Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.06.12, 14:21   #1 (linkki)
Vaiva-Veera
(Vierailija)

KIPUJA YMPÄRI KEHOA!!!

Mulla on nyt ollut yli vuoden

-nivelkipuja polvissa,selässä,leuassa(välillä vaikee puhua selvästi ku jäykkä leuka)
ja varsinkin SORMISSA,
välillä tosi vaikee tehdä mitään niillä kun ihan tönköt ja särkevät!!! Myös kädet jotenkin muuttuneet,en tiedä onko normi vanhenemista mut...vaikee selittä...Oon kyl vast 24v.
(En tupakoi,liikun,normipainoinen)

-Kovaa kipua alavatsassa,semmosta pistelevää ja vihlovaa.
-Kovaa kipua ala-selässä ja tunnustellessani löysin monta isoa"nestepussia"siitä alueelta,
aika vaikea liikkua normaalisti nykysin,alkaa jo vaikuttaa kävelyynkin! KUMARTUA en voi yhtään,vaikee pukea vaatteita päälle kun pitää ottaa jostain tukea ja sattuu.
-Särkylääkkeitä käytän vaan kun oon ihan pakko,aika sinnikäs oon.....Mobilaattia menee kans paljon!!!

-Väsymystä,Huimausta,"ihan kun olis kännissä"-olo ollut jo pidempään...
-Kädet ja jalat ihan jääkalikat,huono kylmän sietokyky,aina kylmä ja villapaita päällä,nyt kesälläkin!
-Kuiva iho
-Runsaat menkat
-Näkökyky jotenkin huonontunut"sumentunut",Silmälääkärin tutkimuksessa ei mitään todettu.

Aiemmin OLLUT TAI ON
-Abortti
-Kohtu-tulehdus
-Virtsatientulehdus x 100
-Lantion-alueen tulehdus
-Kova Migreeni
-Epilepsia-epäilys(muttei sitten kuulemma ollutkaan?)
-Klamydia
-Laktoosi-intoleranssi ja vehnä turvottaa kovasti
-Herpes simplex
-Tajuttomuus-kohtauksia liikunnan ja kuuman-ilman yhteydessä esim.saunassa tai lenkillä.

En tiedä liittyykö noi toisiinsa mut laitoin kumminki..
Muuta ei just nyt tuu mieleen..

Mitä vois olla?
Reumaa,kilppariongelmaa mitäh???
En jaksa näitä kipuja enää,sormet nytkin ihan "lukossa"
Onko muilla samanlaisii juttui ja mikä diagnoosi????

ps.Joo olen lääkärissä käynyt moneen otteeseen,mut syytä ei ole VIELÄ löytynyt.
Kiitti ja Mukawaa kesää!!! :-)
  Vastaa viestiin
30.06.12, 15:57   #2 (linkki)
Vaiva-Veera
(Vierailija)

PS.

Vielä ajattelin lisätä,että en ole luulosairas!!!
"Nuppi-osasto"toimii vallan mainioisti.

Olis tosi piristävää jos joku uhraisi pari minuuttia,
ja kommentoisi.
(Törky-ja muut härö-viestit jääköön tulematta!)
  Vastaa viestiin
30.06.12, 18:29   #3 (linkki)
viljaton
(Vierailija)

reuma?

jätä ainakin kaikki viljat pois ihan aikuisten oikeesti

luettavaa ja ihan asiallisesti tarkoitan

Viljaa vai ei viljaa!
  Vastaa viestiin
30.06.12, 19:28   #4 (linkki)
tässä täkyjä
(Vierailija)

Onko tehty mahalaukun tähystystä? B-12 vitamiini tarkistettu? Anemia? Helikobakteeri?
Oireet viittavat myös noihin sairauksiin
  Vastaa viestiin
01.07.12, 00:56   #5 (linkki)
Miy
(Vierailija)

Näillä tiedoilla ja omalla runsaahkolla kokemuksella vastaavista oireista, veikkaisin fibromyalgiaa. Kukaan ei sitä diagnoosia mielellään ota, mutta lääkäri muistutti minuakin että 1000000 ihmistä ei voi kuvitella samoja oireita. Kyllä se ihan oikea sairaus on, valitettavasti siihen ei vaan ole löydetty pätevää hoitoa. Googlettamalla löydät vartalokartan jossa näkyy fibron kipupisteet. Voit kokeilla etsiä niitä itsestäsi painelemalla sormella kuvan näyttämien pisteiden tienoilta ihan voimakkaasti, jos löydät sellaisia selkeästi kipeämpiä pisteitä niin... No todennäköisesti lääkärit ovat painelleet näitä jo. Minä oireilin vahvasti kymmenisen vuotta ennenkuin diagnoosi saatiin vahvistettua kun pätevä lääkäri löysi kertaheitolla oikeat kipukohdat. Fibroon liittyy usein muitakin vaivoja/sairauksia, minulla esim, hermovaurioita niskassa ja alaselässä jotka aiheuttavat toisenlaisen kroonisen tuskan. Toivottavasti asiasi selviävät ja saisit asianmukaista hoitoa/tietoa, epätietoisuus oli minusta pahinta.
  Vastaa viestiin
02.07.12, 16:35   #6 (linkki)
viljaton
(Vierailija)

Kilppariongelmaa?

Kilpirauhanen elimistösi moottori!

Ihan fibrolta ei kuulosta.
Fibromyalgia
  Vastaa viestiin
03.07.12, 09:20   #7 (linkki)
Reumasairaus?
(Vierailija)

Reumapolille

Voisi olla muukin reumasairaus kuin reuma. Reumatestissä eivät muut reumasairaudet välttämättä näy. Olisi hyvä saada lääkäriltä lähete reumapoliklinikalle.
  Vastaa viestiin
03.07.12, 15:24   #8 (linkki)
Vajaa rouva
(Vierailija)

Käy nyt ainakin ottamassa kilpirauhasarvot; oireet ovat hyvin samat kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa.
  Vastaa viestiin
03.07.12, 19:43   #9 (linkki)
Vanha hoitaja
(Vierailija)

Veikkaan stressiä

ja valotonta elämää. Tuollaisia oireita ei voi olla, jos kaikki " kotiasiat " ovat suunnilleen ok. Sinula on ollut monenlaista ja voit ehkä pelätä, että tulee yhtä, mutta jos olet ehtinyt tervehtyä, voit elää vielä ihan normaalia elämää.
Mikä on pituuden ja painon suhde, hb, ulkoilu ja liikunta, parisuhde ja ystävyyssuhteet, opiskelu?
  Vastaa viestiin
07.07.12, 19:31   #10 (linkki)
tuntematon potilas
(Vierailija)

Mee otattaan verikokeita.
Anemia oireita
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>