Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja >Yola Minulla on ollut viimeisen 1,5 vuoden sisään useampaan kertaan virtsatietulehduksen oireita (jatkuva pissahätä, kirvely, kipu) ja olen syönyt siihen noin 5 antibioottikuuria. Pissanäyte on otettu 2 kertaa, mutta kummassakaan ei ole näkynyt tulehduksen aiheuttavia bakteereja! En tosin olen pystynyt pidättämään vaadittavaa 4 tuntia ennen näytteenottoa, hädin tuskin reilut puoli tuntia... Antibiootilla oireet ovat helpottaneet nopeasti, en ole testannut menisivätkö oireet yhtä nopeasti ohi ilman lääkettä. |
Miten yleensä on mahdollista, että lääkäri määrää bakteerittomaan tulehdukseen antibiotteja? Äimistelen sitä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja >Yola Mikään sukupuolitauti ei ole kyseessä (testattu juuri). Olen ollut pidempään etäsuhteessa ja kivuliaat ja epämielyttävät oireet alkavat aina seksin harrastamisen jälkeen! Mistä on kyse? Ei ole ollut tällaista ongelmaa aikaisemmin, vaikka ollut aktiivinen seksielämä. Lääkäri suositteli emätinpuikkoja, jotka tasapainottavat bakteerikasvustoa... |
Jaa-a, tuohon on vaikea antaa vastausta. Todennäköisesti ilmakalvosi ovat ohuet, siitä tuo kirvely. Tai sitten sinun ja partnerisi bakteerikanta ei jostain syystä toimi yhdessä?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja >Yola Vaiva on todella ikävä! Miten pystyn enää harrastamaan säännöllistä seksiä, jos oireet / tulehdus tulee siitä? Oireet alkavat yleensä melko nopeasti ja menevät helposti niin kivuliaiksi, että tuntuu kuin pissaisi partateriä ja kirvely jatkuu koko ajan... Onko kelläään kokemuksia vastaavasta? Kannattaisiko käydä gynellä tutkituttamassa tarkemmin? |
Totta kai on. Itse monta tulehdusta sairastaneena tiedän kyllä. Estolääkitys olisi paikallaan. Tarvittaessa voisit pyytää lääkärin kirjoittamaan Litalginia noihin kipuihisi.
Kyllä kannattaisi käydä gynellä. Ja tarkistuttaa vielä sukupuolitaudit.
Vältä makeita, käy apteekissa hakemassa jotain itsehoitolääkettä tuohon intiimivaivaasi.
Happamessa ympäristössä eivät pöpöt viihdy.