| |  | |
28.06.12, 21:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hienot laukut, miten matkalaukut?
Olen seuraillut mielenkiinnolla jo aikapäivät sitä, kuinka laukku on nykyään Suomessakin jonkinlainen statusväline ja niihin upotetaan uskomaton määrä rahaa.
Mikä siinä mahtaa olla, että kun lähdetään matkalle, lentoasemalle raahataan postimyyntikuvaston tilaajalahjana saatu lentolaukku ja hihnalle laitetaan Cittarin matkalaukku tai joku Samsonite?
Eikö tyylin pitäisi yltää myös niihin matkalaukkuihin, koska kentälläkin kuka tahansa saattaa bongata ja jos olalla roikkuu Vuitton, niin pitäisihän siinä pyörienkin päällä olla jotain parempaa, eikö? Mikä tekee käsilaukusta niin erilaisen? Olen aina kuvitellut että tyyli pitää olla kokonainen.
Itselläni käsilaukut ovat laadukkaita mutta edullisempia, vain satasissa hinnat, mutta iso matkalaukkuni on jo kohtuu hyvä, jossa lukkoakaan ei rikota minkään maan tullissa jos avata päättävät väkisin.
Miksi matkalaukuissa säästellään?
| |
| | |
28.06.12, 23:18
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma matkalaukkusettini on Rimowan hiilikuitua. Ikuinen ja laadukas. Kai tuolla kokoelmalla on hintaa reilun tonnin verran. Kelpaako? Saanko nyt kiikutaa LV-laukkua olallani lentokentällä?
| |
| | |
29.06.12, 10:28
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sama täällä, Rinovan alumiinisilla mennään matkoille, eli se siitä ....
| |
| | |
29.06.12, 11:55
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aloittajan mielestä Samsoniten matkalaukut ovat halpoja, huonoja ja rumia?
| |
| | |
29.06.12, 14:48
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä taas en ole koskaan ajatellut, että tyylin pitäisi tässä suhteessa olla jotenkin "kokonainen". Onhan ihan selvää, ettei tavallinen palkansaaja voi ostaa kaikessa tavarassa kalleinta laatua. Olisi ihan hölmöä, jos ei siksi "saisi" - niin, keneltäköhän siihenkin pitäisi lupa kysyä - ostaa vaikka sitä Vuittonin laukkua, jos se on se asia, johon haluaa panostaa. Säästää sitten jossakin muussa.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että matkalaukun on hyvä olla laadukas. Helppokäyttöisyys, keveys ja kestävyys ovat mielestäni matkalaukun tärkeimpiä ominaisuuksia, ja hyvä matkalaukku ei valitettavasti ole tavattoman halpa. Maksaa kylläkin itsensä pian takaisin, jos matkustaa enemmän.
| |
| | |
29.06.12, 17:01
|
#6 (linkki)
| | Miss WantToKnowItAll
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Ite kun olen joutunut matkustelemaan niin ison tavaramäärän kanssa nämä viimeiset viisi vuotta maasta toiseen, niin ei ole ollut väliä millainen matkalaukku on. Pääasia että on kevyt (että saa enemmän tavaraa!), ja on neljä pyörää. Yksikin halpa malli kesti sen neljä vuotta hyvin ennenkuin yksi pyörä meni niin rikki ja nyt piti ostaa uusi. Samanlainen tuli tilalle mutta pyörät nyt parempia niin saa nähdä kestääkö vähän kauemmin :) muuten kesti todella hyvin, niin en välitä noista kalliimmista malleista vielä yhtään kun nämä halvemmatkin kestää omassa käytössä todella hyvin.
On minulla kuitenki sellainen keskikokoinen laukku mikä menee myös ruumaan, ja se on nansolta joka tosiaan näyttää olevan tosi hyvää laatua kun ei ole mennyt miksikään n. kuuden vuoden aikana. Tunnistaa ainaki helposti hihnalta omaksi ;)
Harmittaa vaan, kun tosiaan ne tosi hyvälaatuiset on niin kamalan painavia, että jos pitää paljon tavaraa raahata mukana eikä ole vain lomalla jossain vähän aikaa, niin siinä menettää jo painoa. Onneksi useimmilla lentoyhtiöillä on se 23kg nyt (norwegialla vielä 20kg), niin ei se laukun paino enään niin paljon haittaa.
Ja käsimatkalaukkuna olen käyttänyt Karhun sellaista lääkärinlaukkua tai sitte Longchampin niitä pieneen kokoon taiteltavaa laukkua. Karhu tulee helposti tosi painavaksi, mutta kestää todella hyvin kun on nahkaa, ja jykevää mallia niin pystyy kantamaan helposti särkyviä esineitä mukana. Longchamp on myös tyylikäs mutta ohuempi, niin pitää olla varovainen mitä kantaa mukana. Kestää tosi hyvin eikä maksanutkaan paljoa!
| |
| | |
29.06.12, 18:23
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen ihmetellyt vähän samaa. Ei se Rimowa maksa merkkilaukkua enempää, ja kestää käytössä vuodesta toiseen. Polykarbonaattilaukku on lisäksi niin kevyt ettei ylikilojen vaaraa ole, ellei sitten omista suurinta mallia. Matkustamoon voi sitten ottaa sen alumiinisen trolleyn.
No, eivät kaikki samasta pidä, mutta matkalaukkuun voi silti satsata.
| |
| | |
29.06.12, 18:27
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesephine Mikä siinä mahtaa olla, että kun lähdetään matkalle, lentoasemalle raahataan postimyyntikuvaston tilaajalahjana saatu lentolaukku ja hihnalle laitetaan Cittarin matkalaukku tai joku Samsonite?
Itselläni käsilaukut ovat laadukkaita mutta edullisempia, vain satasissa hinnat, mutta iso matkalaukkuni on jo kohtuu hyvä, jossa lukkoakaan ei rikota minkään maan tullissa jos avata päättävät väkisin. | Mitä vikaa Samsonitessa on? Sekö, että Samsonite sattuu olemaan maailman suurin matkalaukkuvalmistaja? Käyttämällä Samsoniten laukkua ei voi siis päteä, kun niitä on niin monilla muillakin matkustajilla.
Luulenpa, että Samsoniten suosioon on hyvät syyt. Heillä on iso valikoima, ja laukuissa on hyvä hinta-laatusuhde. Esim. Aeris Comfort -malli voitti jälleen kerran Kuluttaja-lehden uusimman kovien matkalaukkujen testin. Itselläni on juuri tuo Aeris Comfort enkä voisi olla tyytyväisempi ostokseeni. Saan laukussa jopa pellavavaatteet sileinä matkakohteeseen. Laukussa on myös TSA-lukko, johon kenttien turvatarkastajilla on avaimet, joten lukkoa ei tarvitse rikkoa tarkastuksessa.
| |
| | |
30.06.12, 02:53
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Matkalaukun ei välttämättä kannata olla kovin kallis tai hieno merkkilaukku koska se paistaa kilometrien päähän myös varkaille. Joskus myös ulkomaiden lentokenttävirkailijoissa voi olla varkaita jotka nappailevat kalliiden laukkujen tavaroita, siis tällaista olen lukenut matkalla olleiden kokemuksista vielä ei ole omalle kohdalle osunut kun reissussa vaan tylsä harmaa tavismatkalaukku. Tietysti jos käy aina samassa kohteessa ja tietää ja tuntee sen niin hyvin niin mikäs siinä jos merkkilaukulla lähtee reissuun, eri asia jos suuntaa täysin uuteen suurkaupunkiin
| |
| | |
30.06.12, 12:56
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on Samsoniten Pro DLX Spinner -laukku (puolikova) ja siihen päällyslaukku. Aluslaukku meni vaihtoon n. kymmenen vuoden keston jälkeen ja maksoi jotain kolmisen sataa. Sitten isona laukkkuna on Cosmolite Samsonitelta, maksaa siinä Rimowan hinnoissa ja painaa 4 kg. Jos lasken aluslaukun hinnan per vuosi per matka, eipä tule monta killinkiä.
En minä pidä laukkujani kuitenkaan halpoina. Hyviä käyttölaukkuja, ihan kuten järkevä ja hyvälaatuinen Longchampkin, käsilaukkusuosikkini.
Tulin juuri reissusta, katselin viimeksi Frankfurtin kentän menoa ja aloittaja puhuu totta: Saattaa olla vaikka miten sliipattu businessmies ja sitten vetää perässään jotain 20 euron räppänälaukkua. Pientä rajaa. Samaten naisilla on hirveitä, siis IHAN hirveitä kasseja. Kunnon matkalaukkuun kannattaa sijoittaa, vähän matkustavalle yksi laukku kestää ikuisuuden.
| |
| | |
02.07.12, 10:49
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kun matkustaa niinsanotusti jumalan selän taakse työasioissa niin laukun kannattaa todellakin olla halvan näköinen ja halpa! Samsonitet ym kähvelletään ja/tai tyhjennetään jo käsittelyhihnoilla eräissäkin paikoissa, joihin allekirjoittanut matkustaa epäsäännöllisen säännöllisesti. Matkustamoon otetaan tietysti arvoesineet ja näytetään itsekin normaalin siistiltä kun bisnestä mennään tekemään, mutta ruumalaukku pitää ehdottomasti naamioida köyhäksi. Muuten ei vaihtovaatteitaan ym varusteitaan tule näkemään. Vaihdot tapahtuu usein juurikin Frankfurtin tai Amsterdamin kautta, jossa sitten tämä sliipattu bisnesnainen rämälaukkuineen kaahottaa :) Nämä paikat missä itse käyn, niissä paikasta toiseen siirtyminen tapahtuu aseistetun autonkuljettajan kanssa, joka on vastassa jo kentällä. Mutta matkatavaroiden perään tämä henkivartija ei valitettavasti pääse katsomaan niiden matkalla koneesta hihnalle.
| |
| | |
02.07.12, 12:51
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minullakin on kaikki käsi- ja kaupunkikäytössä olevat laukut luksusmerkeiltä, mutta matkalaukkuja omistan lukuisia delseyltä, samsoniteltä jne. Jos joutuisin jatkuvasti kulkemaan trolleyn kanssa junissa ja kaupungilla tai ottamaan sen koneen matkustamoon, ostaisin varmaan jonkun vielä hienomman ja laadukkaamman. Mutta kun aika vähän nykyään matkustan ja laukku menee ruumaan, on se perus samsonite kelvannut. On tarpeeksi laadukas ja toimiva. Sitten ostan jonkun uuden kun se hajoaa. Olen katsellut noita rimowan laukkuja, sellaisen haluan, sitten kun on tarvetta. Kaapissa on jo 3 pikkutrolleytä ja pari isompaa, niin en tarvitse enempää. Onpa muuten kankaiseen isoon delseyhinikin tullut koneen ruumassa reikiä jan irhaumia, en välttämättä haluaisi esim. vuittonin tai goyardin vastaaviin kanvaspintaan reikiä, niin jätän ne ostamatta. Jos olisin niin rikas, että voin joka matkan jälkeen ostaa uuden laukun naarmuuntuneen tilalle, saattaisin niin tehdäkkin, tai sitten lentää yksityiskoneella, jolloin laukut ei naarmuunnu :D
| |
| | |
02.07.12, 13:23
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Katsopa noita uusia "taipuisia" laukkuja Samsonitelta, Cosmolite-sarja esimerkiksi. Mulla kääntyi Rimowan sijaan osto tuonne päin, oli meinaan kivemman oloinen ja kevyt.
| |
| | |
02.07.12, 17:53
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kannattaa ehdottomasti ostaa, ja ottaa mukaan Vuittonin matkalaukut, niin tulevat suurella todennäköisyydellä varastetuiksi!
Eikös rva Beckhamin 5 Vuitton-matkalaukkua varastettu vuosia sitten, vaikka oli vip-asiakkaana ykkösluokassa.
Eli kannattaa matkustaa mahdollisimman köpöisen laukun kanssa ja tunkea sinne kaikki Chloet, Celinet ja Chanelit. Kukaan ei tajua pölliä laukkua sisältöineen :D
| |
| | |
02.07.12, 20:46
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
En minä nykyään laita ruumaan mitään arvotavaroita tai tuhansien eurojen laukkuja edes tavallisen matkalaukun sisään. Ties missä ne pyörivät ja eksyvät matkalla, ei olisi ensimmäinen kerta. Onneksi sain kuitenkin omani takaisin.
| |
| | |
03.07.12, 13:44
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä laitoin pari tonnin arvoista merkkilaukkua ruumaan, niin halpaan ja mitäänsanomattomaan tavismatkalaukkuun kuin vaan voi olla. Lisäksi muutakin arvokkaampaa merkkivaatetta ja kenkää.
Ystävätär laittoi omat taviskamansa uuteen, kalliiseen, noin tonnin maksaneeseen matkalaukkuun.
Kun palasimme matkoilta ja otimme laukkuja vastaan, niin minun laukku oli saanut olla rauhassa mutta hänen laukkunsa oli avattu ja sieltä oli varastettu käytetyt lenkkarit! :D Emmekä edes olleet missään ns. kehitysmaassa matkoilla :DD
Eli kannattaa miettiä mihin pakkaa.
| |
| | |
04.07.12, 15:38
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Laukku
Mun laukut on Samsoniteä, Delseytä ja muita ihan tavismerkkejä. Opiskelin Venäjän kieltä ja kulttuuria ja usein tuli kyseisessä maassa matkustettuakin. Mukana oli tällöin ne mitä kamalimmat ja kuluneimmat mummolan ullakolta löytyneet vanhat matkalaukut. Ikinä ei tavaroita pengottu eikä varastettu. Sama tyyli on jäänyt edelleenkin käyttöön, enkä halua herättää huomiota matkatavaroillani, vaikka matkat nykyisin suuntautuvatkin muualle kuin kyseiseen maahan.
| |
| | |
04.07.12, 15:40
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Seksi Mun laukut on Samsoniteä, Delseytä ja muita ihan tavismerkkejä. Opiskelin Venäjän kieltä ja kulttuuria ja usein tuli kyseisessä maassa matkustettuakin. Mukana oli tällöin ne mitä kamalimmat ja kuluneimmat mummolan ullakolta löytyneet vanhat matkalaukut. Ikinä ei tavaroita pengottu eikä varastettu. Sama tyyli on jäänyt edelleenkin käyttöön, enkä halua herättää huomiota matkatavaroillani, vaikka matkat nykyisin suuntautuvatkin muualle kuin kyseiseen maahan. | Tämä iPadin ennustava tekstitystä on ihan kamala! Kirjoitusvirheet takia edellisen kommentin nimimerkkien muuttui hieman muuksi kuin sen alunperin tarkoitin :)
| |
| | | | |