| | |
27.08.12, 11:33
|
#26 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
Rekisteröitynyt: 11/2011 Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Realthing Tiesittehän, että esimerkiksi Metallin sopimuksen mukaisesti meneteltäessä työntekijä tekee vuodessa n. 1700 h työtä, mutta palkka joudutaan maksamaan hieman yli 2000 h määrästä. Tuo 300 h täytyy sisällyttää noihin 1700 h kustannuksiin.
Tämäkään ei tunnu riittävän, vaan nyt vaaditaan lisää 3 palkallista koulutuspäivää eli 24 h lisää työnantajan kustannettaviin tunteihin.
Tämä on kilpailukyvylle täyttä myrkkyä joka jo ennestään on surkea.
Ay-politrukkien vaateissa ei näytä olevan mitään järkeä eikä varsinkaan mitään vastuuta. | Minä kannatan pidempää koulutuslomaa palkallisena. Kaksi viikkoa olisi sopiva aika aluksi.
Suomen luutunut politiikka ja talouden pitää romahtaa, jotta Suomi pääsee uuteen vauhtiin, jos pääsee. Varma en voi olla tosin siitä enään.
AY -liike on tuhonnut Suomen, mutta sitä eivät työntekijät huomaa tai ymmärrä.
| |
| | |
27.08.12, 15:35
|
#27 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: Keskellä Suomea
|
Suomen talouden pitää romahtaa täydellisesti ennenkuin ay-politrukit tajuavat mikä on tilanne. Nyt ne nikkaroivat yhä vain uusia kustannuspommeja työnantajille. Seuraavaksi palkallinen koulutusvapaa 3 pv joka ukolle olipa tarvetta koulutukseen tai ei, järjetöntä touhua.
| |
| | |
27.08.12, 18:11
|
#28 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Otan iosaa kun neito Ansku ei taaskaan tajua Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku. Tarkkailija ei myöskään ole ollut huolissaan siitä että Suomalainen on euroopan laiskin työntekijä mutta kallein.
...ei sinulle Tarkkailija tämä juttu Suomalaisen työpäivän pituudesta ole silmään osunut ?, siitä on kyllä tällä palstallakin keskusteltu. | Pyyhin suuren osan pois koska neito Anskun ymmärrys on ollut taas karkuteillä.
Jätin tuon josta sitten käy ilmi että neidon kääsitteetkin ovat sekaisin.
Olisipa kiva nähdä se tutkimus jossa suomalainen todistetaan Euroopan laiskimmaksi, se tuntuu kovasti sotivan sitä vastaan että Suomi on aina kärkisijoilla kun mitataan kilpailukykyä.
Neidin kannattaa yrittää ymmärtää että työpäivän pituus on aivan eri asia kuin työn tekemisen tehokkuus.
| |
| | |
27.08.12, 22:54
|
#29 (linkki)
|
| Tarkkailija reppana niin säälittävä luuseri Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Pyyhin suuren osan pois koska neito Anskun ymmärrys on ollut taas karkuteillä.
Jätin tuon josta sitten käy ilmi että neidon kääsitteetkin ovat sekaisin.
Olisipa kiva nähdä se tutkimus jossa suomalainen todistetaan Euroopan laiskimmaksi, se tuntuu kovasti sotivan sitä vastaan että Suomi on aina kärkisijoilla kun mitataan kilpailukykyä.
Neidin kannattaa yrittää ymmärtää että työpäivän pituus on aivan eri asia kuin työn tekemisen tehokkuus. | Tarkkailija jätti olennaiset asiat kirjoituksestani pois jotka nimenomaan liittyvät tähän Suomalaisen "työtahtiin" ihan kun niitä ei olisikaan, kuule Tarkkailija on ne siellä yhä, etkä onneton reppana edes pystynyt niitä valheiksi väittämään.
Olet sinä Tarkkailija kuule melkonen ressukka puolustaessasi ja tuodessasi julki sairaita mielipiteitäsi milloin mistäkin tälläkin palstalla.
| |
| | |
28.08.12, 06:16
|
#30 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku. Tarkkailija jätti olennaiset asiat kirjoituksestani pois ... | No laitetaan nyt sitten neidin mieliksi ne hänelle olennaiset osat näkyviin: "Kun sellä työpaikkasi kahvihuoneessa ylempänä toimihenkilönä ilman vastuuta eli esimiesasemaa (itse olet kertonut) jälleen kerran lorvit mutta kuulut siihen harvinaiseen ylempien toimihenkilöiden palkkaluokkaan kuitenkin (kuten itse olet kertonut) ja taas luet joitain lehtiä ja mikäli autojen kyttäämiseltäsi ehdit (kuka ajaa millaisellakin autolla) niin..."
Kuten olen ennenkin sanonut niin neito Ansku tuntuu olevan pahasti traumatisoitunut minun kirjoituksistani ja kuten tuossa ylläkin sitten näkyy niin hänelle ne olennaiset asiat ovat valheiden levittäminen minusta.
Ja tuo neidin väite ettei voisi olla vastuuta ilman esimiesasemaa paljastaa sen ettei neidillä ole mitään tietoa nykyisestä työelämästä, ehkä ei aiemmastakaan.
| |
| | |
28.08.12, 09:42
|
#31 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Eteläisessä Hämeessä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija No laitetaan nyt sitten neidin mieliksi ne hänelle olennaiset osat näkyviin: "Kun sellä työpaikkasi kahvihuoneessa ylempänä toimihenkilönä ilman vastuuta eli esimiesasemaa (itse olet kertonut) jälleen kerran lorvit mutta kuulut siihen harvinaiseen ylempien toimihenkilöiden palkkaluokkaan kuitenkin (kuten itse olet kertonut) ja taas luet joitain lehtiä ja mikäli autojen kyttäämiseltäsi ehdit (kuka ajaa millaisellakin autolla) niin..."
Kuten olen ennenkin sanonut niin neito Ansku tuntuu olevan pahasti traumatisoitunut minun kirjoituksistani ja kuten tuossa ylläkin sitten näkyy niin hänelle ne olennaiset asiat ovat valheiden levittäminen minusta.
Ja tuo neidin väite ettei voisi olla vastuuta ilman esimiesasemaa paljastaa sen ettei neidillä ole mitään tietoa nykyisestä työelämästä, ehkä ei aiemmastakaan. |
Olen ehdottomasti aivan samaa mieltä.
| |
| | |
28.08.12, 09:45
|
#32 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Pohojose valakiasa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oli karkki Olen ehdottomasti aivan samaa mieltä. | selkärangaton toveri oli punakarkki
Tuossa ei ollut mitään uutta, kyllä kommunistit ovat uskollisia aatetovereitaan kohtaan ja ovat samaa mieltä.
| |
| | |
28.08.12, 09:50
|
#33 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Eteläisessä Hämeessä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pate45 selkärangaton toveri oli punakarkki
Tuossa ei ollut mitään uutta, kyllä kommunistit ovat uskollisia aatetovereitaan kohtaan ja ovat samaa mieltä. |
Taidatkin olla entinen stalinisti, kun tunnet heidän tapansa noin hyvin.
| |
| | |
28.08.12, 16:44
|
#34 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pate45 Tuossa ei ollut mitään uutta, kyllä kommunistit ovat uskollisia aatetovereitaan kohtaan ja ovat samaa mieltä. | Tällä palstalla on myös katkeroituneiston puolella tuota samaa mieltä olemista.
Usein ollaan niin samanmielisiä että kirjoitustyylikin on aivan sama, on samat traumat ja samat kirjoitus- ja kielioppivirheetkin, suorastaan liikuttavaa yksimielisyyttä.
| |
| | |
28.08.12, 18:33
|
#35 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Tällä palstalla on myös katkeroituneiston puolella tuota samaa mieltä olemista.
Usein ollaan niin samanmielisiä että kirjoitustyylikin on aivan sama, on samat traumat ja samat kirjoitus- ja kielioppivirheetkin, suorastaan liikuttavaa yksimielisyyttä. | Turha koittaa. Kommunismi voittaa ja punatorvet maammelaulun soittaa............ Ei toverit.
Talouslama tulee ja jäädäkseen. Kohta ne meidän maksamamme ja lainaksi syödyt eväät saavat kastikkeen tiedän kyynelistänne pelastusarmeijan kuivan käntyn lisäkkeeksi.
Katkeruus syntyy vääryydestä ja aina se joka maksaa jää huonossakin taloustilanteessa kasan päälle ja maha täynnä.
| |
| | |
29.08.12, 22:26
|
#36 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija No laitetaan nyt sitten neidin mieliksi ne hänelle olennaiset osat näkyviin: "Kun sellä työpaikkasi kahvihuoneessa ylempänä toimihenkilönä ilman vastuuta eli esimiesasemaa (itse olet kertonut) jälleen kerran lorvit mutta kuulut siihen harvinaiseen ylempien toimihenkilöiden palkkaluokkaan kuitenkin (kuten itse olet kertonut) ja taas luet joitain lehtiä ja mikäli autojen kyttäämiseltäsi ehdit (kuka ajaa millaisellakin autolla) niin..."
Ja tuo neidin väite ettei voisi olla vastuuta ilman esimiesasemaa paljastaa sen ettei neidillä ole mitään tietoa nykyisestä työelämästä, ehkä ei aiemmastakaan. |
Voi voi meidän Tarkkailijaa ja Tarkkailijan epätoivoista selittelyään,
En minä valehdellut, tai kerro missä minä valhetelin ?
Kyllähän työpaikoissa koitetaan etsiä itse kenenkin kyvyille sopivaa työtä, suurin ongelma ovatkin yleensä nämä ay-aktiivit, tyhmimpiä kun yleensä ovat ja sellaisia kivirippoja yrityksille, mafiansa turvin ovat laiskimpia ja motivoitumattomia kun ovat kuunnelleet kursseillaan aivopesua miten paha se palkanmaksajanne on ja ihan omaa syytään mennyt työllistämään sinut ja enimmäkseen vaan kiusatakseen sinua.
Kaikkihan tietävät että näillä työpaikkojen paikallisilla mafian juksupojilla ja tytöillä joiden tehtävä on uhkailla ja ilkeillä niille jotka eivät mafiaan liity on vahvempi irtisanomissuija kun oikeilla työntekijöillä, siihen vedoten ja luottaen ne sitten lorvii kahvihuoneissa lueskelemassa jotain lehteä,ihmettelemässä pyörien kokoja ja miksi jollain on sellainen auto kun on,kirjoittelemalla keskustelupalstoille, siinä saa mukavasti päivän taas kulumaan hyvällä palkalla.
Akateemisen koulutuksen saaneet jos heillä on edellytyksia edetä ja ottaa oikeasti vastuuta yrityksestä ja sen menestyksestä,ovat usein niitä jotka ovat tärkeitä yritykselle ja heidän paikkansa on silloin ottaa vastuuta ja valtaa eli johtava asema koska he ovat sen ansainneet ja yritykselle tärkeitä, koulutushan ei sinällään ole ainut ratkaiseva tekijä mutta auttaa normaalia ihmistä etenemään urallaan, jotkut taas jää koulutuksestaan huolimatta junnaamaan tietylle tasolle, eikä heille kertakaikkiaan voi antaa johtotehtäviä eikä toimenkuva tule siitä miksikään muuttumaan, heidät pitää pitää muista kun järkevistä syistä mukana, he ovat niitä ns: kiviriippoja ja usein vielä kalliita "kiviriippoja".
Viimeinen muokkaaja Ansku.; 29.08.12 23:01.
| |
| | |
30.08.12, 06:25
|
#37 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku. Voi voi meidän Tarkkailijaa ja Tarkkailijan epätoivoista selittelyään,
En minä valehdellut, tai kerro missä minä valhetelin ? | Neiti taitaa olla toivoton tapaus jos ei itse edes tajua valehtelevansa.
No neiti kertoo sitten milloin minä olen itse kirjoittanut jälleen kerran lorvivani kahvihuoneessa.
Ja tuossa jokin aika sitten kun mainitsin tiliotteeni niin siitähän vasta neiti herkesi valheita päästelemään.
Ja tietysti sitten ne lukemattomat valheet Timo Rädyn ihailemisesta. Rädyn tapaukseenhan liittyi sellainenkin juttu että neiti Ansku kirjoitti valheellisen väitteen ja lähetti sen palstalle. Minä satuin olemaan paikalla ja päätin vastata. Siinä sitten neiti huomasi jälleen kerran valehdelleensa, mutta vastoin tapojaan päätti korjata valheensa ja muokkasi sitten viestiään. Vaan niin siinä kävi että neiti pystyi korjaamaan vain omaa viestiäni, alkupeäinen valheen sisältävä versio jäi minun viestini viitteeksi.
Mutta se olennainen kysymys onkin että miksi neiti Ansku jatkuvasti valehtelee tai vääristelee? Luonnekysymyskö vai mikä on taustalla?
| |
| | |
30.08.12, 09:39
|
#38 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Neiti taitaa olla toivoton tapaus jos ei itse edes tajua valehtelevansa.
No neiti kertoo sitten milloin minä olen itse kirjoittanut jälleen kerran lorvivani kahvihuoneessa.
Ja tuossa jokin aika sitten kun mainitsin tiliotteeni niin siitähän vasta neiti herkesi valheita päästelemään.
Ja tietysti sitten ne lukemattomat valheet Timo Rädyn ihailemisesta. Rädyn tapaukseenhan liittyi sellainenkin juttu että neiti Ansku kirjoitti valheellisen väitteen ja lähetti sen palstalle. Minä satuin olemaan paikalla ja päätin vastata. Siinä sitten neiti huomasi jälleen kerran valehdelleensa, mutta vastoin tapojaan päätti korjata valheensa ja muokkasi sitten viestiään. Vaan niin siinä kävi että neiti pystyi korjaamaan vain omaa viestiäni, alkupeäinen valheen sisältävä versio jäi minun viestini viitteeksi.
Mutta se olennainen kysymys onkin että miksi neiti Ansku jatkuvasti valehtelee tai vääristelee? Luonnekysymyskö vai mikä on taustalla? | Olipa säälittävää sössötystä.
| |
| | |
30.08.12, 21:20
|
#39 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hadermann Olipa säälittävää sössötystä. | Rouva arvelee kenties pelastaneensa neidin, saa sitten nähdä tuleeko neiti vielä mukaan vai katsooko hän viisaammaksi pitää pientä taukoa ja palata sitten taas vääristelyineen.
| |
| | |
31.08.12, 08:17
|
#40 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Pohojose valakiasa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Rouva arvelee kenties pelastaneensa neidin, saa sitten nähdä tuleeko neiti vielä mukaan vai katsooko hän viisaammaksi pitää pientä taukoa ja palata sitten taas vääristelyineen. | toveri ETYK-tarkkailija
Tuo sinun pohdiskelusi on naurettavaa, mutta toisaalta olethan sinä itse omien sanojesi mukaan käynyt tai käymässä sukupallinvaihdosta samaa prosessia kuin se entinen Imatran kirkoherra, joten siksi tuo pohdiskelusi ei ole mitään uutta.
| |
| | |
31.08.12, 09:27
|
#41 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pate45 toveri ETYK-tarkkailija
Tuo sinun pohdiskelusi on naurettavaa, mutta toisaalta olethan sinä itse omien sanojesi mukaan käynyt tai käymässä sukupallinvaihdosta samaa prosessia kuin se entinen Imatran kirkoherra, joten siksi tuo pohdiskelusi ei ole mitään uutta. | Pitääkö jatkossa kutsua häntä Tarkkailijattareksi? Ei ole elämä helppoa housuissa. Mekko on väljempi ja pieru tuulettuu paremmin, kun Siwan sapuskoilla elelee. Toisaalta kahdesta periaatteesta ei Tarkkailijatar luovu. Kommunismista ja Siwan asiakkuudesta.
| |
| | |
01.09.12, 12:30
|
#42 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2007
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J.E.Vanaja No näytäs nyt sitten joku lain kohta, joka velvoittaa ay-liikkeeseen kuulumattomat seuraamaan ay-liikkeen tahtoa. Jos sellainen lain kohta löytyy niin silloinhan meillä on laissa kohta, joka vaatii muutosta. Ei ay-liike ole sellainen elin, joka päättää ihmisten elämästä. Suomessakaan. | Suomalaisten työnantajien rosvopolitiikan estämiseksi on säädetty työsopimuslaki, jossa ns. yleissitovuuden vuoksi myös järjestäytymättömien on noudatettava ko. sopimusta. Työnantajat toimivat kuitenkin rikollisesti ja rosvoavat työntekijöiden ylityökorvauksia, vuorolisiä yms. Jopa Kokoomuksen Lasten liitto on tehnyt näin, kuten taannoin kävi ilmi. Hyvin paljon tätä rosvoamista tehdään harmaassa työssä, jolloin menettäjänä on myös yhteiskunta ja rehelliset työnantajat – niitäkin on. Tämmöistä rosvoutta Vanaja vielä ihailee. No, kukin kykyjensä mukaan ja tämä kertoo Vanajelle annetusta ajattelukyvystä. | |
| | |
01.09.12, 13:01
|
#43 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007 Sijainti: Päärynämäki
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korsto Suomalaisten työnantajien rosvopolitiikan estämiseksi on säädetty työsopimuslaki, jossa ns. yleissitovuuden vuoksi myös järjestäytymättömien on noudatettava ko. sopimusta. Työnantajat toimivat kuitenkin rikollisesti ja rosvoavat työntekijöiden ylityökorvauksia, vuorolisiä yms. Jopa Kokoomuksen Lasten liitto on tehnyt näin, kuten taannoin kävi ilmi. Hyvin paljon tätä rosvoamista tehdään harmaassa työssä, jolloin menettäjänä on myös yhteiskunta ja rehelliset työnantajat – niitäkin on. Tämmöistä rosvoutta Vanaja vielä ihailee. No, kukin kykyjensä mukaan ja tämä kertoo Vanajelle annetusta ajattelukyvystä. | Yleissitovuus on sosialismia pahimmillaan. Sillä sosialisoidaan yrityksiltä oikeus päättää asioista, jotka koskevat ennenkaikkea yrityksen taloutta. Tällainen tapa on kaukana markkinataloudesta. Poliittisilla päättäjillä ei ole edes teoriassa mitään asiaa mennä sotkeutumaan yksityisten yritysten toimintaan. Mutta Suomi ei olekkaan markkinatalous vaan pahimman luookan sosialistinen suunnitelmatalous niin tällaisessa ympäristössä voi jopa tämänkaltaiset periaatteet toimia. Ja kaikkein surkeimmat lyö tahtia hurmoksessa, kun luokkaviholliselta viedään heille kuuluvia oikeuksia. Heh heh ...
| |
| | |
01.09.12, 13:25
|
#44 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korsto Suomalaisten työnantajien rosvopolitiikan estämiseksi on säädetty työsopimuslaki, jossa ns. yleissitovuuden vuoksi myös järjestäytymättömien on noudatettava ko. sopimusta. Työnantajat toimivat kuitenkin rikollisesti ja rosvoavat työntekijöiden ylityökorvauksia, vuorolisiä yms. Jopa Kokoomuksen Lasten liitto on tehnyt näin, kuten taannoin kävi ilmi. Hyvin paljon tätä rosvoamista tehdään harmaassa työssä, jolloin menettäjänä on myös yhteiskunta ja rehelliset työnantajat – niitäkin on. Tämmöistä rosvoutta Vanaja vielä ihailee. No, kukin kykyjensä mukaan ja tämä kertoo Vanajelle annetusta ajattelukyvystä. | Miten AY -liike turvaa jatkossa sosiaalisektorin? Eläkeläiset, lapset ja sairaat. Odotan mielenkiinnolla miten se rosvosakki selviää ilman työnantajia, jotka ovat poistuneet ammatistaan tai maastaan.
Huoltosuhde on Suomessa suunnilleen nyt 50/100 ja siinä on julkinen sektori mukana.
Vuonna 2025 se tulee olemaan 75/100 ja siitä ei AY -liike taatusti selviä ilman yrittäjiä, mutta sen faktan eteen he silloin joutuvat, että työnantajapula on suunnaton ja tulevat AY -pomot kiroavat nykyiset AY -johtajat.
Pitää olla rehellinen ja tunnustaa, että Suomi tulee vajoamaan pysyvään taantumaan.
| |
| | |
01.09.12, 13:43
|
#45 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006 Sijainti: Keski-Suomi
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korsto Suomalaisten työnantajien rosvopolitiikan estämiseksi on säädetty työsopimuslaki, jossa ns. yleissitovuuden vuoksi myös järjestäytymättömien on noudatettava ko. sopimusta. Työnantajat toimivat kuitenkin rikollisesti ja rosvoavat työntekijöiden ylityökorvauksia, vuorolisiä yms. Jopa Kokoomuksen Lasten liitto on tehnyt näin, kuten taannoin kävi ilmi. Hyvin paljon tätä rosvoamista tehdään harmaassa työssä, jolloin menettäjänä on myös yhteiskunta ja rehelliset työnantajat – niitäkin on. Tämmöistä rosvoutta Vanaja vielä ihailee. No, kukin kykyjensä mukaan ja tämä kertoo Vanajelle annetusta ajattelukyvystä. | Muualla maailman sopimusten Suomeen tuomaa vakautta kutsutaan kilpailuvaltiksi. Aivan lähellä meillä on valtio, missä väki elää kurjuudessa alle 900 euron keski-palkalla. Sitäkö tahdotaan?
Toinen asia on ay-liikkeen valta mm. perusturvaa määritellessä.
| |
| | |
01.09.12, 16:20
|
#46 (linkki)
| | Eestlane mõisnik
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Keppana Muualla maailman sopimusten Suomeen tuomaa vakautta kutsutaan kilpailuvaltiksi. Aivan lähellä meillä on valtio, missä väki elää kurjuudessa alle 900 euron keski-palkalla. Sitäkö tahdotaan?
Toinen asia on ay-liikkeen valta mm. perusturvaa määritellessä. | Älä valehtele. Ei Venäjällä niin suuret palkat ole.
| |
| | | | |