| |  | |
26.06.12, 12:18
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Millä hölpötyksen sa loppumaan
Miten hölpötyksen kuninkalliista, julkkiksista, sukujuhlista jne saaa loppumaan? Päivästä toiseen samaa tarinaa eikä loppua näkyvissä.
En yleensä vstaa kuin ynähdyksellä tai lyhyellä luseella, kun en kehtaa suoraan sanoa, että hi kuule, olen kuullut tuon sata kertaa ja katsoisit vähän, ketä kinnostaa.
| |
| | |
26.06.12, 20:12
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Harvoin Manulle illallinen
Riippuu teistä molemmista. Mitä itse haluat? Että ollaan ihan hiljaa vai että olisi jokin yhteinen aihe? Jos toinen henkilö on hiljaisuutta kammoava, niin tuskinpa saat häntä vaikenemaan pidemmäksi aikaa millään keinolla. Jos itse olet valmis kuitenkin puhumaan jostakin, on yritettävä löytää aiheita, jotka koskettavat molempia. Ruoka, ulkoilu, matkat, tv-ohjelmat, harrastukset...? Jos hän ei halua tarttua sinun aiheisiisi, niin voit kokeilla jotakin vakavaa, ehkä jonkin verran henkilökohtaistakin aihetta, jonka ohittamista voi pitää kylmänä. Jotta aihe ei kuitenkaan olisi liian vaikea, on hyvä, jos siihen on ajallista etäisyyttä. Oletko tuntenut henkilön, joka kuoli nuorena yllättäen? Onko joku tuttusi kokenut vakavan sairauden (mutta toipunut)? Tai onko jokin kirjasta lukemasi vaikea kohtalo koskettanut sinua erityisen henkilökohtaisella tavalla? Vain olemalla itse aloitteellinen, saatat voida hillitä hölpötystä. Sinnikkäästi erilaisia lähestymistapoja kokeilemalla saat selville, onko muutos mahdollinen. Ynähtely ei selvästikään riitä mihinkään. Ota keskusteluharjoitukset haasteena, josta voi oppia. Jos tämän henkilön kanssa ei tulosta tulisikaan, niin seuraavan kanssa voi olla toisin. Tilanteet eivät elämästä lopu.
| |
| | |
27.06.12, 08:11
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyse ei ole kenestäkään yksittäisestä henkilöstä, vaan työpaikan keskustelukulttuurista.
Mielestäni mistä tahansa aiheesta voi keskustella silloin tällöin, kunhan se ei mene siihen jokapäiväiseen yhden ja saman raportointiin.
Lisäksi tykkään olla hiljaa, syödä eväät rauhassa, antaa aivojen levätä. Keskustelu on toisinaan vain välttämätön paha. Menettelee, kun kyse on henkilöistä, jotka tauottavat puhetta eivätkä pakonomaisesti ryöppyä. Mutta kyllä se hiljaisuus on useimmiten parasta.
| |
| | |
27.06.12, 10:08
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | kiusallinen hiljaisuus
Minusta tuntuu,että joillekkin se hölpöttäminen on ns.pakkopullaa,jotta ei tarvitse hiljaa maiskutella ruokaansa. Niitä on semmoisiakin ihmistyyppejä,jotka puhuu,ettei vain tulisi kiusallista hiljaisuutta,jota he eivät voi sietää;)
| |
| | |
28.06.12, 10:15
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hölpöttäminen on ilmiö, jolle ei voi oikein mitään. Jos siitä sanoo tai koettaa vaihtaa aihetta, niin harva haluaa siirtyä "mukavuusalueeltaan" haasteellisempaan vuorovaikutukseen.
Sillä hölpöttämisellä mitataan pärjäämistä ryhmässä. Sanon tämän syvällä sarkasmilla, koska olen itse saanut pomoltani huomautuksen kun olen niin epäsosiaalinen ja jätän paussit väliin saadakseni olla edes hetken rauhassa. Teen siis asiakaspalvelutyötä ja saan siinä hommassa kiitoksia, mutta työkaverit pitävät minua aivan mahdottomana kun en nimenomaan ole hölpöttämässä heidän kanssaan kaiken sen työhölpöttämisen päälle.
Minä en ole keksinyt keinoa muuttaa työelämän ihmissuhteita muuksi ja koska voin tosiaan paeta oloihini en niin kovasti välitä, vaikka hankalan maineen olen saanutkin
Onko sinulla mahdollista käydä eri aikaan nauttimassa evääsi tai lähteä nyt kesäaikaan pihalle nauttimaan niitä? Onko lähellä jotakin viheraluetta, jonne voit kehua lähteväsi ihastelemaan kesää.
| |
| | |
28.06.12, 11:44
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antipölöttäjä Hölpöttäminen on ilmiö, jolle ei voi oikein mitään. Jos siitä sanoo tai koettaa vaihtaa aihetta, niin harva haluaa siirtyä "mukavuusalueeltaan" haasteellisempaan vuorovaikutukseen.
Sillä hölpöttämisellä mitataan pärjäämistä ryhmässä. Sanon tämän syvällä sarkasmilla, koska olen itse saanut pomoltani huomautuksen kun olen niin epäsosiaalinen ja jätän paussit väliin saadakseni olla edes hetken rauhassa. Teen siis asiakaspalvelutyötä ja saan siinä hommassa kiitoksia, mutta työkaverit pitävät minua aivan mahdottomana kun en nimenomaan ole hölpöttämässä heidän kanssaan kaiken sen työhölpöttämisen päälle.
Minä en ole keksinyt keinoa muuttaa työelämän ihmissuhteita muuksi ja koska voin tosiaan paeta oloihini en niin kovasti välitä, vaikka hankalan maineen olen saanutkin
Onko sinulla mahdollista käydä eri aikaan nauttimassa evääsi tai lähteä nyt kesäaikaan pihalle nauttimaan niitä? Onko lähellä jotakin viheraluetta, jonne voit kehua lähteväsi ihastelemaan kesää. | Ei oikein onnistu ulosmeno tässä kivikolossaissa, ei ole mitään puistoa tms. ja sitäpaitsi haluan lämmittää ruokani mikrossa. Siksi suosinkin eri aikaa kuin hölpöttäjät, mutta se ei aina ole valitettavasti mahdollista, jos kalenterissa on kokous- ja työryhmävarauksia.
Minuun on kyllä jo tottu työpaikalla enkä välitä, jos joku mielessään ajattelee minun olevan epäsosiaalinen. En nimittäin ole sitä työasioissa ja silloin harvoin, kun puhutaan jostain muusta kuin perheestä, suvusta ja kuninkaallisista tms. minulla on kyllä sanottavaa. Osaan myös kuunnella ja kysellä. Joskus teen sitä niistä mielestäni hölppäaiheista ihan vain toisten mieliksi, ajattelenpa sisimmässäni mitä ajattelenkin.
Viihtymistäni työssä kyllä lisäisi hyvin paljon, jos voisi puhua järkevästi tai huvittavasti tilanteesta riippuen jostain muustakin kuin työstä.
Hölpät voivat nousta hierarkiassa vain harvoissa työpaikoissa tänä päivänä, minun mielestäni. Kun työ vaatii asiantuntemusta, ei arvostusta lisää, vaikka olisi kuinka hölppä kahvihetkenä, jos itse työpalavereissa tai vastaavissa ei ole mitään sanottavaa juuri ikinä.
| |
| | |
06.07.12, 16:07
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa puhetta Ei oikein onnistu ulosmeno tässä kivikolossaissa, ei ole mitään puistoa tms. ja sitäpaitsi haluan lämmittää ruokani mikrossa. Siksi suosinkin eri aikaa kuin hölpöttäjät, mutta se ei aina ole valitettavasti mahdollista, jos kalenterissa on kokous- ja työryhmävarauksia.
Minuun on kyllä jo tottu työpaikalla enkä välitä, jos joku mielessään ajattelee minun olevan epäsosiaalinen. En nimittäin ole sitä työasioissa ja silloin harvoin, kun puhutaan jostain muusta kuin perheestä, suvusta ja kuninkaallisista tms. minulla on kyllä sanottavaa. Osaan myös kuunnella ja kysellä. Joskus teen sitä niistä mielestäni hölppäaiheista ihan vain toisten mieliksi, ajattelenpa sisimmässäni mitä ajattelenkin.
Viihtymistäni työssä kyllä lisäisi hyvin paljon, jos voisi puhua järkevästi tai huvittavasti tilanteesta riippuen jostain muustakin kuin työstä.
Hölpät voivat nousta hierarkiassa vain harvoissa työpaikoissa tänä päivänä, minun mielestäni. Kun työ vaatii asiantuntemusta, ei arvostusta lisää, vaikka olisi kuinka hölppä kahvihetkenä, jos itse työpalavereissa tai vastaavissa ei ole mitään sanottavaa juuri ikinä. |
Mitäs ne siellä sitten tekevät. Koko ajanhan työntekijän täytyy kehittää itseään ja olla asiaa myös työpalavereissa, muuten ei synny tulosta. Pidetäänkö tyhjäntoimittajia nykyäänkin vielä palkkalistoilla.
| |
| | | | |