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Muuten hyvä, Hevosmies, mutta Viron kansallislaulu ei ole nimeltään "Maamme". Viron hymnin nimi on "Mu Isamaa". Vai oletko sinäkin niitä, jotka luulevat joidenkin radio- ja TV-toimittajien tavoin, että kaikki kansallislaulut ovat "maammelauluja"?
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:58   #8 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja R. Nooa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja B. Vento
Suomi voitti Venäjän jääkiekossa, mutta venäläiset soittivat Viron hymnin. Ryssät jatkavat pottuilua. Kyllä niitä nyt harmittaa...
Noita Viron pottuja purkautuu sinun suustasi lähes jokaiseen kommenttiisi.

Etkös, pöljä, muuta keksinyt kuin tuollaisen paikkansapitämättömän möläytyksen?
  Vastaa viestiin
12.05.07, 17:58   #9 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2007
Viestejä: 3607
Eesti instituutti kansallislaulusta

Kun vaseliini taas lukihäiriöisenä kirjoittaa omiaan niin tässä on Eesti-instituutin virallisluontoinen näkemys asiasta.
Kansallislaulu (159 kb WAV)
Viron kansallislaulun Mu isamaa sävelsi saksalaista syntyperää ollut suomalaissäveltäjä Fredrik Pacius vuonna 1843. Johann Voldemar Jannsen sepitti siihen vironkieliset sanat ja laulu oli valmis esitettäväksi ensimmäisillä yleisillä laulujuhlilla vuonna 1869. Laulun suosio lisääntyi kansallisen heräämisen voimistuessa. Suomessakin se saavutti suosiota, vaikka olikin aluksi lähinnä ylioppilaslaulu. Kun sekä Viro että Suomi ensimmäisen maailmansodan jälkeen itsenäistyivät, Paciuksen melodiasta tuli molempien maiden kansallislaulu. Virallisesti Mu isamaasta tuli Viron kansallislaulu vapaussodan jälkeen vuonna 1920. Neuvostomiehityksen aikana laulu oli ankarasti kielletty: sitä laulaneita ihmisiä vietiin Siperiaan. Virolaiset saattoivat silti vaikeimpinakin vuosina kuulla tutun melodian Suomen radiosta, joka soitti sen joka päivä ennen lähetysten alkua ja ohjelman päätyttyä. Viron taas itsenäistyttyä vanha kansallislaulu otettiin uudelleen käyttöön.

  Vastaa viestiin
13.05.07, 11:31   #10 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2007
Viestejä: 647
Niin, Perkele!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oli karkki
R.Nooa

Mikä Sinua oikein närästää??
Tosiasiahan on, että venäläiset soittivat jälleen Viron kansallislaulun. PERKELE.
Soittivat piruuttaan koska häviö oli katkera pala niellä.
Kysymykseesi vastaten. Seuraa tuota Venton kirjoittelua. Jokaisessa , lähes jokaisessa kommentissa on nimittely, asiaton huomautus tai jotakin muuta vinoutunutta. Hän oli bannattu, sen jälkeen alkoi MINUN vainoamiseni. huviksesi Karkki tutki, ennenkuin hutkit.
Minua ei närästä mikään, mutta en anna B Ventojen hyppiä silmilleni. Näköjään on tarkoitus siihen, että alistuisin kaltaisiinne provoihinne ja saisitte minutkin bannattua. Siihen kerhoon en lähde mukaan. Olkaa ja pitäkää itsellänne.
  Vastaa viestiin


13.05.07, 11:36   #11 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 3220
Muistakaa et jos joku klikkaa R.Nooan juttujen kohalla sitä "ilmoita asiatonviesti" nii mä kynsin siltä silmätki päästä. Mun ihanaa R.Nooaa ei kiusaa tääl kukaa ettäs tiiätte!!!!
  Vastaa viestiin
13.05.07, 11:38   #12 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 3220
R.Nooa saa kaiken anteeksi...Emakoksi nimittelyt ja muut kaikki sellasetki minulta koska se on nii ihQu!! :)
  Vastaa viestiin
13.05.07, 16:19   #13 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Minä kirjoitin pelkästään Viron kansallislaulun soittamisesta väärässä paikassa ja R. Nooa iski välittömästi epäasiallisella kommentilla. Että minäkö provosoin? Voi sinua ressukkaa...
  Vastaa viestiin
13.05.07, 17:23   #14 (linkki)
Pinnaaja
 
Käyttäjän Vaseliini avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Hämeenperä
Viestejä: 9157
Ei ole kertausta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Commuter
Kun vaseliini taas lukihäiriöisenä kirjoittaa omiaan niin tässä on Eesti-instituutin virallisluontoinen näkemys asiasta.
Kansallislaulu (159 kb WAV)
Viron kansallislaulun Mu isamaa sävelsi saksalaista syntyperää ollut suomalaissäveltäjä Fredrik Pacius vuonna 1843. Johann Voldemar Jannsen sepitti siihen vironkieliset sanat ja laulu oli valmis esitettäväksi ensimmäisillä yleisillä laulujuhlilla vuonna 1869. Laulun suosio lisääntyi kansallisen heräämisen voimistuessa. Suomessakin se saavutti suosiota, vaikka olikin aluksi lähinnä ylioppilaslaulu. Kun sekä Viro että Suomi ensimmäisen maailmansodan jälkeen itsenäistyivät, Paciuksen melodiasta tuli molempien maiden kansallislaulu. Virallisesti Mu isamaasta tuli Viron kansallislaulu vapaussodan jälkeen vuonna 1920. Neuvostomiehityksen aikana laulu oli ankarasti kielletty: sitä laulaneita ihmisiä vietiin Siperiaan. Virolaiset saattoivat silti vaikeimpinakin vuosina kuulla tutun melodian Suomen radiosta, joka soitti sen joka päivä ennen lähetysten alkua ja ohjelman päätyttyä. Viron taas itsenäistyttyä vanha kansallislaulu otettiin uudelleen käyttöön.
Komuutti

Preterik Pakiuksen sävellys on molempien kansallislaulujen sävelenä. Era kansallislaukäytännössä on se, että Maamme-laulussa on kertosäe, jota Mu Isamaa-laulussa ei ole. Mutta Pakiuksen kirjoittamassa nuotissa tuota kertausta ei ole. Lienee sinulle Komuuti vaikea ymmärtää.
  Vastaa viestiin
13.05.07, 17:28   #15 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Paciuksesta viis. Suomen kansallislaulun nuoteissa on kertausmerkit ...
  Vastaa viestiin
13.05.07, 18:31   #16 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2007
Viestejä: 3607
Näinhän se on. 4 viimeistä säettä kerrataan.
Lainaus:
  Vastaa viestiin
13.05.07, 20:36   #17 (linkki)
Pinnaaja
 
Käyttäjän Vaseliini avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Hämeenperä
Viestejä: 9157
Ei ole Pkiuksen käsialaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Commuter
Näinhän se on. 4 viimeistä säettä kerrataan.
Lainaus:
Tuo on kopio painetusta nuotista, jossa kertaus on. Mutta Pakiuksen käsikirjoituksessa sitä ei ole. En ole muuta väittänytkään.
  Vastaa viestiin
13.05.07, 21:25   #18 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2007
Viestejä: 6506
Ei ole mikään ihme kun svedut haluavat myydä Telian-Sonera osakkeensa mitä pikimmin pois.

Tässäkin alustuksessa on näitä ääri-kommunisteiksi lukeutuvia pilleri-hörhöjä muka nokkelilla jo entisaikojen puolueensa sanakäänteillään.

  Vastaa viestiin
14.05.07, 09:14   #19 (linkki)
Pinnaaja
 
Käyttäjän Vaseliini avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Hämeenperä
Viestejä: 9157
Ei ylijännitettä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Solifer1
Ei ole mikään ihme kun svedut haluavat myydä Telian-Sonera osakkeensa mitä pikimmin pois.

Tässäkin alustuksessa on näitä ääri-kommunisteiksi lukeutuvia pilleri-hörhöjä muka nokkelilla jo entisaikojen puolueensa sanakäänteillään.
Pyörändynamo ykkönen.

Älä nyt kehitä voltteja liikaa. Kun soliferi tuli markkinoille, niin sitä mainostettiin dynamona, joka ei kehitä ylijännitettä ja siten polttimo kesti pitempään. Olisi hyväksi sinullekin. Kun joku "hörhö" pillereillä tai ilman vetoaa soitantaan nimenomaan Pakiuksen sävellyksellä, niin kyllä siihen on oikeus puuttua. Olisi pysynyt väitteessään vain näiden kansallislaulujen sovituksiin perustuen.

Jotensakin minusta tuntuu, että lyhentämistapa on maailmalla aika yleinen. Joskus jossain vormulakisoissa on palkintoseremonian yhteydessä soitettu sellaisia kansallislauluja kuin Kuut seiv tö kviin ja Roitslant roitslant yyper alles. Minulle on jäänyt tunne, että nekin on soitettu tynkänä, eikä siitä mitään trapullssia ole syntynyt. Tosin tämä on vain tunne, ei tieto.
  Vastaa viestiin
14.05.07, 09:21   #20 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2007
Viestejä: 647
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja B. Vento
Minä kirjoitin pelkästään Viron kansallislaulun soittamisesta väärässä paikassa ja R. Nooa iski välittömästi epäasiallisella kommentilla. Että minäkö provosoin? Voi sinua ressukkaa...
Älä lässytä paskaa, tyhjäntoimittaja!
  Vastaa viestiin


14.05.07, 09:52   #21 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 3220
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja R. Nooa
Älä lässytä paskaa, tyhjäntoimittaja!
On se nii ihana....Alka heti sydän pamppailee ja sukatki pyöriä jaloissa kun nään R.Nooan kirjoittaneen tänne jotain.,,,, uuuhhhh,,,,Hän on nii viisaskin..Kyllä tuostakin R.Nooan kommentista käy kaikille selkis että mikä kansallislaulu se oikei oli. :)
  Vastaa viestiin
14.05.07, 09:56   #22 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2007
Viestejä: 647
Kuulkaas neidit!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ~ansuli~
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja R. Nooa
Älä lässytä paskaa, tyhjäntoimittaja!
On se nii ihana....Alka heti sydän pamppailee ja sukatki pyöriä jaloissa kun nään R.Nooan kirjoittaneen tänne jotain.,,,, uuuhhhh,,,,Hän on nii viisaskin..Kyllä tuostakin R.Nooan kommentista käy kaikille selkis että mikä kansallislaulu se oikei oli. :)
Kansallislaulu oli hetimiten vetaistu versio, lyhennetty sekin suomen kansallislaulusta, koska ryssiä vitutti niin suunnattomasti tappio suomelle. Ja te neidit, pitääkö teille pieraista kunnon tuhnu neniinne jotta häivytte minun perseestä?
  Vastaa viestiin
14.05.07, 10:06   #23 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 3220
Mitä?!?

Kenestä neideistä sä puhut hani??...Ketkä sun pepussa roikkuu??...Onx se muute komee ja piukee peba??...Se on muute tärkee juttu et miehen peba on kivan näkönen kultaseni...Kerros millanen sun pebas R.Nooa :)
  Vastaa viestiin
14.05.07, 16:24   #24 (linkki)
Vaari, morfar
 
Käyttäjän B. Vento avatari
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Joenmutka
Viestejä: 14176
Tässäkin ketjussa tämä loistavaälyinen R. Nooa taas esittää vääriä syytöksiä.

Tyyppi provosoi ensin ja väittää minun sitten olevan aina hänen kimpussaan. Kuinka joku voi olla noin pipi?
  Vastaa viestiin
14.05.07, 16:31   #25 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2007
Viestejä: 38
Pssst... Vento

Yleiselläkin on annettu sinulle kommentti. Kipitä nopeesti sinne kommentoimaan.
  Vastaa viestiin