Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsimätön Minulla on leikkaushaavan "nurkkaan" muodostunut ontelohaava. Leveys ja syvyys noin kaksi senttiä. Haava erittää nestettä ja haavan kanssa ollut jo useamman viikon ongelmia. Antibioottikuureja monta jo takana, eivät ole auttaneet.
Aloitin eilen käyttämään Sorbac haavanauhaa. Olen kuullut että siitä voisi olla ratkaisevaakin apua! Onko näin?
Luin myös valmisteesta Medihoney Medical Honey tuotteesta syvien haavojen hoitoon. Voisinko käyttää sekä Medihoney valmistetta että Sorbac nauhaa yhdessä vai kokeilenko ensin Sorbacilla? Kuinka kauan Sorbac nauhaa tulisi käyttää ja malttaa odottaa alkaako se auttamaan?
Kiitän jo kovasti vastauksistanne joita todella nyt tarvitsen! |
Leikkaushaavojen ympärille jos tulee haavoja jotka vuotaa tai itse haava, ei saa kyllä teipata umpeen vaan kudosnesteen/veren/märän on annettava tulla sieltä ulos ettei bakteerit jää muhimaan sisälle! Pari kolme kertaa suihkuttelua päivässä vedellä ja ilmakylpyjä ja sitten esim Apteekin steriili Mepore haavalaastari päälle. Ja leikkaavaan yksikköön näyttämään haavaa, että ottavat kudosnäytteen ja bakteeriviljelyt! Antibiootteja ei määrätä heti, koska sitten kun tulehtuu pahasti ne eivät enää auta.
Minulle sairaanhoitaja sanoi virheellisesti että teipataan vaan haavateipillä kiinni. Töölön tapaturma-asemalla oltiin ohjeesta ihan kauhuissaan. Itselläni on leikkaustakana ja tulehdus, ja olen käynyt Töölössä pari kertaa, nyt kunnossa kun on saanut oikeat ohjeet hoitoon.