| |  | |
29.06.12, 13:33
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Vinkkejä & apua kiinteytykseen tarvitaan
Olen 170 cm / 65 kg + risat.
Joka päivä on täyttä itkua ja hampaiden kiristystä.
Käyn päivittäin koiran kanssa lenkkeilemässä, pyöräilemässä ja joskus itsekseni kävelyllä/hölkkäämässä tai harvoin myös uimahallissa.
Teen joka päivä sekalaisesti lihaskuntoliikkeitä - punnerruksia (tai ainakin yritän), vatsalihaksia, selkälihaksia, staattisia pitoja/"lankku", sekä mitä nyt satun vaikka netistä löytämään.
Olen laihtunut 68-kilosta ja kiinteytynyt hieman kun söin vähän ja tein päivittäin lihasliikkeitä, mutta nyt tuohon se tyssäsi. Tästä lähin olen kuitenkin alkanut syömään terveellisesti (liityin Kiloklubiin).
Minulta löytyy kyllä lihastakin, mutta rasvaa on kertynyt pahimmillaan sisäreisiin ja lantiolle. Pömppömahakin on olemassa, ellen jännitä sitä. Tiedän että olen normaalipainoinen, mutta haluan lihasta läskin tilalle.
Olen todella epätoivoinen. Määräaikani on elokuun puoliväli kun koulut jne. alkavat ja siihen mennessä tahtoisin olla hyvässä kunnossa.
Tuloksia vain ei näy.. pelkään että teen liikkeet väärin ja tuhlaan vain aikaani, jota on tällä hetkellä vain reilu kuukausi (kuutisen viikkoa). Ja kyllä, sitä tulee itkettyä monesti päivässä ahdistuneisuuden takia joka liittyy tähän vaikka kuinka yritän. Ihan sama miten koomiselta se nyt ulkopuolisen korviin kuulostaakin.
Vinkit olisivat elintärkeitä!
Lihasliikkeet, joku liikuntaohjelma tmv.
Salille en ole menossa, mutta kotona harjoittelua.
Osaisiko joku auttaa lihasliikkeiden, liikunnan tai muiden vinkkien suhteen?
| |
| | |
30.06.12, 09:35
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olet ilmeisesti aloittanut tämän kuntohankkeesi vasta alle vuosi sitten?
Kehon koostumuksen muuttaminen merkittävästi ja näkyvästi on pitkä projekti, vähintään vuoden homma. Et sä varmaan kuuden viikon kuluttua kuole tai häviä maan päältä joten turha stressata. Jos ei oikein tiedä mitä tavoittelee, tekee vähän sitä sun tätä kun ei osaa, ei keskity suorituskyvyn kehittämiseen, ja vielä aikataulukin voi olla epärealistinen, totta kai ahdistaa.
Lainaapa kirjastosta Riku Aallon kuntoilukirjoista jokin, esim Kuntoon kotona tai Funktionaalinen harjoittelu. Muitakin perusoppaita terveelliseen ja kehittävään kuntoiluun hän on kirjoittanut. Ulkonäkö muuttuu, kun keskityt siihen että treeni on nousujohteista, eli voimaa ja jaksamista kehittävää. Ja tavoitteet riittävän pitkälle, et sä kuudessa viikossa saa mitään ennen-jälkeen-mullistavaa muodonmuutosta aikaan. Olet luultavasti kumminkin paremman näköinen kuin itse luulet eikä sun tarvitse minkään koulun vaihdon takia ottaa ulkonäköstressiä.
Mukavaa kesää :)
| |
| | |
01.07.12, 11:22
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Mulla kesti useamman vuoden, ennen kuin tajusin että kehossani on tapahtunut jotain. Painoni ei sinällään ole muuttunut, mutta kehoni rasvapitoisuus on tippunut ja lihaksia on tullut tilalle.
Joten pitkäjänteinen treenaaminen ja järkevä syöminen tuovat tuloksia. Jos yrität tiputtaa liikaa syömisistä pois, eivät lihakset saa polttoainetta kasvaakseen, jolloin tulos on sitten jotain aivan muuta kuin mitä haluat. Sinusta tulee laihaläski. Kroppa varastoi rasvaa, koska ei tiedä koska sitä kunnon polttoainetta tulee.
Kiinnitä siis treenaamisen ohella siihen, että syöt monipuolisesti ja tarpeeksi, mutta vähärasvaisia tuotteita. Kun rasva sulaa kropalta, tulevat lihaksetkin esiin ihan eri tavalla.
| |
| | |
06.07.12, 11:59
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2012
| Moi,
Et ole mitenkään epätoivonen. Jos olet muuten terve,niin sinulla on varmasti kaikki edellytykset onnistua sinun projektissa. Minulle jäi vain hiukan auki mitä toi kiinteytyminen tarkoitaa sinulle? Lantiomitta pienemmäks,paino alas,rasvaprosentti alas, madonnan käsivarret...siis ihan ensimmäiseksi olisi ihan hyvä asettaa itselle konkrettinen ja realistinen tavoite 1,5 kuukaudeksi. Tee kehonkoostumusmittaus ja mieti asia.
Jos nyt oikein ymmärsin sun postauksen,niin tämä koko harjoittelu ja syöminen on yhtä tuska sinulle. Haluat kuitenkin se mitä nyt haluat ja sen eteen olet valmis uhraaman jotain. Älä uhra. Jos et tykkää punnerruksista niin älä punnerra. Yritä löytää itselle sopiva liikuntamuoto,josta pidät. Sama koskee ruokavaliota. Ei tarvitse syödä mitään ruokaainetta josta et pidä,olkoon se miten paljon tervellinen. Kun olet kiloklubissa,niin sinulle on jonkinlainen käsitys tervellisesta ruokavaliosta. Yritä lisätä enemmään näitä tervellisiä ruokia päivittäisen ruokavalion,menettämättä maussa mitään.
Satsaa siis mentalipuolen enemmään. Muutokset jotka tulet tekemään ovat helppoja ja pidät niistä. Silloin onnistuu varmasti. Tsemppia.
Impossible is nothing
| |
| | |
06.07.12, 12:25
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen täällä pikkaisen samalla asialla. Olen laihduttanut 30 kiloa! Nyt alan olemaan ihannepainossani. Olen käynyt salilla 3-4 krt/vko ja 1-2 krt/vko joku kunnon aerobinen rääkki.
Vatsan seudulla on vielä rasvaa ja vatsalihakset eivät näy. Olen tuskaillut nyt jo useamman kuukauden rasvakerroksen kanssa. Onko kenelläkään hyviä kokemuksia fatburnereista, onko ketään saanut niistä oikeasti apua?
Tiedän, että rasva ei pala poppakonsteilla ja vatsalihakset ei tule ennen näkymään, kun rasvakerros vatsan päältä on poissa. En vain tiedä mihin suuntaa muuttaisin ruokavalioa (rasvat on karsittu jo minimiin) ja olen nyt ruvennut harkitsemaan jotain rasvanpolttajia avuksia.
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
| |
| | |
06.07.12, 12:41
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatsalihakset hukassa Minä olen täällä pikkaisen samalla asialla. Olen laihduttanut 30 kiloa! Nyt alan olemaan ihannepainossani. Olen käynyt salilla 3-4 krt/vko ja 1-2 krt/vko joku kunnon aerobinen rääkki.
Vatsan seudulla on vielä rasvaa ja vatsalihakset eivät näy. Olen tuskaillut nyt jo useamman kuukauden rasvakerroksen kanssa. Onko kenelläkään hyviä kokemuksia fatburnereista, onko ketään saanut niistä oikeasti apua?
| Moi,
Onnittelut onnistumisesta laihdutuksesta,30kg on tosi mahtava saavutus.
Nyt siis vähemmän salia ja enemmään aerobista. Tutustu sykealueisin ja intervalliharjoittelun. Salilpuolella täytyy vahvistaa enemmään keskivartaloa.
Ravintoon suhteenen lähde sua neuvomaan mitenkään,kun sait jo niin hyvin painoa tiputettu. Ainut on et ei kannattaa vetää ihan minimin näitä rasvoja,niin pysyt terveinä.
Impossible is nothing
| |
| | |
06.07.12, 13:22
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatsalihakset hukassa Minä olen täällä pikkaisen samalla asialla. Olen laihduttanut 30 kiloa! Nyt alan olemaan ihannepainossani. Olen käynyt salilla 3-4 krt/vko ja 1-2 krt/vko joku kunnon aerobinen rääkki.
Tiedän, että rasva ei pala poppakonsteilla ja vatsalihakset ei tule ennen näkymään, kun rasvakerros vatsan päältä on poissa. En vain tiedä mihin suuntaa muuttaisin ruokavalioa (rasvat on karsittu jo minimiin) ja olen nyt ruvennut harkitsemaan jotain rasvanpolttajia avuksia.
Kaikki vinkit otetaan vastaan. | Vatsalihasten näkyvyyteen vaikuttaa rasvakerroksen ohella myös vatsalihasten koko ja muoto. Vatsaan saa kokoa siten kuin muihinkin lihaksiin eli tehdään niin rankkoja liikkeitä ettet jaksa kuin 3-4 x 6-12 toiston sarjoja. Paria erilaista ja vielä progressiivisesti niin kyllä ne siitä kasvavat.
Rasvaa ei pidä karsia ruokavaliosta minimiin, se ei auta mitään laihtumisessa eikä ole terveellistä.
Laihdutuksen jälkeen vatsassa on varmasti myös löysistynyttä ihoa, jonka napakoituminen kestää kuukausia.
Jos rasvanpolttajista olisi oleellista apua, niitä varmaan saisi terveyskeskuksesta eikä meillä olisi elintasosairauspulmia, eikö vain?
| |
| | |
08.07.12, 21:20
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tiedän kyllä miten vatsalihakset saa näkymään, mutta olen tosiaankin tuskaillut jo usean kuukauden tuon vatsan rasvakerroksen kanssa. Rasva ei näytä lähtevän, vaikka omasta mielestä ruokavalio on ok ja treenaan aika paljon. En haluaisi enää pudottaa syömieni kaloreiden määrää, sillä en saa lihaksiakaan kasvamaa, jos en syö riittävästi.
Ruokavalio on tällä hetkellä kasvispainotteista, vähärasvaista, paljon proteiineja ja hyviä hiilareta kohtuudella.
Olen lueskellut netistä paljon cla ja vihreä tee valmisteista, joita käytetään rasvanpolttajina. Osa käyttäjistä on ollut sitä mieltä, että tuotteista on ollut apua ja osa tietysti todennut tuotteet ihan turhiksi.
Ainoa asia mistä käyttäjät olivat lähes yhtä mieltä, oli se että cla valmisteet oli pitänyt flunssat poissa.
Taidan ehkä testata jotain cla valmistetta, sillä ei noi niin kalliita ole etteikö purkillista viitsisi testata. Jollain tää rasva vaan on saatava pois :) Ja en tosiaankaan usko, että joku tuote polttaa rasvan tosta vaan, mutta jos se jotenkin tehostaa rasvan palamista sopivaan ruokavalioon ja treenaamiseen yhdistettynä, niin en pistä pahakseni.
| |
| | |
09.07.12, 15:51
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entä jos noiden kalliiden tablettien sijaan ostaisit vaan vihreää teetä ja kittaisit sitä ja tekisit siitä kylmää janojuomaa pulloon mukaan? En tiedä, polttaako se oikeasti mitään (olen asunut vuosia Japanissa, enkä ole koskaan kuullut yhdenkään japanilaisen, esim. kuntosaliohjaajan mainitsevan mitään vihreän teen juomisesta). Mutta ei ainakaan menisi rahat hukkaan.
Vatsan pömpöttämiseen vaikuttaa myös yllämainittujen lisäksi ryhti. Jos ryhtisi on notkoselkäinen tai muuten ei hyvä, vatsa pömpöttää, vähän kuin sillä Krista Kososen näyttelemällä Putous-hahmolla pissismissityyliin, kun seisoa kuikelletaan täysin väärin. Hyvän ryhdin saamiseksi pitää treenata vatsalihasten lisäksi selkälihaksia ja etenkin syviä lihaksia (siis nämä pilateksessa ja joogassa sekä baletissa käytettävät lihakset).
| |
| | |
10.08.12, 09:09
|
#10 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatsalihakset hukassa Tiedän kyllä miten vatsalihakset saa näkymään, mutta olen tosiaankin tuskaillut jo usean kuukauden tuon vatsan rasvakerroksen kanssa. Rasva ei näytä lähtevän, vaikka omasta mielestä ruokavalio on ok ja treenaan aika paljon. En haluaisi enää pudottaa syömieni kaloreiden määrää, sillä en saa lihaksiakaan kasvamaa, jos en syö riittävästi.
Ruokavalio on tällä hetkellä kasvispainotteista, vähärasvaista, paljon proteiineja ja hyviä hiilareta kohtuudella. | Moi,
Miten usein treenat ja mitä? Onko harjoitusohjelmassa myös kevyet,palauttavat harjoitukset? Kalorimäärä ei tarvitse missään tapauksessa pudottaa,vaan päänvastoin nostaa niin kovemmatkiin treenit alkaa sujumaan paremmin.
Tässä on vielä muutama juttu,joka vaikuttaa suoraan vatsan rasvakerroksen pienentämisen.
1. Säänöllisyys. Et päästä ikinä nälkä liian kovalle. Syöt aina aamiaisen,harjoituksen valmistuvan ja palauttavan aterian. Noin 80% ruoasta pitää olla syöty ennen 18.00.
2.Uni.
3.Stressi
Impossible is nothing
| |
| | |
22.08.12, 06:35
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ruokavalio, kuntosali, juoksu ja VelaShape
| |
| | | | |