Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kuntoklubilaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.08.12, 20:40   #1 (linkki)
Syke-kun
(Vierailija)

Millä sykkeellä juosta?

Millä sykkeellä minun kanttaa lenkkeillä, jos haluan tehokkaan kunnonkohotuksen ja polttaa hieman rasvaa pois? Olen 19, joten maksimi sykkeeni taisi olla 201?
  Vastaa viestiin
17.08.12, 07:54   #2 (linkki)
Juoksijamies
(Vierailija)

Sykemittarit jorpakkoon!

No niin, taas yksi potentiaalinen epäonnistuja - sykemittarin orja - lisää.

Älä keskity sykkeeseen, vaan keskity hengitykseen ja aikaan. Elimistösi rasitusta voit seurata hengityksestäsi. Mitä suurempi teho, sitä nopeampi ja syvempi hengitys. Opit todella nopeasti kuuntelemaan kroppaasi näin.

Aikaa voit katsoa kellosta. Sykemittarin kanssa juoksusta tulee sellaista nykimistä, kun koko ajan pitää lisätä tai vähentää vauhtia.

Tehokkaiten rasvaa polttaa sellainen rasitustaso, jota jaksat pitää yllä vähintään 1,5 tuntia joka toinen päivä. Kiinnitä huomiota siihen, että vauhtisi eli matka kasvaa hiljalleen.
  Vastaa viestiin
17.08.12, 14:44   #3 (linkki)
elli-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syke-kun Näytä viesti
Millä sykkeellä minun kanttaa lenkkeillä, jos haluan tehokkaan kunnonkohotuksen ja polttaa hieman rasvaa pois? Olen 19, joten maksimi sykkeeni taisi olla 201?

Mielestäni kannattaa alottaa pienellä sykkeellä 140 hujakoilla, niin jaksat juosta pidempiä matkoja. Itse juoksin aluksi 3 lenkkiä viikossa; puolitoista tuntia sykerajalla140-150, 1 h sykerajalla 155-170 ja puolen tunnin intervallin 45 sek maks syke ja 45 sek hiljaista hölkkää.

tavoitteni oli tuolla reenillä juosta puolikas maraton. ja onnistuin!

Tsemppiä juoksuharrastukseen :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku