| |  | |
15.07.12, 18:56
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Näytänkö halvalta vai missä vika?
Olen puolessavälissä neljääkymmentä käyvä nainen. Pukeudun aika konservatiivisesti ja klassisesti. Olen aina ollut sellainen. Edes viihteelle, jos sinne joskus harvoin eksyn, en laita päälle mitään liian kireitä tai paljastavia vaatteita. Kropaltani olen vähän poikamainen ja tasapaksuhko. Naamaltani olen sellainen vähän naapurintyttömäinen ja en meikkaa kovin paljoa. Ainoa naisellisempi piirre minussa on ehkä pitkä tukkani.
Arvomaailmani on aika vanhanaikainen. En ole harrastanut yhdenillanjuttuja ja lyhyin suhteenikin on kesänyt vuoden. Kun muut nuorempana ravasivat baarissa ja hakivat kokemuksia, elelin minä kotielämää avomiehen kanssa ja en edes haikaillut muusta. No se taustoista.
Ongelma on se, että olen läpi aikuiselämäni ja muutaman vuoden jopa sitä ennen kuullut miesten suusta kaikenlaista ällöä. Tuo ei voi olla sattumaa, koska samat jutut toistuvat, vaikka naamat vaihtuivat. "Näytät siltä että sinulta saisi kunnon kyytiä" tai "minulla on hotellihuone, lähdetäänkö sinne" tai "SINÄ et varmaan välitä siitä että olen naimisissa".... jne. Tuota saattoi tapahtua, vaikka tiesivät minun olevan parisuhteessa, tai vastaavasti täysin tuntemattomiltakin.
Siis mitä ihmettä? Mikä tuon voi aiheuttaa? En mielestäni näytä mitenkään halvalta tai hutsahtavalta. Työni vuoksi pidän jo olemukseni siistinä. Ymmärtäisin ehkä jos kulkisin jossain latex-saappaissa ja minarissa, tai pelaisin silmäpeliä tai flirttailisin, meikkaisin ylettömästi tms. mutta kun vältän kuin ruttoa juuri tuota. Koen nuo kommentit todella loukkaavana ja nöyryyttävänä.
Minua hieman pelottaa nyt kun pari pitkäaikaista suhdettani on päättynyt siihen, että miesten mielestä olen kuulemma tylsä ja he luulivat minun olevan juuri villimpi jne. Mikä hitto (anteeksi kielenkäyttöni) se voi olla, joka saa miehet luulemaan moista? En vain kertakaikkiaan käsitä!! En voi pettää itse itseänikään niin että kuvittelisin olevani konservatiivisempi kuin olen. Viimeiselle poikastävälleni sanoin jopa hyvin aluksi asiasta ja kerroin että arkeni on hyvin yksinkertaista ja olen aikamoinen kotihiiri. Silti eron hetkellä tuli vastaan sama kommentti.
Missä vika? Minkä ihmeen signaalin voin antaa jota en itsekään tajua? Eivät kaikki miehet voi olla tuollaisia sikoja, joten miksi ne porsasällötykset tulevat juuri minun kimppuuni?
| |
| | |
15.07.12, 21:05
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on joskus ollut vastaava ongelma. En ole tosiaankaan esittänyt mitään bilehilettä enkä käytä minäkään mitään yliampuvia vaatteita tai valtavasti meikkiä. Mutta parin miehen kanssa on suhde jäähtynyt kuuman alun jälkeen, ei nyt suoraan heidän sanomanaan, mutta kuitenkin olen vaistonnut, siihen, että he pettyivät kun minusta ei löytynytkään party girliä, ja että en ole mikään superhauska ja seuraneitinä kälättämässä koko ajan, tai koko ajan miehen haaroissa kiinni, vaan melko introvertti ja juttelen mielelläni vakavia asioita kuten politiikkaa. He ovat halunneet ennemmin sellaisen miesten seurassa hihittelevän naisen.
Mutta minäkin hieman ihmettelen, mikä olemuksessani on muka luvannutkaan mitään miestenviihdyttäjätärtä. Sekö, että olen luonnostaan blondi (en siis mikään peroksidiblondattu vaan aidossa värissäni) ja vieläpä pitkähköhiuksinen - blondeihinhan usein liitetään kevytkenkäisyys. Sen olen jonkun verran todennut auttavan, kun piilolinssien sijasta pistän oikein kunnon sarvisankaiset silmälasit päähän.
| |
| | |
16.07.12, 09:01
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä se vika taitaa löytyä miehistä! Ehkä olette tavanneet paikoissa, joista haetaan seikkailuja tai biletysseuraa? Jos olette tähän saakka käyneet kaupungin kuumimmissa yökerhoissa, niin testatkaahan vähän pienempiä baareja tai keikkapaikkoja. Saatatte yllättyä positiivisesti!
| |
| | |
16.07.12, 11:22
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minkä ihmeen signaalin annat? No annat sellaisen signaalin että olet kunnollinen, et hutsu. Kun kunnollisen näköistä naista hutsuksi kutsuu, niin todennäköisyys on suuri että loukkaa enemmän kuin hutsunnäköistä. Nuo miehet haluavat loukata ja tietävät että sinun näköisen naisen kanssa se onnistuu. Tuo ei ole sinun eikä ulkonäkösi ongelma, vaan ongelma on loukkavien miesten korvien välissä. Anna mennä kommentit korvien ohi, älä anna törkimykselle sitä mielihyvää että onnistuu päiväsi pilaamaan. Oikeesti hutsun näköisen voi olettaa saavan niin paljon ilkeitä ja törkeitä kommentteja etteivät nuo naiset ehkä loukkaantuisi yhtä paljon kuin kunnollisen näköinen nainen.
| |
| | |
16.07.12, 11:57
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tässäpä syytä Minkä ihmeen signaalin annat? No annat sellaisen signaalin että olet kunnollinen, et hutsu. Kun kunnollisen näköistä naista hutsuksi kutsuu, niin todennäköisyys on suuri että loukkaa enemmän kuin hutsunnäköistä. Nuo miehet haluavat loukata ja tietävät että sinun näköisen naisen kanssa se onnistuu. Tuo ei ole sinun eikä ulkonäkösi ongelma, vaan ongelma on loukkavien miesten korvien välissä. Anna mennä kommentit korvien ohi, älä anna törkimykselle sitä mielihyvää että onnistuu päiväsi pilaamaan. Oikeesti hutsun näköisen voi olettaa saavan niin paljon ilkeitä ja törkeitä kommentteja etteivät nuo naiset ehkä loukkaantuisi yhtä paljon kuin kunnollisen näköinen nainen. | No jaa, tuntuu että "kunnollisuus" ei ole nykyaikana mitenkään kovassa huudossa. Ainakaan niin kovassa, että monet miehet jotenkin tietoisesti haluaisivat loukata viittaamalla ei-kunnollisuuteen. Mun mielestä se, jos näyttää siltä että "tuolta saisi kunnon kyydit" ei muutenkaan viittaa mihinkään lutkamaisuuteen. Vai tarkoittaako kunnollisuus sitä että pitää aina jalat ristissä ja ei nauti seksistä? Jos lähdetään tuolle pelaamislinjalle, niin mä voisin kuvitella melkein toisinkin päin, eli että jos joku näyttää oikein "hiirulaiselta" niin joku ajattelee että voisi olla hyvä iskutaktiikka kohottaa toisen itsetuntoa kehumalla tämän eroottisuutta ja uhkuvaa seksuaalisuutta.
Mulle tuli mieleen ihan sellainenkin vaihtoehto, että voisiko ap sun kasvonpiirteet olla jotenkin erityisen eroottiset, tai vartalosi myös. Jos sulla on jotenkin "merkityksellinen" tai "viekas" katse, tai eroottisen muodokkaat huulet ym. Kävelytyyli? Ehkä se voi tulla ihan jostakin tuollaisestakin asiasta. Tosin silti aika jännä ilmiö kyllä, etenkin jos se tosiaan toistuu usein niin ettei voi olla enää sattumasta kyse.
Tuo ulkonäköasia vaan tuli mieleen siitä, miten muhun suhtaudutaan yleensä. Vähän eri "aihepiiri" mutta kumminkin vähän samaa ideaa eli mun ulkoinen olemus mun tahtomatta antaa musta erilaisen kuvan kuin mitä olen. Kun mä olen 31-vuotias, mutta mua ensinnäkin luullaan alaikäiseksi usein huolimatta siitä että olen pitkä ja pukeudun aivan normaalisti (en teinisti enkä konservatiivisesti), mulla on silmälasit jotka mielestäni tekee aikuisemman näköiseksi jne. Mä en kai vaan voi sille mitään, että mun naama ja perusilme on sellaisen pelokkaan pikkutytön. Ja se ketuttaa paljon. Tämän lisäksi mua pidetään jotenkin ylihyveellisenä, järkytytään jos poltan tupakan, kuvitellaan että olen perinteinen kiltti koulutyttö joka ei suunnilleen humalaankaan itseään ole juonut saatika harrastanut yhden yön juttuja. Todellisuudessa mä olen ollut (nyt en enää niin, ei jaksa enää ihan samalla innolla) hirveä bilettäjä, polttanut paljon tupakkaa ja vähän muutakin, harrastanut yhden yön juttuja ja kolmen kimppaa,... En siis vastaa yhtään ihmisten mielikuvaa siitä nuoresta, kiltistä ja konservatiivisesta perhetytöstä. Silti jokin mun olemuksessa tekee ihmisille tämän mielikuvan.
| |
| | |
16.07.12, 14:25
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sfdsfdsfds Mulle tuli mieleen ihan sellainenkin vaihtoehto, että voisiko ap sun kasvonpiirteet olla jotenkin erityisen eroottiset, tai vartalosi myös. Jos sulla on jotenkin "merkityksellinen" tai "viekas" katse, tai eroottisen muodokkaat huulet ym. Kävelytyyli? Ehkä se voi tulla ihan jostakin tuollaisestakin asiasta. | Minun on vaikea kuvitella tuota, utta eihän sitä koskaan tiedä. Mitä kasvoihini tulee, olen aika tavallinen. Vartaloni on aika muodoton, jopa vähän poikamainen, joten en usko tuonkaan olevan syy.
Joku aikaisempi kirjoittaja pohti, tekisikö miehet tuota tahallaan. Olen miettinyt samaa asiaa itsekin joskus. Olisinko jotenkin helppo kohde moisille heitoille, jos näytän siltä etten juuri halua niitä kommentteja. Toisaalta en tahdo ajatella, että kukaan olisi sentään niin porsas, että saisi jostain tuommoisesta jotain kicksejä.
No itseään on paha arvostella. Joskus olen purkanut asiaa parille naispuoleiselle ystävälleni ja he eivät keksineet mikä tuon tekee. Toisaalta ehkä se sitten on joku piirre, minkä vain miehet näkee. En tiedä. Turhaa stressiä kai kannan ja pitäisi tosiaan päästää kommentit toisesta korvata pihalle, mutta pelkään kai että moinen piirre on ensimmäinen asia mitä viestin sanattomasti ulospäin.
Tämän ikäisenä ei viitsi suuna päänä toitottaa kaikille vastaantulijalle arvomaailmaansa, joten asian tekisi helpommaksi jos naama olisi sen arvomaailman kanssa samoilla linjoilla, mutta minkäs teet. Me ollaan mitä me ollaan kaiketi sitten.
| |
| | |
16.07.12, 15:25
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Älä stressaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Töttöröö Tämän ikäisenä ei viitsi suuna päänä toitottaa kaikille vastaantulijalle arvomaailmaansa, joten asian tekisi helpommaksi jos naama olisi sen arvomaailman kanssa samoilla linjoilla, mutta minkäs teet. Me ollaan mitä me ollaan kaiketi sitten. | Mitä turhaan otat stressiä siitä mitä joku sinusta ajattelee. Ole vain oma itsesi, äläkä pyri muita mielistelemään.
Ehkä olet vain liikkunut sellaisessa ympäristössä. jossa pyörii tuon tyyppisiä miehiä.
Itse pukeudun joskua aika seksikkäästikin, mutta eipä kukaan mies ole tuon tyylisiä juttuja minulle heittänyt ja jos olisi en pahemmin niistä piittaisi.
Itse tiedän mikä olen eikä minun tarvitse selitellä pukeutumistani eikä muutakaan jollekin tuntemattomalle äijälle.
Mitä taas tulee noihin kommentteihin tylsyydestäsi parisuhteessa niin kannattaisi sinunkin muistuttaa noin kommentoivia miehiä siitä, että parisuhteessa on 2 ihmistä ja tylsyys siinä on silloin osittain myös miehen vika. Vielä enemmän tämä koskee seksielämää.
| |
| | |
16.07.12, 18:06
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Itseään arvostava Nainen Mitä taas tulee noihin kommentteihin tylsyydestäsi parisuhteessa niin kannattaisi sinunkin muistuttaa noin kommentoivia miehiä siitä, että parisuhteessa on 2 ihmistä ja tylsyys siinä on silloin osittain myös miehen vika. Vielä enemmän tämä koskee seksielämää. |
Pitkän parisuhteen salaisuus on se, että kestää tylsyyttä eli nämä miehet eivät edes halunneet pitkää parisuhdetta.
| |
| | |
16.07.12, 19:12
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Fiksut miehet ei heittele loukkaavia kommentteja vieraille naisille, juntit ja ilkeät sen sijaan tekee sen. Oletan, että paskat jätkät heittää loukkaavia kommentteja sellaisille, joihin uskoo kommenttien kolahtavan ja sinuunhan ne kolahtavat kun täälläkin ihmettelet, eli saavat aikaan juuri sen reaktion minkä haluvat. Et ap halua uskoa mitään niin pahaa miehistä, että tahallaan loukkaisivat? Millaisia luulet noiden miesten olevan, kilttejä hyssyköitä vai? Ilkeitä sanoja sanotaan juuri siksi että halutaan loukata, vai mitä muuta luulit?
Mitä te siellä Suomessa oikein touhuatte? Täällä Tukholmassa ei tulisi mieleenkään että tarvitsisi kuulla moisia kommentteja vierailta miehiltä. Tai ei ainakaan ruotsalaisilta.
| |
| | |
17.07.12, 12:46
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkkkkkk Mitä te siellä Suomessa oikein touhuatte? Täällä Tukholmassa ei tulisi mieleenkään että tarvitsisi kuulla moisia kommentteja vierailta miehiltä. Tai ei ainakaan ruotsalaisilta. |
Eh, no tuskin ihan Tukholmassa kahviloissa siellä keskellä turistirysää, mutta kyllä Ruotsissakin on juntteja, jotka arvostelevat toisten ulkonäköä ääneen. Miehet on miehiä, juntteja tai herrasmiehiä, kummallakin puolella lahtea.
| |
| | | | |