Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Kasvatus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.08.12, 16:23   #1 (linkki)
soitanko ?
(Vierailija)

lastensuojeluvirranomaisille

Naapurin nainen jolla on siina kaksi vuotias tytto lapsi.

Lapsi USEIN yskii ja itkee tuskaa oisin , kuulen koska mun ikkuna on oisin auki, naisellakin on ikkuna raollaan.
Lapsen aiti on todella sarkastinen ja kamala lapselle, kun lapsi alkaa yskia ja itkee tuskaa, lapsen aanensta kylla kuulee etta lapsi ei pelleille, lapsi yskii etta aivan kuin ei saisi ilmaa!
mutta lapsen aiti lahtee oisin sitten makuuhuoneeseen lapsen luokse VAIN huutamaan ja kiroilemaan lapselle tyyliin etta ' pida turpa nyt kiinni! ala vingu siina!! lopeta perkele jo!!
kello on jo kolme ja ma haluan nukkua, huutaa nainen kurkku suorana!! ja nainen PAISKAA oven kamalan lujaa kiinni ja poistuu huoneesta! tuollaista MONTA kertaa oisin!! ( ja aivan kuin noin NUORI lapsi tietaisi paljon kello on!
Ja sarkastisesti nainen sanoo lapselle , jos et lopeta..... niin " pats!! ( kuului!!
ja lapsi vaivautui ja itki tuskaa ja akka vaan huusi lapselle, ei nainen lohduta mutta huuta ja haukkuu lastaan!!
Yolla nainen oli taas paiskaamassa monta kertaa lapsen makuhuoneen ovea kovaa kiinni kun lapsi ei pitanyt " turpaa kiinni "!! muija ei kysy mita lasta vaivaa, ei , vaan kiroilee ja huutaa kurkku suorana lapselle, paiskaa ovia ja noin tapahtuu monta kertaa oisin! itse en saa unta kun nainen kohtelee lastaan huonosti, piti laittaa ikkuna kiinni kun teki niin pahaa kuinka rumasti tuo muija huusi lapselle ja tuo ovien paiskaaminenkin!
Sitten kuulin kun nainen sanoi NOIN PIENELLE lapselle inhottavalla aanella ' etisi pullosi, missa sun pullo on hah???? ja pirullisella aanen savylla nainen sanoi PIKKU lapselle ' ela luule etta ma alan etsia sulle sun pullon kuule!! oma syy jos en anna sulle juotavaa! kun olet hukkanut pullon!! kysyin sulta missa sun pullo!!! vastaa jo!!! tai pida nyt turpa kiinni haluan nukkua! annatko luvan mulle etta saan nukkua???? annatko??? ja kova ' pats ! kuului taas!! lapsi itki tuskaa , kun aiti ei tule lohduttamaan mutta huutamaan ja kiroilemaan!!!

Nyt olen tullut siihen pisteeseen, etta haluan soittaa lastensuojeluviranomaisille, koska tuon naisen kaytoksesta eli miten kohtelee lastaan , ei ole normaalia ja pelkaan lapsen puolesta etta muija pian oikeasti alkaa pahoinpidella lasta!! koska naisen sarkastisesta aanen savysta ja kaytoksesta/ tyylista kuuluu etta hanen hermot ovat kireella!

mita te tekisitte tassa tilanteessa? kun melkein nyt joka yo saan kuulla kuinka lapsi karsii aidinsa huonosta kohtelusta! haukkuu lasta vain eika LOHDUTA parkaa jolla on todella tuskainen aani!!

ps: aat ja oot pilkut ei nyt toimi
  Vastaa viestiin
21.08.12, 18:19   #2 (linkki)
Kyllä!
(Vierailija)

Minä ihmettelen, ettet ole jo tehnyt sitä. Mutta nyt siis toimeksi ja heti.
  Vastaa viestiin
22.08.12, 00:44   #3 (linkki)
Oikoluku
(Vierailija)

Voi sentään

Kyllä olisi tuossa viestissä paljon muutakin korjattavaa, kuin ä:t, ö:t ja pilkut. Ei muuta kuin äidinkielen- ja oikeinkirjoituskurssille. Seuraava kirjoitus vasta sen jälkeen, niin et enää raiskaa silmiäni tällaisella kirjoitustaidottomuudella.
  Vastaa viestiin
22.08.12, 15:59   #4 (linkki)
Vauhtia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä! Näytä viesti
Minä ihmettelen, ettet ole jo tehnyt sitä. Mutta nyt siis toimeksi ja heti.
Tässä ainoa oikea vastaus, jos aloitus on totta. Ei tuossa luulisi olevan mitään epäselvää. Toimi jo, hyvä ihminen!
  Vastaa viestiin
22.08.12, 16:58   #5 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

oho..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Oikoluku Näytä viesti
Kyllä olisi tuossa viestissä paljon muutakin korjattavaa, kuin ä:t, ö:t ja pilkut. Ei muuta kuin äidinkielen- ja oikeinkirjoituskurssille. Seuraava kirjoitus vasta sen jälkeen, niin et enää raiskaa silmiäni tällaisella kirjoitustaidottomuudella.
ulkosuomalainen olen, olen asunut jo melkein 40 vuotta kaukana pois suomesta, no sorry jos sulle tuli tuollainen outo olo, että sun silmät on raiskattu, pahoitan.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 13:58   #6 (linkki)
Heti asiaan
(Vierailija)

Teet heti ilmoituksen lastensuojeluviranomaisille. Aivan karmea tilanne. Toivottavasti asiaan puututaan.
  Vastaa viestiin
25.08.12, 13:01   #7 (linkki)
112
(Vierailija)

Itse olisin soittanut poliisin samoin tein paikalle, jos yöllä olisin kuullut (vieläpä useampana yönä) tuollaista seinän takaa. Lastahan pahoinpidellään siellä -> poliisiasia.
  Vastaa viestiin
04.09.12, 19:01   #8 (linkki)
Lapsi on aina viaton
(Vierailija)

Lapsen itkuun reagointi

Kyllä minäkin soittaisin sinuna heti lähimpään sosiaalitoimistoon jollekkin sosiaalityöntekijälle ja kysyin, että mitä minun pitäisi tehdä auttaakseni lasta. Jos joku naapuri on oikein rohkea, niin hän menee vaikka yöllä soittamaan ovikelloa ja sanoo, että täältä kuuluu niin paljon huutamista, etten saa herkkäunisena nukuttua ollenkaan. Rohkea ihminen voisi kysyä, onko teidän lapsenne sairas ja tarvitsetteko apua hänen hoitamiseen, minä auttaisn mielelläni.
Minun sydäntäni särkee aina, kun ihan pienelle lapselle huudetaan ja jopa kirotaan kurkkua suorana, ei lapsi ymmärrä sellaista. Jos ihan pieni lapsi itkee, niin siihen on aina joki syy olemassa. Vaipat täytyy vaihtaa vaippaikäiselle yölläkin jos ne ovat märät ja täytyy antaa juotavaa, jos lapsella on jano. Jos lapsi on sairas ja itkee, niin hänet täytyy ottaa syliin ja lohduttaa. Minä en ymärrä sitä, että joku äiti ei ota lohduttomasti itkevää lasta syliinsä ja lohduta lasta juttelemalla rauhoittavasti ja silittämällä lasta päälaelta.
Ihan pienen lapsen täytyy saada lämpöä ja läheisyyttä omalta vanhemmaltaan ja tuntea olonsa
turvalliseksi ja hyväksi, varsinkin öiseen aikaan kun on pimeää ja pelottavaa. Minä itse olen saanut lapsuudenkodistani hyvin voimakkaan turvallisuuden tunteen, joka on aina sisälläni.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku