Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.07.12, 01:35   #1 (linkki)
nainen
(Vierailija)

Suonikohjut ja esim. caprit?

Heips!

Kysyisin mielipidettä siitä, että jos on suonikohjuja, oletteko sitä mieltä, että esim caprit/lyhemmät hameet ym, pohkeet paljastavat vaatteet ovat silloin ehdoton ei-ei? Itselläni on jokunen pieni, ei häiritse, mutta mikäli äitiini tulen, niin vanhemmiten niitä tulee lisää ja lisää. Ja tiedän toki, että niitä leikataankin, mutta äidiltäniki on leikattu muistaakseni kolmesti, tulos ei ole ollut ollenkaan pysyvä.. Joten siis kysyisinkin teiltä, tietäväiset, onko joku kirjoittamaton sääntö, että suonikohjut on pidettävä poissa näkyvistä? Talvisin se nyt ei tietenkään ole ongelma eikä mikään, kun on pakkokin pitää sukkahousuja hameen kanssa, mutta kesä.. Olenko vanhemmiten tuomittu pitkiin housuihin ja hameisiin? Peittääkään kun niitä ei oikein millään voiteilla voi.. Itse olen toisaalta sitä mieltä, että kohjut ovat elämää siinä missä arvet, kaljuuntuminen (miehillä, yleensä) ja rypytkin, eikä niitä ole syytä hävetä. Mutta mitäs mieltä te olette?:)
  Vastaa viestiin
06.07.12, 07:20   #2 (linkki)
trallalei
(Vierailija)

Ei sillä ole mitään merkitystä mitä muut ajattelee. Laita päälle sellaiset vaatteet kuin itse haluat.
Todennäköisesti osa sanoo, että voit laittaa ja osa sanoo, että et voi laittaa. Joten, pallo edelleen sulla...
  Vastaa viestiin
06.07.12, 15:06   #3 (linkki)
en ole missi
(Vierailija)

Vikoja on itse kunkin meistä ulkonäössä. Capreja voit toki pitää jos haluat, mutta itse suosin tätä neuvoa: korosta niitä piirteitä joita haluat ja peitä ne jotka eivät ole niin edustuskelpoisia.

Oikealla pukeutumisella näytän jopa kauniilta, mutta väärällä (joka jollekin toiselle on okei) näytän kyllä sitten joltain aivan muulta.

Jossain kotona, mökillä tms pidän mitä kaapista käteeni osuu mutta jos lähden duuniin, kaupungille, teatteriin, matkoille tms, niin katson vähän pukeutumistani. Jokainenhan meistä haluaa näyttää mahdollisimman hyvältä, eikö?

Off topic mutta caprit mielestäni ei ole kovin naisellinen asuste. Itsellänikin on yhdet mutta pidän niitä vain tuolla "selkosilla".

Hyvää kesää!
  Vastaa viestiin
06.07.12, 15:29   #4 (linkki)
Annaa
(Vierailija)

Silläkin jo pääsee pitkälle että korostaa hyviä puolia eikä niin mieti sitä peittelyä niinkään, vaan jättää muut alueet neutraaleiksi
  Vastaa viestiin
06.07.12, 17:20   #5 (linkki)
pari vinkkiä
(Vierailija)

Jos ei halua ettei kukaan näe suonikohjuja, niin aika vähiin menee valinnanvara vaatteissa ja harrastuksissa. Ehkäpä kumminkin elämä on esteettistä vaikutelmaa tärkeiämpi eikö totta?

Jos kerran sukuvikaa on, se ei tarkoita että kohjut väkisin sulla tulevat yhtä pahoiksi kuin äidilläsi. Kannattaa siis tässä vaiheessa hoitaa niitä kinttuja ennaltaehkäisevästi. Googla keinoja netistä. On paljon. Vaikka tässä
Kuinka ennaltaehkäistä suonikohjujen syntymistä? | Suonikohjujen hoito ? Suonikohjuista eroon nopeasti ja turvallisesti

Lisäksi voit käyttää ns. lentosukkia, ne helpottavat jalkojen verenkiertoa hieman. Sekä ehkäisevät nesteturvotusta. Käytä esim. stay-up tai sukkahousupituutta. Ohuet stay-upit käy kesällä caprienkin alla ellei ole kovin kuuma. Sellaisia ihan ohuita on olemassa. (Polvipituisiakin on, mutta painavat ikävästi sinne polvitaipeeseen, joten saattavat pahentaa suonikojuja.)

Lentomatkalla, pitkään istuessa tai seisoessa lentosukat on hyvä olla päällä. Ja esim. raskauden aikana hyvä hoitaa sääreiä hyvin.

Aluksi sellaiset kuin Solidea Marilyn 30 tai 70 sheer tai Juzo Light Line ovat ihan okei.

Jos niitä kohjuja tulee, niin nämä myös peittävät niitä hieman.
  Vastaa viestiin
06.07.12, 18:38   #6 (linkki)
Merete
(Vierailija)

Mulla ei ole suonikohjuja mutta muuten säärten iho ei ole kaunis, on kaikenlaista pientä "hiusverkkoa", siis sellaisia rumia verenpurkaumia jne. Tykkään kyllä capripituisista housuista, ne on mielestäni jotenkin kevyen ja kesäisen näköiset. Kyllä ne minun silmään naisellisetkin on.

Pidän muutenkin ns. vajaamittaisia tai nilkkapituisia housuja, koska ne vain jotenkin sopii mulle parhaiten. Tietenkin lahkeen on oltava kapea, ylhäältä asti, en pidä sellaisista leveistä tai bootcutmallisista housuista, ne tekee jalkani töpön ja laatikkomaisen näköiseksi.

Yleensä verhoan sääreni polvisukkiin, lämpimänä aikana mahdollisimman ohuisiin, mutta kuitenkin peittäviin. Eli aika usein myös kesäaikaan pidän ohuita polvisukkia. Jotenkin kengätkin tykkää, ei kerää sitä kosteutta ihan niin paljon kuin ilman sukkia. Sitä aikaa, jolloin kuljetaaan ihan paljain säärin, ei ole kovin paljon Suomessa. Käytän itsestäänruskettavia voiteita peittääkseni silloin säärten ihonvärin epätasaisuuden.

Kun katselee noita naisten jalkoja, niin harvallapa aikuisella naisella niin kauhean kaunis ja virheetön iho siellä on, kyllä niitä suonia ja purkaumia näkyy siellä sun täällä. Ei pidä olla kauhean kriittinen.
  Vastaa viestiin
08.07.12, 06:51   #7 (linkki)
ei ongelma
(Vierailija)

Yksi hyvä keino on pitää jalat melko ruskeina kesällä. Suonikohjut eivät näy läheskään niin selvästi kun vaaleista jaloista. Itse laitan rusketusta purkista ja hyvältä näyttävät. Sääret eivät ole keltaiset vaan kauniin ruskeat. Helman pituudellakin voi peittää mukavasti näkyviä suonikohjuja.
  Vastaa viestiin
08.07.12, 13:24   #8 (linkki)
Kyllikki Huvila
(Vierailija)

meikkivoide

Minä olen ratkaissut ongelman peittämällä kohjut meikkivoiteella. Aluksi käytin peitevoidetta mutta siitä aina kuitenkin jää jälki -on mahdotonta saada niin, että se ei erotu muusta ihosta. Sitäpaitsi ihmisillä, joilla on suonikohju(ja) on taipumus myös katkenneisiin verisuoniin ym.joten tulos on parempi kun levittää ainetta isommalle alueelle

Eli ostan jonkin halpissarjan stay/vedenkestävää meikkivoidetta ja käsittelen sillä koko jalan polvesta alaspäin -toimii ! Revlonilla oli hyvä, mutta sitä ei saa -nyt on menossa Max Faxtor-myös Pan Stick toimii. Tulee kalliiksi, jos käyttää joka päivä mutta käytän kuitenkin arkena juuri pitkiä housuj/farkkuja tai sitten pohkeet peittäviä housuja...
  Vastaa viestiin
11.07.12, 10:47   #9 (linkki)
tinkijä
(Vierailija)

suonikohjuista

Minulta on 4 vuotta sitten leikattu suonikohjut perinteisellä avoleikkaustekniikalla ja äidiltäni on kaiketi leikattu kahdesti (95v).
Kohjujen muodostumista voi yrittää ehkäistä ja esim tukisukat ovat hyvä juttu.
Minulla kuitenkin leikatussa jalassa näyttää tulevan uutta kohjua ulkosyrjälle säärtä, kun ennen kohjuja oli sisäpuolella ja säären yli. Joten - ihan tyystin niistä ei pääse eroon.

Suonikohjuja on esim urheilijoilla varsin paljon eivätkä he niitä leikkele jatkuvasti. On totta että ruskettuneet suonikohjuiset jalat ovat nätimmät kuin "chicken legs"-valkoiset. Mutta ei nyt kannata olla myöskään ylikriittinen. Monilla on yksinkertaisesti ohut iho ja suonisto hyvin pinnassa ja se korostuu jalkojen ihossa.
Käytän hameen kanssa aina ohuita sukkia jos hame on nk polvipituinen. Jos hame ulottuu puoleen sääreen, niin sitten olen sukitta. DIM:llä on ohuet 8 den ja 13 den sukkikset, jotka antavat vain "ruskettuneen" vaikutelman.
Capreja minusta voi pitää mainiosti vaikka olisi millaiset vaot jalkasissa. Kesällä ne ovat vilpoiset ja kivan näköiset ja jokainen voi ne asustaa miten haluaa. Ainoa caprijuttu, mistä en tykkää, on ostaa valkoiset caprit, jotka ovat piukulat ja sitten laittaa mustat korkkarit - minusta se näyttää kummalliselta.
Käytän capreja ja puolisääreen ulottuvia housuja ja vaihtelen pienen korkokengän, ballerinojen yms kanssa. Jos käyttää ballerinoja, niin lahkeiden ei pitäisi olla mitkään bootlegit tai sellaiset suorat telttahousut leveillä lahkeilla. Ballerinat helposti lyhentävät jalkoja ja näitä telttahousuja ja matalia kenkä-yhdistelmiä näkee ikävän paljon mikä levittää naiset joulukuusen näköiseksi.
  Vastaa viestiin
11.07.12, 12:16   #10 (linkki)
telttahousu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tinkijä Näytä viesti
Minulta on 4 vuotta sitten leikattu suonikohjut perinteisellä avoleikkaustekniikalla ja äidiltäni on kaiketi leikattu kahdesti (95v).
Kohjujen muodostumista voi yrittää ehkäistä ja esim tukisukat ovat hyvä juttu.
Minulla kuitenkin leikatussa jalassa näyttää tulevan uutta kohjua ulkosyrjälle säärtä, kun ennen kohjuja oli sisäpuolella ja säären yli. Joten - ihan tyystin niistä ei pääse eroon.

Suonikohjuja on esim urheilijoilla varsin paljon eivätkä he niitä leikkele jatkuvasti. On totta että ruskettuneet suonikohjuiset jalat ovat nätimmät kuin "chicken legs"-valkoiset. Mutta ei nyt kannata olla myöskään ylikriittinen. Monilla on yksinkertaisesti ohut iho ja suonisto hyvin pinnassa ja se korostuu jalkojen ihossa.
Käytän hameen kanssa aina ohuita sukkia jos hame on nk polvipituinen. Jos hame ulottuu puoleen sääreen, niin sitten olen sukitta. DIM:llä on ohuet 8 den ja 13 den sukkikset, jotka antavat vain "ruskettuneen" vaikutelman.
Capreja minusta voi pitää mainiosti vaikka olisi millaiset vaot jalkasissa. Kesällä ne ovat vilpoiset ja kivan näköiset ja jokainen voi ne asustaa miten haluaa. Ainoa caprijuttu, mistä en tykkää, on ostaa valkoiset caprit, jotka ovat piukulat ja sitten laittaa mustat korkkarit - minusta se näyttää kummalliselta.
Käytän capreja ja puolisääreen ulottuvia housuja ja vaihtelen pienen korkokengän, ballerinojen yms kanssa. Jos käyttää ballerinoja, niin lahkeiden ei pitäisi olla mitkään bootlegit tai sellaiset suorat telttahousut leveillä lahkeilla. Ballerinat helposti lyhentävät jalkoja ja näitä telttahousuja ja matalia kenkä-yhdistelmiä näkee ikävän paljon mikä levittää naiset joulukuusen näköiseksi.

Caprit ja korkkarit - samaan aikaan? Oli kyseessä sitten miss Suomi tai joku rumilus Ranualta, ei kyllä pue naista!
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku