Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.08.12, 15:06   #1 (linkki)
vela kai minäkin
(Vierailija)

Velat eri työpaikoilla

Olen ollut huomaavinani, että eri alojen duuneissa on eri prosentuaalinen osuus velanaisia ja -miehiä. Tämä nyt perustuu vain omaan kapeaan kokemukseeni pk-seudulta, mutta olen ollut sekä av-alan duuneissa, että kansalaisjärjestö-kehitysyhteistyöjärjestöissä ja edellisessä oli selkeästi enemmän lapsettomia.

Mitä huomioita teillä muilla on?
  Vastaa viestiin
12.08.12, 18:28   #2 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vela kai minäkin Näytä viesti
Olen ollut huomaavinani, että eri alojen duuneissa on eri prosentuaalinen osuus velanaisia ja -miehiä. Tämä nyt perustuu vain omaan kapeaan kokemukseeni pk-seudulta, mutta olen ollut sekä av-alan duuneissa, että kansalaisjärjestö-kehitysyhteistyöjärjestöissä ja edellisessä oli selkeästi enemmän lapsettomia.

Aloitin jo tästä aiheesta keskustelun. ;)
Kun olen ollut näissä työharjoittelu paikoissa, joko työkkärin tai sitten koulun kautta, olen törmännyt paljon vapaaehtoisesti lapsettomiin työkavereihin. Kerrankin sanoin ensinmäisenä työpäivänä, etten pidä meluavista lapsista, työkaveri tokaisi siihen kaverinsa puolestakin, että sittenhän meitä on kolme. :)
En tiedä, onko käynyt tuuri, mutten ole töissä tai koulussa törmännyt yhteenkään hurmosäitiin tai isään.
Eipä noista asioista hirveästi tule puhuttua, mutta joskus tulee puheeksi.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:00   #3 (linkki)
Eipä parane huudella
(Vierailija)

Minä olen työpaikalla, jossa ei jauheta muuta kuin kotia ja perhettä. Itselläni on kyllä lapsi, aikuinen, vapaaehtoisesti lapseton. En arvaisi ikinä sanoa sitä kenellekään, kun kahvitaukojutut ovat pelkkää huvipuistoa, lasten kiikutusta tarhasta ja kuka osti minkäkinlaisen suojahaalarin kellekin.

saati että kertoisin, etten enää lasta laittaisi, jos olisin nuori. En tosin toivo, ettei minulla sitä ainokaista oli´si, hän on aivan ihana. Mutta ajatten nyt lastenlaitosta toisin.

Onnelliset te, joiden työpaikoilla puhutaan järjellisiä asioita!
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:07   #4 (linkki)
kiinnostavaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Neitopeikko Näytä viesti
Aloitin jo tästä aiheesta keskustelun. ;)
Kun olen ollut näissä työharjoittelu paikoissa, joko työkkärin tai sitten koulun kautta, olen törmännyt paljon vapaaehtoisesti lapsettomiin työkavereihin. Kerrankin sanoin ensinmäisenä työpäivänä, etten pidä meluavista lapsista, työkaveri tokaisi siihen kaverinsa puolestakin, että sittenhän meitä on kolme. :)
En tiedä, onko käynyt tuuri, mutten ole töissä tai koulussa törmännyt yhteenkään hurmosäitiin tai isään.
Eipä noista asioista hirveästi tule puhuttua, mutta joskus tulee puheeksi.

Pidättekö sitten meluavista aikuisista?
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:30   #5 (linkki)
Hoivavietitön?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vela kai minäkin Näytä viesti

Lapsettomia, ehkä, mutta mistä tiedät, että lapsettomuus on nimenomaan vapaaehtoista? Ei työpaikoilla kovin monen kanssa niin syvällisesti keskustella, että selviäisi, onko lapsettomuus itse valittua vai ei. Se tiedetään, jos joku elää yksikseen, mutta harvalla sekään tilanne on itse valittu.

Omassa työporukassani (lähimmät noin 10 henkeä) oli vielä pari vuotta sitten lisäkseni kaksi naimisissa olevaa, mutta lapsetonta naista. Emme olleet niin läheisiä, että olisin kehdannut kysyä, onko lapsettomuus vapaaehtoista, en sittenkään, vaikka molemmat naiset olivat jo hedelmällisen iän ylittäneitä.

Jos työporukka on kovin nuorta, he voivat olla lapsettomia toistaiseksi, mutta hankkia lapsia 5-10 vuoden kuluttua.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 09:39   #6 (linkki)
vela kai minäkin
(Vierailija)

Ehkäpä aloitukseni koskikin enemmän sitä, millä työpaikoilla voi lounas- ja kahvitaolla puhua muusta kuin vaipparumbasta.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 11:52   #7 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostavaa Näytä viesti
Pidättekö sitten meluavista aikuisista?
Vain sulavista aikuisista.
  Vastaa viestiin
14.08.12, 11:13   #8 (linkki)
Älä yleistä
(Vierailija)

--Se tiedetään, jos joku elää yksikseen, mutta harvalla sekään tilanne on itse valittu. ---

Toki yksin eläminen voi olla ihan yhtä valittua kuin lapsettomuuskin. Minä en ainakaan enää viitsi ketään miestä huoltaa. Samanlainen pallo jalassa se on kuin lapsikin. Työtä ja vaivaa.
  Vastaa viestiin
14.08.12, 12:01   #9 (linkki)
Hoivavietitön?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Älä yleistä Näytä viesti
Minä en ainakaan enää viitsi ketään miestä huoltaa. Samanlainen pallo jalassa se on kuin lapsikin. Työtä ja vaivaa.
Kukahan nyt yleistää?
  Vastaa viestiin
15.08.12, 13:47   #10 (linkki)
Älä yleistä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoivavietitön? Näytä viesti
Kukahan nyt yleistää?
Enhän minä yleistänyt, vaan puhuin siitä, mitä itse ajattelen.

Pitääkö siis vääntää rauta-aidasta taas kerran: Minun mielstäni miehen hoito ja huolto on ihan samanlaista kuin lapsenkin. Minun mielestäni kaikki hoito ja huolto sitoo ihmisen paikalleen. Minä en halua, että kukaan tai mikään sitoo minua.
  Vastaa viestiin

16.08.12, 09:31   #11 (linkki)
Huolto
(Vierailija)

Onneksi mieheni huoltaa ihan itse itsensä. Parisuhteemme on jotain ihan muuta kuin huoltosuhde.
  Vastaa viestiin
16.08.12, 09:43   #12 (linkki)
Älä yleistä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huolto Näytä viesti
Onneksi mieheni huoltaa ihan itse itsensä. Parisuhteemme on jotain ihan muuta kuin huoltosuhde.
Nuoremmat miehet ovat usein hyvin omatoimisia. Esimerkiksi oman tyttäreni mies laittaa ruokaa, tyttäreni taas ei oikein osaa taikka viitsi.

Kuusikymppiset ja vanhemmat miehet kuitenkin ovat kasvaneet siihen, että vaimo hoitaa kodin juoksevat asiat. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että suhde on huoltosuhde, mutta mies olettaa, että nainen silittää sukat ja solmiot. Mies kokee turvattomuutta ja epävarmuutta sellsien naisen seurassa, joka ei tätä tee, vaikka suhde muutoin toimisi.

Minä en ole kyseiseen malliin kasvanut enkä rupea siihen malliin enää kasvamaan, niinpä en halua ketään vaivoikseni. Paras tapa olisi pitää jonkun toisen aviomiestä rakastajana, jolloin vaimo hoitaisi ne toisarvoiset joutavat asiat.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku