Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.08.12, 13:37   #1 (linkki)
sisustusta
(Vierailija)

Kauniita saippuoita

Käyttääkö kukaan käsisaippuaa myös sisustuselementtinä, vai onko ihan sama minkänäköinen pumppis siinä lavuaarin reunalla kököttää? Oletteko löytäneen saippuanne ihan tavallisesta marketista? Mulla on haussa saippua nätissä pullossa mutta tavalliset marketin pullot ovat niin tylsiä ulkomuodoltaan.

Millaiset saippuapullot sinun silmääsi miellyttävät? Mistä hankit saippuasi ja paljonko olet valmis käsisaippuasta maksamaan?
  Vastaa viestiin
16.08.12, 14:46   #2 (linkki)
Saippuanatsi
(Vierailija)

Kyllä! Jotkut palmolivet on vaan tosi rumia, ja lisäksi haisevat hirveän pahalle ja haju vielä tarttuu käsiin tunneiksi x__X. Ostan saippuani joko ulkomailta nettikaupoista, tai sitten stockalta. Kuulostaa varmaan elitistiseltä, mutta käsisaippua on kuitenkin jotain mitä käytetään useita kertoja päivässä ja se on koko ajan esillä - mieluummin siis panostan siihen kuin vaikka luomiväriin jota käyttäisin vain juhlissa.

Stockalta kivoja saippuoita saa kuitenkin noin 10e/l hintaan, ja nettikaupoista erikoisempia merkkejä sellaiset 15-20e/l. Silti, kun pieninkin 350ml pullo kestää kuukausia, on ihan sama maksaako se 2 vai 8e. Maksakoot 6e enemmän kuin bliv, mutta on siitä sen verran sekä nenän että silmänkin iloa!
  Vastaa viestiin
16.08.12, 16:08   #3 (linkki)
Kyllä käytän
(Vierailija)

Ei ole ihan sama, minkä näköinen saippua on. Käytän sisustusliikkeestä ostettua, kylppäriini sopivaa uudelleentäytettävää pulloa. Täten ei ole mitään väliä, minkänäköisessä pullossa saippuaa myydään, vaan voin valita saippuan sen perusteella, että se on hyvä kuivalle iholleni.

Lavuaarin toisella reunalla pidän palasaippuaa, jolla on myös sisustusliikkeestä ostettu, pumppupullon kanssa yhteensopiva alusta.
  Vastaa viestiin
16.08.12, 16:59   #4 (linkki)
annelie
(Vierailija)

Marseille-saippuaa nestemäisenä pumppupullossa, greipin tuoksuisena. Saman sarjan käsivoide pumppupullossa keittiössä. Stockalta olen ostanut, ja on kuulemma elitististä - olkoon!
:D
  Vastaa viestiin
16.08.12, 20:14   #5 (linkki)
soapist
(Vierailija)

Olen tehnyt itse saippuaa ja arvostan käsintehtyjä saippuoita senkin takia, että tiedän mikä vaiva siinä on. Itse ostan saippuani nykyään netistä ja annan niitä lahjaksi.
Olen ihastunut myös posliiniseen pumppupulloon (Prisma), johon laitetetaan vettä ja pesuainetta sekaisin. Tulos on pehmeää vaahtoa. Käytän siihen apteekin intiimipesunestettä.
  Vastaa viestiin
17.08.12, 21:47   #6 (linkki)
catpeople

Käyttäjän Dara avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Kyllä saippualla ja sen ulkonäöllä on väliä. Minä käytän pääasiassa palasaippuaa, niitä kauniita, käsin tehtyjä sellaisia, mutta silloin tällöin myös nestesaippuaa. Enimmäkseen vieraat meillä kyllä nestesaippuaa käyttävät, joten kulutus on varsin vähäistä. Siinä mielessä itseäni ei ainakaan harmittaisi yhtään ostaa kalliimpaakin saippuaa, kunhan pullo on sellainen, että jaksan sitä katsella.

Nestesaippuana mulla on yleensä ollut Dermosilin käsisaippuaa joko pumppiksessa tai sellaisessa "pystypullossa". Molemmissa pulloissa on sellaista tyylikästä yksinkertaisuutta, mikä minuun vetoaa. Palasaippuoissa saa sitten olla vaikka millaista väri-ilottelua ;)

Nyt just kyllä kylppärissä on ihan Palmoliven nestesaippua, koska Dermon loppui kesken, ja jo rahatilanteenkin takia piti vaan saada äkkiä kauppareissulla uusi. Mieheni tietenkin ehdotti, että osta vaan joku Pirkka, mutta onneksi Cittarissa oli tarjouksessa nuo Palmoliven "ne nätimmät" pullot... ;) Jos se rupeaa silmää ärsyttämään, vaihdan sisällön sitten vaikka Dermon tyhjeentyneeseen pulloon...

Tällaisen siis ostin ja se nyt on käytössä (ja toistaiseksi ainakin vielä miellyttää):

http://www.whimsicalagnesiga.com/wp-...d_Musk_250.png

Dermosilin saippuoista olen tykännyt näistä eniten:

Dermosil Käsisaippua (roosa) - Käsien toistuvaan pesuun

Dermosil Tyrnikäsisaippua - Käsien pesuun.

Palasaippuoista jos olet kiinnostunut, niin niistä voin brittiläisen Lushin ohella suositella paria kotimaista ja yhtä latvialaista ihania saippuoita valmistavaa yritystä:

Lush saippuat:
Lush webshop - Tuotteet

Soap Factory (kotimainen):
Soap Factory - Tuotteet - Saippuat

Flow kosmetiikka (kotimainen):
Saippuat - FLOW kosmetiikka

Stenders (latvialainen):
STENDERS - COSMETICS | E-boutiqe | Kylpyyn & Suihkuun | Saippua

Minun äitini on myös tarkka saippuastaan, siis siitä sisällöstä; sen pitää olla hajustamatonta. Hän siis käyttää jotain Erisanin tai LV:n nestesaippuaa, mutta kaataa pullon sisällön aina keraamiseen pumppupulloon. Näitä tyhjiä kauniita pumppupulloja löytyy vaikka mistä (esim. sisustusliikkeistä, tavarataloista, Ikeasta, Claes Ohlsonilta tms.), jospa sellainen olisi sinua kiinnostava?

Minä yhdyn Saippuanatsiin täysin siinä, että saippua on jotain, mitä käytetään päivittäin ja se on aina esillä, joten kyllä sen ulkomuodollakin on väliä, vaikka vähän enemmän maksaisikin. Ja Annelien lohduksi voin iloisesti myöntää olevani sitten itsekin vissiin elitistinen, sillä tuo Marseille-saippuan pullo on minusta kivannäköinen ;D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku