Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.07.12, 00:34   #1 (linkki)
minä.
(Vierailija)

Hyvä kajaali/eyeliner?

Eli alkaisin käyttämään kajaalia. Mikä olisi hyvä merkki? Ovatko nämä hyviä: BodyShopin eyeliner (Liquid Eyeliner) ja BodyShopin Carbon Eye Definder-kajaali (Carbon Eye Definer

Tarvitsisin lähinnä rajauksen alaluomen limakalvolle/ripsien tyveen, yläluomi ei välttämätön sinänsä. Pitäisi pysyä mahd. hyvin, ettei tarvitsisi olla kokoajan lisäämässä. Haluaisin suunnilleen tällaisen lopputuloksen: http://www.dilshil.com/photos/data/m...e_makup_15.jpg, muttei ehkä noin paksua. Kuitenkin tuo kuva on aika suuntaa antava.
  Vastaa viestiin
15.07.12, 16:46   #2 (linkki)
kohl
(Vierailija)

Kajalin käyttäminen vain alaluomella antaisi kyllä todella kornin lopputuloksen, miksi sellaista edes tavoittelet? Lisäksi antamassasi kuvalinkissä on rajaus aivan koko silmän ympäri.

Nestemäistä eyelineriä ei tietenkään voi käyttää kajalina, vaan on valittava silmäkynä, joka on tarkoitettu silmäluomen sisäpuolelle käytettäväksi. Siitä syystä kannattaa myös kokeilla kyniä ennen ostamista, ettei kynä ärsytä silmää. Paras on sellainen, jossa ei ole puuta tai jotain muuta teroitusta tarvitsevaa materiaalia, vaan on ns. automaattikynä, kuten MACin kayalkynä. Eikä saa sisältää mitään hajusteita tms.

Kajalkyniä on kahdenlaisia jäljen perusteella. Toiset ovat alkuperäisen itämaisen näköisiä ja kovin jauhemaisia. Ne usein leviävät pitkin naamaa, joten loppujen lopuksi jälki ei ole mielestäni kovin hyvännäköistä. Paremmin silmässä pysyvät ovat tuollaisia kuten tuo MACin kynä. Oman kokemukseni mukaan myös kajalit ovat usein liian kuivia ja kovia, joten ne raapivat silmää eikä niistä oikeastaan jää kunnon väriä. Kun olet ostamassa kynää kokeile kädelle kevyesti laatua, jos et saa kädelle pehmeästi piirtäen jälkeä, et saa sitä silmäänkään. Sellainen hieman voidemaisempi, öljyisempi kynä on usein paras. Laatu voi vaihdella myös värin mukaan.

Jos haluat käyttää kynää tehden hyvinkin ohuita ja tarkkoja viivoja, silloin pitää tarkistaa, että kynä ei ole liian pehmeä ja menee teroitettaessa muussiksi, muttei ole liian kovakaan ettei raavi.

Kannattaa miettiä myös väriä. Musta voi näyttää kovalta ja se on vaikea myös pestä pois (muista että joudut todellakin miettimään millä saat silmäluomen sisältä värin pois niin ettei silmä ärsyynny). Lopputulos voi olla parempi jos valitsee vaikkapa harmaan, tummansinisen tai ruskean.

Kynän käyttämistä kannattaa harjoitella. Usein on helpompi saada aikaan järkyttävä kuin edustava lopputulos.

Itse tykkään Macin kynästä, halpa kohtuullinen kynä on Rimmelillä (leviää hieman kyllä), herkkäsilmäisille on kyniä esim. Lumenella, Isadoralla ja Cliniquella. Noista Isadoralla on eniten värivaihtoehtoja, Rimmelin kynä on aikaa pehmeää aineitta mutta mukana on teroitin.
  Vastaa viestiin
15.07.12, 20:23   #3 (linkki)
minä.
(Vierailija)

Kiitos vastauksesta.

Tiedätkö mistä tätä Macin kajaalia saisi?

Löysin osuvemman kuvan, haluaisin siis tällaisen lopputuloksen: http://makeupandbeauty.com/wp-conten...0/09/Kohl2.png <--- pystyykös siis tuontapaista jälkeä saada aikaan kajaalilla?

En tahdo käyttää mitään viittä eri tuotetta pelkkiin silmiin, kaksi riittää, ripsari ja joku hyvä kajaali. Tuo Macin vaikuttaa kyllä hyvältä, olisi kiva saada lisätietoja siitä.
  Vastaa viestiin
15.07.12, 22:27   #4 (linkki)
rajaaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä. Näytä viesti
Eli alkaisin käyttämään kajaalia. Mikä olisi hyvä merkki? Ovatko nämä hyviä: BodyShopin eyeliner (Liquid Eyeliner) ja BodyShopin Carbon Eye Definder-kajaali (Carbon Eye Definer

Tarvitsisin lähinnä rajauksen alaluomen limakalvolle/ripsien tyveen, yläluomi ei välttämätön sinänsä. Pitäisi pysyä mahd. hyvin, ettei tarvitsisi olla kokoajan lisäämässä. Haluaisin suunnilleen tällaisen lopputuloksen: http://www.dilshil.com/photos/data/m...e_makup_15.jpg, muttei ehkä noin paksua. Kuitenkin tuo kuva on aika suuntaa antava.
Limakalvolla pysyy tosi huonosti yhtään mikään ja meikki voi myös ärsyttää silmää ja tuntua ikävältä. Isadoralla on muistaakseni inliner-niminen kynä, joka on erityisesti limakalvoalueelle tarkoitettu. Nestemäiset eivät sovi missään nimessä. Tuollaisen lookin voisi saada ehkä parhaiten inlinerilla jolla tekee rajauksen sitten myös ripsien sekaan/alle ja häivyttelee vaahtomuoviaplikaattorilla. Ihan hirveän näköinenhän tuo on ja todennäköisesti tuo look ei sovi päivittäiseen käyttöön kun silmät ärtyvät.
  Vastaa viestiin
16.07.12, 13:12   #5 (linkki)
kohl
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä. Näytä viesti
Kiitos vastauksesta.

Tiedätkö mistä tätä Macin kajaalia saisi?

En tahdo käyttää mitään viittä eri tuotetta pelkkiin silmiin, kaksi riittää, ripsari ja joku hyvä kajaali. Tuo Macin vaikuttaa kyllä hyvältä, olisi kiva saada lisätietoja siitä.

Tuota M.A.C.in kajalia ostin itse Stockmannilta Helsingissä. Aika kallis, muistaakseni n. 22 euroa, mutta mitä ei tekisi herkkien silmiensä eteen :-)

Kyse on tästä tuotteesta:
M·A·C Cosmetics | Technakohl Liner

Kaikkia noita värejä ei tietenkään ole Suomessa. Mutta jos todella haluat mustan rajauksen, sittenhän ostat mustaa.

Mun silmät ovat todella herkät, mutta tämä kajal sopii. Poistan meikin vauvaöljyllä ja lämpimällä vedellä, koska suurin osa silmämeikinpoistoaineista ärsyttää mun silmiä.

Tässä on myös plussaa se, ettei tarvitse teroittaa kynää, joten siinä ei ole puuta eikä muovia, josta tulisi hileitä silmiin (lisä-ärsytystä). Pyritettävän kynän haittapuoli on se, ettei tiedä milloin on loppumassa.

Ja esittämäsi kuvan rajaukset saa nimeomaan tehtyä kajalilla. Macin ohjeessa neuvotaan että pitämällä kynää 90 asteen kulmassa (siis suoraan kohdetta kohti) saa ohuempaa viivaa. Jos kynä laitetaan hieman vinoon, saa taas sellaista paksumpaa viivaa. Jos haluaa itämaisen näköisen kajalin, pitää myös levittää väriä tuputtamalla sen viivan tekemisen lisäksi ja räpytellä silmiä että väri leviää kivasti.

Tärkeintä on huolellisesti tehdä kajalilla viiva oikeaan kohtaan - kynä ei saisi koskettaa silmän limakalvoa. Viiva tehdään ripsirajan sisäpuolelelle, siinä on semmoinen oma reunansa, joka on helppo erottaa varsinkin alaripsien sisäpuolella. Venytä toisella kädellä luomea niin ettei kynän kärki pääse koskettamaan silmän limakalvoa vaan että kynän kärki tai lape koskettaa vain luomen ihoa.

Käytän itse perusmeikkiin vain tuota kajalia, rajaan vain yläluomen reunan ja värjään sillä hieman ripsiä. Parempaan meikkiin rajaan kajalilla enemmän silmää ja laitan ripsarin, en jaksa laittaa mitään muuta eyelineriä tms.

Olen myös käyttänyt Cliniquen Quicklineria, samassa hintaluokassa. Se ei varsinaisesti ole kayalkynä, oli mulle liian pehmeä eli ei pysynyt yhtä hyvin kuin MAC, mutta voi olla parempi jollekin toiselle. Siinä on kumminkin parempi kynä, eli samanlainen kierrettävä tapaus kuin Macissa, mutta tässä on myös sellainen "tuputustyyny" toisessa päässä.
  Vastaa viestiin
16.07.12, 14:24   #6 (linkki)
harmaa eyel. neste?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kohl Näytä viesti
Kannattaa miettiä myös väriä. Musta voi näyttää kovalta ja se on vaikea ....

Mistä ihmeestä saisin harmaan nestemäisen eyelinerin? Lórealilla on "extra tenue" tussi mutta kestää luvattoman lyhyen aikaa. Olisiko missään esim. ns. paremmilla merkeillä, tiedosta kiitollinen kysyy? Mielellään kestävämpää laatua, käytän päivittäin arjet juhlat.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku