Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ketkuga Olen etsimässä itselleni autoa ja nyt olen löytänyt yhden hyvän oloisen. Se on myynnissä yksityisellä (myy siskonsa autoa). Kyseessä on vuoden 1999 Volswagen Golf 1.4. Autolla on ajettu 120 000 km, vesipumppu ja jakohihna on vaihdettu 89 000 km kohdalla. Kun puhelimessa kyselin autosta ja sen kunnosta, sen sanottiin olevan kunnossa. Kun menin katsomaan sitä niin tuulilasi oli halki, mikä kummastutti minua sen takia ettei siitä oltu mainittu puhelimessa. Lisäksi huomasin että autosta kuului kolinaa edestä etenkin mukulakivellä. Automyyjä soitti minulle sitten perään ja sanoi perehtyneensä kolinaan ja selvittänyt mistä se voisi johtua, hän oli kiristänyt joitakin muttereite tms. ja kolina oli kuulemma kadonnut, ehdotti myös että tulisin koeajamaan uudstaan ja toteamaan asian.
Jätin auton sinne ja jäin miettimään kolinaa ja sen syytä, jos edessä olisi joku suurempi remppa en tuota autoa hankkisi. Siksipä kysynkin teiltä että mistä moinen kolina voisi johtua ? En oikein tiedä tuliko kolina myyjälle yllätyksenä, hän kyllä sanoi ettei ole tietoinen asiasta.
Sitten minua vielä mietityttää auton ehkä alhainen hinta. Autoliikkeissä samasta automallista pyydetään samaa hintaa, mutta mittarilukemasa on ainakin 100 000 km enemmän. Autoa ei tietääkseni ole käynyt katsomassa kukaan muu kuin minä ja myynnissä se on ollut sellaiset 2 viikkoa.
Mitä olette mieltä ? |
No minä en ainakaan osta sellaista autoa, josta myyjä on kerrankin pimittänyt jotain tietoa.
Hiljattain erästä fordia kun kyselin (ilmoituksissa oikein mainittiin että LUOTETTAVA KÄYTTÖAUTO), niin puhelimitse selvisi että juu onhan siinä kaikkea pientä vikaa, mutta ei ne olisi haitannutkaan, mutta se, että termostaatin koppa vuotaa vettä. Ja tässä mallissa tuo koppa on itseasiassa osa imusarjaa, koska vesi kiertää myös sen läpi.
Korjattu tuo imusarja oli silikonilla ja nippusiteillä. Että sellainen luotettava käyttöauto. En ostanut vaikka oli halpa, nimittäin tuon itse korjaaminen on todella työläs homma, ja korjaamolla työt osineen olisi voinut maksaa helposti tuon auton hinnan verran ainakin. Ja tuollaisella aikapommilla en suostu ajamaan pitkää työmatkaa, vaikka vain "vähän joskus tiputtaa vettä".
Nykyään kyllä hälytyskellot soi siinä kohdassa kun ilmoituksessa vain kehutaan autoa, eikä mitään mainintaa mistään vioista, vaikka olisi iäkäs auto.