Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kuntoklubilaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.08.12, 10:22   #1 (linkki)
Selkäläskiä
(Vierailija)

Selkäläskiä

Apua!!!!

Juuri tuossa olin kahden peilin loukussa ja näin selkäni! Voi järkytys! Lapaluiden välissä, niskasta alkaen on sellaista ihmeellisen näköistä "valumaa". Läskiäkö?

Salilla treenaan säännöllisesti ja monipuolisesti, lisäksi sauvakävelen.

Aikoinaan minulla oli niskassa sellainen rasvapatti, joka sitten kyllä onneksi suli pois, mutta miten ihmeessä saan selkäni kauniiksi.

Erinäisten vammojen vuoksi en kovin paljon pysty olkaliikkeitä tekemään.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 20:26   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Paikallisesti läski ei lähde. Tee aerobista liikuntaa jotta rasva alkaa palaa. Syö hyviä rasvoja, vältä huonoja. Tee lihastreenejä. Kun lihakset alkavat kasvaa, ne tarvitsevat energiaa ja rasva palaa.

Oletko jo pitkään käynyt salilla? Miten syöt?

Jos lihaksesi ovat kasvaneet, niin et ole ehkä tarpeeksi kiinnittänyt huomiota ruokavalioon.
  Vastaa viestiin
24.08.12, 08:36   #3 (linkki)
Selkäläskiä
(Vierailija)

Kiitos vastauksesta.

Salilla olen käynyt liki 30 v muutamaa poikkeusjaksoa lukuunottamatta. Lihasta en yritä erikoisemmin kasvattaa. Enemmänkin yritän pitää saavutetut lihakset kunnossa. Syön vähähiilarisesti. Olen pari vuotta vähentänyt hiilareita melkoisen alas, väliin kyllä lepsuillen.

Sitä aloinkin miettiä, jotta josko tuo "valuma" johtuisikin edes osittain siitä, että lapojen välistä on rasvaa sulanut, mutta nahka ei syystä tai toisesta ole kirisitynyt (toiveajattelua). Ikäähän minulla on jo reilusti yli 50 vuotta.

Aerobista liikuntaa tulee sauvakävellessä.

Juoksun yritin aloittaa uudelleen tuossa kesällä, mutta polvi ei kestä. Mieluummins siis kiiruhda hitaasti kuin jään kokonaan paikalleni rikkinäisen polven vuoksi.
  Vastaa viestiin
03.09.12, 17:09   #4 (linkki)
alleilla varustettu
(Vierailija)

Auttaisikohan soutulaite selkäläskeihin?
  Vastaa viestiin
05.09.12, 07:16   #5 (linkki)
Selkäläskiä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alleilla varustettu Näytä viesti
Auttaisikohan soutulaite selkäläskeihin?

Soutulaitetta sinällään en ole kokeillut, mutta saliohjelmaan kuuluu alatalja ja ylätalja sekä pari muuta laitetta, joiden vaikutus kyllä tuntuu myös lavoissa. Juurikin niihin kaikkiin lisäsin painoja jonkin verran.

Onneksi minulla ei noita alleja kuitenkaan pahasti ole, vaikka olenkon joutunut jonkin verran joutunut käsiliikkeistä tinkimään loukkaantumisten myötä.
  Vastaa viestiin
13.09.12, 10:38   #6 (linkki)
Patti
(Vierailija)

Niskaläskiä

"Aikoinaan minulla oli niskassa sellainen rasvapatti, joka sitten kyllä onneksi suli pois, mutta miten ihmeessä saan selkäni kauniiksi. "

Miten sait rasvapatin pois? Itsellä on jonkun verran pattia ja se häiritsee.
  Vastaa viestiin
19.10.12, 20:55   #7 (linkki)
Selkäläskiä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patti Näytä viesti
"Aikoinaan minulla oli niskassa sellainen rasvapatti, joka sitten kyllä onneksi suli pois, mutta miten ihmeessä saan selkäni kauniiksi. "

Miten sait rasvapatin pois? Itsellä on jonkun verran pattia ja se häiritsee.

Hups, vasta nyt huomasin kysymyksesi.

Rasvapatin sain pois jumpalla.

Käy lattialle seljälleen, polvet koukussa, jalkapohjat lattiassa, kädet sivuilla.

Nosta lantio ylös ja nosta kädet suorassa sivulta pään yläpuolelle. Toista liikettä 20 kertaa.

Tuossahan saa niska hierontaa ja se parantaa sen rasvapatin aineenvaihduntaa ja pikkuhiljaa poistaa patin. Alkuun voit varautua siihen, että niskaa pakottaa, mutta se on tervettä kipua.

Tsemppiä treeniin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku