Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Kahvitunnilla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.07.12, 08:49   #1 (linkki)
mietin taas
(Vierailija)

Huumeiden yliannostus

Onko olemassa huumeillekin oma annostuksensa kun uutisoidaan yliannostuksesta?
Aamun lehden mielipidekirjoituksessa eräs tohtori kertoilee, kuinka armeijaan mennessä pojat neuvovat toisiaan pössyttelemään huumeita ennen armeijaan menoa, näin verikokeiden perusteella passitetaan kotiin.

Sama tohtori puhuu huumeiden ns. viihdekäytöstä, voi mitä kaiksinaismoralismia tohtoriltakin. Huumeisiin suhtaudutaan meillä kielteisesti, ovat laittomia meillä mutta tohtori puhuu "vain viihdekäytöstä" . Mikä viesti juuri ensimäisen huumekokeilun kokeneelle nuorelle!
  Vastaa viestiin
14.07.12, 10:50   #2 (linkki)
Samaa mieltä!
(Vierailija)

Ihan kuin se parin kerran kokeilu olisi harmitonta ja siltä voisi ummistaa silmänsä. Jo yksi ainoa kerta voi olla tuhoisa. Yliannostus taas kai on se roima määrä mitä elimistö ei kestä ja tulee lähtö tuonelaan. Toisaalta vaikka isoja määriä joku kestäisikin, ajan kanssa kroppa rappeutuu sisältä ja ulkoa ja tulos on sama joka tapauksessa. Huumeiden kanssa kaikki tiet vievät hautaan.
  Vastaa viestiin
14.07.12, 11:39   #3 (linkki)
mietin taas
(Vierailija)

Minä nyt onnellinen äiti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä! Näytä viesti
Ihan kuin se parin kerran kokeilu olisi harmitonta ja siltä voisi ummistaa silmänsä. Jo yksi ainoa kerta voi olla tuhoisa. Yliannostus taas kai on se roima määrä mitä elimistö ei kestä ja tulee lähtö tuonelaan. Toisaalta vaikka isoja määriä joku kestäisikin, ajan kanssa kroppa rappeutuu sisältä ja ulkoa ja tulos on sama joka tapauksessa. Huumeiden kanssa kaikki tiet vievät hautaan.

Netissä muuten toitotetaan, että laillistettu alkoholi on tuhoisampi kuin laittomat huumeet ja siksi moni nuori sortuu laittomiin huumeisiin.

Onhan totta, että viinaan, huumeisiin, ruokaan, shoppailuun, naimiseen ym. ym. joku jää koukkuun ja kuolee, mutta kaikki eivät. Itse olen koukussa ruokaan, väliin olin shoppailuun ja jossakin vaiheessa seksivideoihin. Niitä selasin kotona, kun kumppani oli matkoilla, huh huh :(

Ihminen rappeutuu jokatapauksessa, ja on jokaisen oma valinta mitä tekee elämällään. Olen onnellinen lasteni puolesta, koska oli jotain lipsumista jossain vaiheessa ja voi sitä syyllisyyden määrää minkä koin ja koen kai vieläkin :(
Ja voi sitä onnellisuuden tunnetta kun lapsi ilmoittaa jostain Monacosta, että kaikki on hyvin :D
  Vastaa viestiin
14.07.12, 12:05   #4 (linkki)
Luomu
(Vierailija)

Kyllästyttää tämä, että huumeiden käytöstä keskustellessa heti vedetään esiin kuinka paljon haitallisempaa alkoholi on. Ikään kuin huumeet sillä tavoin tulisivat vähemmän haitalliseksi. Alkoholi nyt vain on ollut osa ihmisten elämää tuhansia vuosia kautta maailman. Suomessa huumeet ovat suhteellisen nuori ilmiö (tuhansiin vuosiin verrattuna) ja kun tietoisuus eri aineiden haitoista on lisääntynyt, minusta on selvää, että UUSIEN päihdehaittojen ei haluta juurtuvan osaksi valtaväestön kulttuuria. Siksi minusta huumeisiin tuleekin suhtautua kielteisesti, myös nk. "mietoihin" huumeisiin ja "viihde"käyttöön (kauhea sana). Huumeiden torjunta on nimenomaan kulttuurista työtä ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti terveyspolitiikkaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku