| |  | | |
12.08.12, 19:23
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukunaiset on Tarkoitin, että aikuinen voi itse valita, kenen kanssa on tekemisissä. Miksi ihmeessä kaikki täytyy selittää moneen kertaan ja vääntää rautalangasta?
Sinuna jättäisin henkilökohtaiset viestit toisille kirjoittajalle. Vai haluatko bannin tälle palstalle?
Henkilökohtaiset kommentit ja arvailut kääntyvät kirjoittajaa vastaan, ne kertovat vain hänestä itsestään. |
Sinä et jakele täällä banneja kenellekään ja jos joku lähtee niin ehkä sinä itse kun ensimmäisenä aloit irvuilemaan aloittajan miehestä! Sovella neuvoasi itseesi!
| |
| | |
12.08.12, 20:17
|
#27 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kanarialla? Onhan se hieno juttu tuollainen Kanarialla juhliminen, mutta entäs jos se ei ole kaikille mahdollista? Olisko juhlat pidetty siellä joka tapauksessa, jos joku kutsuttu olisi ilmoittanut, ettei hänellä ole varaa matkustaa minnekään Kanarialle juuri silloin?
Mulle olisi aika shokki, jos tulisi yks kaks kutsu merkkipäiväjuhliin, jotka pidetään jossain etelässä. Ei minulla todellakaan ole rahaa matkustaa milloin vain. Ja koko perhe vielä mukaan. No siinä tapuksessa tietenkin, jos päivänsankari ilmoittaisi maksavansa kaikkien matkan, niin mikä ettei sitten. Mutta eikös se tule aika tyyriiksi kustantaa vaikka 40 ihmisen matka etelään?
Ja vaikeatahan se olisi muutenkin työelämässä olevien ihmisten kanssa, pitäisi tietää todella hyvissä ajoin, milloin pitää matkustaa ja voi olla sittenkin, ettei saa lomaa juuri siihen aikaan, itse esim. saattaisin saada, mutta miehellä on sellainen työ, ettei lomaa voi ottaa mihin aikaan tahansa. Heillä on tietyt kaudet vuodessa, jolloin kukaan ei saa olla lomalla, työ on sen laatuista.
Mutta onhan se hirveän kivaa, jos tuollainen onnistuu. | Mielestäni kirjoitin selkeästi, että kutsuimme porukan matkalle, mikä tarkoittaa sitä, että me myös sen kustannamme. Vieraille ei siis koidu kuluja ao.lomaviikosta millään lailla.
On syytä muistaa, että ihmisten tilanteet ovat erilaisia, joten tarpeeton nälviminen on lapsellista, kun ei toisten taustoja tilanteita tunne.
| |
| | |
12.08.12, 21:31
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minustakin on ikävää, että kaikissa keskusteluissa aletaan kenkkuilemaan.
On hieno asia, että elleissä on erilaisia ihmisiä. Olisi upeaa päästä matkalle ilman huolen häivää.
Kävin äsken mäkkärillä ja tulomatkalla kävin ihailemassa ruusuja puistossa. En ollut uskoa silmiäni.
Nuori nainen poimi kimpun ruusuja kukkupenkistä ja mies pyysi minulta tulta tupakkaansa.
Mutta mitäpä tuosta. Jos ei ole varaa ostaa ruusuja kaupasta niin kyllä me veronmaksajat ymmärrämme. Tulitikkuja en pidä mukanani. Ja vaikka polttaisinkin tupakkaa pidän sitä vanhasta muistista iskurepliikkinä. Heko heko varmasti taas joku kommentoi viestiini ja tietenkin lisää, että älä sinä a-täti jaksa länkyttää. Kyllä me sinut tunnetaan tyylistä.
| |
| | |
12.08.12, 23:34
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vaan vastauksesta, mutta miten ihmeessä kirjoitukseni on käsitetty nälvimiseksi?????
Minähän siis ihan vaan ihmettelin, kuinka tuollainen käytännössä onnistuu, jos esim. juuri Kanarian matka ei sovikaan jollekin kutsutulle, syystä tai toisesta? Pidetäänkö ne juhlat kuitenkin?
Tännehän ei voi kohta kukaan kirjoittaa mitään, kun kaikki aina käsitetään ilkeilyksi.
Ja sanotaan nyt kuitenkin, että et todellakaan kirjoittanut selkeästi, että kustansit kaikkien matkan. Luin kirjoituksesi nyt uudestaan, ja todellakin kirjoitit vain, että pidit juhlat Kanarialla. Jos kutsuu jonkun jonnekin, ei se automaattisesti tarkoita, että maksaa matkakustannukset. Jos saan kutsun synttärijuhliin 400 kilometrin päähän kotimaahan, en kyllä oleta, että kutsuja maksaa matkani sinne. Sama juttu, jos juhlakutsu tulee jonnekin ulkomaille, ellei se mainita kutsussa. No varmasti mainitsitkin, mutta viestissäsi et siitä kirjoittanut mitään.
Taustoista, mitä niistä? Täällä ei voi toisista tietää mitään muuta kuin sen, mitä kukin kirjoittaa viestissään. Siksi on aivan normaalia ihmetellä, että "entäs jos ko. juhliminen ei olisi kaikille mahdollista." Siis JOS.
Enkä välttämättä edes kirjoittanut Kanarialla juhlineelle henkilökohtaisesti, vaan kirjoitukseni oli ihan yleiselle tasolle tarkoitettua arvelua, pohjana vain erään kirjoittajan esimerkki juhlia ulkomailla.
| |
| | |
13.08.12, 08:45
|
#30 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulepas nyt Sinä et jakele täällä banneja kenellekään ja jos joku lähtee niin ehkä sinä itse kun ensimmäisenä aloit irvuilemaan aloittajan miehestä! Sovella neuvoasi itseesi! |
Otan tämän viestin vain esimerkiksi, ei kohdistu kirjoittajaan erityisesti, vaan keneen tahansa vastaavasti kirjoittavaan. Sinä sitä, sinä tätä. Sinä olet sellainen, sinä olet tällainen.
Miksette kirjoita asiasta? Miksi kohdistatte sananne johonkin tuiki tuntemattomaan kirjoittajaan?
Toivoisin keskustelukulttuuriin muutosta ja aion kysyä tätä jossain muussakin yhteydessä eli tämä ei kohdistu erityisesti yllä olevan viestin esittäjään, ainoastaan havainnollistaa sitä, mistä on kyse.
| |
| | |
13.08.12, 08:48
|
#31 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi toiset järjestelevät ihmisen syntymäpäiviä, vaikka juhlakalu ei tunnu itse olevan innostunut. Eikö se asia pidä asianomaisen itse päättää, juhliiko vai ei tai missä ja miten juhlii. Onnitellahan voi ilman juhlia. | ...myös jättää kokonaan väliin, myös ne onnittelutkin. Tämä ei siis tarkoita ketjun aloittajaa, vastasin vain tähän viestiin, koska se sopi niin hyvin aiheeseen.
Miksi vusoia täyttävää onnitellaan? Edellisenä päivänä hän on vuoden nuorempi, seuraavana vuoden vanhempi, mitä ihmeellistä on syntymäpäivässä?
On tosi hankalaa saada ihmiset tajuamaan se joskus.
| |
| | |
13.08.12, 18:20
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
toriset, mitä onnittelemista on kun ikkää tullee. puhun nyt vain itsestäni. toisille se voi olla sangen tärkeää.
| |
| | |
13.08.12, 19:34
|
#33 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja totta toriset, mitä onnittelemista on kun ikkää tullee. puhun nyt vain itsestäni. toisille se voi olla sangen tärkeää. |
Minä en ajatellut tuossa ikääntymistä, vaan sitä, että ei ole tottunut viettämään syntymäpäiviä eikä sellaisia halua. Ikä ja ikääntyminen sinänsä ei ole mielestäni mitenkään hävettävää ja salattavaa.
Toisten syntymäpäiville osallistun tietenkin, kun kutsutaan ja ostan lahjan tai osallistun yhteislahjaan, koska monille syntymäpäivät ovat tärkeitä. Mutta en ole ikänäni niitä viettänyt enkä ole ajatellut tässä iässä alkaa niitä toisten mieliksi viettämään. Kun sen selkeästi sanoo, kun joku kysyy, niin ei tule väärinkäsityksiä. Mutta joskus tulee varmistavia kysymyksiä vielä uudestaan ja uudestaan.
| |
| | | | |