Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mustanaamiomustanaamio Heti tuli Vaellusnetin Adminilta viestiä koskien tiedotustani (tietysti vain Vaellusnetiin): "... tämä käännetään automaattisesti minun syyksi... ...Paha miellyttää kaikkia, mutta koska valinta pitää tehdä, niin miellytetään mieluummin niitä, jotka toimivat asiallisesti... ...Iso kiitos teille käyttäjille kun olette aina ilmoitelleet kun alkaa palstalla alkaa räiskymään... ...Ei vaan jaksa ymmärtää mikä toisilla on ongelma..." |
Voin tietysti toistaa myös "piilossa" tapahtuneen viestinnän. Näin Harri Vesterinen (Vaellusnetin Admin) sanoi sähköpostitse minulle heti erottamiseni jälkeen:
"Voitte miettiä asiaa kaverinne kanssa minun puolestani ihan vapaasti. Ei haittaa. Ja onpahan tuo nyt onneksi palstalla muidenkin tiedoksi ja kummasti kaikki tuntuvat myös uskovan samoin:) kummallista kun en ole viitsinyt moisia ketjuja sensuroida? Liekö minulla toiminnassa sitten niin paljon salattavaa.. Ainoastaan häiriköt on poistettu. Yahoon takaa voi kirjoittaa kuka tahansa. En todellakaan usko että olisit omalla nimelläsi ottanut yhteyttä!"
Voin tietysti toistaa myös s-posti viestini Vaellusnetin Harri Vesteriselle, joka aiheutti moisen reaktion:
Hei Harri Vesterinen, alias Admin!
Kappas vain, kaikkea sitä puusta tipahtaa, kun sitä ravistaa.
Alussa en uskonut työkaverini väittämiä, mutta nyt kallistun hänen puolelleen. Mustanaamio joutui heti "mustalle listalle" lausuttuaan pari kriittistä lausetta Administa.
Ja luettuani vanhoja viestejä kollegani neuvosta, sain lisävahvistusta. Että "kummasti kaikki tuntuvat myös uskovan samoin" teidän kanssanne? En sitä lainkaan ihmettele, eihän kukaan uskalla julkisesti sanoa mitään muuta, ettei vain joutuisi pannaan! Mutta älkää kuvitelko harhaisia, eivät ihmiset aina ajattele sitä, mitä väittävät ajattelevansa. Monet haluaa vain miellyttää, ja sellainen nuoleskelu on järin ailahtelevaa.
Mutta: tämä on vapaa maa! Jos joku haluaa luoda valtakunnan itselleen nettiin ja tehdä itsestään prinssin, se ei ole laitonta. Näitä pieniä sisäsiittoisia kuppakuntia saa kuka tahansa perustaa, ihan kuten muitakin "vanhojen herrojen kerhoja". Mutta jos taas hankkii itselleen maksavia mainosasiakkaita väärin perustein, se on lain mukaan petosta. (Toivottavasti olette ilmoittanut käyttäjämääränne asiakkaillenne aktiivisten ip-osoitteiden perusteella, ettekä nimimerkkien? Taas toisaalta, voisihan tuon asian asiakkailtanne tarkistuttaa, ovathan ne saitillanne selvästi nähtävissä.)
Ja kyllähän te niitä minunkin viestejä halusitte poistaa, kuten yhden poistittekin, mutta kun liian monta oli ne muut jo nähnyt (ja jopa niihin vastaillut), ette voinut muuta kuin tyytyä kohtaloonne. Jo pelkästään tämä teidän sähköpostissa viestittely osoittaa, miten paljon teitä harmittaa! (Pitäisiköhän tosiaan julkaista nämäkin viestinne jossain toisessa forumissa, kuten kollegani minua neuvoo?)
En toivota teille hyvää jatkoa, sillä varmastikin loukkauntuisitte siitäkin
Jorma
Ps. Tyy väitti keväällä aivan samaa kuin kollegani, mutta häntä ette tietystikään tohtinut sulkea ulos, sillä hän olisi saattanut viedä mukanaan monia muitakin. Ja nyt voisitte tietysti poistamalla "häirikköketjut" konsanaan vahvistaa sitä kuvaa, minkä sivistyneet lukijat ovat jo teistä saaneet: pienisieluinen ihminen joka ei kestä kritiikkiä. "Pienen ihmisen elämä on pientä kaikin puolin."