| |  | |
03.08.12, 08:32
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Vela-ihminen ei kelpaa th-alalle?
Esimerkiksi ensihoitaja näkee verta, oksennusta, synnytyksiä yms.
Lähihoitaja joutuu pesemään ulosteita, virtsaa ja oksennuksia. Lisäksi makuuhaavojen hoito jne.
Laboratoriossa joutuu sekoittelemaan uloste- ja virtsanäytteitä.
Lääkärikin näkee ja haistaa kaikenlaista.
Kirurgi saa nostella suolia yms. sisäelimiä.
Kätilö näkee verta, ulostetta, virtsaa ja verisiä vauvoja.
Tuosta eräästä vela-ihmisten yökkimisketjusta tuli sellainen olo, että vela-ihminen ei kelpaa terveydenhoitoalalle. Tuollaiset "yök, verinen vastasyntynyt" -jutut kuuluvat 4-luokkalaisten tyttöjen eikä enää aikuisten suuhun!
| |
| | |
03.08.12, 10:11
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Velat kelpaavat erittäin hyvin joka alalle, koska heillä ei ole "muka-sairaita-lapsia-kotona" eli ottavat työnsä vakavammin eivätkä lintsaile ja vedä lonkkaa kotona monta päivää.
| |
| | |
03.08.12, 10:26
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onko näin Esimerkiksi ensihoitaja näkee verta, oksennusta, synnytyksiä yms.
Lähihoitaja joutuu pesemään ulosteita, virtsaa ja oksennuksia. Lisäksi makuuhaavojen hoito jne.
Tuosta eräästä vela-ihmisten yökkimisketjusta tuli sellainen olo, että vela-ihminen ei kelpaa terveydenhoitoalalle. Tuollaiset "yök, verinen vastasyntynyt" -jutut kuuluvat 4-luokkalaisten tyttöjen eikä enää aikuisten suuhun! | Vapaaehtoisella lapsettomuudella voi olla miljoona muuta syytä kuin ihmisten eritteiden inhoaminen. Eritteitä inhoava tuskin edes hakeutuu alalle, jolla ne kuuluvat arkeen.
Moni vela tunnistaa itsessään piirteen, josta olen ottanut nikkini. Jos lapsettomuuden syynä on kaikkinainen hoivavietin puute, ja jos kaikenlainen avuttomuus sekä itsessä että muissa pikemminkin pelottaa, tuskin tulee ensimmäisenä mieleen hoitoala. Minä en voisi kuvitella itseäni esimerkiksi sairaanhoitajaksi, mutta eritteiden inhoamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Työnantajille velan luulisi olevan ihannetyöntekijä, koska hän ei jää äitiyslomalle eikä hoitovapaalle eikä ole poissa töistä lapsen sairastelun takia.
| |
| | |
03.08.12, 10:34
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä ihmeen pissa & kakka & veri -fetissi tuolla yhdellä on, joka aloittanut monta peräkkäistä ketjua täällä kyseisistä aiheista???!
| |
| | |
03.08.12, 17:00
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi voi rakas pikku ap. Tietäisitpä kuinka monta lapsetonta ja velaa on sairaanhoitajina, perushoitajina, lääkäreinä...
| |
| | |
03.08.12, 19:41
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2007 Sijainti: Tampere
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onko näin Esimerkiksi ensihoitaja näkee verta, oksennusta, synnytyksiä yms.
Tuosta eräästä vela-ihmisten yökkimisketjusta tuli sellainen olo, että vela-ihminen ei kelpaa terveydenhoitoalalle. Tuollaiset "yök, verinen vastasyntynyt" -jutut kuuluvat 4-luokkalaisten tyttöjen eikä enää aikuisten suuhun! | Etkö nyt mustaa huumoria ymmärrä? Ainakin tuossa yhdessä ketjussa heitettiin ihan tahallaan läppää siitä iltalehden vauvajutusta. todellakin se vauva näytti ensin joltain avaruusoliolta, kun ensin katsoin. Arvaa naurattiko, kun tajusin että se vauva. :D
TH-alalle en menisi ikinä. Naisvaltainen ala, ei kiitos. Sori vaan..Mutta minulla on vain huonoja kokemuksia alasta.
| |
| | |
05.08.12, 18:06
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samaa mieltä olen ap:n kanssa tavallaan, että semmonen yököttely ei kuulu aikuisen elämään enää kun on kyse asioista joissa pitää toimia.
Tällä tarkoitan esim. onnettomuustilanteita joissa pitää antaa ensiapua tai jos tulee tilanne vastaan, että pitää vaihtaa vaipat tai jotain niin sitten yököttelemättä hymysuin tehään mitä täytyy.
Kyllä velatkin kohteliaasti yököttelemättä tekee yököttäviäkin juttuja kun on pakko.
Alkup nyt vaan yrittää kuitenkin vaan mustamaalata ja on vain kiukkuava provo.
| |
| | |
06.08.12, 01:38
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä oksennan, pyörryn ja ties mitä jos näen jonkun muun ihmisen verta, haavan tms.
Oikeasti.
Yhdessä vaiheessa pienempänä jos satuin näkemään että joltain tuli verta esim. sormesta tai varpaasta, niin minulla alkoi vuotamaan veri omasta nenästäni, siksi koska järkytyin.
Eli kaikkia ei edes ole tarkoitettu sairaanhoitoalalle. Oli sitten lapsia tai ei.
Kymmenen vuotta sitten, psykologin tekemässä ammatinvalintatestissä sain vain yhden vaivaisen pisteen terveydenhuoltoalakysymyksistä, ja melkein täydet pisteet kaupallisen alan osiosta, ja olin juuri hakenut lukemaan kauppatieteitä tuossa vaiheessa joten oli mukava kuulla oikeasta päätöksestäni myös testin tehneeltä psykologilta =)
(Sain ajan hänelle vasta hakujen jälkeen, joten siksi tein tuon testin hieman myöhässä).
| |
| | |
06.08.12, 15:01
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | no eikös...
...sopivampi otsikko olisi että "th-ala ei kelpaa veloille"? Kyllähän se ala ottaisi riemusta kiljuen vastaan velat siinä muutkin, mutta koska velat nyt muutenkin ovat keskivertoa fiksumpia ja älykkäämpiä ihmisiä, niin miksi he tuolle alipalkatulle ja -arvostetulle alalle lähtisivät? Pyyhkikää te mammat vain ulosteita ja haistelkaa sitä oksennusta, me velat työskennellään siisteissä hyvin ilmastoiduissa toimistoissa 3000+ euron kk-palkalla ja työnantajatkin tykkää, koska emme jatkuvasti jää kotiin hoitamaan joko omaa tai lapsen flunssaa.
PS. ;)
| |
| | |
06.08.12, 21:37
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse työskentelen terveydenhuoltoalalla yksityisessä palveluasumisyksikössä ja olen varmasti nähnyt enemmän eritteitä kuin keskivertoperheen äiskä. (Huom. isommat erittäjät, isommat eritteet!) Ei oo kivaa eikä tuoksu kukkasille, mutta kaikkeen tottuu. Jonkun kuitenkin täytyy nämäkin hommat tehdä.
Ihan joka puolella Suomea ei ole näitä ilmastoituja toimistoja ja 3000 euron palkkoja tarjolla. (Kelpaisi kyllä minullekin, mutta ei vaan täällä päin ole tarjolla ja ruuhkasuomeen en lähde lapsiperheiden keskelle). Vela on th-alallakin hyvä työntekijä, koska on lähes satavarmasti aina vuorossaan ilman että asiakkaat, työtoverit ja työnantaja joutuvat pulaan kun työntekijä jääkin viimeminuutilla pois kun lapsukainen oksentaa tai kuumeilee. Sitäpaitsi jotkut velat välittävät ihmisistä noin yleensäkin, vaikkeivat halua etenkään pieniä sellaisia asumaan omaan huusholliinsa.
| |
| | |
06.08.12, 23:46
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sitäpaitsi, vaikkei joku th-alan työntekijä erityisesti välittäisi työskennellä lasten parissa, onhan alan suuri osa asiakaskuntaa muuta kuin lapsia. Vanhustenhuolto tulee tarvitsemaan yhä enemmän työntekijöitä. Sitten on työterveyshuoltoa, yliopistojen opiskelijaterveydenhuoltoa, AIDS-klinikoita, ja vaikka mitä.
| |
| | | | |