| |  | |
02.06.12, 13:55
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitä tv:n yläpuolelle?
Hei! Mulla on ongelma, johon en ole keksinyt ratkaisua. Meillä on olohuoneessa ikkunan vieressä puinen 150 cm pitkä taso, jonka päällä iso taulutelevisio. Mitä ihmettä laittaisin sinne seinälle tv:n yläpuolelle, siinä on nimittäin tyhjää vaaleata pintaa melkoisesti ennen katonrajaa. Jotenkin vaan näyttää tyhjältä, nythän siinä ei ole mitään.
Mikään taulu ei käy, televisio on jo itsessään niin hallitseva "taulu," eli en halua siihen mitään vastaavanlaista kantikasta elementtiä, sitten se vasta tyhmän näköinen olisikin. Kokeilin sellaista pientä tauluryhmää, mutta ei vain näyttänyt hyvältä. Jotain koristetta se kuitenkin kaipaisi, mutta ei tietenkään mitään mautonta hörhellystä.
Mulla ei leikkaa ei sitten yhtään. Joku vähän uniikkityyppinen juttu olisi varmaan kiva, mutta mikä?
| |
| | |
03.06.12, 10:28
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirk-ku Hei! Mulla on ongelma, johon en ole keksinyt ratkaisua. Meillä on olohuoneessa ikkunan vieressä puinen 150 cm pitkä taso, jonka päällä iso taulutelevisio. Mitä ihmettä laittaisin sinne seinälle tv:n yläpuolelle, siinä on nimittäin tyhjää vaaleata pintaa melkoisesti ennen katonrajaa. Jotenkin vaan näyttää tyhjältä, nythän siinä ei ole mitään.
Mikään taulu ei käy, televisio on jo itsessään niin hallitseva "taulu," eli en halua siihen mitään vastaavanlaista kantikasta elementtiä, sitten se vasta tyhmän näköinen olisikin. Kokeilin sellaista pientä tauluryhmää, mutta ei vain näyttänyt hyvältä. Jotain koristetta se kuitenkin kaipaisi, mutta ei tietenkään mitään mautonta hörhellystä.
Mulla ei leikkaa ei sitten yhtään. Joku vähän uniikkityyppinen juttu olisi varmaan kiva, mutta mikä? | Miten olisi joku köynnöskasvi ?
| |
| | |
03.06.12, 11:20
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sirk-ku Mulla ei leikkaa ei sitten yhtään. Joku vähän uniikkityyppinen juttu olisi varmaan kiva, mutta mikä? | Meillä on torilta ostettu kuivakukka-asetelma littanassa melkein puolipyöreässä korissa. Vaikka se ei ole kooltaan iso se on näyttävä. Ei tarvi sen lähelle muuta laittaa. Ja taatusti uniikki.
| |
| | |
04.06.12, 13:55
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla oli sama ongelma: neljä metriä korkeassa huoneessa valkoista seinää jäi ammottamaan tyhjyyttään tosi paljon.
Tapetoin tv-seinän musta-hopealla, näyttävällä tapetilla. Nyt musta tv tavallaan uppoaa seinään. Olen ollut tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun.
| |
| | |
05.06.12, 12:04
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tapetointi ei tule kysymykseen, koska mies vastustaisi sitä kuitenkin, tiedän sen. Ja meillä on muutenkin tarkoitus tehdä olohuoneeseen n. viiden vuoden sisällä remontti, jolloin seinäpinnatkin uusitaan. Nyt on muita projekteja meneillään.
Tuo kukka-asetelma voisi käydäkin, täytyy ryhtyä etsiskelemään jotain sen tyyppistä juttua. Ihan hyvä idea. Yhteen aikaan ajattelin siihen sellaista risutaide-hökötystä, mutta mies sanoi heti ei, ja sitten aloin itsekin olla sitä mieltä, että kyllä se paremmin ulkotiloihin sopiikin.
Yksi vaihtoehto olisi jonkinlainen huopataidekoriste, katselin sellaisia yhden huopataideyhdistyksen sivuilta, aika upeita oli, mutta toisaalta liian kalliita mulle.
| |
| | |
06.06.12, 07:44
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pyh...anna miehen vastustaa ja tapetoi jos huvittaa. Meillä mies ei luojan kiitos puutu sisutusjuttuihin, luottaa vissiin mun makuun ja on kuulemma tärkeämpääkin ajateltavaa. Tapetinhan voi tuolle yhdelle seinänpätkälle vetäistä itsekkin (non wowen) ei siinä miestä tarvita. Viisi vuotta seinäremonttiin...voi jestas. Tossa ajassahan tapetoisi seinän vaikka kuinka monta kertaa ?
Kuivakukat jotenkin kuulostaa tosi kasarilta ja juntilta...kas kun ei vielä puhviverhot :) tapetti tai maali on paras vaihtoehto häivyttämään telkkarin seinälle.
| |
| | |
06.06.12, 07:48
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käyttääkö sun mies hamettakin, kun on noin kiinnostunut sisustamisesta? Kuullostaa kyllä joltain narsistilta, joka sanelee kotona mitä vaimo saa laittaa seinille. Mitä saat yleensä tehdä ilman miehesi lupaa? nyt barrikaadille hyvä nainen!!!
| |
| | |
06.06.12, 11:40
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi juma kun näkee ne ihanat kuivakukka-asetelmat sen torimyyjän pöydällä niin ne haluaisi ostaa kaikki. Ne on aivan mielettömän ihania! Meidänkin oli tarkoitus viedä se tuliaisiksi kylään mennessä, mutta onneksi reissu peruuntui ja sain pitää sen itse. Ihan sama onko kasaria vai visaria kun se sopii seinälle kun nenä päähän. Aion hakea tänä kesänä lisääkin muihin huoneisiin.
| |
| | |
06.06.12, 12:32
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Myös jokin pajusta tai kaislasta tehty "reliefimäinen" juttu on kiva. Minulla sellainen ei tosin ole teeveen yläpuolella, mutta vastaavalla paikalla kuitenkin.
| |
| | |
06.06.12, 14:19
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sirk-ku Hei! Mulla on ongelma, johon en ole keksinyt ratkaisua. Meillä on olohuoneessa ikkunan vieressä puinen 150 cm pitkä taso, jonka päällä iso taulutelevisio. Mitä ihmettä laittaisin sinne seinälle tv:n yläpuolelle, siinä on nimittäin tyhjää vaaleata pintaa melkoisesti ennen katonrajaa. Jotenkin vaan näyttää tyhjältä, nythän siinä ei ole mitään.
Mulla ei leikkaa ei sitten yhtään. Joku vähän uniikkityyppinen juttu olisi varmaan kiva, mutta mikä? |
Mulla on tv:n yläpuolella vanhasta ikkunapokasta tehty peili, pystysuorassa eli ei tv:n suuntaisesti.
| |
| | |
06.06.12, 14:27
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aa Mulla on tv:n yläpuolella vanhasta ikkunapokasta tehty peili, pystysuorassa eli ei tv:n suuntaisesti. |
Kuulostaa hauskalta. Heti alkoi mielikuvitus lentämään - modernin tauluteeveen kontrastina ajan patinoima ruutuikkunapoka peilillä tai ilman. Hieno idea!
| |
| | |
06.06.12, 18:56
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sirk-ku Tapetointi ei tule kysymykseen, koska mies vastustaisi sitä kuitenkin, tiedän sen. Ja meillä on muutenkin tarkoitus tehdä olohuoneeseen n. viiden vuoden sisällä remontti, jolloin seinäpinnatkin uusitaan. | Oletko tosissasi: a) mies vastustaa: laita itse, ja ei sitä koko seinää tarvitse tapetoida! B) 5 vuottako odotat? Siinähän voi tulla ero / muutto / mitä tahansa! Ymmärtäisin jos sanoisit, että 5 viikkoa, sitten en ehkä itsekään. Meillä asunto muuttaa värejä ja kuoseja seinissä ja muualla useammankin kerran vuodessa, kun oikein innostun!
| |
| | |
06.06.12, 19:24
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
No heippa! Kiitti kaikista vastauksista! No joo, tuo viisi vuotta oli sellainen heitto, ei sitä tiedä, milloin mitäkin tapahtuu, mutta siis ihan oikeesti en halua tapetoida sitä seinää, koska en yhtään rakasta tapetoimista, päinvastoin, ajatuskin pistää vastaan, ja toisaalta ei siihen mun mielestä tumma seinä sovikaan, koska huone on aika pieni. Mies, joka ei kulje hame päällä eikä juuri puutu mun sisustusideoihini, ei tykkää tummista seinistä niin kuin en minäkään. Ei siinä sen kummempaa.
Se, miksi mies vastusti sitä risutaidejuttua, oli kyllä ihan tyypillinen miehinen mielipide. Se näytti miehestä naurettavalta risukasalta. Hän ei siinä sitä taiteellisuutta tai kauneusarvoja nähnyt, ja kun sitten itsekin sitä aikani katselin, niin totesin, että ei se ehkä todella siihen sovikaan. "Luuta kuuluu ovenpieleen" sanoi mies, ja siinä se nyt onkin.
Talo on vanha ja "viiden vuoden sisällä" on tarkoitus tehdä vielä vaikka mitä.
Onhan se totta, että just 80-luvulla nuo kuivakukkajutut oli sisustuksessa usein nähtyjä, mutta niistä ajoista on kuitenkin paljon silläkin taholla muuttunut. Niitä on ihan tyylikkäitäkin, jos vaan osaa katsoa sillä silmällä. Mut katsotaan nyt, ideoita saa esittää edelleen.
| |
| | |
07.06.12, 04:54
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sirk-ku No joo, tuo viisi vuotta oli sellainen heitto, ei sitä tiedä, milloin mitäkin tapahtuu, mutta siis ihan oikeesti en halua tapetoida sitä seinää, koska en yhtään rakasta tapetoimista, päinvastoin, ajatuskin pistää vastaan, ja toisaalta ei siihen mun mielestä tumma seinä sovikaan, koska huone on aika pieni. | Uutinen: kaikki tapetit eivät ole tummia.... :)
| |
| | |
07.06.12, 15:39
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Laita sisustustarra, niitä on vaikka minkälaisia, niin ei tartte tapetoida koko seinää.
| |
| | |
08.06.12, 12:26
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi TV:n yläpuolella pitäisi olla mitään? Onko soffan yläpuolella mitään? Onko nojatuolin yläpuolella mitään? Miksi seinä ei voisi vain näkyä?
| |
| | |
09.06.12, 20:02
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
>Siis sehän riippuu tilaratkaisusta, huoneesta, kalustuksesta, ihan mistä vaan. Joskus tyhjä seinä näyttää ihan hyvältä, joskus ei.
Ap:hän kirjoitti, että näyttää tyhjältä. Eiköhän hän itse oman asuntonsa näyttämiset tiedä.
| |
| | |
09.06.12, 20:48
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jopas taas...Yhteisessä kodissa kun asutaan, niin eiköhän miehenkin mielipiteellä ole myös väliä.
Mitäs jos maalaisit seinän jollain harmaan sävyllä ja laittaisit jotain simppeliä siihen. Mustavalkoista grafiikkaa esim. Tai lyijykynäpiirroksia, mustavalkoisia valokuvia tms.. Mustilla tai valkoisilla kehyksillä.
| |
| | |
23.06.12, 00:39
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Hylly...
Minulla on tv:n yläpuolella hylly, johon voin vaihtaa mielialan tai vuodenajan mukaan koriste-esineitä. Tv:n vieressä minulla on stereot, joiden kajuttimet on tuon hyllyn reunoissa. Vain mielikuvitus rajana :)
| |
| | | | |