Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Matkalaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.08.12, 12:28   #1 (linkki)
Lontooseen menijä
(Vierailija)

Rahanvaihto?

Hei! Olen lähdössä Lontooseen parin viikon kuluttua. Kannattaako puntia vaihtaa jo Suomessa, vai nostaa sieltä pankkiautomaatista? Olen kuullut, että kurssit ovat luottokorttifirmoilla paremmat. Pitääkö paikkansa?
  Vastaa viestiin
12.08.12, 13:23   #2 (linkki)
lontoofani
(Vierailija)

Edullisuudesta en tiedä, mutta vaihdan aina lentokentällä. En muista, mikä se toimisto on, mutta siinä vaihtamisesta saa finskin pisteitäkin.
  Vastaa viestiin
12.08.12, 21:27   #3 (linkki)
Oma ratkaisuni
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lontooseen menijä Näytä viesti
Hei! Olen lähdössä Lontooseen parin viikon kuluttua. Kannattaako puntia vaihtaa jo Suomessa, vai nostaa sieltä pankkiautomaatista? Olen kuullut, että kurssit ovat luottokorttifirmoilla paremmat. Pitääkö paikkansa?
Itse en käytä luottokorttia, joten olen vaihtanut rahaa Forexissa jo Suomessa. Olen ollut Forexiin tyytyväinen, koska sieltä saa pieniä seteleitä ja kolikoita. Kanta-asiakaskortilla pitäisi saada myös tavallista edullisempi vaihtokurssi.

Jos Britanniassa on täytynyt vaihtaa lisää rahaa, olen vaihtanut puntia paikallisissa posteissa. Postikonttoreita löytyy yleensä matkan varrelta ja niissä on parempi vaihtokurssi kuin pankeissa.

Hirvittää kyllä seurata punnan kallistumista suhteessa euroon! Missäköhän lukemissa punta mahtaa olla ensi kesään mennessä? Itse olen lähdössä Lontooseen vasta silloin.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 11:22   #4 (linkki)
voreksia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lontoofani Näytä viesti
Edullisuudesta en tiedä, mutta vaihdan aina lentokentällä. En muista, mikä se toimisto on, mutta siinä vaihtamisesta saa finskin pisteitäkin.
Lentokenttien valuutat ovat kaikkein kalliinpia.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 14:41   #5 (linkki)
näin minä teen
(Vierailija)

Minä nostan luottokortilla aina automaateista ja käytän muutenkin luottokorttia paljon. Se on edullista eikä siten tarvitse isoja määriä käteistä kantaa mukana. Nytkin olin pari viikkoa Briteissä ja olisin tarvinnut käteistä pari tonnia pärjätäkseni sen ajan. Olisi riskaabeliä kuljettaa tuollaista käteismäärää mukanaan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku