Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.08.12, 21:50   #26 (linkki)
vela-84
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riku Rikas Näytä viesti
Ahdasmieliselle velalle Rossokin on hienostoravintola. Todellisiin "hienosto"ravintolohin ressukalla ei riitä rahat.
En tiedä miten ahdasmielisyys tähän muka liittyy, mutta kyllä minä ainakin uskallan myöntää, että Rosso on jotakuinkin "hienoin" ravintola, mihin minulla on varaa. Minulla ei ole paljon rahaa, mutta ei se johdu velaudestani tai tee minusta mitenkään ahdasmielistä, enkä ymmärrä miksi tai mitä pitäisi todistella kehumalla kuinka hienoissa ja kalleissa ravintoloissa on varaa käydä. Enkä todellakaan tunne itseäni miksikään "ressukaksi", koska tunnen rahan arvon ja osaan elää varojeni mukaan.

Ja mitä tulee meluaviin ja huonosti käyttäytyviin lapsiin - tai vaikka aikuisiinkin - niin kyllä ne harmittavat ihan yhtä paljon niin mäkkärissä kuin "hienostoravintolassakin".
  Vastaa viestiin
28.08.12, 13:04   #27 (linkki)
velamies
(Vierailija)

Täällä taas joku yrittää tehdä tyhjästä asiaa, itse käyn viikottain hyvissä ravintoloissa ja lapsiin en ole törmännyt kun muutaman kerran, silloinkin melkein aina hyväkäytöksisiin, toki jossain ketjuruokaloissa asia voi olla toinen. Näissä ei ainakaan lapset haittaa: 50 Parasta Ravintolaa
  Vastaa viestiin
28.08.12, 13:36   #28 (linkki)
Njoooh
(Vierailija)

No miksei noihinkin voi lapsiperhe tulla syömään, ja ei niistä hyvinkasvatetuistakaan lapsista aina etukäteen tiedä, joskus voivat yllättää vähemmän positiivisesti. Mutta siinä olen kyllä velamiehen kanssa samaa mieltä, että vähän tässä nyt on tyhjästä yritetty tehdä ongelmaa. Tuskin ne riehuvat lapsiperheet nyt ihan heti ovat rynnimässä mihinkään hienostoravintoloihin, vaan enimmäkseen menevät noihin pikaruokapaikkoihin, jos eivät itsekään arvosta ravintolakäyttäytymistä kovin korkealle. Ne vanhemmat, jotka arvostavat, opettavat kyllä lapsensakin siellä käyttäytymään. Ei kukaan halua maksaa kalliista ravintolaillasta, joka menee sitten omien lasten käytöksen takia ihan persiilleen. Kyllä silloin pitää pystyä luottamaan siihen, että ne kullannuput ovat siellä siivosti, jos ne mukaan otetaan.
  Vastaa viestiin
28.08.12, 15:16   #29 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Mulle tulee tosta "rynnimisestä" sellainen kuva, että lapsiperheet änkee väkisin johonkin Michelinin 5-tähden oviaukkoon, muksut huutaa ja isä huutaa. :) Eikös Suomessa ole vain pari 2-tähden raflaa?

Tietenkin, jos haluaa opettaa muksua Master Chef Junioriksi, niin kannattaa viedä huipulle syömään, ja muutenkin, onhan se aika upeaa, että nuoressa sukupolvessa oli satoja vai oliko se tuhansia, jotka haki Master Chef Junior kilpaan. Ei ole tämäkään sukupolvi ihan hukkaan mennyt. :) Mä taas, mä en tykännyt köksän tunneista yhtään.

Hyvä, että suomalaiset nuoret ovat oppineet ulos tuosta turhasta vaatimattomuudesta.
  Vastaa viestiin
28.08.12, 15:30   #30 (linkki)
No kerro
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusin villitys Näytä viesti
Nykyvanhemmat perustelevat tätä sillä, että "lapsi oppisi jo pienenä käyttäytymään hienossa ravintolassa." Ravintoloissa kun tapahtuu nykyään niin suuri osa sosiaalisesta kannsakäymisestä.

Miltäs teistä tuntuu, kun olette juuri saaneet kalliin ruoan ja parhaan viinin eteenne ja viereiseen
pöytään pamahtaa perhe koliikkikolmosineen ja uhmaikäisine lapsineen?

Meneekö teidän ilta pilale vai opitteko tekin asioimaan ravintolassa?
Onko sinulle joskus käynyt näin? Olet siis siellä hienossa ravintolassa, juuri aloittamassa hienon ruokailuhetkesi, ja viereiseen pöytään pelmahtaa se perhe koliikkikolmosineen jne. Vai mihin tämä aloitus perustuu?
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku