Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.08.12, 08:43   #51 (linkki)
Anne K.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ai joo? Näytä viesti
"fiksulle"
Mitä fiksuu on siinä et kulkee perässä räksöttämässa?
Minäkään en ymmärrä tätä valtavaa kiinnostusta nimimerkki Wiltsua kohtaan. Minua henkilökohtaisesti hän ei kiinnosta sen enempää, kuin muutkaan, hänen mielipiteitään luen ja joskus satunnaisesti vastaan. Wiltsu on siinä kyllä oikeassa, tämä tällainen ketjujen häiriköinti ei ole mukavaa.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:35   #52 (linkki)
n38_
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Näytä viesti
Tehkää naiset kuten työkaverini aikoinaan.

Kun hän muutti yhteen poikakaverinsa kanssa ja kun mies ekan kerran nyrpisti nenäänsä avovaimon tekemälle ruoalle, vaimo sanoi että okei, tästä lähtien saat kokata sitten itse jos teet parempaa.

Tästä on aikaa n. 30 vuotta ja heillä mies on siitä päivästä alkaen tehnyt ruoat. Vaimo kyllä leipoo.

En ole mikään hyvä kokki mutta harmikseni kukaan ei ole koskaan tekemääni ruokaa moittinut, että olisin päässyt sanomaan saman.

Tää on juuri se etenkin nuorten paljon käyttämä taktiikka: kun et jotain "osaa", se on syy mennä sohvalle ja vetää lonkkaa.

Hvyät naiset ja miehet! Opetelkaa se ruoanlaittotaito. Kokeilkaa edes. Ette enää kaipaa roiskeläppäpitsoja ja eineksiä ja pakastepitsoja sun muuta.

Leipomisen voi jättää vähemmälle, turha sitä itseään turvottaa kaikenlaisilla kakuilla. Paitsi tietysti juhliin.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:36   #53 (linkki)
jösses...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Näytä viesti
Tehkää naiset kuten työkaverini aikoinaan.

Kun hän muutti yhteen poikakaverinsa kanssa ja kun mies ekan kerran nyrpisti nenäänsä avovaimon tekemälle ruoalle, vaimo sanoi että okei, tästä lähtien saat kokata sitten itse jos teet parempaa.

Tästä on aikaa n. 30 vuotta ja heillä mies on siitä päivästä alkaen tehnyt ruoat. Vaimo kyllä leipoo.

En ole mikään hyvä kokki mutta harmikseni kukaan ei ole koskaan tekemääni ruokaa moittinut, että olisin päässyt sanomaan saman.

Eipä käy kateeksi tuollaisen kivahtelijan miesparkaa. Taitaa olla melkoinen tossu.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:43   #54 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Mä en nyt ymmärrä tätä keskustelua. Muuttuuko se ruoka jotenkin erilaiseksi siitä, jos sen tekee mies kuin jos sen tekisi nainen?

Jos pariskunnasta toisella on selkeästi korkeampi kiinnostus gourmeeta tai vaikkapa terveellistä ateriointia kohtaan, tottakai hänellä on myös korkeampi motivaatio opetella laittamaan sitä ruokaa ja näinhän usein tapahtuukin. Tunnen useampia gourmee-intoilijamiehiä, jotka keskustelevat ties mistä kalakastikkeiden valmistuksista.

Se nainenhan voi olla kiinnostuneempi jostain muusta kodinhoidon osuudesta ja hoitaa sitten sen puolestaan.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 10:24   #55 (linkki)
Wiltsu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hille2 Näytä viesti
Mä en nyt ymmärrä tätä keskustelua. Muuttuuko se ruoka jotenkin erilaiseksi siitä, jos sen tekee mies kuin jos sen tekisi nainen?

Jos pariskunnasta toisella on selkeästi korkeampi kiinnostus gourmeeta tai vaikkapa terveellistä ateriointia kohtaan, tottakai hänellä on myös korkeampi motivaatio opetella laittamaan sitä ruokaa ja näinhän usein tapahtuukin. Tunnen useampia gourmee-intoilijamiehiä, jotka keskustelevat ties mistä kalakastikkeiden valmistuksista.

Se nainenhan voi olla kiinnostuneempi jostain muusta kodinhoidon osuudesta ja hoitaa sitten sen puolestaan.
Minusta tästä aiheesta on kiinnostavaa keskustella, koska se tuntuu olevan monen parisuhteen kompastuskivi. Kuka tekee mitäkin, koska ja missä suhteessa.

Olen aivan samaa mieltä kanssasi, hille2, ja olen yrittänyt sitä tuoda - ilmeisesti liian monimutkaisesti - esiin tässä keskustelussa.

Jokaisella pitää olla oikeus tehdä, mitä haluaa, koska silloin elämä tuntuu kivalta. Jos parisuhteessa hommat ei onnellisesti jakaudu automaattisesti tällä keinolla tasapainoisesti (kuten meillä), pitää miettiä muita keinoja: Jos molemmat inhoaisimme aina ja koko ajan samaa kotihommaa, joka olisi pakko tehdä, meidän olisi joko tyydyttävä kompromissiin ja suostuttava yhdessä tekemään ikävä homma tai palkattava sille hommalle tekijä.

Ketään ei voi eikä saa pakottaa tekemään mitään, mikä tuntuu liian ikävältä. Ja ihmisellä on aina valinnan mahdollisuus. Ja, koska näin on ruikuttamisen oikeutta ei ole!
  Vastaa viestiin
13.08.12, 10:58   #56 (linkki)
Väenö
(Vierailija)

Naeset ravostaa ukkojen

Ruuvanlaetto taetoa. Minnäe tapasin kerran kurssikamun kanssa kaksi tuiki tuntematonta naesta.
No siinä sovittii sitten, että kaverin kanssa tullaan viikon peästä toesen naesen kottii ja laetetaan ukkojen toimesta kunnon ateria. Minä vuolin oekeasta poronpaestista käristyksen ja kamu teki korvasienimuhennoksen. Ne siinä syötii kynttilän loesteessa ja huuheltii alas hyvällä punaviinillä.
Lopuksi leitit keitti meille vahavat mokat, eikä siinä vielä kaikki, soatii palakkioksi yösija ja piparie nii palijo ku haluttii....
  Vastaa viestiin
13.08.12, 16:10   #57 (linkki)
ongelmia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wiltsu Näytä viesti
Ketään ei voi eikä saa pakottaa tekemään mitään, mikä tuntuu liian ikävältä. Ja ihmisellä on aina valinnan mahdollisuus. Ja, koska näin on ruikuttamisen oikeutta ei ole!
Ehkäpä suuremmaksi ongelmaksi nouseekin se jos kumpaakaan ei kiinnosta joku kotityö. Sitten on vain pakkopullana tehtävä.

Ja on niitäkin jotka välttämättä haluavat omia jonkun kotityön, vaikka toinenkin haluaisi sitä tehdä. Esim. oma mieheni oli aikoinaan yhdessä naisen kanssa joka ei päästänyt miestä edes keittiöön. Eli mies ei ehdottomasti saanut koskaan laittaa ruokaa, leipoa tms. Eipä mies sitten mitään osannutkaan ruuanlaitosta kun me yhteen mentiin, mutta koska minä en ruuanlaitosta pidä on hän saanut vapaat kädet opetella ja säheltää keittiössä :) Ei sieltä aina mitään herkkuja tule, mutta aika usein onnistuu oikein hyvin.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 16:48   #58 (linkki)
oodi itsekkyydelle
(Vierailija)

Wiltsu kirjoitti
Ketään ei voi eikä saa pakottaa tekemään mitään, mikä tuntuu liian ikävältä.

Pakottaminen tuntuu kärjistetyltä sanalta. Velvoittaa olisi parempi. Montako aikuista, tai lähes aikuista teidän kotona asuu? Omituista, jos kenelläkään ei ole velvollisuuksia tehdä kotona ikäviä asioita. Naurettavaa (tai surullista), että perheessä ollaan mielummin kuin tikut paskassa (tuo wc-ketju), ennemmin kuin tartutaan rättiin. Reilua olisi, jos jokainen kantaisi kortensa kekoon. Itsekkäässä perheessä ei tosin taida olla reiluudelle tilaa.
  Vastaa viestiin
14.08.12, 12:15   #59 (linkki)
lllllllllllllll
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ai joo? Näytä viesti
"fiksulle"
Mitä fiksuu on siinä et kulkee perässä räksöttämässa?

Ja milloinhan oman, eriävän mielipiteen ilmaiseminen tai toiselle vastaaminen ja räksytystä ja milloin ei? Senkin taitaa jokainen itse päättää.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku