Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.08.12, 18:04   #1 (linkki)
Hyviä vinkkejä kiitos :)
(Vierailija)

Miten olet onnistunut välttelemään lapsiin liittyviä juttuja, tapahtumia ja muuta?

Millä tavoin olette onnistuneet välttelemään lasten juttuja, kuten lasten juhlia (synttäreitä), kummiksi joutumista, tai järjestämään jotain jonne lapset eivät ole tervetulleita? Tai välttämään jopa naapurin lapsiperhettä tai lomakohteita joissa lapsia?

Kertokaa parhaat juttunne ja vinkkinne.

terv. Kaikista vinkeistä kiitollinen velapariskunta :D
  Vastaa viestiin
04.08.12, 20:52   #2 (linkki)
juu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyviä vinkkejä kiitos :) Näytä viesti
Millä tavoin olette onnistuneet välttelemään lasten juttuja, kuten lasten juhlia (synttäreitä), kummiksi joutumista, tai järjestämään jotain jonne lapset eivät ole tervetulleita? Tai välttämään jopa naapurin lapsiperhettä tai lomakohteita joissa lapsia?

Oon muuttanu Enontekiölle, erämaahan. Voi v..u täälä on heleppoa!
  Vastaa viestiin
04.08.12, 21:06   #3 (linkki)
Vela forever
(Vierailija)

Hyvä vinkki on pysyä aina kotona. Ruokaostoksetkin voi nykyään tehdä netin kautta. Sitten kun vielä lopettaa huolehtimisen omasta hygieniasta niin takuuvarmasti lähelle ei tule lapsi, lapsiperhe tai kukaan muukaan. Mikä sen ihanampaa kuin kun kaikki kiertävät kaukaa. Voi vain keskittyä oman kultamussukan hemmotteluun.
  Vastaa viestiin
04.08.12, 21:24   #4 (linkki)
Carita
(Vierailija)

Suurin osa ystävistäni on veloja, ja yhteydenpito muutenkin lähes olematonta niiden kanssa joilla lapsi tai lapsia, joten eipä niitä lastenkekkerikutsuja onneksi tule.
Kun menemme ensi talvena naimisiin, niin häihinkin tulossa vain aikuisia :-)

Käy sääliksi vela-ystävätärtä jonka lapsuudenkaverilla on lapsi, ja jonka kummiksi lupautui säälistä. Lapsi on nyt 5-vuotias. Tämä lapsuudenkaveri lähettelee jatkuvasti RAHASTUStekstiviestejä ystävättärelleni kummityttärensä puolesta jotka kuuluvat aina näin:
"Hei muistithan että minulla on synttärit/eka nimipäivä/toka nimipäivä/eka päivä tarhassa (yms). Näin muuten viime viikolla Stockmannilla kivan (tuotteen X/vaatteen X) joka maksaa vain 100/200/300 euroa. Terveisin kummityttösi."
  Vastaa viestiin
04.08.12, 22:07   #5 (linkki)
Caritalle
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carita Näytä viesti
Suurin osa ystävistäni on veloja, ja yhteydenpito muutenkin lähes olematonta niiden kanssa joilla lapsi tai lapsia, joten eipä niitä lastenkekkerikutsuja onneksi tule.

Käy sääliksi vela-ystävätärtä jonka lapsuudenkaverilla on lapsi, ja jonka kummiksi lupautui säälistä. Lapsi on nyt 5-vuotias. Tämä lapsuudenkaveri lähettelee jatkuvasti RAHASTUStekstiviestejä ystävättärelleni kummityttärensä puolesta jotka kuuluvat aina näin:
"Hei muistithan että minulla on synttärit/eka nimipäivä/toka nimipäivä/eka päivä tarhassa (yms). Näin muuten viime viikolla Stockmannilla kivan (tuotteen X/vaatteen X) joka maksaa vain 100/200/300 euroa. Terveisin kummityttösi."

Sääli on sairautta.
Niin makaa kuin petaa.
Jne.
  Vastaa viestiin
04.08.12, 22:10   #6 (linkki)
Sivustaseuraaja vaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Caritalle Näytä viesti
Sääli on sairautta.
Niin makaa kuin petaa.
Jne.
Onhan se ikävä jos (ilmeisesti parempituloista) ystävää lypsetään tuolla tavalla...

Voiko muuten kummiutta irtisanoa millään tavalla? En tiedä koska en ole kenenkään kummi.
  Vastaa viestiin
04.08.12, 23:13   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2008
Lainaus:

Mulla ei ole sisaruksia, joten sitä kautta en ole joutunut lasten kanssa tekemisiin. Kummiksi minua ei ole koskaan pyydetty, joten siltä on ollut helppo välttyä. En kuulu kirkkoon, joten siinäkään mielessä en olisi voinut suostuakaan. Keiden lapsien synttäreille olisin edes joutumassa? Asun suht kaukana esim. serkkujen ja joidenkin kavereiden lapsista, joten muutama sata km kyllä auttaa asiaan. Naapurissa ei hirveästi asu lapsiperheitä, koska asun keskustassa kerrostalossa. Eihän kai naapurien kanssa joudu tekemisiin, ellei vapaaehtoisesti halua?
  Vastaa viestiin
05.08.12, 14:23   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Mulle auttoi muutto pois lapsuudenkaupungista, ja siitä lähtien mun kontaktit lähellä asuneeseen kummityttäreen pakostikin rajoittuivat pariin vierailuun vuodessa, rahalahjoineen. Sitten kun hän oli päässyt ripiltä, lopetin korttien ja rahojen lähettämisen. Samoin teki mieheni omalla kummityttärelleen. Kummivelvollisuuden virallisesti loputtua loppuivat myös vanhempien kutsut, soitot ja tekstarit meille. Funny, that, I wonder why.

Nyt Vela-palsta, satunnaiset iltiksen & co. jutut lapsiperheiden loma- ja kauppareissuista, ja luonnossa satunnaisesti näkyvä muksu ovat ainoa kontaktini maailmaan, jossa puhutaan lapsista.

En tietoisesti välttele lapsiin liittyviä uutisjuttuja, klikkaan auki ne, joissa puhutaan rahasta. En kulje lintsillä, en puuhamaissa, ja menen lauantaisin kauppaan mieluusti 9 aikaan, koska silloin saan kulkea käytävillä, jotka ovat child-free. Välttelen myös raxin tyypisiä "syö niin paljon kuin haluat" -paikkoja ja Etukortti -ketjuravintoloita, joissa taatusti törmää lapsiperheisiin.
  Vastaa viestiin
05.08.12, 19:15   #9 (linkki)
helppoa
(Vierailija)

Lainaus:

Kutsuihin olen sanonut "Valitettavasti en pääse".

Kummiksi joutumisen olen välttänyt sanomalla "Valitettavasti en halua kenenkään kummiksi".

Järjestäessäni juhlia olen kutsussa ilmoittanut "Juhlat ovat vain aikuisille".

Missä tilanteessa naapurin lapsiperhettä pitäisi välttää? Meidän talossa asuu pari lapsiperhettä, ne menevät ja tulevat rapussa samalla tavalla kuin muutkin naapurit (tosin vähän äänekkäämmin), sanon heille kohdatessa päivää ja se siitä.

Lomailen off-season aikana ja paikoissa, joissa harvemmin näkyy lapsia. Usein myös omalla mökillä jonne en koskaan kutsu tuttavia lapsineen.
  Vastaa viestiin
06.08.12, 10:04   #10 (linkki)
Hoivavietitön?
(Vierailija)

Lainaus:

Lastenjuhliin ei ole kutsuttu sen jälkeen kun itse lakkasin olemasta lapsi, koska lähisuvussa ei ole lapsiperheitä. Kummiksi en edes kelpaisi, koska en kuulu kirkkoon. Jos järjestäisin perhejuhlia tms., laittaisin kutsuun "vain aikuisille" - tosin kaikkien tuttavien lapsetkin ovat jo aikuisia, joten tämän ongelman on minun osaltani aika hoitanut.

Olen ajat sitten muuttanut pois lapsuuden kotipaikkakunnaltani, jossa voisi jonkinlaisia seurusteluvelvollisuuksia (myös lapsiperheiden kanssa) ollakin. Jos siellä käy kerran kesässä, joutuu pahimmillaan viettämään pari tuntia seurassa, jossa on myös lapsia. Se ei ole ylivoimaista kestettäväksi.

Naapurin lapsiperhe ei minua häiritse, heihin saattaa törmätä rappukäytävässä ja heitä tervehditään niin kuin muitakin naapureita. Tosin tämän perheen vanhemmat ovat sen verran huonosti kasvatettuja, etteivät koskaan vastaa tervehdykseen.

Lomamatkoilla välttyy lapsiperheiltä parhaiten, kun valitsee matkustusajan koulujen loma-aikojen ulkopuolelta ja kohteen, jossa ei ole lapsialennuksia. Nykyisin on alle 16-vuotiailta kiellettyjä hotellejakin.
  Vastaa viestiin

06.08.12, 11:44   #11 (linkki)
vinkkiä
(Vierailija)

Erotkaa kirkosta, ei paljoa kummiksi kysellä. Tai ei ole pakko erota jos vakaumus sanoo muuta mutta valehdelkaa että olette eronneet kirkosta.

Tehkää matkoja kaupunkikohteisiin. Ovat suht lapsivapaita ja mielenkiintoisia kohteita. Lapsiakin toki on mutta näissä kohteissa käy hiukan sivistyneempi porukka jotka osaavat kasvattaa lapsensa, eli jos ja kun niitä on ravintoloissa sun muissa, ne osaavat käyttäytyä.
  Vastaa viestiin
06.08.12, 12:19   #12 (linkki)
salakala ei kirj.
(Vierailija)

Minulle on kyllä ihan riittänyt, että olen rehellisesti kertonut, että en pidä lapsista. Yleensä kaikilla lapsia saaneilla tutuilla on sen verran paljon muitakin kontakteja, ettei kenellekään ole tullut mieleen kysyä kummiksi ihmistä, josta tietää, ettei hän välitä lapsista. Eräs kaverini kertoi jopa, että hän oli pitkään miettinyt, voiko minua kutsua juhliin, johon on tulossa myös pari lasta. Kerroin, että ei minua parin lapsen läsnäolo haittaa: minusta jossain isoilla sukujuhlilla on kyllä tilaa myös lapsille, jos ne eivät ole mitään hirveitä riiviöitä. Ihan puhtaille lastenkutsuille minua ei pyydetäkään... Tähän vaikuttaa kyllä varmasti sekin, että ulkomaalla asuvana en yleensä ole sukujuhlien aikaan paikan päällä.
En muuten suoraan sanoen hirveästi edes ymmärrä sellaista, että lapsen syntymäpäiville pitää kutsua suvun aikuiset, jotka haluavat lähinnä vain juoruta keskenään. Minusta päivänsankaria voi kunnioittaa sen verran, että juhliin mennään vain silloin, jos on oikeasti kiinnostunut juhlimaan juhlakalua.
  Vastaa viestiin
06.08.12, 20:53   #13 (linkki)
Ho hoo
(Vierailija)

Mistä päästä keksit juttusi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carita Näytä viesti

Tuohon juttuun en usko alkuunkaan. Kukaan ei kirjoita näin härskisti. Rahastusta varmasti tapahtuu, mutta ihan näin se ei mene. Ja muka että näitä viestejä tulee jatkuvasti. Kyllä ne vähän nätimmin on naamioitu, keksi parempi juttu.
  Vastaa viestiin
06.08.12, 22:44   #14 (linkki)
Voi...
(Vierailija)

Lainaus:

Onko nää nykyajan nuoret näin uusavuttomia? Ei osata edes "ei" sanoa, pitää kysyä neuvoa kaiken maailman nettipalstoilta. Miten olis järjen käyttö? Tai kertakaikkiaan muuttakaa jonnekin autiomaahan. Mahtaa olla muumit hukassa pariskunnalla :)
  Vastaa viestiin
06.08.12, 23:07   #15 (linkki)
Joo joo jee jee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi... Näytä viesti
Onko nää nykyajan nuoret näin uusavuttomia? Ei osata edes "ei" sanoa, pitää kysyä neuvoa kaiken maailman nettipalstoilta. Miten olis järjen käyttö? Tai kertakaikkiaan muuttakaa jonnekin autiomaahan. Mahtaa olla muumit hukassa pariskunnalla :)
Jee jee mitä viisastelua taas, tätä varten keskustelupalstat ovat että voidaan vaihtaa kokemuksia.
Jos sinulla on ongelma asian kanssa, niin pysy suosiolla pois täältä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku