Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.07.12, 13:15   #26 (linkki)
just så
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kallis ei ole aina paras Näytä viesti
Miten ihmeessä ennätät matkoilta kommentoida ellit-palstaa? Itselleni viimeinen asia mitä lomamatkalla, kulinaristimatka tai rantaloma, tekisin, olisi roikkua tällä palstalla : ).

Riippuu lomakohteesta kuinka paljon syömme ulkona, viimeksi olimme lomalla Kanadassa, vuokrasimme mökin "keskeltä ei mitään" ja laitoimme kaikki ruuat itse, tuoretta kalaa ja hummereita sai älyttömän halvalla paikallisilta kalastajilta. Mansikat, perunat ja muutkin vihannekset ja juurekset olivat taivaallisia. Parasta ruokaa ikinä.

Kaupunkilomalla tietysti nautimme ateriat ravintoloissa. Itse suosin vaatimattomia paikkoja, joissa paikalliset syövät, ja hintataso ei päätä huimaa. Työn puolesta joutuu aina joskus syömään näihin ylihintaisiin "molecular gastronomy" -ravintoloihin, ja minusta se nyt on järjen köyhyyttä maksaa moisia hintoja omalla rahalla. Ja itse tykkään rehellisestä puhtaista raaka-aineista valmistetusta ruuasta, kaikenlaiset "piiperrykset" jätän omaan arvoonsa. Maailmassa, jossa aika monet näkevät nälkää niin en voisi mitenkään hyvällä omalla tunnolla tuhlata rahojani moiseen ökyilyyn. Jos rahaa on liikaa, niin maailmassa on monia hyviä kohteita, mihin rahansa voi lahjoittaa. No, kait sitä sisältöäkin voi joskus joutua pakolla elämäänsä ostamaan.

Kuten sanottu lomalla lomaillaan ja otetaan rennosti, työaikana sitten edustetaan näissä tähtiravintoloissa. Jos itse saan edustusruokapaikan valita, niin se on tavallisesten ihmisten lounaspaikka. No, meitä on moneksi.
Jos juuri nyt olisin Ranskassa jossa on todella hyvää ruokaa kaikkialla, ei kyllä tulisi mieleenkään piipahtaa elelihin kirjoittelemaan!! ihmetouhua! San Sebastianissa ei vilkkunut tähdet, siitä on kyllä monta vuotta kun siellä käväistiin Biarritzista käsin.
  Vastaa viestiin
19.07.12, 10:04   #27 (linkki)
Öö-öö...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja just så Näytä viesti
Jos juuri nyt olisin Ranskassa jossa on todella hyvää ruokaa kaikkialla, ei kyllä tulisi mieleenkään piipahtaa elelihin kirjoittelemaan!! ihmetouhua! San Sebastianissa ei vilkkunut tähdet, siitä on kyllä monta vuotta kun siellä käväistiin Biarritzista käsin.

En ole koskaan kuullut, että Michelin tähdet vilkkuisivat?
  Vastaa viestiin
19.07.12, 17:14   #28 (linkki)
Ensimmäinen vastaaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Slow Näytä viesti

Täällä jokunen totesi lomalla kuittaavansa aamiaisen aika kevyesti. Meillä päinvastoin, eli kun kerrankin on aikaa, niin aamiaiseenkin panostetaan enemmän kuin työviikkoina ehtii. Mies juoksee lenkin ja hakee samalla lehden päätien varrelta ja minä käyn aamu-uinnilla, sen jälkeen onkin nautinto viihtyä pitkään aamiaisen kera terassilla!
Muun muassa minä kerroin, että syömme lomalla aamulla vain teetä/kahvia, sitten vasta varsinaisesti syömme lounasaikaan. Tämä selittyy meillä sillä, että lomalla se aamu on myöhemmin kuin työaikana. Lounaalla, tai pitäisiköhän sitä kutsua brunssiksi, syömmekin sitten kiireettömästi ja pitkään. Töissä taas emme sinällään syö lounasta useimmiten, yleensä vain leipää/salaattia/hedelmiä tms., jota on helppo syödä työpaikalla.
  Vastaa viestiin
31.07.12, 15:51   #29 (linkki)
Keltavuokko kirjautumatta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain Näytä viesti
Muuttaako loma ruokailujanne esimerkiksi siten, että syötte enemmän/vähemmän ravintoloissa? Entä miten käy ateriarytmin?
Ruokailurytmi ei juurikaan muutu, koska vuorokausirytmi on lomalla sama kuin arkisin, aikaisin ylös ja aikaisin nukkumaan. Emme jaksa valvoa pitkään, joten aamulla sitten vastaavasti herätään virkkuina viimeistään seitsemältä.

Ruokatavat ovat samat kuin vapaapäivinä kotona, yleensä syödään (aamiaisen lisäksi) kaksi kertaa päivässä itse tehtyä ruokaa kotona. Joskus vaihtelun vuoksi saatetaan käydä kotikaupungin ravintoloissa.

Kotimaan lomamatkoilla onkin sitten vähän kinkkisempi paikka, koska matkareittejä ei suunnitella kovin paljon etukäteen eikä tietokonetta (tai muuta nettiyhteyttä) ole matkalla mukana. Enemmän tai vähemmän sattumanvaraisesti ruokapaikka valikoituu - ensimmäinen matkan varrelle osuva paikka on valittava siinä vaiheessa, kun vatsa ilmoittaa, että on ruoka-aika.

Tämän kesän paras lounaspaikka (vihjeenä sinne päin matkustaville) oli Muhoksella, ilmeisesti aivan hiljattain avattu Luhti. Ei mitään ihmeellistä, mutta tavallista, tuoretta kotiruokaa erittäin siistissä ympäristössä.

Reissussa iltaruuat syötiin majapaikoissa, joissa keittomahdollisuudet olivat milloin mitäkin. Pussi- ja purkkiruokalinjalla siis mentiin muutama päivä. Sen jälkeen omatekemä maistuikin taas mainiolta.
  Vastaa viestiin
05.08.12, 09:54   #30 (linkki)
TuulaI
(Vierailija)

Työssä ollessani ruokailen päivittäin työpaikkani lounasruokalassa, joten vapaalla ja lomalla syön mieluiten vain ja ainoastaan kotona valmistettua ruokaa. Syy ei ole suinkaan ravintoloissa tai lounasruokalassamme - ruoka on ihan hyvää, mutta arvostan kuitenkin enemmän kotoisia ruokia.

4 viikon lomallani kävin muutaman päivän reissulla Pietarissa ja söin siellä kerran ravintolassa ja paluumatkalla junassa. Kaikki muut ruokailut hoituivat kotona tai ystävien luona.

Painokin putosi muutaman kilon, kun sain itse päätää millaista ruokaa syön ja milloin.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku