Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä. Kiitos vastauksesta.
Tiedätkö mistä tätä Macin kajaalia saisi?
En tahdo käyttää mitään viittä eri tuotetta pelkkiin silmiin, kaksi riittää, ripsari ja joku hyvä kajaali. Tuo Macin vaikuttaa kyllä hyvältä, olisi kiva saada lisätietoja siitä. |
Tuota M.A.C.in kajalia ostin itse Stockmannilta Helsingissä. Aika kallis, muistaakseni n. 22 euroa, mutta mitä ei tekisi herkkien silmiensä eteen :-)
Kyse on tästä tuotteesta:
M·A·C Cosmetics | Technakohl Liner
Kaikkia noita värejä ei tietenkään ole Suomessa. Mutta jos todella haluat mustan rajauksen, sittenhän ostat mustaa.
Mun silmät ovat todella herkät, mutta tämä kajal sopii. Poistan meikin vauvaöljyllä ja lämpimällä vedellä, koska suurin osa silmämeikinpoistoaineista ärsyttää mun silmiä.
Tässä on myös plussaa se, ettei tarvitse teroittaa kynää, joten siinä ei ole puuta eikä muovia, josta tulisi hileitä silmiin (lisä-ärsytystä). Pyritettävän kynän haittapuoli on se, ettei tiedä milloin on loppumassa.
Ja esittämäsi kuvan rajaukset saa nimeomaan tehtyä kajalilla. Macin ohjeessa neuvotaan että pitämällä kynää 90 asteen kulmassa (siis suoraan kohdetta kohti) saa ohuempaa viivaa. Jos kynä laitetaan hieman vinoon, saa taas sellaista paksumpaa viivaa. Jos haluaa itämaisen näköisen kajalin, pitää myös levittää väriä tuputtamalla sen viivan tekemisen lisäksi ja räpytellä silmiä että väri leviää kivasti.
Tärkeintä on huolellisesti tehdä kajalilla viiva oikeaan kohtaan - kynä ei saisi koskettaa silmän limakalvoa. Viiva tehdään ripsirajan sisäpuolelelle, siinä on semmoinen oma reunansa, joka on helppo erottaa varsinkin alaripsien sisäpuolella. Venytä toisella kädellä luomea niin ettei kynän kärki pääse koskettamaan silmän limakalvoa vaan että kynän kärki tai lape koskettaa vain luomen ihoa.
Käytän itse perusmeikkiin vain tuota kajalia, rajaan vain yläluomen reunan ja värjään sillä hieman ripsiä. Parempaan meikkiin rajaan kajalilla enemmän silmää ja laitan ripsarin, en jaksa laittaa mitään muuta eyelineriä tms.
Olen myös käyttänyt Cliniquen Quicklineria, samassa hintaluokassa. Se ei varsinaisesti ole kayalkynä, oli mulle liian pehmeä eli ei pysynyt yhtä hyvin kuin MAC, mutta voi olla parempi jollekin toiselle. Siinä on kumminkin parempi kynä, eli samanlainen kierrettävä tapaus kuin Macissa, mutta tässä on myös sellainen "tuputustyyny" toisessa päässä.