Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.08.12, 11:38   #1 (linkki)
keräkaali
(Vierailija)

kaalipata

Tuosta Strawberry Fieldsin kaalikeittoreseptistä tuli mieleeni, että mitä laitatte padassa tehtävään kaalipataan. Minä laitan kaalin lisäksi runsaasti sipulia (kesäsipulit varsineen), porkkanaa, pekonia ja jauhelihaa. Mausteeksi lihafondia, mustapippuria ja meiramia. Joskus laitan myös tummaa riisiä tai täysjyväpastaa (jälkimmäisestä lapset ovat innoissaan).
  Vastaa viestiin
11.08.12, 12:19   #2 (linkki)
Nam
(Vierailija)

Kaalipata on hyvää! Laitan jauhelihaa, riisiä tai ohrasuurimoita, porkkanaa ja sipulia, mausteeksi meiramia, pippuria ja ihan hieman suolaa.
  Vastaa viestiin
11.08.12, 20:11   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Oo, nyt se on alkanut himo kaikkiin kaaliruokiin :). Kaalikääryleitä tekee mieli, samoin kaalilaatikkoa ja kaalipataa. Kirpakkaa kaalisalattia.
Kaalipataa olen tehnyt vaikka minkälaisia versioita, ehkä useimmiten kuitenkin ilman lihaa. Seuraavalla kerralla voisin kyllä kokeilla tuota jauheliha-pekoni yhdistelmää.
  Vastaa viestiin
17.08.12, 21:33   #4 (linkki)
Kestis
(Vierailija)

Minun kaalipatani, kattilassa tehty, on samanlainen noin suunnilleen kuin aiemmilla kirjoittajilla, mutta minä laitan myös lanttua ja sitten viimeksi saatan loppuvaiheessa laittaa päälle kukkakaalia, jotka syön sitten suit sait heti siitä pois, yksin kun olen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku