Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Kurssilla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.07.12, 14:15   #1 (linkki)
hierojaksiko?
(Vierailija)

Hierojakoulutusta Helsingissä?

Oon 26-vuotias lähihoitaja ja nää kiireiset ja epäkiitolliset hommat on alkanu viime aikoina nyppimään mua. Oon miettiny, jos vaihtais alaa ja alkais vaikka hierojaksi..

Onko kellään tietoa stadissa järjestettävistä hierojakoulutuksista? Kuka osaisi antaa vinkkiä, mitä kannattaisi ottaa huomioon ja millaisia kouluja on? Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia? Entä koulutusmaksu, kuinka kallista se on? Onko mahdollista työskennellä samanaikaisesti? Entä työllisyystilanne alalla? Ja mikä tärkeintä kauan koulutus kestää?
  Vastaa viestiin
02.07.12, 21:14   #2 (linkki)
tuleva hieroja
(Vierailija)

Helsingin Hierojakoulu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hierojaksiko? Näytä viesti
Oon 26-vuotias lähihoitaja ja nää kiireiset ja epäkiitolliset hommat on alkanu viime aikoina nyppimään mua. Oon miettiny, jos vaihtais alaa ja alkais vaikka hierojaksi..

Onko kellään tietoa stadissa järjestettävistä hierojakoulutuksista? Kuka osaisi antaa vinkkiä, mitä kannattaisi ottaa huomioon ja millaisia kouluja on? Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia? Entä koulutusmaksu, kuinka kallista se on? Onko mahdollista työskennellä samanaikaisesti? Entä työllisyystilanne alalla? Ja mikä tärkeintä kauan koulutus kestää?
Opiskelen itse Helsingin hierojakoululla ja olen ollut todella tyytyväinen opintoihin. Opetus tapahtuu yksilöllisesti pienryhmissä ja opettaminen on henkilökohtaista. Koulun opettajat ovat alan huippuammattilaisia.
Tutkinnon suorittaminen onnistuu myös oman työn ohessa, kuten minä olen tehnyt. Opiskelu nimittäin tapahtuu monimuoto-opiskeluna Koulu tarjoaa opintojen jälkeen työllistymismahdollisuuden, mikä on yksi niistä monista seikoista, joka sai minut valitsemaan ko. opinahjon. Koulutus on myös edullista, kun vertaa muihin alan toimijoihin.

Lisätietoja koulutuksesta kannattaa käydä lukemassa:
Opiskele hierojaksi

terkuin tuleva koulutettu hieroja
  Vastaa viestiin
03.07.12, 17:44   #3 (linkki)
riksuritu
(Vierailija)

Hieronta-akatemia

Mun yksi frendi opiskeli hieronta-akatemissa. Se on käsittääkseni jossain etelä-haagassa. Sanoi, että opintoajat ja muut oli ihan jees, mutta oli vaikea työllistyä, kun kyseistä koulua kuulemma pidetään alalla aika heikkotasoisena ja monet paikat välttelee ottamasta sieltä valmistuneita hierojia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva hieroja Näytä viesti
Opiskelen itse Helsingin hierojakoululla ja olen ollut todella tyytyväinen opintoihin. Opetus tapahtuu yksilöllisesti pienryhmissä ja opettaminen on henkilökohtaista. Koulun opettajat ovat alan huippuammattilaisia.
Tutkinnon suorittaminen onnistuu myös oman työn ohessa, kuten minä olen tehnyt. Opiskelu nimittäin tapahtuu monimuoto-opiskeluna Koulu tarjoaa opintojen jälkeen työllistymismahdollisuuden, mikä on yksi niistä monista seikoista, joka sai minut valitsemaan ko. opinahjon. Koulutus on myös edullista, kun vertaa muihin alan toimijoihin.

Lisätietoja koulutuksesta kannattaa käydä lukemassa:
Opiskele hierojaksi

terkuin tuleva koulutettu hieroja
  Vastaa viestiin
06.07.12, 12:58   #4 (linkki)
Outi-hieroja
(Vierailija)

eroja on

On ihan totta, että kouluissa on isoja eroja, tai ainakin niiden maineessa.

Suomen Urheiluhierojaopisto on hyvässä, mutta kalliin koulun maineessa. Hieronta-akatemia on kai enemmän sellainen lyhytkurssi-systeemi tai joku. Ei kai kouluta ns. oikeita eli koulutettuja hierojia ollenkaan. Toi Helsingin hierojakoulu on vissiin aika uusi, mutta ainakin niiden sivuilla kun kerrotaan opettajiasta, ni se Hallikainen on käsittääkseni jonkunlainen "guru" alalla ja omistaa mm. Wieru-hierojat, joka on isoin yritys alalla. Kävi luennoimassa kun itte opiskelin SuHolla. Aika päättäväinen, mutta asiallinen tyyppi.

Mieti siis mitä haluat ja valkkaa koulu sen mukaan.

- Outi, hieroja vuodesta 2010
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku