Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.07.12, 11:47   #126 (linkki)
molsku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iki-iita Näytä viesti
On tosi harmi, jos sinä koet jonkun vieraasi hiljaisuuden mököttämiseksi ja mielenosoitukseksi.
Minä en ainakaan osoita mieltäni. Olen vaan oikeasti ujo ja keskusteleminen tuntemattomien ihmisten kanssa on mulle hirveetä skarppaamista. Eikä mulla ei aivokapasiteetti vaan riitä.
Okei, sitten ymmärsin väärin. On tosiaan vähän puisevaa, jos ihmisjoukko keskustelee karjanhoidosta tai muusta teemasta, josta ei itse voi sanoa mitään. Tarkoitin oikeastaan tapauksia, joissa yksi tai kaksi vierasta tulee ja toinen on koko ajan tuppisuuna. Sen vuoksi en tykkää yhtään siitä, jos vanhemmat raahaavat vastentahtoisia teinejään kylään, minä en ikinä keksi mitään juteltavaa heidän kanssaan, ja he eivät ainakaan puhua pukahda mitään. He näyttävät koko olemuksellaan, että eivät haluaisi olla kylässä ja että pitkästyvät kuollakseen, mikä on minusta tosi loukkaavaa, mutta toisaalta ymmärrettävää.
Toki on myös isäntäväen tehtävä huolehtia siitä, että kaikkien kanssa puhutaan, eli on vähän epäkohteliasta puhua tuntikausia jostain asiasta, joka ei kiinnosta kaikkia.
  Vastaa viestiin
25.07.12, 12:59   #127 (linkki)
iki-iita
(Vierailija)

on se varmaan kurjaa sille isäntäparillekin keksiä kaupunkilaisplikalle, (noin mieheni setä kutsui minua eka kerran kun tavattiin) sopivia puheenaiheita.

Mies menee sukulaisiinsa juuri sen takia, että kuulee kaikkien kuulumiset ja haluaa jutella sukulaisistaan eikä puhua vaan säästä niitä näitä.
Kun ollaan päästy "tilusten" katseluvaiheeseen, niin siellä on yleensä kaikenlaisia härpäkkeitä joiden käyttötarkoituksesta mulla ei oo aavistustakaan. Niistä saa aina juttua aikaiseksi ja samalla tullaan ees jollakin tapaa tutuiksi. Jos katseltaisiinkin vain asuntoa, esineitä ja maisemia, mulla ei olisi mitään hätää.

Mutta se sohvalla tyhjänpanttina istuminen ja "sisäpiiri"keskusteluun (sukulaiset, menneet ajat) osallistuminen nostaa mulle heti tuskanhien otsalle.
Mistä minä tiedän mikä Kalle-eno, kuka niistä 8:sta elossa olevasta mummosta jne.. on kulloinkin kyseessä. Joten aika tuppisuuna siinä monta kertaa tulee istuttua.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku