Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.08.12, 08:34   #1 (linkki)
Angervo
(Vierailija)

Virkkuukoukkuja ja puikkoja

Unesta muistan kohdan, jossa kävelin lapsuuden kotitiellä juurikin oman kotini kohdalla (itse taloa en unessa nähnyt tai katsonut). Katseeni sen sijaan osui tiellä oleviin virkkuukoukkuihin ja sukkapuikkoihin, joita sitten keräilin talteen, kun niin hyviä näyttivät olevan. Taisin laittaa ne tien sivuun kuin odottamaan, että takaisin tullessani ne sitten mukaani otan.

Olin matkalla bensa-aseman takana olevaan puiseen omakotitaloon, mikä oli olevinaan uusi tuleva taloni/kotini. Sinne mennessäni huomasin, että tietä sinne ei vielä oltu tehty, koska talo sijaitsi metsässä juurikin tuon bensa-aseman toisella puolella. Unessa vähän vieroksuin tätä paikkaa talolle, koska jotenkin ajattelin että ompa kummallinen paikka talolle, että eihän tämä talo oikein tässä voi olla. (kuten ei oikeastikaan voisi olla). Pihassa oli vielä iso oranssinen kauhakuormaaja, mikä kait liittyi tuohon pihaan ja tiehen.

Olin kait poikani kanssa siellä tutkailemassa tätä taloa ja sisälle päästäkseni piti avata luukut kuin ullakolle josta kiivetä/kavuta sinne ylös ja kait sitten itse taloon.
Unessa ajattelin, että ompas kummallinen tapa mennä taloon sisälle.

++++

Hiukan taustaa itsestäni: Olen aina tykännyt tehdä käsitöitä, juurikin virkkaamista ja kutomista + ompelukoneella tykkään myös tehdä. Haaveissa odottelen jo omaa aikuista elämääni ilman kotona asuvia lapsiani.
Mutta unesta jäi mieleeni tuo sana kummallinen, sekä talon sijainti että se tapa mennä sinne sisälle olivat vähän kummallisia?
Mitähän mahtaisi tarkottaa. Niin ja virkkuukoukut ja puikot tiellä?
  Vastaa viestiin
12.08.12, 10:53   #2 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Sanoit itse kaiken oleellisen taustatiedoissasi. Sinussa on luovuutta ja käden taitoa. Että liikuit kotimaisemissa tarkoittaa samaa kuin sanomasi "olen aina tykännyt...jne." Että otit neulat ja virkkuukoukut talteen kertoo, että toistaiseksi tämä toiveeesi/projektisisi siirtyy, kunnes sinulle jää aikaa palata asiaan.

Bensa-asema on energiaasi; uusi talo on tulevaisuuden haaveesi, johon kuvauksellisesti tie ei vielä ole valmis. Olet hieman "metsässä" sen toteuttamisen suhteeen ja siksi talo on bensa-aseman takana, eli suunnitelma on toistaiseksi taka-alalla. Taidat olla energinen nainen, koska on ihan kauhakuormaaja valmiina paikalla? Kun ihmettelet outoa talon paikkaa, se voi merkitä mm. epäuskoasi haaveisiisi jollain lailla.

Poikasi on luullakseni vielä kasvu-iässä ja se kertoisi, että omakin suunnitelmasi on vielä kehitysvaiheessa. Taloon kipuaminen olisi samantapaista kuin uraportaita kiipeäminen ja luukkujen avaaminen mahdollisuuksien tutkimista ja avaamista omassa mielessä, opin polkua jollain lailla yms.
  Vastaa viestiin
12.08.12, 13:28   #3 (linkki)
Angervo
(Vierailija)

Jäin pohtimaan tuota kulkua sinne taloon, kuin kattoluukku ullakolle. Tämä laittoi miettimään, että mitä sellaista olen ajatuksiini tai mieleeni varastoinut, mikä pitäisi ottaa kuin uudelleen tarkasteltavaksi, pohdittavaksi? Ja tämän avaisi sitten sen oven tähän uuteen elämäänkin?
Puut talon ympärillä olivat kuin merkkinä siitä, että nyt annettiin kuin kurkistaa tulevaan, mutta johon se tie ei vielä ollut valmis eli asiat eivät etene vielä tähän suuntaan..........kunnes siis tuon ajatusmaailmani muutan? Jolloin saan apua tuon tien aukeamiseen (kauhakuormaaja)? Koska unessa jotenkin tiesin, että tuo kauhakuormaajan tarkoitus oli vain näyttää, että kunhan kurkkaan sinne ullakolle ensin, ja oivallan mistä on kysymys, niin ne loputkin puut voidaan tieltä kaataa, ja tie voidaan talolle tehdä.
(tähän tuli ajatus nähdä metsä puilta) Ja sitten vielä toinen ajatus: se, mitä nyt haluaisin ja toivoisin, että tuleva pitää sisällään, niin ei voi olla edes mahdollista? Ja siksi se unessa tuntunut tunne, että ompa niin kummallinen paikka (olenko ajatuksissani siis rakentanut jotain sellaista, mikä ei voi edes toteutua??)

Ja bensa-asema tätä kuvaa vasten = mihin olen käyttänyt aivan liikaa omaa energiaani?

Olen kovin energinen tosiaan, saan paljon aikaiseksi ja teen käsilläni paljon. Lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, mutta tuo unessa ollut poikani tosiaan tarvitsee vielä sisäistä kasvua, syvyyttä itseensä, jotta siivet kantaisivat hänet lentoon kodistamme.

Mutta, taidanpa tietää mistä onkaan kysymys, mikä ylläpitämäni haave, toive on nyt sitten hylättävä, jotta elämäni voisi mennä siihen oikeaan suuntaan, jotta tiekin perille asti on mahdollista:)

Kiitos Ci tulkinnastasi se laittoi pohtimaan untani tavalla, mikä taisi avatakin sen itselleni lopullisesti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku