Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.08.12, 23:40   #1 (linkki)
37vee kysyy
(Vierailija)

Muuttunut kaaosmaailma ja ainainen pako

Toivon, että todella uniin perehtyneet vastaisivat mitä teidän mielestä tämä tarkoittaa?

Näen unta 99.9%:sti JOKA yö, ja VUOSIEN ajan olen nähnyt tästä:

-maailma saattaa olla muuttunut, esim ufot hyökänneet ja oliot orjuuttaa ihmisiä ja minä piiloilen ja pakenen TAI
-esim jokin rikollisjärjestö on vallannut maapallon ja piiloilen ja pakenen TAI
-on sota ja piiloilen ja pakenen ja koitan pelastaa perhettäni tai jopa menetän sen TAI
-jokin muu vastaava että yleensä koko maailma muuttunut ja kaaoksessa ja joudun piiloilemaan, taistelemaan, pakenemaan ja aina pelkäämään!!!

Vuosia samaa ja välillä kypsyttää kun tietää mitä vastassa...
  Vastaa viestiin
13.08.12, 14:04   #2 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Ovatko viime vuodet olleet hyvin vaikeita sinulle?
  Vastaa viestiin
16.08.12, 22:46   #3 (linkki)
37vee vastaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Näytä viesti
Ovatko viime vuodet olleet hyvin vaikeita sinulle?
Periaatteessa ei. Toki nyt kaikilla omat juttunsa on, mutta on etupäässä ollut onnellista perhe-elämää niin kuin nytkin MUTTA vasta nyt loppui jaksaminen ja olen sairaslomalla. sekamuotoinen ahdistuneisuushäiriö todettu ja käyn psykologilla viikottain ja lääkärillä tiuhaan, saan apua :). Olen alkoperheen lapsi ja lapsuus rankka. Se alkaa pursuaan pintaan.

Toivon ja oletan, että kun saan tarpeeksi apua ja jos pääsen terapiaan, niin nuo unet vois jäädä historiaan?

Mitä mieltä nyt olette taustan tietävänä?
  Vastaa viestiin
17.08.12, 10:23   #4 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Olisin saanut jättää kysymyksestäni pois sanat "viime vuodet". Sinulla on ollut rankka lapsuus, kuvannolliseti noiden uniesi kaltaista käsittämätöntä sotaa, pelkoa ja pakenemista. Aivan liikaa lapsen mielelle,. Otitko jotenkin vastuutakin perheessä? Sellainen jättää jälkensä ja luultavasti vasta nyt, kiitos onnelllisen perhe-elämän, alitajunnalla on varaa tuoda se aika pinnalle käsiteltäväksi. Vaikka olet sairaslomalla, niin se on samalla onnen potku, onni onnettomuudessa - saat apua ja aikanaan rankat muistot, vaikka niitä ei voi pyyhkiä pois, lakkaavat kuluttamasta voimiasi. Et ole mennyt rikki näiden kokemusten jälkeen, varmasti tehnyt paljon perheesi onnen hyväksi, mikä on vahvuuden merkki nykyisestä uupumuksesta huolimatta.

Uskon painajaistesi häviävän, ainakin vähenevän näin alkuun kun tiedät mistä ne johtuvat. Onko lähelläsi samaa kohdanneiden keskusteluryhmää? Voisi auttaa kuulla heidän kokemuksistaan, kertoa omiaan ja huomata ettet ole yksin.

Käy kertomassa miten unet ovat muuttuneet. Olen välillä poissa, mutta laitan tämän muistiin.
  Vastaa viestiin
18.08.12, 23:13   #5 (linkki)
cordelia
(Vierailija)

Hei. Unesi kuulostavat minulle valitettavasti tutuilta. :( Kirjoitin niitä tännekin johonkin aikaan ja sain apuakin... Usein unessa toistui tuo kaaos ja pako. Erityisesti toistui uni, jossa oli sota ja siinä mies, joka aikoo tappaa minut. Nykyään olen päässyt pahoista painajaisistani eroon!! :) Luulen, että minä työstin niissä hylätyksitulemisenpelkoa, joka johtui minullakin alkoholistivanhemman aiheuttamista traumoista, lisäksi tässä aikuisena mieheni petti, joka oikein nosti pintaan ne kaikki tunteet... Ja jos uskot jälleensyntymään, niin niitä tunteita voi kulkeutua niinkin kaukaa...

Tässä yksi ketju, johon kirjoitin pahoista painajaisistani:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kri...9/painajainen/

En oikeestaan tiedä, miten sain ne unet loppumaan. Minulla säilyi kuitenkin työkyky, tai siis opiskelin.. Henkisyys on auttanut minua näkemään syvemmälle. Aloin hoitaa sitä sisäistä pikkutyttöä ja pääsin sillä tavalla irti peloistani. Eniten auttoi se, että uskalsin alkaa hyväksymään itseni ja rakastamaan itseäni. Kun on vahva, ei pelkää.

Voimia sinulle ja parempia unia!
  Vastaa viestiin
19.08.12, 23:48   #6 (linkki)
37vee vastaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cordelia Näytä viesti
Hei. Unesi kuulostavat minulle valitettavasti tutuilta. :( Kirjoitin niitä tännekin johonkin aikaan ja sain apuakin... Usein unessa toistui tuo kaaos ja pako. Erityisesti toistui uni, jossa oli sota ja siinä mies, joka aikoo tappaa minut. Nykyään olen päässyt pahoista painajaisistani eroon!! :) Luulen, että minä työstin niissä hylätyksitulemisenpelkoa, joka johtui minullakin alkoholistivanhemman aiheuttamista traumoista, lisäksi tässä aikuisena mieheni petti, joka oikein nosti pintaan ne kaikki tunteet... Ja jos uskot jälleensyntymään, niin niitä tunteita voi kulkeutua niinkin kaukaa...

Tässä yksi ketju, johon kirjoitin pahoista painajaisistani:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kri...9/painajainen/

En oikeestaan tiedä, miten sain ne unet loppumaan. Minulla säilyi kuitenkin työkyky, tai siis opiskelin.. Henkisyys on auttanut minua näkemään syvemmälle. Aloin hoitaa sitä sisäistä pikkutyttöä ja pääsin sillä tavalla irti peloistani. Eniten auttoi se, että uskalsin alkaa hyväksymään itseni ja rakastamaan itseäni. Kun on vahva, ei pelkää.

Voimia sinulle ja parempia unia!
Lämmin kiitos molemmille vastaajille <3 :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku