Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Ennustukset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.08.12, 14:33   #1 (linkki)
reilu 40+n
(Vierailija)

Mielikuvia Sinulle

Hei Mielikuvia,

Näetkös minulle vielä toimivaa kestävää, suhdetta tulevaan? Avio- ja avoliitto takana. Nyt toivoisin rinnalleni vakaata miestä? Näetkös mun vielä törmäävään sellaiseen, joka uskaltaa sitoutua ja haluaa tallustella kanssani?

Avo-exäkin välillä aina pitää yhteyttä ja on ystävällinen ja avuliaskin, vaikka itse vetäytyi suhteestamme. Jos hänet näet kuvissa, niin mihin hän pyrkii, vai pyrkiikö mihinkään?

Kiitos!
  Vastaa viestiin
30.09.12, 14:22   #2 (linkki)
nostan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja reilu 40+n Näytä viesti
Hei Mielikuvia,

Näetkös minulle vielä toimivaa kestävää, suhdetta tulevaan? Avio- ja avoliitto takana. Nyt toivoisin rinnalleni vakaata miestä? Näetkös mun vielä törmäävään sellaiseen, joka uskaltaa sitoutua ja haluaa tallustella kanssani?

Avo-exäkin välillä aina pitää yhteyttä ja on ystävällinen ja avuliaskin, vaikka itse vetäytyi suhteestamme. Jos hänet näet kuvissa, niin mihin hän pyrkii, vai pyrkiikö mihinkään?

Kiitos!

nostan
  Vastaa viestiin
04.10.12, 15:27   #3 (linkki)
nostan
(Vierailija)

nostan toiveikkaana :)
  Vastaa viestiin
07.10.12, 11:13   #4 (linkki)

Käyttäjän Mielikuvia avatari

Rekisteröitynyt: 01/2008
Sijainti: pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja reilu 40+n Näytä viesti
Hei Mielikuvia,

Kiitos!
MOi
Kun luin viestisi, tuli hirveä tarve putsata omia menneitä asioita ihan ajatuksen tasolla. Käydä läpi asioita tai siis oikeastaan "nimetä" asioita ja sitten luopua niistä ja hyvästellä. Ikäänkuin "aviomies X, meillä on takana niin ja niin monta vuotta ja niitä ja näitä asioita yhdessä, mutta nyt minä luovun sinusta lopullisesti. En ajattele sinua enää, me molemmat olemme ajatuksen tasolla vapaita jatkamaan matkaamme" Toden näköisesti tämä on ohje myös sinulle.
sä olet ollut siellä vanhan "pellon puolella" vielä mielessäsi ainakin minun kuvani mukaan. Arastelet astua lopullisesti uuteen, vaikka oletkin tavallaan monesti yrittänyt. Jätä menneet asiat taaksesi ja astu eteenpäin.

Sinulla on rinnallasi joku iso asia, jonka otat huomioon kaikessa elämisessäsi. Se ei ole kait sinun omasi vaan jonkun muun tarve sinua kohtaan. se saa sinut kääntämään pääsi kokonaan toiseen suuntaan tulevasta ja tavallaan elämään toisen ihmisen ehdoilla.

Sinulla on myös vahvasti henkisyys elämässäsi tai olisi jos yhtään uskaltaisit siihen päin katsoa. Olisi mahdollisuus ihan elää sen kanssa, se ympäröimänä.

Sulla on myös eräs sovinto tekemättä.. tai tulossa :D En näe, että kenen/ minkä kanssa. Tulet kyllä löytämään vielä elinikäisen kumppanin, jonka kanssa elämä on mutkatonta ja sopuisaa. Tämän aika ei ole ihan vielä, vaan ensin sinun on uskauduttava sinne uusille laitumille :D
  Vastaa viestiin
07.10.12, 14:29   #5 (linkki)
palaute ja kiitos
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikuvia Näytä viesti
MOi
Kun luin viestisi, tuli hirveä tarve putsata omia menneitä asioita ihan ajatuksen tasolla. Käydä läpi asioita tai siis oikeastaan "nimetä" asioita ja sitten luopua niistä ja hyvästellä. Ikäänkuin "aviomies X, meillä on takana niin ja niin monta vuotta ja niitä ja näitä asioita yhdessä, mutta nyt minä luovun sinusta lopullisesti. En ajattele sinua enää, me molemmat olemme ajatuksen tasolla vapaita jatkamaan matkaamme" Toden näköisesti tämä on ohje myös sinulle.
sä olet ollut siellä vanhan "pellon puolella" vielä mielessäsi ainakin minun kuvani mukaan. Arastelet astua lopullisesti uuteen, vaikka oletkin tavallaan monesti yrittänyt. Jätä menneet asiat taaksesi ja astu eteenpäin.

Sinulla on rinnallasi joku iso asia, jonka otat huomioon kaikessa elämisessäsi. Se ei ole kait sinun omasi vaan jonkun muun tarve sinua kohtaan. se saa sinut kääntämään pääsi kokonaan toiseen suuntaan tulevasta ja tavallaan elämään toisen ihmisen ehdoilla.

Sinulla on myös vahvasti henkisyys elämässäsi tai olisi jos yhtään uskaltaisit siihen päin katsoa. Olisi mahdollisuus ihan elää sen kanssa, se ympäröimänä.

Sulla on myös eräs sovinto tekemättä.. tai tulossa :D En näe, että kenen/ minkä kanssa. Tulet kyllä löytämään vielä elinikäisen kumppanin, jonka kanssa elämä on mutkatonta ja sopuisaa. Tämän aika ei ole ihan vielä, vaan ensin sinun on uskauduttava sinne uusille laitumille :D

Kiitos. Mielikuvia. Saat heti palautetta. Tämä on tosi selkeä ja osuva viesti. Luin sen kyllä monta kertaa. mutta vaikutta enemmän yhteenpaluulta kuin erolta. Ehkä et nyt ihan ymmärrä. :) Se on ainakin se tulossa oleva sovinto ja mutkaton ja sopuisa suhde toi kyllä kans olisi. Ei olla koskaan riidelty ja meillä on suhde ollut vuosia. Ei riidelty myös eron jälkeen, kun ei tavallaan edes selkeästi erottu. Ainoa kitka liittyy vahvasti menneseen, sen asian ristiriidasta on keskusteltu vain kerran. Se on vain asenteena taustalla ja ilmeisesti eron syy. koska ero tuli yllättäen, silloin kun piti virallisesti muuttaa yhteen, kaikki oli välillämme silloin tosi hyvin. Puhuttiin kyllä erostamme, mutta se oli käytännössä ystävällinen keskustelu, jossa kummallakaan ei ollut mitään moitittavaa. Itseasiassa se on sinänsä typerää, että menneisyys vaikuttaa meihin, koska kyseessä on edellisen sukupolven valinnat. Joten siksi vahvasti menneistä luopuminen lähinnä ajatusten ja asenteiden tasolla on kaiken a ja o ja just kuten sanot, pitää nimetä ja hyvästellä antaa asioiden olla, koska ne eivät edes liity meihin ja se on se samainen iso itselleni ei niin tärkeä asia, minkä huomioin nykyään kaikessa elämisessä ja tulevassa selkeästi ilmeiseti hänen ehdoilla, kuten totesit. Voi hänen ehdoilla eläminen tarkoittaa toki pakotettua eroakin ja uusia mieskuvioita. Olen toki yrittänyt sitäkin, tilanteemme hyväksyen. Mutta tuntuu että hän on hyväksymässä suhteemme jatkossa, koska suhteemme päättäminen sai hänet masentumaan, kun taisi toimia selvästi sydäntään vastaan, nyt hän on tuellani siitä parantumassa ja tekemässä sovintoa ja miettimässä uusia yhteisiä kuvioita, siltä hän kuulosti, kun tuossa muutama viikko sitten taas tavattiin ja hän kävi yllättäen tällä kertaa varovaisesti tunnustelleen läpi kanssani uusia suunnitelmia. Se on uusi tilanne sinänsä, koska eromme jälkeinen yhtydenpito on ollut asioiden hoitamista kavereina. Tosin vasta noin vuoden kuluttua kaiken vois järjestää uusiksi käytännön tasolla, jos sitten uskallaan luottaa hänen asennemuutokseen. Tässä nyt hiljaisuudessa ja kavereina, sitä varsinaista parisuhdesovintoa mietitään tahoillamme.

Niin, se henkisyys vahvasti läsnä, liittyy varmasti äitiini, joka ei voi tajuta, että en ole henkinen ja sortuu tuon tuostakin painostamaan ja keskustelemaan asiasta, :) nyt kun hän yli 70 v itsekin siitä enemmän innostui. Koitan pitää välimatkaa k.o asiaan, en kylläkään äitiini.

Mutta kiitos paljon vastauksestasi, tämä selvensi ajatuksiani tosi paljon ja antoi toivoa ja rohkeutta joka tapauksessa, oli sitten tämä tai joku muu mies. Toivottavasti luet palautteeni.
Hyvää syksyä!
  Vastaa viestiin
07.10.12, 14:55   #6 (linkki)

Käyttäjän Mielikuvia avatari

Rekisteröitynyt: 01/2008
Sijainti: pääkaupunkiseutu
Luen kaikki palautteet aina :D
Kiitos tästä!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä