Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Juhlat > Kodin juhlat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.06.12, 12:17   #1 (linkki)
Nippe
(Vierailija)

Minkä hintainen lahja 40-vuotiaalle ystävälle?

Minkä hintainen lahja olisi sopiva 40-vuotissyntymäpäivänä? Kyse on on kouluaikaisesta ystävästä, joka pitää juhlat kotonaan.
  Vastaa viestiin
26.06.12, 13:13   #2 (linkki)
Napsu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippe Näytä viesti
Minkä hintainen lahja olisi sopiva 40-vuotissyntymäpäivänä? Kyse on on kouluaikaisesta ystävästä, joka pitää juhlat kotonaan.

Satanen/ vuosikymmen jos olette oleet koko ajan tekemisissä.
  Vastaa viestiin
26.06.12, 14:44   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
30-50 euroa.
  Vastaa viestiin
27.06.12, 09:31   #4 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Sen hintainen mihin sinulla on varaa. Ei kannata ostaa liian kallista, jos sen vuoksi pitää vyötä kiristää.
  Vastaa viestiin
27.06.12, 11:02   #5 (linkki)
Minulla on jo kaikkea!
(Vierailija)

Enkä haua mitään krääsää kotiini. Ilahtuisin kauniista kukkapuskasta ja hyvästä viini- tai shampanjapullosta. Kukkapuskaakin parempi on lahjakortti läheiseen kukkakauppaa, niin voin sitten ostella kukkia mieleni mukaan, eikä kaikki kukat tule ja lakastu yhtäaikaa.
  Vastaa viestiin
27.06.12, 12:40   #6 (linkki)
Nippe
(Vierailija)

Olinkin niin ajatellut

Itselläni oli mielessä n. 40-50 €, mutta sitten minulle ehdotettiin että ostettaisiin lahja yhdessä, suostuinkin jo, mutta kun kuulin summan, taidan perääntyä. Summaehdotus oli yli 100 €. Mietin, että onko lahjat tosiaankin nykyään tuota luokkaa. Ilmeisesti tuossa on vähän ylilyöntiä. Kiitos vastauksistanne!
  Vastaa viestiin
27.06.12, 13:24   #7 (linkki)
Juuri täyttänyt
(Vierailija)

Täytin tänä vuonna 40, enkä odottanut mitään lahjoja. Sain kuitenkin jotakin, kallein taisi olla rannekello, hinnaltaan arviolta 30 - 50 euroa. Minusta sekin oli aivan liikaa, sillä se oli ystäväpariskunnalta. Suurimmaksi osaksi sain kortin ja/tai kukkasen. Kukat, ja miksei täällä jo mainittu viinikin, ovat mielestäni hyviä ja sopivia lahjoja.
  Vastaa viestiin
27.06.12, 14:29   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Tietenkin summa määrittyy mm. sen mukaan, a) mihin on varaa, b) kuinka paljon haluaa antaa, ja c) kuka on lahjan saaja. Kyllä se vain vaikuttaa, kuinka läheiset suhteet siihen sankariin on, kuinka harvoin nähdään. Tosin, tästäkin on tietty poikkeuksia.

Eikä kukaan voi sitä summaa sanella, joten yli 100 euro/lahjoittaja kimppalahjassa on törkeän kallista.. Tarkoitus ei todellakaan ole ostaa mitään matkoja sille sankarille, ja minusta esim. merkkipyöräkin on liian kallis.

Itse päädyin tuohon 30-50 euron summaan, kun laskin, että mieheni kanssa yhdessä ostettaessa voisimme tuttavalle ostaa vaikka 20 euron kukkapuketin, ja jotain muuta sen päälle, ehkä serviettejä ja kynttilöitä, jotain muuta pientä.

Itselleni en odota mitään lahjoja, kun täytän 40-v. En pidä juhlia kuten en ole aikaisemminkaan pitänyt. Kavereilta ja äidiltä on tullut synttärikortit, mutta en ole mitään lahjoja saanut, enkä todellakaan odottanut. Olemme menneet miehen kanssa syömään, mutta sitä nyt tapahtuu suht normaalinakin viikonloppuna.
  Vastaa viestiin
27.06.12, 22:06   #9 (linkki)
Juuri täyttänyt
(Vierailija)

Minulle olisi ainakin mitä mainioimmin kelvannut Ehdotuksen kukkapuketti :-)
  Vastaa viestiin
29.06.12, 14:23   #10 (linkki)
money
(Vierailija)

itse en tykkää saada tavaralahjoja enkä allergisena myöskään kukkapuskia.
On hirveetä heittää rahaa hukkaan 20€ kukkiin jotka kuolevat viikon parin sisällä.
Ruukkukasveja mulla on riittämiin eli en halua myöskään niitä.

Sen vuoksi itse olen päätynyt tässä asiassa pankin lahjakorttiin.
Peruslahja on 50€. Ihan saman onko merkkihenkilö 50v tai 5v.
Kummipojalle keräsin vauvasta saakka yhtä hopeista astiastoa. Ostelin niitä välillä "varastoon" esim. tarjouksista. Kun poika täytti 18v hänellä oli täydellinen setti kaikkine kastikekauhoineen, kermanekkoineen sun muineen. Eipä varmaan arvostanut sitä kersana kun synttärilahjaksi tuli kernanekka ja joululahjaksi sokerikko jne.., mutta nyt on jo kiittänyt moneenkin kertaan asiasta.
Onhan lahjan arvo kuitenkin useita tuhansia euroja kokonaisuudessaan.

Suurin lahjakortti minkä olen antanut oli 200€. Annoin sen samaiselle kummipojalle häälahjaksi toukokuussa. Näin suuria rahalahjoja annan keskimäärin kerran 3:ssa vuodessa.
  Vastaa viestiin

01.07.12, 16:55   #11 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Riippuu ystävyyden hyvyydestä ja syvyydestä, miten paljon siihen rahallisesti on valmis investoimaan.
  Vastaa viestiin
01.05.13, 12:53   #12 (linkki)
Huuhkaja
(Vierailija)

RUPSAHDA RAUHASSA YSTÄVÄNI

Ryppyvoidetta, peili, vaaka, selluliittivoidetta, aika kampaajalle, hilseshampoota, laihdutusvalmisteita, laihdutusopas, kirja vaihdevuosista, kirja irti masennuksesta, Kirja toinen jalka haudassa, kirja muisto kultaisesta nuoruudesta, tilata et-lehti mainoskappale, deudoranttia tms. : ) : )
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku