Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Ajassa etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ajassa > Kotimaa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.08.12, 13:50   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sananlaskut joskus ärsyttää

Radiossa tänään keskusteluohjelma rahankäytöstä.

Toimittaja toteaa: ihmisten pitäisi ymmärtää että raha ei kasva puussa, tämä suomalainen fraasihan on yleisesti käytetty, usein ja monissa yhteyksissä.

Minä olen lähes koko elämäni ajan nähnyt ja kokenut että: RAHAA NIMENOMAAN KASVAA PUUSSA !!!! on kasvanut ja tulee kasvamaan, ns: vuosirenkaat tekee tietyn pisteen ylittämisen jälkeen ja paljon !!
(puu/tukki)

Toinen vastaava typerä fraasi on: "Raha ei tipu puista", kyllä se vaan tippuu ja on tippunut, ollut joskus koko Suomen talouden pyörittäjä.

By the way: maan tekeminen on maaapallolta lopettu.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 14:30   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2006
Puhuit Ansku viisaita sanoja .

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku. Näytä viesti
Radiossa tänään keskusteluohjelma rahankäytöstä.

Toimittaja toteaa: ihmisten pitäisi ymmärtää että raha ei kasva puussa, tämä suomalainen fraasihan on yleisesti käytetty, usein ja monissa yhteyksissä.

Minä olen lähes koko elämäni ajan nähnyt ja kokenut että: RAHAA NIMENOMAAN KASVAA PUUSSA !!!! on kasvanut ja tulee kasvamaan, ns: vuosirenkaat tekee tietyn pisteen ylittämisen jälkeen ja paljon !!
(puu/tukki)

Toinen vastaava typerä fraasi on: "Raha ei tipu puista", kyllä se vaan tippuu ja on tippunut, ollut joskus koko Suomen talouden pyörittäjä.

By the way: maan tekeminen on maaapallolta lopettu.
Minä olen jo vanha ukko mutta tämän pienen ikäni olen kuulut sanottavan suomi seisoo puujaloilla ja sanot nyt yden viisauden jos
Suomi kaatuu puujaloiltaan siloin olaan jo aika heikolla ei meitä euro pelasta jos olet seurannut meiltä ajettiin paperiteollisuus alas. nyt on nokijan alasajo minä olen pitänyt kirjaa tänä vuonna on laitettu ihmisijä kävelemään jo 3kymetä tuhatta ja lisää laitetaanmikä on tarkoitus.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 15:01   #3 (linkki)
Eestlane mõisnik

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mylkerö Näytä viesti
Minä olen jo vanha ukko mutta tämän pienen ikäni olen kuulut sanottavan suomi seisoo puujaloilla ja sanot nyt yden viisauden jos
Suomi kaatuu puujaloiltaan siloin olaan jo aika heikolla ei meitä euro pelasta jos olet seurannut meiltä ajettiin paperiteollisuus alas. nyt on nokijan alasajo minä olen pitänyt kirjaa tänä vuonna on laitettu ihmisijä kävelemään jo 3kymetä tuhatta ja lisää laitetaanmikä on tarkoitus.
Miksi paperiteollisuus muutti Suomesta Ruotsiin. Kuka sen ajoi alas?
  Vastaa viestiin
25.08.12, 23:40   #4 (linkki)

Lisää typeriä fraaseja

Sitten tämä typeristä typerin fraasi:

maalaisjärjellä ajatellen !?

siis maalaisjärki on ollut Suomessa usein kaikkea muuta kun tervettä järkeä, sanokaa nyt hyvät poliitikot että terveellä järjellä ajatellen, maalaisjärki ei ole useinkaan edustanut tervettä järkeä joten maalaisjärjellä ajattelun hehkuttaminen tuntuu lähinnä hevetillisen tyhmyyden hehkuttamiselta eikä terveellä järjellä ajattelevan ihmisen tekosilta.
  Vastaa viestiin
10.09.12, 21:46   #5 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku. Näytä viesti
Sitten tämä typeristä typerin fraasi:

maalaisjärjellä ajatellen !?

siis maalaisjärki on ollut Suomessa usein kaikkea muuta kun tervettä järkeä, sanokaa nyt hyvät poliitikot että terveellä järjellä ajatellen, maalaisjärki ei ole useinkaan edustanut tervettä järkeä joten maalaisjärjellä ajattelun hehkuttaminen tuntuu lähinnä hevetillisen tyhmyyden hehkuttamiselta eikä terveellä järjellä ajattelevan ihmisen tekosilta.
Mahtaakohan asia olla ihan noin.
Ei tarvitse mennä kovinkaan paljon ajassa taaksepäin kun valtaosa suomalaisista asui niin sanotusti maalla.
Ihmisillä oli tiivis kosketus ympäristöönsä ja luontoon, tiedettiin kuinka luonto toimii ja ymmärrettiin oma asema siinä.
Vähitellen ihmiset siirtyivät kaupunkeihin ja yhteydet luontoon katosivat, samalla hävisi ymmärrys elämän riippuvuussuhteista.
Jos nyt menee ja pyytää kaupunkilaislasta luettelemaan lintulajeja niin hyvä jos 20 osaa sanoa, eikä niitäkään tunnista muuta kuin niminä.
Tuossa jokin vuosi sitten luin amerikkalaistutkimuksesta joka tehtiin college-opiskelijoiden piirissä. He kun menevät kauppaan ja näkevät siellä maitotuotehyllyllä hienoihin värikkäisiin pakkauksiin laitettuja viilejä ja jugurtteja niin he eivät enää osaa liittää niitä lehmään, niin totaalisesti he ovat jo vieraantuneet luonnosta.

Ehkäpä se maalaisjärki onkin sitten ihan perustellusti hyvä käsite kun kaupunkilaisilta on jo kadonnut yhteys luontoon.
  Vastaa viestiin
10.09.12, 22:15   #6 (linkki)

Käyttäjän Peku2 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
NYT Tarkailija Kirjoitti asiaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Näytä viesti
Ei tarvitse mennä kovinkaan paljon ajassa taaksepäin kun valtaosa suomalaisista asui niin sanotusti maalla.
Ihmisillä oli tiivis kosketus ympäristöönsä ja luontoon, tiedettiin kuinka luonto toimii ja ymmärrettiin oma asema siinä.
Vähitellen ihmiset siirtyivät kaupunkeihin ja yhteydet luontoon katosivat, samalla hävisi ymmärrys elämän riippuvuussuhteista.
Jos nyt menee ja pyytää kaupunkilaislasta luettelemaan lintulajeja niin hyvä jos 20 osaa sanoa, eikä niitäkään tunnista muuta kuin niminä.
Tuossa jokin vuosi sitten luin amerikkalaistutkimuksesta joka tehtiin college-opiskelijoiden piirissä. He kun menevät kauppaan ja näkevät siellä maitotuotehyllyllä hienoihin värikkäisiin pakkauksiin laitettuja viilejä ja jugurtteja niin he eivät enää osaa liittää niitä lehmään, niin totaalisesti he ovat jo vieraantuneet luonnosta.

Ehkäpä se maalaisjärki onkin sitten ihan perustellusti hyvä käsite kun kaupunkilaisilta on jo kadonnut yhteys luontoon.
Joo kyllä tuo maalaisjäki on joskus oivallinen työkalu varsinkin kun verrataa tämänpäivän politisointiin kun he pääpunaisena ajaa omia etujaan ja unohtaa tuon järjenkäytön.
Tarkailia siiryskin tuontyyliseen kirjoitteluun ja unohda tuo entinen käyttäytymisesi. Kiitän tuosta edllisestä kirjoituksestasi jatka todella tuohon tapaan niin hyvä tulee.

.
  Vastaa viestiin
11.09.12, 19:15   #7 (linkki)
Eestlane mõisnik

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkailija Näytä viesti

Siwat ovat pelastaneet monet maaseutujen korpivilosofit. Asun itse Viron maaseudulla. Lähin kauppa on 9 kilometrin päässä ja Tartoon on matkaa 25 km, josta saa kaikkea. Jopa Prisma löytyy ja siellä myydään alkoholia..........kaameeta.
  Vastaa viestiin