Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Ennustukset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.08.12, 20:45   #1 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

häätö

Hei. Saan syyttää elämäntilanteestani ihan itseäni, mutta näkisikö joku oikeasti, että selviänkö tästä. Minulla on ollut jo vuosia peliongelma ja olen syytänyt tuhansia ellen kymmeniä tuhansia euroja peleihin. Nyt tilanne on se, että häätö vuokra-asunnosta on edessä maksamattomien vuokrien takia. Minulla on lapsia ja käyn töissä, minulla ei ole päihdeongelmia, mutta rahahuolia ja parisuhdeongelmia riittää. Saanko jonkun ihmeen kautta järjestymään rahat rästivuokriin ja saanko pitää asunnon vai mitä meille tapahtuu? Mitä parisuhteelleni käy, jatkanko vielä vai onko parempi erota? Jos eroan, jäänkö yksin vai löydänkö koskaan onnellista suhdetta?
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:00   #2 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen Näytä viesti
Hei. Saan syyttää elämäntilanteestani ihan itseäni, mutta näkisikö joku oikeasti, että selviänkö tästä. Minulla on ollut jo vuosia peliongelma ja olen syytänyt tuhansia ellen kymmeniä tuhansia euroja peleihin. Nyt tilanne on se, että häätö vuokra-asunnosta on edessä maksamattomien vuokrien takia. Minulla on lapsia ja käyn töissä, minulla ei ole päihdeongelmia, mutta rahahuolia ja parisuhdeongelmia riittää. Saanko jonkun ihmeen kautta järjestymään rahat rästivuokriin ja saanko pitää asunnon vai mitä meille tapahtuu? Mitä parisuhteelleni käy, jatkanko vielä vai onko parempi erota? Jos eroan, jäänkö yksin vai löydänkö koskaan onnellista suhdetta?

Anteeksi, en ole näkijä, mutta samassa tilanteessa kohta, ilman parisuhdeongelmaa tosin, koska huolehdin lapsistani yksin, isä ei osallistu millään tavalla. Minullakin vuokria kaksi rästissä, parin viikon päästä voin maksaa niistä osan. Monetko sinulla maksamatta, kun tieto häädöstä tuli?

Jaksamista sinulle, tiedän tarkalleen, mitä käyt läpi. Aamuisin ei todella jaksaisi nousta, huolehtia lapsista ja lähteä töihin, jossa pitäisi olla tehokas, ystävällinen ja hyvä työkaveri. Lähetän vähistä energioistani osan sinulle:)
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:05   #3 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

häätö

kiitos sinulle :) Minulla on kertynyt maksettavaa vielä enemmän, tämä kuukausi mukaanluettuna pitäisi repiä jostain melkein 6000 euroa...
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:20   #4 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
kiitos sinulle :) Minulla on kertynyt maksettavaa vielä enemmän, tämä kuukausi mukaanluettuna pitäisi repiä jostain melkein 6000 euroa...

Vähintään sama summa pitäisi minun saada kasaan muihin laskuihin luottotiedot on ihan viivalla, loma alkamassa ja lapset odottaa jotain kivaaa..... ja mulla hädin tuskin rahaa ruokaan. Jösses, että elämä on siistiä!
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:23   #5 (linkki)
tämänkin kokenut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heppu Näytä viesti
Vähintään sama summa pitäisi minun saada kasaan muihin laskuihin luottotiedot on ihan viivalla, loma alkamassa ja lapset odottaa jotain kivaaa..... ja mulla hädin tuskin rahaa ruokaan. Jösses, että elämä on siistiä!
Nyt sitten sossuun ja diaokonissalla ja kertokaa rehellisesti missä mennään, apua löytyy ja asiat järjestyy jos niin haluaa. Ei helppoa ei kivaa mutta henkiin jäädään.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:24   #6 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

häätö

Otan osaa todella, tiedän miltä sinusta tuntuu :( Oletko yrittänyt saada lainaa jostain tai sosiaalista luototusta? Itse en saa mistään mitään, olen sössinyt tilanteen liian pahaksi. Sinuna yrittäisin ehkä sosiaalista luottoa.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:28   #7 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tämänkin kokenut Näytä viesti
Nyt sitten sossuun ja diaokonissalla ja kertokaa rehellisesti missä mennään, apua löytyy ja asiat järjestyy jos niin haluaa. Ei helppoa ei kivaa mutta henkiin jäädään.
Sossu ei auta, toimeentulotukea ei saa pikavippien maksuun, vaikka ne ihan elämiseen olisi otettukin. Diakoniatyöntekijän kanssa ollaan kokoajan yhteistyössä, mutta vaikka maksusuunnitelmia ym. tehdään, niin niitä on mahdoton noudattaa, kun palkka ei vaan yksinkertaisesti riitä...
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:32   #8 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
Otan osaa todella, tiedän miltä sinusta tuntuu :( Oletko yrittänyt saada lainaa jostain tai sosiaalista luototusta? Itse en saa mistään mitään, olen sössinyt tilanteen liian pahaksi. Sinuna yrittäisin ehkä sosiaalista luottoa.

en saa sosiaalista luottoa, sillä tuloni ovat niin pienet, ettei jää maksuvaraa. Liian suuret taas ovat, jotta saisin sossusta mitään. velkasaneeraukseen en halua, sillä isäni on takaamassa lainaa, joka jäi avioeron ja epäonnisen asuntokaupan myötä harteilleni. Pankki ei myönnä lisää lainaa, siksi kaikki pikavippipaikat käyty läpi, kun olen yrittänyt tukkia pahimpia rahareikiä. Ja velkaantunut lisää...
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:35   #9 (linkki)
Intuitiö
(Vierailija)

Lainaus:
NYT:
- Soitat vuokranantajalle ja mahdollisesti sovit maksusta
- Käy täällä ja hae heti apua Peluuri - peliongelmissa auttava palvelukokonaisuus Ihan vain lastesi takia.
- Käyt diakonin juttusilla ja kysyt, saatko seurakunnan kautta esimerkiksi laskuja maksettua tai ruoka-apua. Diakoni antaa myös keskusteluapua (sinun ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä sinulle "tyrkytetä" mitään).

Kun hoidat itsesi kuntoon, hoidat myös parisuhdettasi ja ennen kaikkea lapsiasi. Keskity vain tähän hetkeen, älä vielä murehdi eroa ja tulevia parisuhteita. Kyllä sä selviät!
  Vastaa viestiin
01.08.12, 21:57   #10 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

häätö

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Intuitiö Näytä viesti
NYT:
- Soitat vuokranantajalle ja mahdollisesti sovit maksusta
- Käy täällä ja hae heti apua Peluuri - peliongelmissa auttava palvelukokonaisuus Ihan vain lastesi takia.
- Käyt diakonin juttusilla ja kysyt, saatko seurakunnan kautta esimerkiksi laskuja maksettua tai ruoka-apua. Diakoni antaa myös keskusteluapua (sinun ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä sinulle "tyrkytetä" mitään).

Kun hoidat itsesi kuntoon, hoidat myös parisuhdettasi ja ennen kaikkea lapsiasi. Keskity vain tähän hetkeen, älä vielä murehdi eroa ja tulevia parisuhteita. Kyllä sä selviät!

Kiitos, kun yrität auttaa mutta olen käyttänyt jo kaikki oljenkorret, nyt ei riitä vähempi kuin ihme. Sossu ei anna rahaa ja diakonia lupasi ruoka-apua, sillä ei vuokria makseta. Nyt kun saisin sen ihmeen, niin tiedän että pystyisin lopettamaan pelaamisen. Nyt pelaaminen on ainoa häviävän pieni mahdollisuus saada rahaa jostain.
  Vastaa viestiin

01.08.12, 22:08   #11 (linkki)
ihmeitä ei
(Vierailija)

ihmeitä ei tule. Pelaamisen lopettamiseen tarvitset apua, se eilpu muuten. Hakeudu hoitoon. Ei tilillesi pankki laita mitään (vaikka tulojesi puolesta saisitkin lisälainaa), sillä siellä näkyy pelaaminen.

Takuusäätiö on paikka jota voisit vilä kokeilla. Se takaa pankkilainan, jolla yhdistetään kaikki rästit. Eli velkaneuvojalle ja takuusäätiöön yhteys. Silloin pankki voi auttaa. Ja siitä takaisin maksuohjelmasta on pidettävä kiinni sitten. Siitä tulee vapaaehtoinen merkintä luottotietoihin, mutta se vain auttaa sinua (heräämään ja muutenkin) - et saa enää pikavippejä pelaamiseen, vaikka mieles tekisi.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 22:19   #12 (linkki)
Intuitiö
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeitä ei Näytä viesti
ihmeitä ei tule. Pelaamisen lopettamiseen tarvitset apua, se eilpu muuten. Hakeudu hoitoon. Ei tilillesi pankki laita mitään (vaikka tulojesi puolesta saisitkin lisälainaa), sillä siellä näkyy pelaaminen.

Takuusäätiö on paikka jota voisit vilä kokeilla. Se takaa pankkilainan, jolla yhdistetään kaikki rästit. Eli velkaneuvojalle ja takuusäätiöön yhteys. Silloin pankki voi auttaa. Ja siitä takaisin maksuohjelmasta on pidettävä kiinni sitten. Siitä tulee vapaaehtoinen merkintä luottotietoihin, mutta se vain auttaa sinua (heräämään ja muutenkin) - et saa enää pikavippejä pelaamiseen, vaikka mieles tekisi.
Juurikin näin. Ota yhteyttä Peluuriin - sieltä saat varmasti toimintaohjeita miten edetä asiasi kanssa. Tarvitset nyt ennen kaikkea apua, jotta paranet.
  Vastaa viestiin
02.08.12, 09:16   #13 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
Kiitos, kun yrität auttaa mutta olen käyttänyt jo kaikki oljenkorret, nyt ei riitä vähempi kuin ihme. Sossu ei anna rahaa ja diakonia lupasi ruoka-apua, sillä ei vuokria makseta. Nyt kun saisin sen ihmeen, niin tiedän että pystyisin lopettamaan pelaamisen. Nyt pelaaminen on ainoa häviävän pieni mahdollisuus saada rahaa jostain.

Ihmettä sitä on täälläkin odoteltu, mutta eipä taida tulla:/ Nyt kerään rohkeutta ryömiä hattu kourassa kaukaisemman sukulaisen luokse pyytämään lainaa. En yhtään tiedä, millaisen vastaanoton sieltä saisin, luultavasti tulee lunta tupaan, mutta pakko kai on kohta kokeilla. Hävettää vaan tämä tilanne, johon olen ajautunut.

Tietääkö puolisosi peliongelmistasi ja tilanteestasi, jossa olet?
  Vastaa viestiin
02.08.12, 10:10   #14 (linkki)
häpeä
(Vierailija)

vaikka hävettäs ongelma...

niin, teidän kahden peliongelmat eivät parane, jollette hae apua. Ihmettä ei tosiaan siihen tule. Kun haette lainaa ystäviltä/suvulta niin houkutus pelata summasta edes vähän on liian suuri. Ja millä maksatte taas tämänkin lainan, kun pelaaminen kohta taas vie voiton?

hakekaa apua itsellenne, vain näin saatte loppuelämänne hallintaan :)

T: peliongelmaisen ex
  Vastaa viestiin
02.08.12, 10:30   #15 (linkki)
Heppu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja häpeä Näytä viesti
niin, teidän kahden peliongelmat eivät parane, jollette hae apua. Ihmettä ei tosiaan siihen tule. Kun haette lainaa ystäviltä/suvulta niin houkutus pelata summasta edes vähän on liian suuri. Ja millä maksatte taas tämänkin lainan, kun pelaaminen kohta taas vie voiton?

hakekaa apua itsellenne, vain näin saatte loppuelämänne hallintaan :)

T: peliongelmaisen ex

sen verran tähän selvennystä, että itse en ole pelannut itseäni tähän tilanteeseen, vaan kuten jo aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin olen ottanut pikavippejä ihan elämiseen. Niillä kun on tarpeeksi yrittänyt paikkailla vuotavaa venettä, niin pian on tilanteessa, ettei enää pysty maksamaan muuta kuin perintätoimistojen laskuja.

Laina sukulaiselta pelastaisi minut, kun saisin nuo korkeakorkoiset velat pois, sillä tilanteeni on aikatavala parantunut siitä ajasta, jolloin noita vippejä otin. Kaksi vanhinta lasta on saanut opintonsa loppuun, saaneet (toinen jopa vakituisen!) työpaikat, enää kaksi asuu kotona. Ja jos en menetä luottotietojani, voin yrittää etsiä edullisempaa/pienempää vuokra-asuntoakin.

Mutta kuten sanoin, Takuusäätiö ei lainaa minulla, sillä heillä on melkoisen korkeat tulorajat, joita minä en täytä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku