Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.09.12, 15:32   #1 (linkki)
paranoid_parrot
(Vierailija)

Kannettava ulkomailta

Syksyllä matkustan EU:n ulkopuolelle, ja ajattelin ostaa kannettavan tietokoneen verottomalla hinnalla.
Kysymys kuuluu, tuleeko minun maksaa ALV tullissa, jos kannettava tulee omaan käyttöön? Varmaan teoriassa kyllä, mutta onnistuuko mitenkään ilman maksuja? Jos esimerkiksi jätän manuaalit ja pakkauksen pois, ja tuon jossain repussa/laukussa, kuinka todennäköistä on että joudun verot maksamaan? Tietokoneessa on englanninkielinen näppäimistö,vaikuttaako kiinni jäämiseen :D
Kertokaa kokemuksianne!
  Vastaa viestiin
07.09.12, 17:10   #2 (linkki)
vilpitön
(Vierailija)

EU:ulkopuolelta saa tuoda kaiketi 430 euron edestä tullitta. En tiedä, miten on tullimaksujen kanssa, jos jää kiinni. Monista vilpillisistä yrityksistähän tulee lisäksi kiinnijäädessä muitakin rangaistusmaksuja. En tiedä päteekö se myös tullimaksuihin.
  Vastaa viestiin
07.09.12, 18:08   #3 (linkki)
Luulisi
(Vierailija)

Luulisi, että kannettavan

saa Suomesta halvemmalla kun seuraa tarjouksia, kuin että tilaa laitteita ulkomailta. Kun ulkomailta tuotuihin tulee vaikka minkälaista tullimaksuja ja sitä ja tätä päälle

Seuraan tarjouksia, ja olen saanut kovan luokan atk-laitteistot ihan Suomesta ja kohtuuhintaan.

Hesarin mukaan, jos tilaa ulkomailta, niin voi yllättyä kaikista maksuista, joita voi joutua maksamaan, kun tilaa ulkomailta.

Mun osalta jää kyllä ulkomailta tilaamiset.
  Vastaa viestiin