Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.06.12, 14:49   #1 (linkki)
kuinka on mahdollista
(Vierailija)

että myydään sähkölamppu palasina

Uplight-lattiavalaisin House Camilla 178 cm 2-osainen, antiikkimessinki, Prisma, HOK-ELANTO

kokoomisohjeissa maininta, että tarvitaan ammattimies. Ja ymmärrän, en uskalla edes yrittää koota tätä ruuvikasaa.
Milloin tähän on tultu, että lamputkin pitää itse koota ruuvikasasta?
Oletteko koonneet moisen lampun?
Liikeessa ei ollut mitään ilmoitusta, että lampun saa koota vain ammatti-ihminen. Oli vaan ilmoitus, että lampuista on mallit esillä, älä avaa paketteja.
Halpa, Kiinasta tietysti.
Olipa yllätys, saakeli sentään.
  Vastaa viestiin
02.07.12, 12:32   #2 (linkki)
Helppoa
(Vierailija)

Olen koonnut kaksi tuollaista Camillaa ja yhden vähän isomman Caritan (tai toisin päin). Helppoa on.

Ensin panet osat lattialle siistiin järjestykseen ja luet kokoamisohjeet. Sitten vain rauhallisesti ohjeita noudattaen hommiin. Hankalimmat paikat ovat muistaakseni johdon saaminen kulkemaan oikein jalustan alta ja yksi pikkuruinen ruuvi, joka putoaa ja katoaa tosi helposti.
  Vastaa viestiin
02.07.12, 14:41   #3 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Oletko nainen :D

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Helppoa Näytä viesti
Olen koonnut kaksi tuollaista Camillaa ja yhden vähän isomman Caritan (tai toisin päin). Helppoa on.

Ensin panet osat lattialle siistiin järjestykseen ja luet kokoamisohjeet. Sitten vain rauhallisesti ohjeita noudattaen hommiin. Hankalimmat paikat ovat muistaakseni johdon saaminen kulkemaan oikein jalustan alta ja yksi pikkuruinen ruuvi, joka putoaa ja katoaa tosi helposti.
Kiitos, että helpotit tuskaa :( josko kokeilisin koota ihan itse.
Mutta kun ohjeissa puhutaan, että katkaise pääkytkimestä virta yms. Onko tuon kanssa sähköiskun pelko, pitääkö siinä ihan töpseli itse rakentaa.
Olen arka sähkölaitteiden kanssa, ja tuo lamppu on metallia. Jos kokoan väärin, onko sen kanssa vaaraa? Kerro, koska en tahtois viedä takaisin, eivätkä mielellään edes ota, koska olen avannut paketin. Pitäisi alkaa tappelemaan, ja en oikein nyt jaksaisi.
  Vastaa viestiin
02.07.12, 22:05   #4 (linkki)
kiitos
(Vierailija)

Kiitos rakas Elli

Lainaus:

yksi ruuvi tosiaan meinasi hyppiä omia teitään, kiitos että rohkaisit. Ei tuossa sähköhommiin joutunut, lampussa on kiva lämmin valo. Olen ylpeä minä :D
  Vastaa viestiin
03.07.12, 21:34   #5 (linkki)
Helppoa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos Näytä viesti
yksi ruuvi tosiaan meinasi hyppiä omia teitään, kiitos että rohkaisit. Ei tuossa sähköhommiin joutunut, lampussa on kiva lämmin valo. Olen ylpeä minä :D
Mitähän tuo virrankatkaisu pääkytkimestä oikein tarkoittaa? Eihän kukaan nyt rupea kokoamaan lamppua, jonka töpseli on seinässä. No, ehkäpä tuossa varoitellaan amerikkalaisia, joilla on tapana töpeksiä tavoilla, joista muut eivät osaa edes uneksia. No, lamppusi on koossa ja toimii!

Minä ostin nuo kolme lamppuani muutama vuosi sitten muutettuani, kun jouduin odottelemaan remonttia monta kuukautta ilman kattolamppua. Nuo messinkiset ovat kyllä niin kauniita, että ne kaikki ovat minulla käytössä yhä joka päivä, joskus himmeinä, joskus kirkkaampina.

Seuraava miettimisen paikka sinulle tullee sitten, kun lampunpötkö menee rikki. Älä yritä muistella sen kokoa ja mallia ulkoa vaan ota putki irti (löysäät metallipidikkeen ruuveja molemmista päistä ja sujautat sen irti, ei ole tarvetta irrottaa pidikettä kokonaan - sillä on tapana panna vastaan ja ruuvit kierivät mielellään karkuun) ja mene sen kanssa markettiin katsomaan uutta. Ja sitä uutta et sitten koske paljain sormin vaan käsittelet vaikka paperinenäliinan kanssa; sormissa on aina rasvaa ja muuta, joka on lampulle pahaksi.

Ja juu, nainen olen ja koko ikäni elellyt sinkkuna. Minulla ei ole tapana pyytää apua vaan tehdä kaikki mahdollinen itse, ja näin reilusti yli nelikymppisenä minulta sujuu jo ihan kaikki tarvittava (paitsi sähkö- ja LVI-asentajaa vaativat hommat, jotka suosiolla jätän ammattilaisille). Kaikkea osaa tehdä, kunhan harkitsee vähänkin oudompia hommia etukäteen eikä hötkyile. :)
  Vastaa viestiin
04.07.12, 21:46   #6 (linkki)
Kiitti!
(Vierailija)

Heh heh kiitos lisäohjeista

Lainaus:
Mitähän tuo virrankatkaisu pääkytkimestä oikein tarkoittaa? Eihän kukaan nyt rupea kokoamaan lamppua, jonka töpseli on seinässä. No, ehkäpä tuossa varoitellaan amerikkalaisia, joilla on tapana töpeksiä tavoilla, joista muut eivät osaa edes uneksia. No, lamppusi on koossa ja toimii!

Minä ostin nuo kolme lamppuani muutama vuosi sitten muutettuani, kun jouduin odottelemaan remonttia monta kuukautta ilman kattolamppua. Nuo messinkiset ovat kyllä niin kauniita, että ne kaikki ovat minulla käytössä yhä joka päivä, joskus himmeinä, joskus kirkkaampina.

Seuraava miettimisen paikka sinulle tullee sitten, kun lampunpötkö menee rikki. Älä yritä muistella sen kokoa ja mallia ulkoa vaan ota putki irti (löysäät metallipidikkeen ruuveja molemmista päistä ja sujautat sen irti, ei ole tarvetta irrottaa pidikettä kokonaan - sillä on tapana panna vastaan ja ruuvit kierivät mielellään karkuun) ja mene sen kanssa markettiin katsomaan uutta. Ja sitä uutta et sitten koske paljain sormin vaan käsittelet vaikka paperinenäliinan kanssa; sormissa on aina rasvaa ja muuta, joka on lampulle pahaksi.

Ja juu, nainen olen ja koko ikäni elellyt sinkkuna. Minulla ei ole tapana pyytää apua vaan tehdä kaikki mahdollinen itse, ja näin reilusti yli nelikymppisenä minulta sujuu jo ihan kaikki tarvittava (paitsi sähkö- ja LVI-asentajaa vaativat hommat, jotka suosiolla jätän ammattilaisille). Kaikkea osaa tehdä, kunhan harkitsee vähänkin oudompia hommia etukäteen eikä hötkyile. :)
olen vähän hökyilijä ;D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku