Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Ajassa etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ajassa > Kotimaa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.08.12, 20:31   #1 (linkki)
Eestlane mõisnik

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Mitä uutisia seuraatte?

Suomessa olen usein ihmetellyt miksi ihmiset seuraavat vain YLE:n uutisia. Ulkomaalaisia uutisia ei seuraa juuri kukaan tuntemani. Minulle Saksa ja Venäjä ovat ykkösiä. Sitten Sveitsi ja Englanti.
Se näkyy todella hyvin esim. tällä palstalla, joka on ainoa suomipalsta, johon kirjoitan.
Minä luen aamulla nopeasti monen maan sanomalehdet netistä ja sitten illalla tarkemmin kun on aikaa.
  Vastaa viestiin
10.08.12, 22:40   #2 (linkki)

Käyttäjän J.E.Vanaja avatari

Rekisteröitynyt: 02/2007
Sijainti: Päärynämäki
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hadermann Näytä viesti
Suomessa olen usein ihmetellyt miksi ihmiset seuraavat vain YLE:n uutisia. Ulkomaalaisia uutisia ei seuraa juuri kukaan tuntemani. Minulle Saksa ja Venäjä ovat ykkösiä. Sitten Sveitsi ja Englanti.
Se näkyy todella hyvin esim. tällä palstalla, joka on ainoa suomipalsta, johon kirjoitan.
Minä luen aamulla nopeasti monen maan sanomalehdet netistä ja sitten illalla tarkemmin kun on aikaa.
YLEn uutisten yksipuolinen seuraaminen jättää paljon näkökulmia avoimeksi. YLE ei uutisoi sellaisia uutisia, jotka eivät tue suomalaisen sosialihuoltovaltion periaateita. Tai kyseenalaistaa ne. Suomalaisilta jää paljon perspektiivejä auki monesta asiasta. Pelkästään MTV:n uutisiin vertaamalla asia selviää.
  Vastaa viestiin
10.08.12, 23:32   #3 (linkki)
Eestlane mõisnik

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J.E.Vanaja Näytä viesti
YLEn uutisten yksipuolinen seuraaminen jättää paljon näkökulmia avoimeksi. YLE ei uutisoi sellaisia uutisia, jotka eivät tue suomalaisen sosialihuoltovaltion periaateita. Tai kyseenalaistaa ne. Suomalaisilta jää paljon perspektiivejä auki monesta asiasta. Pelkästään MTV:n uutisiin vertaamalla asia selviää.
Tosiaan jos ei osaa muuta kieltä kuin suomea, niin maikkarin uutiset ovat toinen vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
10.08.12, 23:51   #4 (linkki)

Käyttäjän J.E.Vanaja avatari

Rekisteröitynyt: 02/2007
Sijainti: Päärynämäki
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hadermann Näytä viesti
Tosiaan jos ei osaa muuta kieltä kuin suomea, niin maikkarin uutiset ovat toinen vaihtoehto.
MTV on oikeastaan ihan hyvä referenssi YLElle. Viidellä kielellä on kuitenkin mahdollista löytää muitakin näkökulmia.
  Vastaa viestiin
11.08.12, 07:30   #5 (linkki)
kiveliön kuningas

Käyttäjän jänkäjoonas1943 avatari

Rekisteröitynyt: 03/2010
Sijainti: turku
Niinpä. Nimittäin, Suomea, Savoa, hilijoo ja kovvoo. Siinä neljä, lisäksi tuo "kekäkieli"!
  Vastaa viestiin
12.08.12, 14:14   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Jo tuossa Googlen ja Youtuben etusivuilla on joitain eniten katsottujä tällä vekottimella kuten Space, Nato ja vaikka Soisalon Sanomat. Aikoinaan tein suuren virheen, ja aloin latailemaan uusimmat Win-jutut suomeksi. Aiemmin värkkäilin vallan eng., Sv ja N kielillä.

No antaa olla nämä Yle-hörpötyksensä ja määrätyt samansuunnan sanomat, joista uutisistaan edelleen tulee mieleen ainoastaan jatkumaa vaikkapa näille asioille; aikoinaan oli 1970 merivoimien emäalus korsholm: Sonderkommando Nord - tapahtumat Kristiinassa ja Närpiössä

Kerroin muuten viikolla eräälle nykyiselle Windows ammattilaiselle, etten tykkää siitä. "No ethän sää ole edes 2% taitoinen kaikista tämän mahdollisuuksista".
Koska konsonanttaili, vastasin: En olekkaan, koska rinnalla olen aina käyttänyt Unixia ja siitä sen nykyisin valmiiksi asennettuja erilaisia Linuxeja. Oli muuten pahasti sanottu nuoruutensa Unix-osaajalle. Siis jo ikääntyvien vanhoiksi mainittujen miehien keskinäisiä "jutustelujaan"? Win on aika suuri ja kankea verrattuna muuhun.

Jossain mielessä olen aivan samaa mieltä kanssanne tästä, että nykyisessä Suomessa olisi MUKAMAS alettu viimeaikoina myös SENSUROIMAAN. Voin toki olla kanssanne väärässä, että vasta nykyisin erään "naisen" TV-uutisissa sanojaan lainaten. "On mahdollista, että tulevaa netteilyä on syytä ainakin tarkkailla". Kollamustui ehkä julkaistuista oman muotoisistaan valokuvistaan? Lukaisen muuten myös Plazan punaväri-uutiset.
  Vastaa viestiin
14.08.12, 12:35   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Tässä Lapin Kansa sanomissa on paljon myös hyvää. Vilkaseppa pääkirjoitukset:Lapin Kansa
  Vastaa viestiin