Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iki-iita On tosi harmi, jos sinä koet jonkun vieraasi hiljaisuuden mököttämiseksi ja mielenosoitukseksi.
Minä en ainakaan osoita mieltäni. Olen vaan oikeasti ujo ja keskusteleminen tuntemattomien ihmisten kanssa on mulle hirveetä skarppaamista. Eikä mulla ei aivokapasiteetti vaan riitä. |
Okei, sitten ymmärsin väärin. On tosiaan vähän puisevaa, jos ihmisjoukko keskustelee karjanhoidosta tai muusta teemasta, josta ei itse voi sanoa mitään. Tarkoitin oikeastaan tapauksia, joissa yksi tai kaksi vierasta tulee ja toinen on koko ajan tuppisuuna. Sen vuoksi en tykkää yhtään siitä, jos vanhemmat raahaavat vastentahtoisia teinejään kylään, minä en ikinä keksi mitään juteltavaa heidän kanssaan, ja he eivät ainakaan puhua pukahda mitään. He näyttävät koko olemuksellaan, että eivät haluaisi olla kylässä ja että pitkästyvät kuollakseen, mikä on minusta tosi loukkaavaa, mutta toisaalta ymmärrettävää.
Toki on myös isäntäväen tehtävä huolehtia siitä, että kaikkien kanssa puhutaan, eli on vähän epäkohteliasta puhua tuntikausia jostain asiasta, joka ei kiinnosta kaikkia.