Kyllä saippualla ja sen ulkonäöllä on väliä. Minä käytän pääasiassa palasaippuaa, niitä kauniita, käsin tehtyjä sellaisia, mutta silloin tällöin myös nestesaippuaa. Enimmäkseen vieraat meillä kyllä nestesaippuaa käyttävät, joten kulutus on varsin vähäistä. Siinä mielessä itseäni ei ainakaan harmittaisi yhtään ostaa kalliimpaakin saippuaa, kunhan pullo on sellainen, että jaksan sitä katsella.
Nestesaippuana mulla on yleensä ollut Dermosilin käsisaippuaa joko pumppiksessa tai sellaisessa "pystypullossa". Molemmissa pulloissa on sellaista tyylikästä yksinkertaisuutta, mikä minuun vetoaa. Palasaippuoissa saa sitten olla vaikka millaista väri-ilottelua ;)
Nyt just kyllä kylppärissä on ihan Palmoliven nestesaippua, koska Dermon loppui kesken, ja jo rahatilanteenkin takia piti vaan saada äkkiä kauppareissulla uusi. Mieheni tietenkin ehdotti, että osta vaan joku Pirkka, mutta onneksi Cittarissa oli tarjouksessa nuo Palmoliven "ne nätimmät" pullot... ;) Jos se rupeaa silmää ärsyttämään, vaihdan sisällön sitten vaikka Dermon tyhjeentyneeseen pulloon...
Tällaisen siis ostin ja se nyt on käytössä (ja toistaiseksi ainakin vielä miellyttää):
http://www.whimsicalagnesiga.com/wp-...d_Musk_250.png
Dermosilin saippuoista olen tykännyt näistä eniten:
Dermosil Käsisaippua (roosa) - Käsien toistuvaan pesuun Dermosil Tyrnikäsisaippua - Käsien pesuun. Palasaippuoista jos olet kiinnostunut, niin niistä voin brittiläisen Lushin ohella suositella paria kotimaista ja yhtä latvialaista ihania saippuoita valmistavaa yritystä:
Lush saippuat:
Lush webshop - Tuotteet
Soap Factory (kotimainen):
Soap Factory - Tuotteet - Saippuat
Flow kosmetiikka (kotimainen):
Saippuat - FLOW kosmetiikka
Stenders (latvialainen):
STENDERS - COSMETICS | E-boutiqe | Kylpyyn & Suihkuun | Saippua
Minun äitini on myös tarkka saippuastaan, siis siitä sisällöstä; sen pitää olla hajustamatonta. Hän siis käyttää jotain Erisanin tai LV:n nestesaippuaa, mutta kaataa pullon sisällön aina keraamiseen pumppupulloon. Näitä tyhjiä kauniita pumppupulloja löytyy vaikka mistä (esim. sisustusliikkeistä, tavarataloista, Ikeasta, Claes Ohlsonilta tms.), jospa sellainen olisi sinua kiinnostava?
Minä yhdyn Saippuanatsiin täysin siinä, että saippua on jotain, mitä käytetään päivittäin ja se on aina esillä, joten kyllä sen ulkomuodollakin on väliä, vaikka vähän enemmän maksaisikin. Ja Annelien lohduksi voin iloisesti myöntää olevani sitten itsekin vissiin elitistinen, sillä tuo Marseille-saippuan pullo on minusta kivannäköinen ;D